Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5011

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Primerose » 28. jan 2024, 19:37

Jeg har fået temmelig ondt i nakke og skulder i højre side. Jeg tror det må være efter i går aftes, hvor jeg faldt hjemme i vores stue. Jeg skulle træde ned fra en stol, efter at have stillet en kasse op på en høj hylde. Da jeg træder ned lander min fod lige på sådan en orange massagebold, og så skvatter jeg selvfølgelig så lang jeg var. Jeg landede godt nok på venstre skulder, albue og håndled som alle gjorde ondt umiddelbart efter, men jeg tror at jeg måske har fået et stød i nakken. Her til aften gør det i hvert fald rigtig ondt.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18384

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 31. jan 2024, 21:12

Mit syn er altid mega sløret når jeg har fået Botox og det er pænt træls at fornøje sig med det de næste dage og i dag fik jeg ekstra enheder ved øjnene pga smerter inde bagved øjet. Det betyder at der nok går en uges tid før mit syn er okay igen :-/
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18384

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 3. feb 2024, 05:26

Jeg er startet op på insulin fordi mit blodsukker er reguleret virkelig dårligt. Jeg har type 2 så det er ikke så overraskende men det er da rigtig træls. Jeg vågnede op med kvalme og lavt blodsukker som er en almindelig bivirkning så det er alletiders :rulle:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26924

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 3. feb 2024, 20:20

Fra det ene øjeblik til det andet fik jeg pludselig feber, ondt i halsen, snottet næse og meget tungt hoved, mens jeg lavede mad.
Symptomerne peger entydigt på en virus af en art, men jeg har aldrig før prøvet at det kom så pludseligt. Kom i løbet af ganske få minutter, fra fint til skidt.
Ret underligt. Nu venter jeg på at pillerne slår feberen lidt ned, så jeg evt kan nyde lidt mere af lørdag aften.

(Jeg er testet for alverdens allergier, fordi jeg har astma og min mor er multiallergiker, så jeg tvivler på at det er andet end forkølelse, men tanken har da strejfet mig.)
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27608

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf ajnaM » 4. feb 2024, 19:41

Jeg nyser, er helt stoppet til af snot og har ondt i ørerne og hovedpine.

Bah. Gider ikke mere sygdom.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15216

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ata » 4. feb 2024, 20:00

Santa skrev:Fra det ene øjeblik til det andet fik jeg pludselig feber, ondt i halsen, snottet næse og meget tungt hoved, mens jeg lavede mad.
Symptomerne peger entydigt på en virus af en art, men jeg har aldrig før prøvet at det kom så pludseligt. Kom i løbet af ganske få minutter, fra fint til skidt.
Ret underligt. Nu venter jeg på at pillerne slår feberen lidt ned, så jeg evt kan nyde lidt mere af lørdag aften.

(Jeg er testet for alverdens allergier, fordi jeg har astma og min mor er multiallergiker, så jeg tvivler på at det er andet end forkølelse, men tanken har da strejfet mig.)

Det skete også for min datter i starten af ugen. Hun kom hjem fra skole og havde det okay. To timer senere havde hun 40 i feber! :ad!:
0
Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9536

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sorenspige » 4. feb 2024, 20:22

Ata skrev:
Santa skrev:Fra det ene øjeblik til det andet fik jeg pludselig feber, ondt i halsen, snottet næse og meget tungt hoved, mens jeg lavede mad.
Symptomerne peger entydigt på en virus af en art, men jeg har aldrig før prøvet at det kom så pludseligt. Kom i løbet af ganske få minutter, fra fint til skidt.
Ret underligt. Nu venter jeg på at pillerne slår feberen lidt ned, så jeg evt kan nyde lidt mere af lørdag aften.

(Jeg er testet for alverdens allergier, fordi jeg har astma og min mor er multiallergiker, så jeg tvivler på at det er andet end forkølelse, men tanken har da strejfet mig.)

Det skete også for min datter i starten af ugen. Hun kom hjem fra skole og havde det okay. To timer senere havde hun 40 i feber! :ad!:

Det lyder som corona.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26924

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 4. feb 2024, 20:29

Sorenspige skrev:
Ata skrev:
Santa skrev:Fra det ene øjeblik til det andet fik jeg pludselig feber, ondt i halsen, snottet næse og meget tungt hoved, mens jeg lavede mad.
Symptomerne peger entydigt på en virus af en art, men jeg har aldrig før prøvet at det kom så pludseligt. Kom i løbet af ganske få minutter, fra fint til skidt.
Ret underligt. Nu venter jeg på at pillerne slår feberen lidt ned, så jeg evt kan nyde lidt mere af lørdag aften.

