Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2900

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 2. feb 2019, 16:47

Stitch skrev:
Neverkont skrev:
Stitch skrev:
LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Kvalme og madlede pga morfinen. Men i det mindste er mavekramperne væk.


Øv :ae: Er der slet ikke noget, der hjælper? Kvalmestillende, måske?


Får det virkelig dårligt af de kvalmestillende. Det er dem, der giver mig mavekramper og feber.

Men tak :kys:

Har efterhånden lært, at frisk luft hjælper. Skal helst fryse lidt faktisk. Og så ingen chokolade. Og kun mad i de små pauser, hvor kvalmen og madleden holder pause. Is er også godt.

Og Annione har lånt mig sine Seabands. De er også rigtig gode!


Jeg kender jo ikke årsagen til din kvalme, men lidt hakket rå ingefær har en uvurderlig effekt på fordøjelsen, især ved kramper og kvalme.


Det står ellers i det citerede :lol2: . Men blev opereret d.23 og har dagligt fået morfin siden. Det tager smerterne men giver madlede og kvalme.

Jeg har prøvet ingefærpiller men de gjorde det værre desværre. Måske rå ingefær er værd at prøve. Tak for tippet :)


Undskyld, gik vist lidt stærkt. :blush:

Der kan være stor forskel på effekten af ingefær i kapselform (jeg har aldrig prøvet dem i pilleform, men jeg kan forstille mig, at de nok virker ligesom kapslerne) og så rå ingefær.
Min erfaring er, at kapslerne sætter gang i fordøjelsen, hvor den rå virker mere bredt, bl.a. mod spændinger i fordøjelsen og mod kvalme.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2019, 09:24

Jeg tror, jeg har en tandbyld. Og jeg har først tid ved tandlægen om 14 dage.

Jeg ved faktisk ikke, om det er noget, jeg skal bede om akuttid til, eller om der går hul af sig selv. Og så er det bare SÅ typisk, at når jeg får bestilt en tid til almindeligt tjek, så mener mine tænder, at de skal begynde at skabe sig længe inden, så jeg er nødt til at hive fat i dem igen og få akuttider.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 12. feb 2019, 15:51

Jeg har så meget mavesyre i disse dage, at min mave føles som om den er en boblende heksekedel :cuss: Jeg æder Balancid som var det slik.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2019, 09:11

Jeg har været syg i 14 dage nu...Og er stadig ikke rigtig frisk.

Startede med at gå hjem fra arbejde forrige mandag klokken 9.30. For så at vende tilbage fredag klokken 8. Og gå igen klokken 10.
Jeg havde ferie hele sidste uge. Mini Vibbsen var på ferie hos momserne. Og jeg skulle lave en masse. Men var bare skidt med skidt på. Jeg har ikke ondt nogen steder. Jeg har hostet. Men ikke sådan en der gjorde ondt nogen steder eller som havde en masse grimt slim. Bare sådan en træls tør hoste som jeg ikke kunne slippe af med. Jeg har ikke haft feber. Jeg har ikke haft ondt i halsen. Jeg har ikke været forkølet.
Jeg havde bare den der hoste. Og så var jeg svimmel og udmattet. Hvilket var årsagen til at jeg gik hjem igen fredag.

Onsdag i sidste uge fik jeg snøvlet mig til læge. Nu var hosten egentlig bare en biting...Men jeg var stadig svimmel og udmattet. Hun kunne konstaterer at jeg havde et infektionstal på 84. Værsgo til antibiotika...Ny tid fredag.

Fredag. Infektionstal 114. Værsgo til mere antibitika. Ny tid mandag.

Lorte-weekend hvor jeg nærmest har været så langsom og udmattet at jeg troede jeg var 80 (Alder på den moster som blev syg samtidig med mig, og iøvrigt blev indlagt. Og for længst er kommet hjem igen.

Meddelte chef (som efterhånden er ved at være rigtig træt af mig og min sygdomme) at jeg kom idag.

Sad hos lægens sygeplejerske og græd som en pisket da infektionstal nu er 14. Og at infektion dermed er helt under kontrol... Men jeg stadig er svimmel og udmattet. Og har det pisse øv.

