Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Myresluger » 7. jan 2024, 21:38

billiebean skrev:Øv mine læber er ikke glade for det tørre og iskolde vejr. De er tørre, brændende og jeg har on/off haft sprækker og røde plamager i begge mundvige den sidste måned.

Læbepomade duer kun i 10 minutter. Er begyndt at bruge Weledas Skin Food og det virker lidt bedre.

Er det nogen der har mirakelmidlet

Også mig!
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17405
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42488

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 7. jan 2024, 21:49

Efter at jeg var syg i december er jeg blevet ved med at få ondt i halsen om aftenen og om natten. Det er helt vildt irriterende, at jeg ikke bare kan blive ordentligt rask.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 7. jan 2024, 21:58

billiebean skrev:Øv mine læber er ikke glade for det tørre og iskolde vejr. De er tørre, brændende og jeg har on/off haft sprækker og røde plamager i begge mundvige den sidste måned.

Læbepomade duer kun i 10 minutter. Er begyndt at bruge Weledas Skin Food og det virker lidt bedre.

Er det nogen der har mirakelmidlet

Jeg har været nødt til at skippe dem man køber og så lave dem selv. Dem er jeg så til gengæld rigtig glad for. Jeg har brugt den opskrift her https://www.humblebeeandme.com/cocoa-co ... -lip-balm/
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
FunnyGames666
Indlæg: 876
Tilmeldt: 1. jan 2019, 22:13
Kort karma: 14
Geografisk sted: A galaxy far far away
Likede indlæg: 451

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf FunnyGames666 » 7. jan 2024, 22:13

Jeg har fået en byld på den ene yderste skamlæbe.
Av.
What to fucking do?
Er der andre herinde, der har prøvet det?
Jeg smører med canesten og tager smertestillende (pamol).
0
"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering."
:popkorn:
Lykke
Indlæg: 6946
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Lykke » 8. jan 2024, 05:13

Myresluger skrev:
billiebean skrev:Øv mine læber er ikke glade for det tørre og iskolde vejr. De er tørre, brændende og jeg har on/off haft sprækker og røde plamager i begge mundvige den sidste måned.

Læbepomade duer kun i 10 minutter. Er begyndt at bruge Weledas Skin Food og det virker lidt bedre.

Er det nogen der har mirakelmidlet

Også mig!

https://www.matas.dk/pudderdaaserne-alt ... JGEALw_wcB

Den kan virkelig anbefales
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 8. jan 2024, 05:35

Jeg har haft covid af 2 omgange med kun halvanden måned imellem. Jeg bander nu, men fuck jeg har været syg og er stadig syg. Jeg er virkelig grædefærdig, fordi jeg kan simpelthen ikke mere…. Min krop kan ikke mere. Det er fucking siden før dec, at jeg har været syg.

Jeg elsker og respektere virkelig, at vi har fri læge og hospital i Danmark, meeeen nogle gange bliver jeg virkelig irriteret på lægerne. Lang historie kort, jeg har gennem 2 måneder fortalt min læge, at jeg var “rigtig” syg, ikke bare alm. covid eller influenza. De ville ikke lytte til mig. Hvilket resulterede i at jeg kollapsede d.2 Januar og ganske rigtig, jeg var syg syg.

Jeg har covid komplikationer ala lungebetændelse, mellemøresbetændelse, mulig urinvejsinfektion og siden i fredags ingen stemme. Jeg kan lige hviske, men nøj det gør ondt. Jeg troede faktisk, at jeg stillede mine træsko, så slemt har det været.
Jeg har været på forskellig penicillin og først fredag middag får jeg den rigtige penicillin. Jeg kan mærke, at jeg stille og roligt får det bedre. Når jeg skriver bedre, så betyder det, at jeg nu kan trække vejret en smule, ikke kaster alt op, kan holde på nr 1 og 2.

Min størst bekymring lige pt er mit arbejde. Det er virkelig ikke godt det her, men jeg kan vitterlig ikke arbejde.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18384

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 8. jan 2024, 15:44

Endelig et svar på min skulderproblemer.
Frossen skulder, forkalkninger og en hævet sene.

De sender mig til genoptræning. Jeg er SÅ træt og ked af at alt det mit kadaver fejler ikke kan fikses. Min overkrop er åbenbart total slidt og så har jeg scoliose oven i hatten og det giver så meget mening at min overkrop hænger udtalt til højre og når jeg sidder på en hest bliver jeg mere og mere skæv. Jeg vidste godt at jeg havde en skæv ryg men ikke så meget som jeg fik at vide i dag. Ingen i min familie har det.

Ej men jeg har lyst til at tude for det er sgu hele overkroppen. Fra navlen og ned er der ingen problemer bortset fra knyster men ellers ikke.

Jeg frygter virkelig at jeg bliver fyret pga for mange sygedage. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gå på arbejde og håndtere så mange heste når jeg har flest smerter og smertestillende ikke hjælper.
Lev med det :mellow:
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 14. jan 2024, 08:26

Lige en lille opdate

Det går bedre her, men jeg synes det går langsomt. Jeg har stadig feber om aften, ingen stemme, hoster og bliver ret hurtig svimmel.

