Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 30. dec 2017, 20:21

Jeg er lidt et skravl i øjeblikket. Har nu smerter i højre side af halsen, ned i skulderen og lidt op i øret. Har vist lagt forkert med armen, jeg regner ihf med det bare er ømme muskler. Og smerterne ved øret er nok pga mine briller, jeg plejer at gå med linser så længere tids brug af briller giver den ømhed. Men sammen med det andet er det lidt bøv.

Min hjerne er desværre stadig “forstuvet”.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tata » 2. jan 2018, 10:58

Et hævet ben, jeg ikke kan støtte på, som lægerne på sygehuset først behandlede som en blodprop med Xarelto (det skal de jo, for en sikkerhedsskyld, når der er tegn på blodprop), og stoppede mine p-piller så min endometriose er nu er helt ude af kontrol, kombineret med det blodfortyndende :8:, så vores nytårsaften bestod i at jeg lå på sofaen med en "spændende" serie af bivirkninger og smerter, og vi var nødt til at fryse alt maden ned og bestille noget udefra, og dagen efter vågnede jeg op og lignede en vampyr fordi mit tandkød blødte, af det blodfortyndende, så igen afsted på skadestuen for at få taget blodprøver, fordi de ville undersøge om mit blod nu var blevet for tyndt (jeg får jo gigtmedicin i forvejen). Det er heldigvis ikke en blodprop (siger blodprøverne), så fik jeg heldigvis lov til at stoppe med det blodfortyndende indtil nu, men jeg skal ud og scannes i dag for en sikkerheds skyld, og hvis ikke skal de jo så finde ud af, hvad der er med det s. ben. Fuck jeg er træt, har dundrende hovedpine, og er træt af sygehuse :ad!:.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2018, 11:55

Jeg er halt. Nytårsaften startede jeg festen med at knalde (som i virkelig knalde) foden ind i jern dimmeren på dørtrinnet på vores terassedør da jeg skulle servere et fad med hapsere til dronningens nytårstale. Min mand var i køkkenet og var lige ved at gå ud af sit gode skind ved lyden. Det gik lidt hårdt ud over min fuck-tå...

Av-av-av-av-av......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2018, 16:12

vibbsen skrev:Jeg er halt. Nytårsaften startede jeg festen med at knalde (som i virkelig knalde) foden ind i jern dimmeren på dørtrinnet på vores terassedør da jeg skulle servere et fad med hapsere til dronningens nytårstale. Min mand var i køkkenet og var lige ved at gå ud af sit gode skind ved lyden. Det gik lidt hårdt ud over min fuck-tå...

Av-av-av-av-av......


Et du også en af dem, det konsekvent går ind i dørkarme med tæerne først? Mine lever et farligt liv :lol:
0
:lun: Be brave
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 2. jan 2018, 17:26

Min ryg. It's killing me. Jeg skal SÅ meget have fat på min læge og få hende til at henvise til en MR scanning.

Umuligt at komme igennem til lægen i dag. Prøver igen i morgen.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tata » 2. jan 2018, 17:41

Min scanning viste en blodprop i nedre læg, jeg kunne mærke lægen havde fundet noget med det samme, han ramte stedet med scanneren, og scannede det samme sted længe og det bare gjorde pissehamrende ondt! Øv! og vi var kørt derop for at få afkræftet en blodprop, så det trak tårer, :whine: Jeg skal gå med kompressionsstrømpe det næste halve år, jeg skal ind og have taget mål til, og da jeg havde sådan en dårlig reaktion på Xarelto, skal jeg nu behandles med Innohep injektioner hjemme, dem kan min kæreste heldigvis give, og så kontrolscannes hver uge indtil den er væk. Hold op jeg er bare i chok, har skiftevis grædt og grinet efterfølgende. Den sidder heldigvis ikke et farligt sted (sagde lægen). Men den kunne være blevet overset, da d-dimeren var negativ, så de var egentlig ved ikke at sende mig til scanning. Synes det er overvældende at det sker nu 2. gang for mig. Nu er hormonprævention endelig slut for mig.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2018, 18:01

