Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 28. jan 2019, 07:15

Min højre skulder har drillet i mere end en måneds tid, nu.

I weekenden var det helt skørt og jeg kunne stort set ikke bruge højre arm.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 28. jan 2019, 07:26

Det hiver og svier og gør ondt i det opererede knæ. Og så trænger jeg bare til at træne, men jeg må ikke endnu :(
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 28. jan 2019, 07:51

Lemonella skrev:
IrmaPigen skrev:Min højre skulder har drillet i mere end en måneds tid, nu.

I weekenden var det helt skørt og jeg kunne stort set ikke bruge højre arm.


Har du fået tjekket om du har en “frossen skulder”? Det har jeg haft et par gange og det er temmelig ubehageligt og man er ret handikappet så længe det står på.
Jeg fik nogen gode øvelser af min læge og hun sagde samtidig at jeg kunne prøve om Voltaren gel kunne tage de værste smerter.
Øvelserne gjorde ondt, men hjalp. Jeg brugte cremen en halv times tid før jeg gik i gang med øvelserne og det tog toppen af det værste ubehag. Efter et par uger, var det værste overstået.
God bedring.


Nej.

Jeg mistænker min mus på jobbet.

Men jeg har ikke været forbi lægen endnu. Men bliver nok nødt til det i denne uge.

Har sovet dårligt det meste af weekenden, fordi får smerter af at ligge på højre side.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skinkehunden » 30. jan 2019, 19:51

Jeg er træt af januar. Første søndag i måneden fik jeg et mega lændehold, så slemt at jeg græd af smerte og jeg er ellers ikke pivet. Da det efter 2 uger endelig aftog smittede den lille mig med den satans virus hun slæbte med hjem, og vi er stadig syge her næsten 14 dage (på fredag) efter. For nu hvor det er i bedring har det så selvfølgelig(!) sat sig til mellemørebetændelse hos os begge!

Håber sgu godt nok at resten af året bliver noget bedre...
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8745

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skorstenen » 30. jan 2019, 20:49

IrmaPigen skrev:Min højre skulder har drillet i mere end en måneds tid, nu.

I weekenden var det helt skørt og jeg kunne stort set ikke bruge højre arm.


Har du kigget dig selv i spejlet?

Da jeg sidste år, til sidst havnede hos fysen pga store smerter i højre skulder, bad hun mig se i spejlet. De sad jo fanme ikke engang lige! :8:
Det havde jeg slet ikke opdaget, men hun kunne godt forstå det gjorde ondt.
8 behandlinger hos hende, noget hjemmetræning og noget kinesiotape, så var jeg good to go :)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 2. feb 2019, 00:51

Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2019, 06:13

Stitch skrev:Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.


Øv :ae: Er der slet ikke noget, der hjælper? Kvalmestillende, måske?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 2. feb 2019, 06:18

DenSyngendeLussing skrev:Jeg har hostet døgnet rundt i en uge og nu er hosten blevet afløst af en gedigen forkølelse. Min kæreste sover på sofaen for 5. nat i træk og jeg gisper efter vejret. :(

Bruger du en næsespray til at hjælpe med at få luft? Min zymelin er fast følgesvend når jeg er forkølet, den er virkelig effektiv og fuldstændig uundværlig!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2019, 06:23

Har haft hovedpine dagligt i over 14 dage nu. Det er rigtig slemt om morgenen, hvor jeg vågner ved det. Så går det lidt væk i løbet af dagen og vender tilbage om aftenen. Øv, hvor er det irriterende.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 2. feb 2019, 11:27

LaMariposa skrev:Har haft hovedpine dagligt i over 14 dage nu. Det er rigtig slemt om morgenen, hvor jeg vågner ved det. Så går det lidt væk i løbet af dagen og vender tilbage om aftenen. Øv, hvor er det irriterende.

Ved du om der er en årsag til det? Har du snakket med lægen om noget smertestillende? For det er da længe at gå med det :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 2. feb 2019, 11:29

LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.


