Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 4. mar 2019, 09:37

Nogle gange kommer jeg forkert ind i trådene. Så et par af jer har lige fået sympatigrønt for indlæg skrevet i 2015 :lol:

Jeg er begyndt at overveje om min næse er brækket. Den er stadig sindsyg øm og det knirker når jeg trykker på den ene side af den.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16008
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TinaW » 4. mar 2019, 18:48

Min lænd bliver mere og mere låst. Håber på en afbudstid ved kiropraktoren i morgen, ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Wizzze » 5. mar 2019, 06:51

Er vågnet med hovedpine, feber og snot allevegne :whine:
LORTEVEJR!!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 5. mar 2019, 07:46

Jeg flåede en lille hudlap af lillefingeren i kampen med en Ikea-lænestol i går. Det ser ikke ud af noget særligt, men det svier ret meget.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf hotlips » 5. mar 2019, 07:50

IrmaPigen skrev:Nogle gange kommer jeg forkert ind i trådene. Så et par af jer har lige fået sympatigrønt for indlæg skrevet i 2015 :lol:

Jeg er begyndt at overveje om min næse er brækket. Den er stadig sindsyg øm og det knirker når jeg trykker på den ene side af den.


Jeg tror de fleste har prøvet det, af og til kan man se der har været et gammelt emne oppe og så får man pludselig en reminder eller to for et indlæg der er nogen der har søgt sig frem til.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf dykkersild » 5. mar 2019, 10:34

Jeg er overgangsalder-hidsig i dag - jeg må nok heller holde mig lidt for mig selv ellers er vi ude i noget jeg-slår-dig-fedme-ihjel-og-snitter-dig-med-knive-bagefter. Jeg gider heller ikke træning i aften - jeg går en tur på et par timer i stedet for. Prøv at sige mig imod - bare prøv!
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf hotlips » 5. mar 2019, 10:44

dykkersild skrev:Jeg er overgangsalder-hidsig i dag - jeg må nok heller holde mig lidt for mig selv ellers er vi ude i noget jeg-slår-dig-fedme-ihjel-og-snitter-dig-med-knive-bagefter. Jeg gider heller ikke træning i aften - jeg går en tur på et par timer i stedet for. Prøv at sige mig imod - bare prøv!


Det er meget sjældent jeg har været hormonhidsig, men det er jo virkelig overvældende når man kan mærke man er ondsindet helt ned i maven, det er en god idé at få gået det væk, hvis du så hvæser af en på vejen så er det i det mindste ikke gået ud over familien så du måske ikke får helt så dårlig samvittighed når du falder ned engang.

Der er nogen der har held med urtethe til at tage det værste hvis ikke du vil have hormoner og det er noget du slås med ofte.

Da jeg var gravid ramte det den ene dag, vi skulle til scanning og jeg sad bare og lod være med at sige noget i taxaen for jeg vidste at det ville blive en byge af eder og bebrejdelser uden mening, det var meget ubehageligt for mig selv,hvis jeg havde troet på den slags ville jeg nok have troet det var en dæmon for jeg kunne godt mærke at det jeg så og hørte var fra en andens syn på det end det der er mit normalt.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 5. mar 2019, 11:31

Jeg vågnede badet i sved og har haft lidt feber i nat. Jeg er nu småsnottet og har lidt ondt i maven og har slet slet slet ikke tid til at være syg før i weekenden.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 5. mar 2019, 12:20

En lille bagatel som en revne yderst på fingerspidsen kan være såååå generende. Hver gang den er lige ved at hele, så springer lortet op igen.

Nå ja og så har jeg fået svamp under den ene pat - 66 :D
1
14 11 14
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Giraffie » 5. mar 2019, 16:57

Svamp, efterfulgt af blærebetændelse. Nu har jeg så også fået øjenlågsbetændelse. Og har fået mens og har ret ondt i mavsen.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. mar 2019, 00:20

Jeg faldt af en hest i går. To gange. Første gang kunne jeg godt mærke at min hofte havde taget et ordentlig slag og havde en underlig blanding af at benet sov og at det var følelsesløst.
Stædig som jeg er fik jeg bakset mig på benene og kom på hesten igen og faldt af igen :rulle: . Udover at min stolthed er såret har jeg også jævnt ondt i bagsiden i dag.