Jeg har haft for meget mavesyre de sidste 14 dage! :rulle: Har spist Alminox dagligt de sidste par uger, og alligevel har jeg haft svien i halsen hver eneste dag. I dag er det virkelig slemt, og det føles som om, at det står og koger i halsen på mig. Dertil kommer hovedpine og skiften mellem kvalme og ekstrem sult. Øv :(
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf musling » 3. jan 2018, 00:20

LaMariposa skrev:Jeg har haft for meget mavesyre de sidste 14 dage! :rulle: Har spist Alminox dagligt de sidste par uger, og alligevel har jeg haft svien i halsen hver eneste dag. I dag er det virkelig slemt, og det føles som om, at det står og koger i halsen på mig. Dertil kommer hovedpine og skiften mellem kvalme og ekstrem sult. Øv :(


Var egentlig på vej i seng, da jeg pludselig fik et surt opstød, som om jeg skulle kaste op. Lige nu svier min hals så meget, at tårerne triller, det føles som om jeg bliver savet i halsen og FØJ hvor er det ubehageligt.
Heldigvis har vi en pakke alminox liggende. Har aldrig spist sådan en før og føj for en smag/fornemmelse, men lige nu er jeg klar på hvad som helst. Har også lige bællet et stort glas mælk og lige lidt hjælper det.
Tanken om at skulle ned og ligge er skræmmende, så jeg tror jeg må blive oppe lidt endnu..
Føj hvor er det ækelt!
Tanken om 14 dage.... jeg dør langsomt ved tanken!
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jan 2018, 05:01

musling skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har haft for meget mavesyre de sidste 14 dage! :rulle: Har spist Alminox dagligt de sidste par uger, og alligevel har jeg haft svien i halsen hver eneste dag. I dag er det virkelig slemt, og det føles som om, at det står og koger i halsen på mig. Dertil kommer hovedpine og skiften mellem kvalme og ekstrem sult. Øv :(


Var egentlig på vej i seng, da jeg pludselig fik et surt opstød, som om jeg skulle kaste op. Lige nu svier min hals så meget, at tårerne triller, det føles som om jeg bliver savet i halsen og FØJ hvor er det ubehageligt.
Heldigvis har vi en pakke alminox liggende. Har aldrig spist sådan en før og føj for en smag/fornemmelse, men lige nu er jeg klar på hvad som helst. Har også lige bællet et stort glas mælk og lige lidt hjælper det.
Tanken om at skulle ned og ligge er skræmmende, så jeg tror jeg må blive oppe lidt endnu..
Føj hvor er det ækelt!
Tanken om 14 dage.... jeg dør langsomt ved tanken!


Det lyder ikke rart :ae: Håber du trods alt fik sovet lidt.

Alminox er ækelt. Plejer at spise Balancid, men har været løbet tør. Der virker bedre og smager ikke helt så slemt.

Det er åbenbart noget, vi døjer med i familien på både min mors og fars side. Men det har aldrig været så slemt så længe før, så tænker lige at kigge forbi lægen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tricolette » 3. jan 2018, 11:00

Var til en virkelig festlig rund fødselsdag mellem jul og nytår. Børnene påstår, at jeg blev pænt overrislet (læs fuld som en allike....) :fløjt:

På vej ud til bilen, ville mine fødder ikke flytte sig i samme takt som min overkrop. Dette kostede mig en pæn hudafskrabning på mit ene knæ. Datteren ville have det renset derhjemme, men det VILLE mor i sin brandert IKKE, for det gør ondt! :stoned:

Nu er der så gået betændelse i skidtet... :gruble:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 3. jan 2018, 20:49

Jeg har forstuvet en tå. Når man altid har Bay på armen kigger man sjældent nedad og går ind i stoleben.

