Halls, Vicks, Strepcils, Fishermans Friend, osv.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Halls, Vicks, Strepcils, Fishermans Friend, osv.

Indlægaf Annione » 12. nov 2017, 11:00

De gør ikke andet, end at man hele tiden "skyller" bakterier i halsen ned med spyt.
Jeg oplever i hvert fald, at jeg får mindre ondt i halsen, når jeg hele tiden drikker noget/sutter på et eller andet.

Jeg synes udelukkende det hjælper på ondt i halsen.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Halls, Vicks, Strepcils, Fishermans Friend, osv.

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2017, 07:09

Lathyrus skrev:
fisken80 skrev:Strepsil synes jeg virker for mig og også hexokain. Vicks fjerner kildren, men ikke ret længe ad gangen.

Næsespray er godt, men pas på! Jeg endte med et fem år langt afhængighedsforhold...



Hvordan afhænig? Jeg bruger det hver gang jeg er forkølet (også langt flere gange i døgnet end anbefalet) og har aldrig forstået hvori afhængigheden skulle bestå?

Jeg er oprigtigt nysgerrig, så vil du gøre mig klogere? :)


Jeg kunne ikke trække vejret gennem næsen uden min spray, jeg stoppede fuldstændig til og snøvlede så ingen rigtig forstod hvad jeg sagde når jeg talte. Jeg måtte have afvænningsspray af lægen for at komme ud af problemet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Halls, Vicks, Strepcils, Fishermans Friend, osv.

Indlægaf cola » 14. nov 2017, 07:56

Jeg har fundet ud af at hvis min næse er stoppet så bruger jeg stimrol 60 min tyggegummie, det skal være de der store firkantede nogen... altså selve tyggegummiet er elendigt, men hvis du tygger dem med munden lukket til du har lavet en normal tyggegummi klump, og så trækker vejret ind... så er der fri passage for alt luft... og det selv hvis jeg har osteklokke stoppet næse.
Så kan du sådan set spytte dem ud for så er der ikke mere smag i dem :-)

Jerg bruger ikke stepsil, da jeg bare får mere ondt i halsen af dem end jeg havde før, jeg ville gerne bruge wicks, men de bliver ikke længere solgt, nu er det noget der hedder halls og de er... elendige.
0

Tilbage til "Helbred"