Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41799

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 29. okt 2017, 10:47

Wizzze skrev:Alt det varme og C-vitaminerne virker til at have klaret den ømme hals, kan synke uden problemer, og er ikke øm/ru mere. Tilgengæld producerer jeg snot og slim i mængder der ikke burde være menneskeligt muligt :tie: :syg:


Næseskylning, siger jeg bare. Så letter det med det samme.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 29. okt 2017, 10:50

Jeg får en hysterisk medicin efter min indlæggelse og efterfølgende diagnose “Bells Parese” - får 50mg prednisolon (binyrebarkhormon) ...det føles som at være på speed. Og eftersom jeg så ikke kan slappe af, popper jeg også sovepiller.
:rulle: Jeg er gudskelov snart færdig - og medicinen er utrolig virksom. Man kan næsten ikke se, at jeg stadig er delvist lammet i højre side af ansigtet.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fræksak » 29. okt 2017, 19:30

Annione skrev:Jeg får en hysterisk medicin efter min indlæggelse og efterfølgende diagnose “Bells Parese” - får 50mg prednisolon (binyrebarkhormon) ...det føles som at være på speed. Og eftersom jeg så ikke kan slappe af, popper jeg også sovepiller.
:rulle: Jeg er gudskelov snart færdig - og medicinen er utrolig virksom. Man kan næsten ikke se, at jeg stadig er delvist lammet i højre side af ansigtet.


Nu måtte jeg lige læse lidt om, hvad Bells Parese egentlig er. Det lyder da crazy, at man bare pludselig kan få sådan noget ansigtslammelse?? Kom dit bare ud af det blå?

Jeg kan i øvrigt godt huske, at min svigermor også blev halvspeedet af den prednisolon, hun fik ifbm sin kemo. Hun nød det nu, for hun var så træt ellers.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41799

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 29. okt 2017, 19:39

Er så absurd træt hele tiden. Kan ikke holde mig vågen længere end til omkring kl 21, uanset hvad jeg så har lavet eller ikke lavet i løbet af dagen. Det er så irriterende :rulle:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 29. okt 2017, 21:03

Fræksak skrev:
Annione skrev:Jeg får en hysterisk medicin efter min indlæggelse og efterfølgende diagnose “Bells Parese” - får 50mg prednisolon (binyrebarkhormon) ...det føles som at være på speed. Og eftersom jeg så ikke kan slappe af, popper jeg også sovepiller.
:rulle: Jeg er gudskelov snart færdig - og medicinen er utrolig virksom. Man kan næsten ikke se, at jeg stadig er delvist lammet i højre side af ansigtet.


Nu måtte jeg lige læse lidt om, hvad Bells Parese egentlig er. Det lyder da crazy, at man bare pludselig kan få sådan noget ansigtslammelse?? Kom dit bare ud af det blå?

Jeg kan i øvrigt godt huske, at min svigermor også blev halvspeedet af den prednisolon, hun fik ifbm sin kemo. Hun nød det nu, for hun var så træt ellers.



Ja, det kom nogenlunde ud af det blå. Havde styg hovedpine op til - men ellers intet varsel.
Det er helt fucked.
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf mulledit » 30. okt 2017, 07:58

Har fået en ego-skade. Arbejder på mande arbejdsplads, så fandme nej om de skulle have æren af at åbne det der syltetøjsglas, så jeg tog ved... Skal scannes for at se hvad fanden jeg har lavet, om det er ledbånd eller en brækket knogle. FLOT.

Jeg spiser ikke syltetøj :blush2:

Prøver fremover at styre min stædighed, har nu ikke kunne bruge min hånd i 3 uger. Højre hånd og ja, jeg er højre håndet.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. okt 2017, 14:09

Mit venstre knæ er begyndt at gøre ondt igen. Ikke-vægtbærende fleksion giver smerter på den mediale side (menisk/dyb MCL) og vægtbærende ekstension giver smerte på den nedre del af lårbenets laterale condyle.

Skod knæ :genert: .

I det mindste ved jeg hvad jeg skal svare, hvis jeg får en knæskade til den afsluttende eksamen :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Flora » 2. nov 2017, 00:55

Gulvet i vaskeriet var glat, så jeg lavede et særdeles yndigt styrt tidligere på aftenen og har nu øm bule under knæet :genert:
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf mulledit » 2. nov 2017, 08:50

mulledit skrev:Har fået en ego-skade. Arbejder på mande arbejdsplads, så fandme nej om de skulle have æren af at åbne det der syltetøjsglas, så jeg tog ved... Skal scannes for at se hvad fanden jeg har lavet, om det er ledbånd eller en brækket knogle. FLOT.

