Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 736
Likede indlæg: 4598

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2017, 20:43

Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.

Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:

Åh hvor modbydeligt :ae:
Er det stadig halvdelen, det er galt med? Føles det som om den sover konstant?
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 289
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4859

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 07:00

Bøtte skrev:
Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.

Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:

Ja, halvdelen af tungen er død og spidsen prikker. Det hæmmer også min smagssans og spytproduktion, så jeg er helt tør i munden, når jeg vågner. Samtidig må jeg gøre et eller andet, der overanstrenger noget, for jeg havde krampe i kæben et par gange i går aftes og jeg bliver simpelthen så træt i tungen af at tale. Jeg krydser fingre for, at det forsvinder, men tandlægen siger, at hvis der ingen bedring er efter et år, så anses det som permanent. Heldigvis er operationssåret ved at at være ok, så jeg har i det mindste ikke så mange af de smerter oveni.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 736
Likede indlæg: 4598

Indlægaf Bøtte » 5. dec 2017, 07:54

Åh det lyder virkelig ubehageligt :ae: Håber detfortager sig snart :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 138
Likede indlæg: 1918

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2017, 06:04

Mi55y skrev:
Bøtte skrev:
Mi55y skrev:

Ja, halvdelen af tungen er død og spidsen prikker. Det hæmmer også min smagssans og spytproduktion, så jeg er helt tør i munden, når jeg vågner. Samtidig må jeg gøre et eller andet, der overanstrenger noget, for jeg havde krampe i kæben et par gange i går aftes og jeg bliver simpelthen så træt i tungen af at tale. Jeg krydser fingre for, at det forsvinder, men tandlægen siger, at hvis der ingen bedring er efter et år, så anses det som permanent. Heldigvis er operationssåret ved at at være ok, så jeg har i det mindste ikke så mange af de smerter oveni.

Efter et år???? :shock: :shock:

Har virkelig ondt af dig - det må da være SÅ ubehageligt.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 138
Likede indlæg: 1918

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2017, 06:07

Jeg har døjet med et bygkorn længe, og ventetider i det offentlige gjorde ikke noget godt for det. Så det endte som et hartkorn og tilstoppet tårekanal til følge.
Det blev opereret igår :whine:
Det var bestemt ubehageligt, jeg blev stukket, skåret, suget, prikket, brændt og alt muligt. I MIT ØJE!!!!
Da jeg rejste mig fra stolen, var jeg svimmel, kold og tænkte at nu går jeg i brædderne.

Jeg ligner virkelig lort idag, og jeg er også blevet hjemme.
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1919

Indlægaf Muuh » 6. dec 2017, 06:18

Vi har køkken helvede på arbejdet fortiden, da det hele har skulle laves om. I går var vi så i fuld gang med at pakke alle de nye køkkenredskaber ud og selvfølgelig fik jeg skåret mig i tommelfingeren, lige i blommen, så det ville bare ikke stoppe med at bløde :trist:

Her til morgen var jeg så så dum at klemme selv samme tommelfinger i en køkkenskuffe, da jeg skulle smøre madpakker og selvfølgelig begyndte min finger at bløde igen og dunke som en gal. Kan slet ikke forestille mig at jeg kan lave mad med sådan en finger i dag, føler mig fuldstændig hæmmet :genert: Drengene fik i hvert fald selv lov til at smøre madpakker :lol: Ikke sikker på at jeg kan slippe på arbejdet, med mindre de gamle på plejehjemmet skal sulte :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 289
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4859

Indlægaf Mi55y » 6. dec 2017, 06:54

Skorstenen skrev:Jeg har døjet med et bygkorn længe, og ventetider i det offentlige gjorde ikke noget godt for det. Så det endte som et hartkorn og tilstoppet tårekanal til følge.
Det blev opereret igår :whine:
Det var bestemt ubehageligt, jeg blev stukket, skåret, suget, prikket, brændt og alt muligt. I MIT ØJE!!!!
Da jeg rejste mig fra stolen, var jeg svimmel, kold og tænkte at nu går jeg i brædderne.

Jeg ligner virkelig lort idag, og jeg er også blevet hjemme.

:shock: Jeg har slet ikke ord for, hvor forfærdeligt det der lyder! Mine øjne er no-go, og i dit sted ville jeg nok bare lægge mig til at dø...

God bedring! :ae:
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 38
Likede indlæg: 694

Indlægaf Tilly » 8. dec 2017, 21:42

Jeg har bogstaveligt talt ondt i røven. Jeg gled på gulvet, da jeg var i bad efter træning i mit lokale fitness center og det resulterede i et meget lidt yndefuldt fald hvor jeg satte mig hårdt lige ned på røven :genert:

I det mindste var der ingen der overværede det. Det er pinligt nok i sig selv at skvatte omkuld, men at gøre det i nøgen tilstand sætter altså lige prikken over i'et :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 553
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7399

Indlægaf Delfin » 8. dec 2017, 21:47

Min mave lyder som en rullende torden :genert:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 36
Likede indlæg: 577

Indlægaf mulledit » 12. dec 2017, 08:01

mulledit skrev:
FruKuk skrev:
mulledit skrev:
mulledit skrev:Har fået en ego-skade. Arbejder på mande arbejdsplads, så fandme nej om de skulle have æren af at åbne det der syltetøjsglas, så jeg tog ved... Skal scannes for at se hvad fanden jeg har lavet, om det er ledbånd eller en brækket knogle. FLOT.

