Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 10:17

Flora skrev:
Flora skrev:Jeg har haft ondt i en tand i...et stykke tid...og jeg har tandlægeskræk...det er altså bare en virkelig dårlig kombination :trist:


Jeg har afsindig tandpine igen. Bliver sgu nok snart nødt til at tage tyren ved hornene og få ringet til en tandlæge :wacko: :whine:


Puh, så fik jeg endelig samlet mig sammen til at gå til tandlægen og er indtil videre blevet smertelindret :banan: Skal have en rodbehandling om et par dage :shock: Fortæl mig lige det ikke gør ondt :kryds:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 10:34

Flora skrev:
Flora skrev:
Flora skrev:Jeg har haft ondt i en tand i...et stykke tid...og jeg har tandlægeskræk...det er altså bare en virkelig dårlig kombination :trist:


Jeg har afsindig tandpine igen. Bliver sgu nok snart nødt til at tage tyren ved hornene og få ringet til en tandlæge :wacko: :whine:


Puh, så fik jeg endelig samlet mig sammen til at gå til tandlægen og er indtil videre blevet smertelindret :banan: Skal have en rodbehandling om et par dage :shock: Fortæl mig lige det ikke gør ondt :kryds:

Honestly: Jeg synes faktisk ikke det er så slemt som jeg har frygtet det ville være (jeg har endda fået lavet 3!!! Jeg har også været frygteligt tandlægeangst men kan trods alt holde det ud langt om længe). Det der er værst er faktisk når de renser helt ud nede i bunden. Men hvis man ellers aftaler at kunne holde pauser, være godt og grundigt dopet, hav musik i ørerne, brug evt en bideklods så skal det nok gå. Og så kan man klappe sig på skulderen bagefter og tænke "hvor er jeg bare mother fucking bad ass for at have klaret det her på trods af at være massivt tandlæge angst!" :banan:

Det skal nok gå :kys:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Whoosh » 5. jan 2016, 10:37

Bideklodsen lyder så cowboy agtigt, men den kan jeg også anbefale. Det er anstrengende at ligge med munden åben så længe, mens halvdelen af personalet kravler rundt derinde. Og bideklodsen aflaster på en rigtig rar måde.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 10:56

Whoosh skrev:Bideklodsen lyder så cowboy agtigt, men den kan jeg også anbefale. Det er anstrengende at ligge med munden åben så længe, mens halvdelen af personalet kravler rundt derinde. Og bideklodsen aflaster på en rigtig rar måde.

Lige præcis. Og det er virkelig et must hvis man har svært ved at stabilisere i kæberne over længere tid. Den er fast inventar når jeg er til tandlæge nu. Det står i min journal men jeg spørger altid efter den hvis jeg ikke kan se den
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 10:58

Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 5. jan 2016, 11:00

Jeg har en snert af hovedpine selv om den nye medicin ellers virker fortræffeligt. Jeg har samtidtig lidt ondt mellem skulderbladende og i underarmene så tænker der er en sammenhæng
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 11:05

Flora skrev:Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D

Du slipper nok ikke for en lille smule ubehag og man kan godt være øm bagefter. Men det er nok lige så meget det at der er blevet makket en masse rundt. Husk at have smertestillende i huset og evt en ispose til at ligge på kæben. Og endelig ikke undervurdere effekten af musik i ørerne! Tag evt en lille tør vaskeklud med du kan tørre hænder i undervejs. Det virker åndssvagt men er en stor hjælp for mig når jeg er afsted :)

Isen er vist når man har fået fjernet mandler :) Men hvis du kan holde det ud så go for it. Tandlægebesøg er altid basis for trøstespisning (om ikke andet så når man får regningen :whine: )
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 11:23

2SHY skrev:
Flora skrev:Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D

Du slipper nok ikke for en lille smule ubehag og man kan godt være øm bagefter. Men det er nok lige så meget det at der er blevet makket en masse rundt. Husk at have smertestillende i huset og evt en ispose til at ligge på kæben. Og endelig ikke undervurdere effekten af musik i ørerne! Tag evt en lille tør vaskeklud med du kan tørre hænder i undervejs. Det virker åndssvagt men er en stor hjælp for mig når jeg er afsted :)

Isen er vist når man har fået fjernet mandler :) Men hvis du kan holde det ud så go for it. Tandlægebesøg er altid basis for trøstespisning (om ikke andet så når man får regningen :whine: )


Ok, jeg sørger for at indkøbe smertestillende og isposer :gogo: Musikken ved jeg ikke helt med. Synes egentlig det er meget rart at være lidt i kontakt med tandlægen. I dag informerede hun hele tiden om hvad hun lavede og det hjalp altså lidt på det hele. Det kan hun jo ikke rigtig hvis man har musik i ørene :gruble:.