Jeg spiser ikke syltetøj :blush2:

Prøver fremover at styre min stædighed, har nu ikke kunne bruge min hånd i 3 uger. Højre hånd og ja, jeg er højre håndet.


I dag skal jeg på sygehuset, med min pinlige skade.... Det er den bedste dag i mit liv.

Jeg husker hver dag mig selv på at jeg ikke spiser syltetøj. Asiser, sure agurker osv. må jeg fremover leve uden.

Har sat mine unger til at bygge en klo i Lego. :lol:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf FruKuk » 2. nov 2017, 18:51

mulledit skrev:
mulledit skrev:Har fået en ego-skade. Arbejder på mande arbejdsplads, så fandme nej om de skulle have æren af at åbne det der syltetøjsglas, så jeg tog ved... Skal scannes for at se hvad fanden jeg har lavet, om det er ledbånd eller en brækket knogle. FLOT.

Jeg spiser ikke syltetøj :blush2:

Prøver fremover at styre min stædighed, har nu ikke kunne bruge min hånd i 3 uger. Højre hånd og ja, jeg er højre håndet.


I dag skal jeg på sygehuset, med min pinlige skade.... Det er den bedste dag i mit liv.

Jeg husker hver dag mig selv på at jeg ikke spiser syltetøj. Asiser, sure agurker osv. må jeg fremover leve uden.

Har sat mine unger til at bygge en klo i Lego. :lol:


Er meget spændt på, hvad sygehuset sagde?
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Prosperity74 » 2. nov 2017, 20:25

Jeg er blevet steriliseret i dag ( hvilket jeg er glad for ), men er lidt øm efter indgrebet
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf mulledit » 3. nov 2017, 07:16

FruKuk skrev:
mulledit skrev:
mulledit skrev:Har fået en ego-skade. Arbejder på mande arbejdsplads, så fandme nej om de skulle have æren af at åbne det der syltetøjsglas, så jeg tog ved... Skal scannes for at se hvad fanden jeg har lavet, om det er ledbånd eller en brækket knogle. FLOT.

Jeg spiser ikke syltetøj :blush2:

Prøver fremover at styre min stædighed, har nu ikke kunne bruge min hånd i 3 uger. Højre hånd og ja, jeg er højre håndet.


I dag skal jeg på sygehuset, med min pinlige skade.... Det er den bedste dag i mit liv.

Jeg husker hver dag mig selv på at jeg ikke spiser syltetøj. Asiser, sure agurker osv. må jeg fremover leve uden.

Har sat mine unger til at bygge en klo i Lego. :lol:


Er meget spændt på, hvad sygehuset sagde?


Noget med noget tommelrodleddet, har fået en skinne på--- 6-8 uger og skal så der ud igen. Han var vist ikke heeelt sikker. Han mumlede noget med at jeg ikke var gammel nok til den slags skader :gruble: og røntgen billederne var ikke gode nok.

Nu render jeg så bare rundt med den spasser hånd, men kan heldigvis tage den af. Så prøver jeg lige at aflaste i en måneds tid og så ser vi,
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 19:56

Ondt i knæ. Ondt i ryg. Ondt på siden af foden. Ondt i skulderen.

Jeg tror sq jeg har noget gigt, for der ikke noget om sommeren.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skorstenen » 16. nov 2017, 11:55

Lisma skrev:
Lisma skrev:Jeg har fået ny sengeramme. Indtil videre har jeg smadret hovedet ind i gærdet 3 gange, så det har sitret i mine tænder og kæbe, fordi jeg ikke er vant til et sengegærde der rager så højt op. Av for helvede!
Og så har jeg et kæmpe, ca. 8x8 cm. blåt mærke på benet, ved siden af knæet. Som altid, ved jeg ikke hvordan det er kommet. Men det giver et jag hver gang jeg tager et skridt med det ben og gør pænt ondt. :tie:

Siden da er det blevet til hele to kæmpe blå mærker af samme størrelse, et på hvert ben, samme sted. Der er også kommet tre lidt mindre på lår/ben. De er kulsorte alle sammen, og jeg ligner en der bliver banket, så derfor udskyder jeg celleskrsb hos lægen. :genert: Men jeg fandt ud af sidst jeg slog mig, at de simpelthen også kommer af den nye sengeramme. Den har spidse kanter som jeg går ind i, i tide og utide. :whine: I det mindste har jeg lært ikke at banke hovedet ind i gærdet mere. :tie:


Ai undskyld, men jeg kom simpelthen til at grine af dit indlæg.

Det er sq da barskt at have en seng der egentlig bare er ude på at slå dig ihjel :lol:

Du bør næsten flashe et billede af den onde seng!
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 16. nov 2017, 14:59

Jeg har lige fået konstateret parodontose :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Helbred"