Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 1. apr 2018, 13:10

sigge skrev:Jeg hoster stadig, selvom det er 2 uger siden, jeg slap af med de øvrige forkølelsessymptomer. Jeg syntes egentlig også, hosten var næsten væk, men det er som om, den er taget til igen i den sidste uge.

Vha. google har jeg foreløbig udelukket “kold” lungebetændelse, SARS og lungepest. :D Jeg må nok overveje en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre i løbet af den næste uge.


Det er da altid noget, at du udelukker de ting. Selvdiagnosticering via Google har tendens til at ende i "Oh my god. Jeg har freaking lungepest!!! :8:" :D

God bedring :)
5
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fru Himmelblå » 3. apr 2018, 11:36

Jeg snublede i høje hæle i morges. Akuttelefonen mener, at der heldigvis kun er tale om en forstuvning, men av hvor gør det ondt.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. apr 2018, 06:19

Alkaia skrev:Jeg har et øjenlåg der bliver ved med at vibrere. :nerve: Det har stået på i et par uger.


Høj dosis magnesium inden sengetid i et par dage, så er det væk (og du kan forhindre at det kommer igen i hvilken som helst muskel hvis du tager en længere kur med magnesium en gang eller to om året) :)
0
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 4. apr 2018, 07:52

Alkaia skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Alkaia skrev:Jeg har et øjenlåg der bliver ved med at vibrere. :nerve: Det har stået på i et par uger.


Høj dosis magnesium inden sengetid i et par dage, så er det væk (og du kan forhindre at det kommer igen i hvilken som helst muskel hvis du tager en længere kur med magnesium en gang eller to om året) :)


Jeg tager allerede magnesium på daglig basis. Skal jeg tage mere end det anbefalede?


Du skal sikre dig, at det er i en "form", som er let-optageligt, f.eks. citrat eller klorid.
Hvis det er oxid eller hydroxid virker de hovedsageligt i tarmen, og bliver ikke optaget i kroppen.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. apr 2018, 14:39

Alkaia skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Alkaia skrev:Jeg har et øjenlåg der bliver ved med at vibrere. :nerve: Det har stået på i et par uger.


Høj dosis magnesium inden sengetid i et par dage, så er det væk (og du kan forhindre at det kommer igen i hvilken som helst muskel hvis du tager en længere kur med magnesium en gang eller to om året) :)


Jeg tager allerede magnesium på daglig basis. Skal jeg tage mere end det anbefalede?


Jeg mener anbefalingerne går på 600 mg/døgn - er det det du tager? Du kan sagtens tage en dobbeltdosis over en uges tid. Man skal over 2000 mg./døgn i længere tid, førend der evt. ses bivirkninger (diarre, muskelsvaghed, lavere BT).
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. apr 2018, 19:59

Alkaia skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Alkaia skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Alkaia skrev:Jeg har et øjenlåg der bliver ved med at vibrere. :nerve: Det har stået på i et par uger.


Høj dosis magnesium inden sengetid i et par dage, så er det væk (og du kan forhindre at det kommer igen i hvilken som helst muskel hvis du tager en længere kur med magnesium en gang eller to om året) :)


Jeg tager allerede magnesium på daglig basis. Skal jeg tage mere end det anbefalede?


Jeg mener anbefalingerne går på 600 mg/døgn - er det det du tager? Du kan sagtens tage en dobbeltdosis over en uges tid. Man skal over 2000 mg./døgn i længere tid, førend der evt. ses bivirkninger (diarre, muskelsvaghed, lavere BT).


Jeg tjekkede lige. Rekommanderet indtag er 350 mg/døgn.