"Jamen, søde dig. Du er da blevet helt vildt forskrækket. Du har faktisk haft en ret alvorlig infektion. Og du har slet ikke kunnet mærke det. Det jeg ærlig talt godt forstå hvis du reagerer på nu.
Og det er altså helt normalt at når man har haft så kraftig en infektion, så går der altså lige noget tid før kroppen er OK igen. Der er jo stadig rester af døde bakterier som den lige skal have has på. Nu giver du din chef besked om at vi har styr på din infektion. Og at du kommer torsdag. Og så går du hjem og tager den med ro"

Min chef er antagelig igang med at lave en woodo-dukke af mig...Man bliver ihvertfald ikke månedens medarbejder af at være syg 1 uge. Holde ferie en uge. Og så stadig være syg når man er færdig med at holde ferie....Slet ikke når man allerede har haft 1 uge influenza fravær i år....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Maoam » 18. feb 2019, 13:16

Jeg blev trådt på foden til dans i torsdags

IMG_20190218_140626419-800x600.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 20. feb 2019, 07:38

Jeg fik fysiurgisk massage i går for første gang, og nu føles min ryg som om, jeg har fået bank.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf heysamaysa » 20. feb 2019, 10:08

Jeg har en tand jeg fik hevet ud 10. Dec jeg stadig har ondt i. Piv piv den vil ikke hele som den skal.

Havde tid ved tandlægen i morgen. Men blev ringet om at de aflyste tiden og jeg kunne få en ny tid - næsten en måned senere. Sagde at jeg jo havde ondt. Men det kunne hun ikke gøre noget ved ud over jeg kunne komme på en afbudsliste.

For første gang i mit liv har jeg smidt røret på i arrigskab!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 20. feb 2019, 13:59

Jeg skulle til fys for 2 uger siden, men fik en aflysningen dagen før, da fyssen var blevet syg. Men jeg måtte ikke komme til hos en anden i huset. Jeg ville blive ringe op om mandagen.
Har ringet til dem 3 gange siden, da han stadig ikke har ringet til mig.

I dag endte jeg med at stortude i tlf, for jeg har bare ondt og gider ikke at vente til fucking 12.marts, som de foreslog i dag.

Nu har jeg fået en tid til onsdag, men fuck hvor er det sløvt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf achillaxedprune » 22. feb 2019, 15:00

Jeg har fået øresten... Så jeg er svimmel. Mega træls!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 22. feb 2019, 15:17

Jeg er øm og “tyk” i halsen og snotter lidt. Enten må det gå rigtigt i gang, så det kan blive overstået og ellers skal det bare skride :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LidtLakrids » 28. feb 2019, 11:20

Jeg har ondt i maven.. Ikke helt tiden, det kommer i jag med 15-30 minutters mellemrum. Det værste er næsten at jeg ikke aner hvad det skyldes :forvirret:
Det har bygget sig op siden i går, og det lader ikke til at være på vej væk :trist:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sorenspige » 28. feb 2019, 12:46

Jeg har det influenza-agtigt tilsat kvalme. Sidste del mindes jeg ikke at have i forbindelse med sygdom, og jeg synes, det er skrækkeligt. Jeg ville næsten ønske, at jeg kunne kaste op, hvis kvalmen så ville forsvinde.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 1. mar 2019, 14:24

Har menssmerter fra helvede :( Tidligere gjorde det så ondt, at jeg fik kvalme og svedige håndflader. Og det bliver værre og værre for hver gang. Øv... :(
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Zonta » 3. mar 2019, 05:54

Jeg har reddet mig en "Puha, der er varmt - jeg åbner lige jakken"-forkølelse... :( Det er bare så dumt. Nu har jeg fået min mand til at tage vores søn her til morgen, så jeg kan få sovet lidt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf hotlips » 4. mar 2019, 05:07

Jeg fik kogende vand over min ene hånd forleden, der har været vabler og der er ved at komme sår på, men huden er så skør at der ryger lidt af bare af at proppe vasketøj i kurven og tage vanterne af.

Det er ikke så fedt og jeg kunne godt tænke mig den nye hud snart vokser frem, jeg kan ikke lave noget i haven for jeg vil ikke risikere at få jord i og det er ikke nemt at vaske op med en hånd der ikke tåler noget mere end lunkent vand der ikke må ramme direkte for så svier det.

Jeg hader brandsår, jeg vil til hver en tid foretrække et knoglebrud.
0

Tilbage til "Helbred"