Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Luffegås » 26. feb 2024, 07:41

Jeg skal genopereres i min brækkede arm. :whine:
jeg brækkede den sidste sommer, blev opereret pga. et forskningsprojekt der gerne skal bevise at ved at operere en lang skinne ind i armen hurtigere, desto bedre er muligheden for at det gror rigtig sammen, da alt for mange render rundt og gror forkert sammen men det opdages aldrig.
Nu viser det sig her 6 måneder efter, at jeg slet ikke er heelet. Det er så fint nok, men jeg er så udover det så uheldig at mine skruer inde i armen sidder løst, så de gnaver i mine knogler, og det gør ondt på mig.
Så jeg skal genopereres, tilbage til start hvor armen bliver så stiv, ufleksibel, og jeg skal genoptræne alt jeg har kæmpet for en gang til.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23679

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mani » 28. feb 2024, 18:48

Jeg har brændt mig godt og grundigt på tungen og i ganen fordi jeg for utålmodig med min mad. Ikke bare en mundfuld, men adskillige gange. Tumbe!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25727

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. feb 2024, 19:03

Jeg har et bygkorn i højre øjenlåg, og jeg ligner en idiot for hele øjenlåget er temmelig hævet.

Jeg har haft det er par gange før, men der er det gået i sig selv igen der hurtigt, og der har ikke været så slemt som det er nu.
Jeg måtte ringe til lægevagtek tidligt i morges og fik også nogle antibiotika dråber til det.
Det kløer og spænder, og så presser det let ind på øjeæblet, både der og hævelsen gør at mit syn er let sløret.

Så hyggeligt :sarkasme:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18384

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 29. feb 2024, 08:40

Jeg har tandpine et sted hvor jeg ikke plejer at have ondt. Pga Trigeminusneuralgi i højre side har jeg altid “tandpine”, men nu er det i venstre side pga en tabt plumbe og det er nye smerter så det er en del mere irriterende end den normale smerte.
Glæder mig til at have tandlægebesøget overstået i morgen. Jeg har ventet en uges tid fordi de ikke havde tid før :-/
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56262
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ado » 29. feb 2024, 11:35

Tandpine. Har dog lige været til tjek i dag, og har ny tid på mandag hvor problemet bliver ordnet. Og jeg kan kun tage Pamol/Panodil/Pinex som smertestillende. Acetylsalicylsyre og Ipreen og lign. koster mig en mulig tur med ambulance.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mivsen » 1. mar 2024, 08:10

jeg glemte min hånd / 2 fingre sidste lørdag ret så kraftigt. var på skadestuen og heldigvis var den ikke brækket. Mine fingre er stadig hævet og både blå og gule. Dene ene har en bule, som om der er en blodansamling der inde. Det gør stadig helt vil ondt og kan næsten ikke bruge de 2 fingre. :(
På søndag rejser vi sydpå, det er vild øv havde så meget jeg skulle ha ordnet inden :(
0
superboa
Indlæg: 1434
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1022

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf superboa » 1. mar 2024, 19:52

Mivsen skrev:jeg glemte min hånd / 2 fingre sidste lørdag ret så kraftigt. var på skadestuen og heldigvis var den ikke brækket. Mine fingre er stadig hævet og både blå og gule. Dene ene har en bule, som om der er en blodansamling der inde. Det gør stadig helt vil ondt og kan næsten ikke bruge de 2 fingre. :(
På søndag rejser vi sydpå, det er vild øv havde så meget jeg skulle ha ordnet inden :(


Det er fandme også uheldigt :D (Sorry :kys: )

Rigtig god bedring, det lyder virkeligt ikke rart :ae:
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mivsen » 2. mar 2024, 17:39

superboa skrev:
Mivsen skrev:jeg glemte min hånd / 2 fingre sidste lørdag ret så kraftigt. var på skadestuen og heldigvis var den ikke brækket. Mine fingre er stadig hævet og både blå og gule. Dene ene har en bule, som om der er en blodansamling der inde. Det gør stadig helt vil ondt og kan næsten ikke bruge de 2 fingre. :(
På søndag rejser vi sydpå, det er vild øv havde så meget jeg skulle ha ordnet inden :(


Det er fandme også uheldigt :D (Sorry :kys: )

Rigtig god bedring, det lyder virkeligt ikke rart :ae:


Ha ha ups :lol2: klemte
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 5. mar 2024, 22:24

Min forkølelse er blevet til mellemørebetændelseher i nat. Sånu ligger jeg bare i fosterstilling og venter på ploppet så jeg kan få sovet lidt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Pityt
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 530
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 9. mar 2024, 12:06

Vågnede med en lille migræne i morges. Smerten er væk nu (efter piller og gåtur i frisk luft), men jeg er stadig slatten :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TinaW » 15. mar 2024, 09:56

Har fået lagt en blokade i min skulder her lidt tidligere.
Og der hvor smerterne normalt er, er der pt. lokalbedøvelse, der tager dem.
Men det niver ved indstik stedet og det murrer i overarmen.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 15. mar 2024, 14:41

Jeg har skåret en ordentlig luns af min pegefinger i dag. Jeg må konstatere, at den finger er ofte i brug på et tastatur
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Nicolait » 15. mar 2024, 17:56

Jeg har et kæmpe hul i tanden ved siden af min visdomstand, der gør konstant ondt. Jeg venter bare på, at jeg kan komme til tandlæge og få det ordnet samt fjernet visdomstænderne. Jeg skal i fuld narkose, da tandlægen var usikker på, hvordan nerven lå i forhold til visdomstanden.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sofakartoflen » 17. mar 2024, 21:25

Jeg har haft en periode, hvor jeg har ondt i hele min krop. Denne uge har jeg forsøgt at passe på mig selv, så jeg kunne være i bedst mulig "stand" til weekenden, fordi vi skulle passe mine børnebørn med overnatning.
En!!! overnatning!
Jeg har ligget som fyld i en sandwich, med 2 3½årige burgerbollepiger, så jeg dårligt kunne vende mig eller bevæge mine arme.
Jeg har ikke sovet mere end en time i træk af gangen.
Jeg er så smadret.
Det var hyggeligt og dejligt, men jeg tror seriøst ikke, der er et sted på min krop, der ikke gør ondt.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 19. mar 2024, 17:39

Det prikker og klør lidt på højre albue hvor der er taget en biopsi tidligere i dag. Og så er min mave bare virkelig ikke happy over det øgede indtag af sødemidler :( Mon den på et tidspunkt vænner sig til det?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Helbred"