Hvad er BT? Og tak for hjælpen. :)


Blodtryk - undskyld, det er fagskade at man tror at alle kender forkortelserne :lol:

De fleste magnesiumtabletter er på 300 mg. og anbefalet dgl. indtag er 2 stk. Det er ikke let at overdosere magnesium da nyrerne udskiller det overskydende, og hvis du har tics ville jeg stadig opfordre dig til at tage en hel del mere end 350 mg/døgn, i hvert fald lige en uges tid.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 5. apr 2018, 16:20

Jeg er begyndt på ny medicin og har stort set ikke spist i en uge. Det lyder måske fedt men det er faktisk ret træls. Er der nogen der har erfaring med nedsat appetit og hvordan motiverer I jer selv til at lave mad og spise?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 11. apr 2018, 15:30

Jeg er sulten konstant. På den det måde, hvor jeg har kvalme hele tiden. Der er ikke nogen åbenlys forklaring, andet end at mit system bare har en af de perioder, hvor det opfører sig sært. Så irriterende, altså... :rulle:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 11. apr 2018, 16:02

Hunkat skrev:Jeg er begyndt på ny medicin og har stort set ikke spist i en uge. Det lyder måske fedt men det er faktisk ret træls. Er der nogen der har erfaring med nedsat appetit og hvordan motiverer I jer selv til at lave mad og spise?


Nu kan jeg se dit indlæg er en uge gammelt, så måske er problemet gået over af sig selv, men hvis ikke, kunne det så være en mulighed at drikke din "mad" i stedet for at spise den? F.eks. i form af smoothies, hvor der jo er mulighed for at putte alt muligt næringsrigt i, så du får, hvad du skal have. Jeg tænker det måske glider nemmere ned, hvis man ikke skal tygge?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 11. apr 2018, 16:29

Flora skrev:
Hunkat skrev:Jeg er begyndt på ny medicin og har stort set ikke spist i en uge. Det lyder måske fedt men det er faktisk ret træls. Er der nogen der har erfaring med nedsat appetit og hvordan motiverer I jer selv til at lave mad og spise?


Nu kan jeg se dit indlæg er en uge gammelt, så måske er problemet gået over af sig selv, men hvis ikke, kunne det så være en mulighed at drikke din "mad" i stedet for at spise den? F.eks. i form af smoothies, hvor der jo er mulighed for at putte alt muligt næringsrigt i, så du får, hvad du skal have. Jeg tænker det måske glider nemmere ned, hvis man ikke skal tygge?


Det er faktisk stadig et problem her to uger senere, hvis det ikke meget snart bliver bedre skal jeg skifte præparat for det er uheldbar og jeg taber mig.
Flydende kost fungere OK men det halter godt nok også med motivationen til at lave mad når man slet ikke har lyst til at spise synes jeg. Jeg overvejer lidt sådan nogle protein-shakes e.l. for at holde energien lidt oppe også :gruble:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf klumphen » 11. apr 2018, 16:41

Jeg har skåret mig selv på hovedet under barberingen. Og jeg vil gerne barbere hver anden dag, hvilket betyder det ikke kan nå at hele, inden barberbladet kommer forbi igen :/
Så enten skal jeg lade det hele gro i en uge, eller så skal jeg lade en lille plet omkring stedet være. Bum bum :gruble:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 11. apr 2018, 19:35

Hunkat skrev:
Flora skrev:
Hunkat skrev:Jeg er begyndt på ny medicin og har stort set ikke spist i en uge. Det lyder måske fedt men det er faktisk ret træls. Er der nogen der har erfaring med nedsat appetit og hvordan motiverer I jer selv til at lave mad og spise?


Nu kan jeg se dit indlæg er en uge gammelt, så måske er problemet gået over af sig selv, men hvis ikke, kunne det så være en mulighed at drikke din "mad" i stedet for at spise den? F.eks. i form af smoothies, hvor der jo er mulighed for at putte alt muligt næringsrigt i, så du får, hvad du skal have. Jeg tænker det måske glider nemmere ned, hvis man ikke skal tygge?