Har vågnet hver gang jeg har bevæget mig i løbet af natten og forlod sengen på samme måde som vores patienter der har fået operation i ryggen. Overvejede om det var en god idé med arbejde eftersom det at gå gjorde rigtig ondt. Så har haltet rundt hele dagen. Jeg kan godt gå normalt, men jeg får simpelthen SÅ ondt efterfølgende at jeg bare skal sidde helt stille.

Problemet er bare at sidde ned også er smertefuldt. Sådan cirka ti gange så smertefuldt som at stå op. Jeg har også haft den der prikkende sove fornemmelse i ballen og nedsat følsomhed på ydersiden af mit ben. Lige nu har jeg taget 2x Codrydamol for at kunne ligge nogenlunde komfortabelt i sengen. Så i morgen ringer jeg til lægen for at høre om de vil have mig ind for at se på det...

På den positive side er der ingen blå mærker og ingen røde flag i forhold til neurologi. Og det at jeg kan vægtbære er også ganske fornuftigt.
Nu må smerten godt bare tage at forsvinde :kryds:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. mar 2019, 23:06

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg faldt af en hest i går. To gange. Første gang kunne jeg godt mærke at min hofte havde taget et ordentlig slag og havde en underlig blanding af at benet sov og at det var følelsesløst.
Stædig som jeg er fik jeg bakset mig på benene og kom på hesten igen og faldt af igen :rulle: . Udover at min stolthed er såret har jeg også jævnt ondt i bagsiden i dag.

Har vågnet hver gang jeg har bevæget mig i løbet af natten og forlod sengen på samme måde som vores patienter der har fået operation i ryggen. Overvejede om det var en god idé med arbejde eftersom det at gå gjorde rigtig ondt. Så har haltet rundt hele dagen. Jeg kan godt gå normalt, men jeg får simpelthen SÅ ondt efterfølgende at jeg bare skal sidde helt stille.

Problemet er bare at sidde ned også er smertefuldt. Sådan cirka ti gange så smertefuldt som at stå op. Jeg har også haft den der prikkende sove fornemmelse i ballen og nedsat følsomhed på ydersiden af mit ben. Lige nu har jeg taget 2x Codrydamol for at kunne ligge nogenlunde komfortabelt i sengen. Så i morgen ringer jeg til lægen for at høre om de vil have mig ind for at se på det...

På den positive side er der ingen blå mærker og ingen røde flag i forhold til neurologi. Og det at jeg kan vægtbære er også ganske fornuftigt.
Nu må smerten godt bare tage at forsvinde :kryds:


Efter 5.5 timer på skadestuen er jeg lige langt - til gengæld har jeg en cocktail af piller der burde slå mig ud. Et røntgen viste brud og det andet var helt normalt, så de skal gennemses af en consultant. Indtil da skal jeg tage piller min. 3 x dagligt.

Min kæreste er overbevist om at jeg er fuldkommen kuk-kuk fordi jeg stadig gerne vil finde en hest at ride og jeg har egentlig bare utrolig ondt af mig selv. Det er sgu ikke særlig behageligt at sidde ned så lang tid når man har ondt omkring røven...
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Lalana » 23. mar 2019, 05:50

TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg faldt af en hest i går. To gange. Første gang kunne jeg godt mærke at min hofte havde taget et ordentlig slag og havde en underlig blanding af at benet sov og at det var følelsesløst.
Stædig som jeg er fik jeg bakset mig på benene og kom på hesten igen og faldt af igen :rulle: . Udover at min stolthed er såret har jeg også jævnt ondt i bagsiden i dag.

Har vågnet hver gang jeg har bevæget mig i løbet af natten og forlod sengen på samme måde som vores patienter der har fået operation i ryggen. Overvejede om det var en god idé med arbejde eftersom det at gå gjorde rigtig ondt. Så har haltet rundt hele dagen. Jeg kan godt gå normalt, men jeg får simpelthen SÅ ondt efterfølgende at jeg bare skal sidde helt stille.

