Erfaringer med kobberspiral?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Annione » 12. nov 2017, 12:57

Skyd løs.

Jeg kan pt. ikke bruge hormonpræparater, da jeg tager medicin, der kan modvirke effekten af dem. Og så elsker jeg den uge, hvor jeg har ægløsning, jeg er jo kåd og boblende som en teenager :-D

Jeg er 38 og har ikke været gravid.

Mærker man spiralen? Niver den fx.? Hvor meget mærker manden den, hvis han har ganske gennemsnitlig størrelse? Betyder det altid, at man får kraftigere og længere mens?

...sådan når jeg tænker over det... skulle jeg så bare blive steriliseret? :gruble: Tænkte faktisk at ægløsning ophørte, men det kan jeg læse mig frem til, at det gør den ikke. Hmm...
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Kalimsofie » 12. nov 2017, 15:55

Jeg fik en kobberspiral efter fødsel, så det kan måske ikke sammenlignes, jeg ved det ikke. Men altså, jeg har intet mærket til den. Det nev lidt at få den lagt op, men det gjorde ikke ondt. Siden har jeg helt glemt, jeg har den :lol:

Manden mærker den ikke, så det er heller ikke er issue. Og ellers kan man få klippet snorene kortere, sagde min læge.

Min mens var kraftig i starten, men det kan også være, den bare skulle finde sig selv efter p-pillestop, graviditet og fødsel :gruble: I dag er den meget lidt kraftig, men varer en dag eller to længere end på P-piller. Dog med meget svag blødning, så det gør ikke mig noget overhovedet.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Vixen » 12. nov 2017, 16:22

Jeg har haft én engang. Det gjorde seriøst ondt at få den lagt op. Jeg besvimede ved skranken umiddelbart efter af ren chok, tror jeg - ikke for at skræmme dig, men jeg tror godt, jeg ville have været forberedt - det var jeg ikke.

Jeg havde meget kraftigere menstruation i lang tid efter (et halvt år, tror jeg), og også flere smerter. Men det aftog altså stille og roligt, og jeg var netop rigtig glad for ikke at være påvirket af hormoner. Jeg påtænker at få én, når jeg har født her snart.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Tricolette » 12. nov 2017, 16:54

Jeg har haft spiral i de henvend sidste 10 år og aldrig haft problemer, hverken smerter eller voldsom mens.
Min læge sagde i sin tid, at hvis manden mærkede den (som prik på spidsen af hovedet) så skulle der bare klippes lidt mere af.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Panton » 12. nov 2017, 17:04

jeg fik en inden jeg blev gravid og som andre gjorde det psykopat nas at få den op. Jeg endte ud med konstant blødning, onde smerter og sammentrækninger og oplevede aldrig at det var godt. Jeg fik den ud efter et år, gynækologen der fjernede den sagde min krop havde afstødt den og at den sad fast og skæv. Fra den kom ud, forsvandt alle gener!! Det var det ondeste år præventionsmæssigt jeg har oplevet.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sue-Ellen
Indlæg: 562
Tilmeldt: 28. dec 2015, 14:00
Kort karma: 22
Likede indlæg: 696

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Sue-Ellen » 12. nov 2017, 17:25

Jeg tror folk reagerer meget forskelligt på kobberspiralen. Jeg har aldrig født og ja min gjorde ret ondt at få sat op, men det var egentligt mest de meget kraftige menstruationslignende smerter der kom i timerne efter, der kom bag på mig.
Sammenlignet med min tid på p-piller, blev min menstruation både længerevarende, kraftigere og mere uregelmæssige, men udover dette mærker jeg ikke spiralen, og det gør min kæreste heller ikke :)
Jeg skal have min ud om 1 år, og jeg har egentligt ikke lyst til at gentage den ( på mig ) begrænsede succes, men aner ikke om der findes et hormonfrit alternativ, udover kondomer og sterilisation .
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Grissebassen » 12. nov 2017, 17:36

Jeg har haft kobberspiral i snart 10 år og har ikke født. Det første år var et smertehelvede pga meget kraftige menstruationer og smerter. Jeg har stadig ofte kraftige blødninger og smerter under min menstruation. Men det er til at leve med i forhold til at det er de eneste bivirkninger. Jeg er på min nr 2 spiral, og det er klart min oplevelse, at det har hjulpet en del, at min nye spiral er mindre og mere fleksibel. Min eks kunne mærke min gamle spiral en sjælden gang i mellem.
Jeg synes hverken det var slemt at få sat den op eller fjernet. Det værste var sådan set bedøvelsen.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Lys » 12. nov 2017, 17:57

Jeg har heller ikke født og er glad for min kobberspiral. Det var ikke så rart at få den lagt, men jeg husker det som at det kun var samme dag, jeg havde lidt murren og pletblødning.

Jeg har fået kraftigere og lidt længerevarende blødning end før (dvs nu godt 4 dage mod CS 3 dage før) og lidt flere smerter (kan tages/holdes acceptabelt nede med Panodil). Jeg kan dog ikke mærke selve spiralen. Jeg har ikke oplevet, at mænd har kunnet mærke den (er single, så der har været forskellige forbi).
0
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Sool » 12. nov 2017, 18:28

Jeg fik min ca 6 måneder efter jeg havde født. Det nev at få sat den i, men så var det heller ikke værre for mig. Efter jeg har fået den kan jeg pludselig mærke min ægløsning, og det gør nas! Menstruationssmerterne er også lidt kraftigere, og det samme med blødningerne. Jeg bløder dog stadig kun ca 3 dage. Nogle gange synes jeg, at menssmerterne gør ondt efter mens er slut, og jeg mistænker at det er spiralens skyld - alt i alt så foretrækker jeg spiral fremfor p-piller (hvis påvirkning jeg først blev klar over efter jeg stoppede på dem :tie:) men jeg ville nok vælge en hormonspiral næste gang.
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Erfaringer med kobberspiral?

Indlægaf Lumin » 12. nov 2017, 19:15

Har kun erfaringer med hormonspiral men forestiller mig opsætning er lidt den samme. Ja det gør vold ondt og ja jeg besvimede næsten men hvis den efterfølgende fungerer er det en halv times meget slemme smerter som tilgengæld kan hjælpe dig i flere år efter.

Har du kigget på den nye app med temperaturmåling? Her skal man dog bruge kondom i de usikre perioder.
0

Tilbage til "Helbred"