Øv :ae: Er der slet ikke noget, der hjælper? Kvalmestillende, måske?


Får det virkelig dårligt af de kvalmestillende. Det er dem, der giver mig mavekramper og feber.

Men tak :kys:

Har efterhånden lært, at frisk luft hjælper. Skal helst fryse lidt faktisk. Og så ingen chokolade. Og kun mad i de små pauser, hvor kvalmen og madleden holder pause. Is er også godt.

Og Annione har lånt mig sine Seabands. De er også rigtig gode!
Senest rettet af Stitch 2. feb 2019, 11:31, rettet i alt 1 gang.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 2. feb 2019, 11:30

Daine skrev:
LaMariposa skrev:Har haft hovedpine dagligt i over 14 dage nu. Det er rigtig slemt om morgenen, hvor jeg vågner ved det. Så går det lidt væk i løbet af dagen og vender tilbage om aftenen. Øv, hvor er det irriterende.

Ved du om der er en årsag til det? Har du snakket med lægen om noget smertestillende? For det er da længe at gå med det :kram:


Enig med Daine. Det er da meget længe at gå med det. Hvilken slags hovedpine er det?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2019, 12:01

Stitch skrev:
Daine skrev:
LaMariposa skrev:Har haft hovedpine dagligt i over 14 dage nu. Det er rigtig slemt om morgenen, hvor jeg vågner ved det. Så går det lidt væk i løbet af dagen og vender tilbage om aftenen. Øv, hvor er det irriterende.

Ved du om der er en årsag til det? Har du snakket med lægen om noget smertestillende? For det er da længe at gå med det :kram:


Enig med Daine. Det er da meget længe at gå med det. Hvilken slags hovedpine er det?


Spændingshovedpine. Har ofte spændinger i kæberne og nakken, og jeg tror det kommer derfra. Og jo, jeg burde nok gå til læge, men på den anden side, så har jeg bare de her ture et par gange om året, og det plejer jo at gå over igen efter en uges tid. Denne gang har det bare varet noget længere end det plejer.
0
:lun: Be brave
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2902

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 2. feb 2019, 12:41

Stitch skrev:
LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.


Øv :ae: Er der slet ikke noget, der hjælper? Kvalmestillende, måske?


Får det virkelig dårligt af de kvalmestillende. Det er dem, der giver mig mavekramper og feber.

Men tak :kys:

Har efterhånden lært, at frisk luft hjælper. Skal helst fryse lidt faktisk. Og så ingen chokolade. Og kun mad i de små pauser, hvor kvalmen og madleden holder pause. Is er også godt.

Og Annione har lånt mig sine Seabands. De er også rigtig gode!


Jeg kender jo ikke årsagen til din kvalme, men lidt hakket rå ingefær har en uvurderlig effekt på fordøjelsen, især ved kramper og kvalme.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 2. feb 2019, 14:56

Neverkont skrev:
Stitch skrev:
LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.


Øv :ae: Er der slet ikke noget, der hjælper? Kvalmestillende, måske?


Får det virkelig dårligt af de kvalmestillende. Det er dem, der giver mig mavekramper og feber.

Men tak :kys:

Har efterhånden lært, at frisk luft hjælper. Skal helst fryse lidt faktisk. Og så ingen chokolade. Og kun mad i de små pauser, hvor kvalmen og madleden holder pause. Is er også godt.

Og Annione har lånt mig sine Seabands. De er også rigtig gode!


Jeg kender jo ikke årsagen til din kvalme, men lidt hakket rå ingefær har en uvurderlig effekt på fordøjelsen, især ved kramper og kvalme.


Det står ellers i det citerede :lol2: . Men blev opereret d.23 og har dagligt fået morfin siden. Det tager smerterne men giver madlede og kvalme.

Jeg har prøvet ingefærpiller men de gjorde det værre desværre. Måske rå ingefær er værd at prøve. Tak for tippet :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Helbred"