Også har jeg et par nye sko der gnaver nogle af mine strømper ind i mine lilletæer og giver vabler. Røv irriterende.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf musling » 3. jan 2018, 23:05

LaMariposa skrev:
musling skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har haft for meget mavesyre de sidste 14 dage! :rulle: Har spist Alminox dagligt de sidste par uger, og alligevel har jeg haft svien i halsen hver eneste dag. I dag er det virkelig slemt, og det føles som om, at det står og koger i halsen på mig. Dertil kommer hovedpine og skiften mellem kvalme og ekstrem sult. Øv :(


Var egentlig på vej i seng, da jeg pludselig fik et surt opstød, som om jeg skulle kaste op. Lige nu svier min hals så meget, at tårerne triller, det føles som om jeg bliver savet i halsen og FØJ hvor er det ubehageligt.
Heldigvis har vi en pakke alminox liggende. Har aldrig spist sådan en før og føj for en smag/fornemmelse, men lige nu er jeg klar på hvad som helst. Har også lige bællet et stort glas mælk og lige lidt hjælper det.
Tanken om at skulle ned og ligge er skræmmende, så jeg tror jeg må blive oppe lidt endnu..
Føj hvor er det ækelt!
Tanken om 14 dage.... jeg dør langsomt ved tanken!


Det lyder ikke rart :ae: Håber du trods alt fik sovet lidt.

Alminox er ækelt. Plejer at spise Balancid, men har været løbet tør. Der virker bedre og smager ikke helt så slemt.

Det er åbenbart noget, vi døjer med i familien på både min mors og fars side. Men det har aldrig været så slemt så længe før, så tænker lige at kigge forbi lægen.


Vi har alminox liggende fordi min mand lider af halsbrand - og det var jeg godt nok glad for i går. Nåede at spise 3-4 stykker inden jeg fik mig selv lagt under dynen. Til morgen var min hals stadig øm og havde en grim smag - og her til aften er den stadig øm og jeg har rømmet mig og hostet - der var intet før anfaldet i går.
Synes det er meget mystisk - men mon ikke det går i sig selv? (Snart, tak!)
Det er i hvert fald ikke spor behageligt. (og spiser aldrig mere sen aftensmad med masser af rå løg...... og slet ikke masser af rå løg... :( )
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Prosperity74 » 10. jan 2018, 13:05

Nældefeber udbrud i ansigtet :whine: . Før når jeg havde nældefeber udbrud i ansigtet, så kom det lidt oftere og udbrudene af nældefeber var ikke så slemme. Nu har jeg haft det en håndfuld gange inden for de sidste par måneder. Så i går var jeg inde ved sygeplejersken i mit lægehus. Hun tog en blodprøve og så skal jeg ind til lægen på fredag og have svar, om blodprøven for allergi er positiv. Jeg ved at den er positiv, for der er mange ting jeg er allergisk overfor. Men det er en del år siden at jeg fik taget priktest på armen og havde plaster på ryggen for at se hvad jeg var allergisk overfor, og allergi kan jo ændre sig.
Jeg har blandt andet en mistanke om, at det nok er citrus frugter jeg ikke kan tåle ( blandt andet )
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 10. jan 2018, 20:54

Prosperity74 skrev:Jeg har blandt andet en mistanke om, at det nok er citrus frugter jeg ikke kan tåle ( blandt andet )


Hvis det er tilfældet, mon det så også gælder citronsyre?

Citronsyre benyttes i rigtig mange ting som holdbarhedsmiddel.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Zoxa » 10. jan 2018, 21:37

Lisma skrev:Jeg har tit store, mere eller mindre uforklarlige, blå mærker, rundt omkring på kroppen. Jeg fandt ud af at langt størstedelen kommer fra min nye sengerammes skarpe kanter. Jeg er i gang med at male en væg lige nu og opdagede derfor en blodudtrædning og flere små blå mærker på indersiden af underarmen. Jeg ved denne gang med sikkerhed at jeg ikke har slået den ind i noget og det kan heller ikke være sengen. De var der ikke i går. Jeg bilder mig ind at armen pludselig også føles lidt “stram” at strække ud. Så nu panikker jeg. Midt om natten. :tie:


Hvis du altid har haft det kan det skyldes at du har det letteste bløder syndrom - det har jeg. Og det er komplet ufarligt. Om end du godt kan blive spurgt af lægen om hvor ofte din kæreste/mand slår dig :wacko:

Er det ret ny opstået kan det være vitamin mangel og det kan der jo let rettes op på
0

Tilbage til "Helbred"