Jeg spiser ikke syltetøj :blush2:

Prøver fremover at styre min stædighed, har nu ikke kunne bruge min hånd i 3 uger. Højre hånd og ja, jeg er højre håndet.

I dag skal jeg på sygehuset, med min pinlige skade.... Det er den bedste dag i mit liv.

Jeg husker hver dag mig selv på at jeg ikke spiser syltetøj. Asiser, sure agurker osv. må jeg fremover leve uden.

Har sat mine unger til at bygge en klo i Lego. :lol:

Er meget spændt på, hvad sygehuset sagde?

Noget med noget tommelrodleddet, har fået en skinne på--- 6-8 uger og skal så der ud igen. Han var vist ikke heeelt sikker. Han mumlede noget med at jeg ikke var gammel nok til den slags skader :gruble: og røntgen billederne var ikke gode nok.

Nu render jeg så bare rundt med den spasser hånd, men kan heldigvis tage den af. Så prøver jeg lige at aflaste i en måneds tid og så ser vi,

Min finger gør stadig ondt og jeg render stadig rundt med skinne... Vi har nu en sikkerheds afstand på 50 cm til syltetøj og andre glas med låg :nerve:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 437
Likede indlæg: 6848

Indlægaf Lemonella » 12. dec 2017, 08:21

Jeg er lidt i vildrede.
Jeg har symptomer på blærebetændelse. Det har jeg haft nu 3 gange på et par måneder.

Jeg har en dårlig nyre, der er totalt tilstoppet og nærmest "forstenet" af en masse cyster. Det er ikke som sådan alvorligt. Dog skal jeg have tjekket min nyrefunktion med jævne mellemrum. Ind til videre, har det set normalt ud. Min ene fungerende nyre, virker fint.

Jeg lider jævnligt af blærebetændelse med varierende symptomer. De sidste 2 gange, har jeg faktisk ikke været sikker på at der har været noget, før jeg kom op til lægen med en urinprøve. Sidste gang i foråret.

Jeg har nu afleveret 3 urinprøver, hvor prøven har været totalt uigennemsigtig og ret grumset. Det var "kun" leukocytter, men ingen bakterier.
Det kan der så intet gøres ved, siger lægen. Andet end drikke rigeligt vand.
Der er en betændelsestilstand et sted fra urinrøret og op til mine nyrer, men der er absolut ingen bakterier.
Jeg føler dog, der er noget galt. Sviende vandladninger. Ikke 7 gange i timen med sjat-tisseri, men bare svien ved vandladning. Jeg har smerter hen over lænden, let feber (38) og har en smule kvalme. Tyder meget på en nyrebækkenbetændelse, men altså uden bakterier.

De 3 gange jeg har afleveret en urinprøve, hvor der altså ikke har været bakterier (den har været sendt til dyrkning), har jeg spurgt om jeg skal være nervøs, eller bare tage det for, hvad det er, som i, jeg fejler intet.
Sygeplejersken, som har givet mig svaret, har hver gang spurgt om jeg følte jeg havde brug for, at tale med lægen, men det føler jeg er lidt spild af tid, jeg er jo ikke syg.

Arghhh, for fanden, hvor det irriterer mig! Så gå dog væk. Det er jul og jeg skal være frisk til alle julebesøgene... sgu!
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 441
Likede indlæg: 3772
Kontakt:

Indlægaf Annione » 12. dec 2017, 12:58

...jeg skal have taget en MRscan og skal samtidig tjekkes for HIV og Syfilis (hvad helvede...???!!!) fordi der kan spores nogle proteiner i mit blod og min rygmarvsvæske...

Helt ærligt. HIV og Syfilis? I så fald har jeg haft lortet i mindst 10 år. Medmindre min mand har en hemmelighed, som jeg egentlig ikke vil vide noget om.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 99
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1489

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2017, 13:05

Har et eller andet med min lyske der nærmest "klikker". Det generer mig ikke til dagligt, men de sidste to gange crossfit har været en udfordring.
I søndags måtte jeg endda opgive midt i en workout, fordi squats ikke lige går godt sammen med en dårlig lyske.
I dag skal skal jeg så lave 300 squats - så jeg håber virkelig min lyske har det bedre.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2243
Likede indlæg: 13323

Indlægaf Wizzze » 12. dec 2017, 13:06

Og her kom jeg for at klage over lidt ondt i ryggen, tror bare jeg pakker mine klager sammen igen :genert:
God bedring alle sammen!
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 33
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 718

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. dec 2017, 14:49

Jeg bliver ved med at få små snitsår på mine fingre pga. kulden. De er mega ømme, men heldigvis ikke invaliderende.

Derudover tror jeg at jeg har en blærebetændelse. Ikke fordi jeg har nogen symptomer - det har jeg aldrig, men det ligger bare i baghovedet på mig. I mine tidligere blærebetændelser har jeg aldrig haft symptomer indtil det har nået et hvis punkt, men så har jeg til gengæld også levet i helvede, med indlæggelser og lign.
Som min læge sagde, min krop giver ingen signaler før det er rigtig slemt og så bliver det til gengæld også rigtig slemt at være i ... Må bede om en test næste gang jeg er ved lægen :genert:
0

Tilbage til "Helbred"