Jeg skal til scanning på tirsdag, så det jeg spændt på.

Lige nu er jeg ret glad for, at jeg er vaccineret imod hjernehindebetændelse, da den bakterie som jeg har kan give Meningitis.

Jeg er stadig på penicillin og skal fortsætte indtil jeg ikke har feber mere.

Synes dog jeg er dygtig :D Jeg går hver dag for træne mine lunger, men det er sku hårdt. Men nu besvimer jeg da ikke mere :lol:

Stakkels mine naboer, de kan ikke undgå at hører min kraftige hosten

Men fremad går det.

Men puha mit arbejde, først raskmeldte jeg mig til mandag, men måtte trække det tilbage efter mit lægebesøg. Vi er blevet enige om at jeg arbejder fra 9-12 hjemme i næste uge.

Nu må jeg så hvordan det går.
2
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Panton » 14. jan 2024, 13:07

FunnyGames666 skrev:Jeg har fået en byld på den ene yderste skamlæbe.
Av.
What to fucking do?
Er der andre herinde, der har prøvet det?
Jeg smører med canesten og tager smertestillende (pamol).



Kan du ikke prikke hul på den og få det pus ud? jeg ved ikke om det er muligt overhovedet, eller om du er nødt til at komme til lægen. jeg har prøvet at have en bumse lignende ting samme sted, den prikkede jeg hul i og pressede det ud. Det gjorde vildt ondt, men den forsvandt og er aldrig kommet igen.

hvor stor er den? du tror ikke det kan være en bums??
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FunnyGames666
Indlæg: 876
Tilmeldt: 1. jan 2019, 22:13
Kort karma: 14
Geografisk sted: A galaxy far far away
Likede indlæg: 451

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf FunnyGames666 » 19. jan 2024, 00:06

Panton skrev:
FunnyGames666 skrev:Jeg har fået en byld på den ene yderste skamlæbe.
Av.
What to fucking do?
Er der andre herinde, der har prøvet det?
Jeg smører med canesten og tager smertestillende (pamol).



Kan du ikke prikke hul på den og få det pus ud? jeg ved ikke om det er muligt overhovedet, eller om du er nødt til at komme til lægen. jeg har prøvet at have en bumse lignende ting samme sted, den prikkede jeg hul i og pressede det ud. Det gjorde vildt ondt, men den forsvandt og er aldrig kommet igen.

hvor stor er den? du tror ikke det kan være en bums??

Jeg har ikke helt styr på hvilke er de yderste skamlæber og hvilke er de indre. Det viste sig at være det sidste, de indre skamlæber, som jeg havde en byld på. Jeg har været ved lægen og fået prikket hul på den. Det gjorde ikke ondt at de lavede det lille hul, men da sygeplejersken trykkede betændelse og blod ud...av!
Siden da har jeg haft en til det samme sted, men den poppede af sig selv herhjemme. Blod overalt...
Lægen siger at det skal kigges på, men det er ikke akut. Jeg skal bare "nulre" mine læber. Det lyder jo egentlig rart, hvis det ikke lige var for at undgå at få en byld:/
1
"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering."
:popkorn:
Pityt
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 530
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 20. jan 2024, 11:04

Jeg faldt i går aftes (det var sindssygt glat) og tog fra med højre arm/skulder. Jeg kan lige nøjagtigt ingenting med armen i dag og hvis det ikke bliver bedre meget hurtigt, bliver det noget problematisk at passe mit job på mandag :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56262
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ado » 20. jan 2024, 11:13

Vågnede med følelsen af salt og grus i venstre øje. Magter ikke øjenbetændelse.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 20. jan 2024, 23:20

Ado skrev:Vågnede med følelsen af salt og grus i venstre øje. Magter ikke øjenbetændelse.


Underligt sammentræf. Jeg åbnede tråden for at skrive, at mit venstre øje har været meget generet de sidste par dage. Jeg har skyllet med saltvand flere gange, men det har vist ikke gjort nogen væsentlig forskel
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9870
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Spjaerten » 24. jan 2024, 10:50

Mandag: knaldhamrende ondt i hovedet og alle muskler i ryggen/lår (føles som om jeg er kørt over af en lastbil) meldte mig syg
Igår: minus hovedpine, men mærkelig skvulpende mave og kvalme opstod hen af dagen, så gik hjem fra arbejde efter frokost
Idag: stadig smadret i kroppen og nu med svimmelhed og dårlig mave, så nappede nogle få mails imorges og er vigtigt møde og så retur i seng igen

Ffs
0
Tryk på * :slem:
Tante_tut
Indlæg: 122
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 127

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tante_tut » 26. jan 2024, 17:18

Jeg har lagt mig med feber og halsbetændelse.
Nu var jeg jo også kun syg fra d. 14 til 28. december, så det må da også være på tide at tage en omgang mere :sarkasme:
0

Tilbage til "Helbred"