(Jeg er testet for alverdens allergier, fordi jeg har astma og min mor er multiallergiker, så jeg tvivler på at det er andet end forkølelse, men tanken har da strejfet mig.)

Det skete også for min datter i starten af ugen. Hun kom hjem fra skole og havde det okay. To timer senere havde hun 40 i feber! :ad!:

Det lyder som corona.

Hm, det mærkelige er at i dag har jeg haft det ganske ok, bortset fra lidt ondt i halsen og lidt snottet næse. Men egentlig ikke nok til at jeg ville betegne mig selv som syg, det tænker jeg kun fordi jeg fik det sådan i går.
I hvert fald prøver jeg at gå på arbejde på kontoret i morgen, der risikerer jeg ikke at smitte en masse.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26924

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 7. feb 2024, 07:42

Santa skrev:
Sorenspige skrev:
Ata skrev:
Santa skrev:Fra det ene øjeblik til det andet fik jeg pludselig feber, ondt i halsen, snottet næse og meget tungt hoved, mens jeg lavede mad.
Symptomerne peger entydigt på en virus af en art, men jeg har aldrig før prøvet at det kom så pludseligt. Kom i løbet af ganske få minutter, fra fint til skidt.
Ret underligt. Nu venter jeg på at pillerne slår feberen lidt ned, så jeg evt kan nyde lidt mere af lørdag aften.

(Jeg er testet for alverdens allergier, fordi jeg har astma og min mor er multiallergiker, så jeg tvivler på at det er andet end forkølelse, men tanken har da strejfet mig.)

Det skete også for min datter i starten af ugen. Hun kom hjem fra skole og havde det okay. To timer senere havde hun 40 i feber! :ad!:

Det lyder som corona.

Hm, det mærkelige er at i dag har jeg haft det ganske ok, bortset fra lidt ondt i halsen og lidt snottet næse. Men egentlig ikke nok til at jeg ville betegne mig selv som syg, det tænker jeg kun fordi jeg fik det sådan i går.
I hvert fald prøver jeg at gå på arbejde på kontoret i morgen, der risikerer jeg ikke at smitte en masse.

Nå, men nu er jeg ikke længere i tvivl om at jeg har skaffet mig en virus.
Havde det dog fint mandag, ok tirsdag - men var meget træt hele dagen, og i aftes gik det løs med hoste, snot og nys.
Har det nogenlunde her til morgen, møder sent og har en meget nem dag, så jeg tager afsted. Har også et møde i morgen tidlig, som jeg meget gerne vil deltage i. Efter det kan jeg melde mig syg hvis det skulle blive værre.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 16. feb 2024, 15:50

Jeg har muligvis udviklet diabetes :trist: Det kan jeg ikke overskue midt i alt det andet shit jeg har gang i. Der skal godt nok en ekstra blodprøve til men min læge lød ret overbevist. Om det så er min aknemedicin der driller… det ved jeg ikke. Men nu lægger jeg den på hylden i en uge, får taget nye prøver og krydser alt hvad jeg kan for at jeg er gået fri
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17405
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42488

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 17. feb 2024, 13:37

I småtingsafdelingen, men jeg forstuvede jo min fod for to uger siden. Den var omsider i bedring, indtil jeg af uvisse årsager knaldede den hårdt ind i først en hård træstol og efterfølgende min datters scooter. Nu er den hævet og megaøm igen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2024, 14:59

Tennisalbue (og ikke fra tennis) og nu er hele hovedet fuld af snot IGEN, synes lige jeg har været gennem den tur :evil:
Lortevejr!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 17. feb 2024, 17:53

Jeg er vist ved at udvikle et bygkorn på venstre øje. Jeg fatter ikke, hvorfor jeg pludselig i en alder af 47 skal til at trækkes med det, når jeg aldrig tidligere har haft det. Jeg havde et for første gang i sommer ifm. en forkølelse med øjenbetændelse. Men denne gang har jeg ikke haft ekstra meget snask ved øjnene, som kunne give lukkede hårsække eller whatever.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 17. feb 2024, 21:14

Smerter her og der og alle vegne. Det har jeg altid, men værre end det plejer at være
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18384

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 19. feb 2024, 12:38

Jeg har tabt en fyldning og jeg troede egentlig at tanden var rodbehandlet, men det begynder at gøre ondt så må nok hellere komme til tandlægen :rulle:
0

Tilbage til "Helbred"