Jeg gemmer isen til det hele har lagt sig lidt :)
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 11:30

Flora skrev:
2SHY skrev:
Flora skrev:Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D

Du slipper nok ikke for en lille smule ubehag og man kan godt være øm bagefter. Men det er nok lige så meget det at der er blevet makket en masse rundt. Husk at have smertestillende i huset og evt en ispose til at ligge på kæben. Og endelig ikke undervurdere effekten af musik i ørerne! Tag evt en lille tør vaskeklud med du kan tørre hænder i undervejs. Det virker åndssvagt men er en stor hjælp for mig når jeg er afsted :)

Isen er vist når man har fået fjernet mandler :) Men hvis du kan holde det ud så go for it. Tandlægebesøg er altid basis for trøstespisning (om ikke andet så når man får regningen :whine: )


Ok, jeg sørger for at indkøbe smertestillende og isposer :gogo: Musikken ved jeg ikke helt med. Synes egentlig det er meget rart at være lidt i kontakt med tandlægen. I dag informerede hun hele tiden om hvad hun lavede og det hjalp altså lidt på det hele. Det kan hun jo ikke rigtig hvis man har musik i ørene :gruble:.

Jeg gemmer isen til det hele har lagt sig lidt :)

Jeg plejer at holde mobilen i hånden og så justere lydstyrken undervejs. Når de borer så skruer jeg godt op og så skruer jeg ned så det mere er baggrundsmusik mens de arbejder uden boret. Ellers så lad den ene høredims være ude af øret :) Jeg har brugt musik til alle tandlægebesøg siden jeg var barn og det hjælper mig virkelig meget. Om ikke andet så når tiden begynder at føles lang.

Jeg har i øvrigt også en aftale med min tandlæge om at hvis jeg lukker øjnene undervejs så er det ikke fordi der gør ondt eller jeg bliver utilpas. Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal glo på og efter noget tid begynder lyset at genere mig. Så er det rart lige at lukke øjnene et par minutter

Men det lyder til at du og din tandlæge er på samme bølgelængde og er gode til at lave aftaler omkring hvad der skal ske :gogo: Det skal nok gå og husk - alle der overvinder at træde ind ad døren ved en tandlæge på trods af sin tandlæge angst er rockerseje! :rock:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ado » 5. jan 2016, 18:49

Jeg har fået en byld. Garanteret et indgroet hår. Hold nu kæft, hvor gør det ondt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 6. jan 2016, 06:11

Snerten af en hovedpine
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 09:19

Jeg har haft ondt i halsen i en uge efterhånden. Det er værst om natten/morgenen og aftager så lidt i løbet af dagen, så jeg tror hele tiden, at det er ved at gå væk, men så vågner jeg i løbet af natten og har vildt ondt igen.
Måske er det snart tid til at overveje at besøge lægen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 6. jan 2016, 21:25

Det går fremad men aloe vera er stadig en ond satan at smøre på sådan noget
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Atinas206 » 11. jan 2016, 08:19

I sensommeren blev jeg ramt af en diskusprolaps i lænden. Dog ikke med store rygsmerter til følge, men med nerveforstyrrelser ned i det ene ben.
Nu har jeg gået til til fys og kiro, og det går godt med ryg og ben. Jeg har lavet mine øvelser (undtagen lige en uges tid op til juleferien).
Og så var jeg endelig kommet igang med en løbe-app, hvor jeg er startet helt fra bunden af.
Jeg nåede afsted 2 gange, og nu har jeg så et hold mellem skulderbladene (facetledssyndrom).
Jeg er træt af min ryg :whine:
0
Brugeravatar
Melankolikeren
Indlæg: 46
Tilmeldt: 7. jan 2016, 15:26
Kort karma: 2
Likede indlæg: 102

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Melankolikeren » 11. jan 2016, 16:00

Mit knæ gør stadig ondt fra da jeg forstuvede det i november. Øv.
0
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it

Tilbage til "Helbred"