Det er faktisk stadig et problem her to uger senere, hvis det ikke meget snart bliver bedre skal jeg skifte præparat for det er uheldbar og jeg taber mig.
Flydende kost fungere OK men det halter godt nok også med motivationen til at lave mad når man slet ikke har lyst til at spise synes jeg. Jeg overvejer lidt sådan nogle protein-shakes e.l. for at holde energien lidt oppe også :gruble:


Ja, det er klart, man ikke er så motiveret for at lave mad, når man ikke har lyst til at spise det. Proteinshakes lyder som en god idé :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 11:49

Jeg var i fredags på hovedpine klinikken i Glostrup. Jeg kom ud med en ny, og meget sjælden diagnose (jeg føler mig virkelig også som noget særligt... *suk* )
Jeg har nervus intermedius neuralgia.

Nervus intermedius neuralgia is an extremely uncommon pain syndrome in which the pain is very similar to that of trigeminal neuralgia but in the distribution of n. intermedius.

Oh well. Behandlingen er den samme, så jeg skal bare fortsætte på det smertestillende jeg allerede er på. Som til en vis grad holder antal og intensiteten af smerterne nede. Nogle dage har jeg ikke ondt, andre gange, som i går, havde jeg ondt omkring 100 gange. Det forstyrrer som sådan ikke min hverdag, det er bare belastende at få stukket en strikkepind i øret, med intense smerter i omkring 2-7 sekunder.
0
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 15. apr 2018, 12:58

Annione skrev:Jeg var i fredags på hovedpine klinikken i Glostrup. Jeg kom ud med en ny, og meget sjælden diagnose (jeg føler mig virkelig også som noget særligt... *suk* )
Jeg har nervus intermedius neuralgia.

Nervus intermedius neuralgia is an extremely uncommon pain syndrome in which the pain is very similar to that of trigeminal neuralgia but in the distribution of n. intermedius.

Oh well. Behandlingen er den samme, så jeg skal bare fortsætte på det smertestillende jeg allerede er på. Som til en vis grad holder antal og intensiteten af smerterne nede. Nogle dage har jeg ikke ondt, andre gange, som i går, havde jeg ondt omkring 100 gange. Det forstyrrer som sådan ikke min hverdag, det er bare belastende at få stukket en strikkepind i øret, med intense smerter i omkring 2-7 sekunder.


Puuuha, jeg føler virkelig med dig. :ae:

Jeg har for mange år siden fået opfattelse af, at de der trigeminus-smerter er rigtig grimme.

Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har lagt et link til nogle områder på tæerne (zoneterapi eller akupressur), som muligvis kan have en effekt ved den slags smerter, men jeg kan ikke huske, om det var til dig.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 13:31

Neverkont skrev:
Annione skrev:Jeg var i fredags på hovedpine klinikken i Glostrup. Jeg kom ud med en ny, og meget sjælden diagnose (jeg føler mig virkelig også som noget særligt... *suk* )
Jeg har nervus intermedius neuralgia.

Nervus intermedius neuralgia is an extremely uncommon pain syndrome in which the pain is very similar to that of trigeminal neuralgia but in the distribution of n. intermedius.

Oh well. Behandlingen er den samme, så jeg skal bare fortsætte på det smertestillende jeg allerede er på. Som til en vis grad holder antal og intensiteten af smerterne nede. Nogle dage har jeg ikke ondt, andre gange, som i går, havde jeg ondt omkring 100 gange. Det forstyrrer som sådan ikke min hverdag, det er bare belastende at få stukket en strikkepind i øret, med intense smerter i omkring 2-7 sekunder.


Puuuha, jeg føler virkelig med dig. :ae:

Jeg har for mange år siden fået opfattelse af, at de der trigeminus-smerter er rigtig grimme.

Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har lagt et link til nogle områder på tæerne (zoneterapi eller akupressur), som muligvis kan have en effekt ved den slags smerter, men jeg kan ikke huske, om det var til dig.



Det mener jeg det var. Og tak for det!
Problemet er lidt, at smerterne typisk er så kortvarige, at jeg nærmest ikke kan nå at reagere på dem, før de er væk igen. Det er virkelig en syret lidelse.
0

Tilbage til "Helbred"