Problemet er bare at sidde ned også er smertefuldt. Sådan cirka ti gange så smertefuldt som at stå op. Jeg har også haft den der prikkende sove fornemmelse i ballen og nedsat følsomhed på ydersiden af mit ben. Lige nu har jeg taget 2x Codrydamol for at kunne ligge nogenlunde komfortabelt i sengen. Så i morgen ringer jeg til lægen for at høre om de vil have mig ind for at se på det...

På den positive side er der ingen blå mærker og ingen røde flag i forhold til neurologi. Og det at jeg kan vægtbære er også ganske fornuftigt.
Nu må smerten godt bare tage at forsvinde :kryds:


Efter 5.5 timer på skadestuen er jeg lige langt - til gengæld har jeg en cocktail af piller der burde slå mig ud. Et røntgen viste brud og det andet var helt normalt, så de skal gennemses af en consultant. Indtil da skal jeg tage piller min. 3 x dagligt.

Min kæreste er overbevist om at jeg er fuldkommen kuk-kuk fordi jeg stadig gerne vil finde en hest at ride og jeg har egentlig bare utrolig ondt af mig selv. Det er sgu ikke særlig behageligt at sidde ned så lang tid når man har ondt omkring røven...


Ej det lyder virkelig ikke rart, håber ikke der er nogen fraktur, et hoftebrud lyder ikke så godt. God bedring
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. mar 2019, 09:05

Lalana skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg faldt af en hest i går. To gange. Første gang kunne jeg godt mærke at min hofte havde taget et ordentlig slag og havde en underlig blanding af at benet sov og at det var følelsesløst.
Stædig som jeg er fik jeg bakset mig på benene og kom på hesten igen og faldt af igen :rulle: . Udover at min stolthed er såret har jeg også jævnt ondt i bagsiden i dag.

Har vågnet hver gang jeg har bevæget mig i løbet af natten og forlod sengen på samme måde som vores patienter der har fået operation i ryggen. Overvejede om det var en god idé med arbejde eftersom det at gå gjorde rigtig ondt. Så har haltet rundt hele dagen. Jeg kan godt gå normalt, men jeg får simpelthen SÅ ondt efterfølgende at jeg bare skal sidde helt stille.

Problemet er bare at sidde ned også er smertefuldt. Sådan cirka ti gange så smertefuldt som at stå op. Jeg har også haft den der prikkende sove fornemmelse i ballen og nedsat følsomhed på ydersiden af mit ben. Lige nu har jeg taget 2x Codrydamol for at kunne ligge nogenlunde komfortabelt i sengen. Så i morgen ringer jeg til lægen for at høre om de vil have mig ind for at se på det...

På den positive side er der ingen blå mærker og ingen røde flag i forhold til neurologi. Og det at jeg kan vægtbære er også ganske fornuftigt.
Nu må smerten godt bare tage at forsvinde :kryds:


Efter 5.5 timer på skadestuen er jeg lige langt - til gengæld har jeg en cocktail af piller der burde slå mig ud. Et røntgen viste brud og det andet var helt normalt, så de skal gennemses af en consultant. Indtil da skal jeg tage piller min. 3 x dagligt.

Min kæreste er overbevist om at jeg er fuldkommen kuk-kuk fordi jeg stadig gerne vil finde en hest at ride og jeg har egentlig bare utrolig ondt af mig selv. Det er sgu ikke særlig behageligt at sidde ned så lang tid når man har ondt omkring røven...


Ej det lyder virkelig ikke rart, håber ikke der er nogen fraktur, et hoftebrud lyder ikke så godt. God bedring


Det er ikke et brud på hoften (heldigvis!), men tippen af en af ryghvirvlerne. Hvis det er hoften er der ret stor sandsynlighed for en voldsom blødning og det ville man ikke lade være med at behandle :) .

Men jeg er lidt skuffet over pillerne. Alle har sagt at de burde have slået mig ud - vågnede stadig flere gange i nat pga smerten. Tak dog, jeg håber det går over snart :genert:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 25. mar 2019, 17:13

Min gigt har lavet et snigerattack på min pegefinger
0
14 11 14

Tilbage til "Helbred"