Udenlandsk supermedicin

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Udenlandsk supermedicin

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 06:09

Åh nellikeolie :puke:
Det har jeg fået en gang hos en tandlæge da min visdomstand (eller rettere, hullet hvor den havde siddet) skabte sig og jeg havde afsindigt ondt. Det er simpelthen det KLAMMESTE jeg nogensinde har prøvet. På det tidspunkt havde jeg ikke spist fast føde i fire dag og jeg var nødt til at ha' noget at spise til sidst. Det røg lige op igen med den smag af nellike. Klinikassistenten så meget skævt til mig dagen efter da jeg insisterede på at jeg hellere ville have ondt end lagt en ny omgang olie.

Edit: men fair skal være fair, jeg havde ikke ondt de første 12 timer. Men aldrig igen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Udenlandsk supermedicin

Indlægaf Kalimsofie » 20. nov 2017, 08:34

Hunkat skrev:Åh nellikeolie :puke:
Det har jeg fået en gang hos en tandlæge da min visdomstand (eller rettere, hullet hvor den havde siddet) skabte sig og jeg havde afsindigt ondt. Det er simpelthen det KLAMMESTE jeg nogensinde har prøvet. På det tidspunkt havde jeg ikke spist fast føde i fire dag og jeg var nødt til at ha' noget at spise til sidst. Det røg lige op igen med den smag af nellike. Klinikassistenten så meget skævt til mig dagen efter da jeg insisterede på at jeg hellere ville have ondt end lagt en ny omgang olie.

Edit: men fair skal være fair, jeg havde ikke ondt de første 12 timer. Men aldrig igen.


Jeg har prøvet det samme, og jeg spiser ALDRIG noget, der har bare rørt ved nelliker igen :badr:
Til gengæld var det helt vanvittigt effektivt, så efter et døgn med nellikeolie i hullet, var smerter væk og helingen begyndt.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Udenlandsk supermedicin

Indlægaf Kalimsofie » 20. nov 2017, 08:39

Jeg fik engang et voldsomt migræneanfald ude i Bhutan. Et af den slags anfald, som når jeg er hjemme i Danmark, kan "lindres" med et par stærke piller diclofenac, og derefter kræver søvn, mørke og endnu mere søvn. Vi snakker kvalme, svimmelhed, lysfølsomhed og helt intens smerte, så jeg følte, jeg skulle kradse af.

Min ven hev mig med på en akutklinik, snød os foran i køen (hvis man kender nogen, der kender nogen, osv.), og lossede mig ind til en eller anden ung teenage-læge, der kastede ét blik på mig, og derefter stak en kæmpe sprøjte i ballen på mig. Jeg gik derfra 10 min. senere frisk, frejdig og direkte på arbejde!

Jeg spekulerer stadig på, hvad der var i den sprøjte af spændende ting :8:
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Udenlandsk supermedicin

Indlægaf Neverkont » 20. nov 2017, 09:07

fisken80 skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
LadyFox skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
LadyFox skrev:Jeg havde en rumænsk roomate, der i en periode hvor eg havde slem tandpine stak mig en lille bitte flaske et-eller-andet der skulle virke mod tandpine. Det gjorde det så sandelig også, jeg gurlede det der væske på min tand, resten af dagen mærkede jeg INTET til tandpinen overhovedet. Jeg er ligeglad for selvlysende børn det der stads muligvis giver, det burde man kunne få i håndkøb alle steder.

Hvis du kommer ud for det igen, så prøv at sætte en tørret nellike så tæt på problemområdet, som muligt (altså ikke direkte på, men lige ved siden af) og lad den sidde der i ca. 15 minutter.

NB! Der skal selvfølgelig en tandlæge ind over senere. Man kan godt komme til at glemme det, når man har nelliker.


Det lyder en smule hokus-pukus-agtigt. Men hvis det virker så er det jo også fint nok :D

Hvis man kan støve en old-school tandlæge op, vil denne være tilbøjelig til at dryppe nellikeekstrakt i rodbehandlinger og dybe boringer.

Der er ikke så megen hokuspokus i det som sådan, se bare hér:

https://vivasan.dk/nellike-olie-vivasan/


Det er ikke spor old school. Unge, smarte tandlæger bruger det skam også.


Jeg har brugt nelliker et par gange, hvor jeg har lagt nelliken ved tandkødet på den dårlige tand, og det har haft en overraskende effekt hver gang.
Jeg fortalte det til min tandlæge, og han syntes det lød ganske fornuftigt, netop p.g.a. det eugenol de selv benytter.

Min erfaring er, at tand-problemer oftest starter fredag aften, eller på den første af en række helligdage, og så kan man klare den med nelliker til det bliver hverdag og man kan komme til tandlæge.
0

Tilbage til "Helbred"