Erfaring med støvmideallergi?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 98
Likede indlæg: 898

Re: Erfaring med støvmideallergi?

Indlægaf Denlilleglademy » 3. dec 2017, 08:52

Hold da op Alma, det lyder voldsomt omsiggribende. Men dejligt st der ligesom blev taget de hensyn fra omgivelserne.

Heldigvis er meget af det du beskriver sådan vi bor. Vi bor ret nemt ift rengøring fordi jeg ikke gider at have tingel tangel ;) alt legetøj er i skuffer, ikea system osv osv osv. Så forholdvis let. Men jeg skal da helt sikkert have ændrer vaner her og der.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 3. dec 2017, 08:55

Lige nu er jeg allermest træt af at det barn konstant hoster og snottet. Men om det er allergirelateret er svært sige, det lang også bare være børnehave og årstid. Men det er snart 6 uger siden at han fik lungebetændelse og han har hostet siden. Det var en slem omgang dengang og langvarig. Sidste uge havde han feber i 4 dage ons-lørdag og i dag er der nu feber igen. JEG BLIVER VANVITTIGT!
0
superboa
Kort karma: 58
Likede indlæg: 511

Indlægaf superboa » 3. dec 2017, 18:18

Denlilleglademy skrev:Jeg har af samme årsag lige vasket alle gardiner. Persienner har vi ikke :)

Vi har i forevejen alt i skabe og skuffer, ja alt minus bøger som er i de reoler vi indkøbte dyrt for få måneder siden :rulle: vi har ikke råd til st skifte dem foreløbigt, som i overhovedet. De var temmeligt dyre. Aå det er en ekstra indsats ift tørre støv, gør
Vi ugentligt uanset.

Vaccineprogrammet, er det det med tabletter?

Når du alligevel har gang i støvsugning og at tørre støv af, så støvsug bøgerne også :) Måske nogle af bøgerne kunne komme i kasse, der kunne stå på de nyindkøbte reoler?

Jeg får injektioner hver 7. uge.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 3. dec 2017, 18:43

superboa skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg har af samme årsag lige vasket alle gardiner. Persienner har vi ikke :)

Vi har i forevejen alt i skabe og skuffer, ja alt minus bøger som er i de reoler vi indkøbte dyrt for få måneder siden :rulle: vi har ikke råd til st skifte dem foreløbigt, som i overhovedet. De var temmeligt dyre. Aå det er en ekstra indsats ift tørre støv, gør
Vi ugentligt uanset.

Når du alligevel har gang i støvsugning og at tørre støv af, så støvsug bøgerne også :) Måske nogle af bøgerne kunne komme i kasse, der kunne stå på de nyindkøbte reoler?

Okay, det er udelukket at han skal have indsprøjtninger hver 7. uge på nuværende tidspunkt.

Selvfølgelig bruger vi ikke samtlige bøger hver evigt eneste dag. Men jeg har et tons fagbøger som jeg bruger af dagligt og de fleste andre ugentligt..ish. Det er måske 2 hylder der kunne komme i kasse og den forskel er stort set ingenting. Vi må se hvordan det går med de tiltag vi gør.
0
superboa
Kort karma: 58
Likede indlæg: 511

Indlægaf superboa » 3. dec 2017, 18:48

Denlilleglademy skrev:
superboa skrev:

Vi ugentligt uanset.

Okay, det er udelukket at han skal have indsprøjtninger hver 7. uge på nuværende tidspunkt.

Selvfølgelig bruger vi ikke samtlige bøger hver evigt eneste dag. Men jeg har et tons fagbøger som jeg bruger af dagligt og de fleste andre ugentligt..ish. Det er måske 2 hylder der kunne komme i kasse og den forskel er stort set ingenting. Vi må se hvordan det går med de tiltag vi gør.

Jeg ville heller aldrig anbefale et vaccinationsprogram som jeg har, til et barn, men muligheden er der når han er større, og det forbedre virkeligt min livskvalitet :)

Bøgerne må støvsuges ind imellem ;) og heldigvis sørger daglige udluftninger med gennemtræk for at fjerne en del støv i luften :)
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 5. dec 2017, 12:25

Jeg fik en akuttid ved speciallægen i dag. Han hoster simpelthen for meget og har gjort det for længe, til at det kan være indenfor normalen, eller det acceptable. Lægen var heldigvis enig. Så nu har han fået en ny spray, den synes ikke rigitg at gøre en forskel den han får, samt nogle tabletter til forebyggelse af astma. Så det er fint. Så håber vi at det gør en forskel for ham. Det er ulideligt for både ham og os at han skal have det som han har. Han er konstant træt og energiniveauet er halvdelen af hvad det skal være. Han sover dårligt, spiser dårligt og har rander under øjnene. Så nu håber vi .
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 794
Likede indlæg: 7338

Indlægaf Aima » 10. dec 2017, 03:55

Denlilleglademy skrev:Jeg fik en akuttid ved speciallægen i dag. Han hoster simpelthen for meget og har gjort det for længe, til at det kan være indenfor normalen, eller det acceptable. Lægen var heldigvis enig. Så nu har han fået en ny spray, den synes ikke rigitg at gøre en forskel den han får, samt nogle tabletter til forebyggelse af astma. Så det er fint. Så håber vi at det gør en forskel for ham. Det er ulideligt for både ham og os at han skal have det som han har. Han er konstant træt og energiniveauet er halvdelen af hvad det skal være. Han sover dårligt, spiser dårligt og har rander under øjnene. Så nu håber vi .

Jeg krydser fingre for jer! :kys:

Inspireret af din tråd, nævnte jeg min støvallergi for min mor den anden dag, fordi jeg ville spørge til det der apparat jeg havde stående på værelset (som var en luftrenser). Hun blev nærmest helt træt af de flashbacks hun fik, bare ved at snakke om det, også selvom det ligger 25 år tilbage i tiden. Det er virkelig ikke for børn :mellow:
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 10. dec 2017, 06:39

Vi har hårde nætter med rigtig meget hoste. Dagen går rimeligt, men nætterne er svære. Han skal have spray og hoSter i halve timer. Særligt ved 4-5 tiden er det noget rod. Han kommer ind i sengen hos os og hoster videre. Jeg ved ikke hvad vi kan gøre mere på hans værelse. Sengen har fået special lagen. Vi vasker alt og skifter ugentligt. Bamser er vasket og i en lukket kasse. Der er en seng og 2 kasser under den, en lille bænk og 2 skuffeting på x110 og et klædeskab. Der er faktisk ikke meget på det værelse. Han har et legeværelse hvor alt er. De der ulidelige hosteanfald kommer bare. Måske er det bare, måske kan vi ikke få øje på årsagen.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 10. dec 2017, 06:40

Aima skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg fik en akuttid ved speciallægen i dag. Han hoster simpelthen for meget og har gjort det for længe, til at det kan være indenfor normalen, eller det acceptable. Lægen var heldigvis enig. Så nu har han fået en ny spray, den synes ikke rigitg at gøre en forskel den han får, samt nogle tabletter til forebyggelse af astma. Så det er fint. Så håber vi at det gør en forskel for ham. Det er ulideligt for både ham og os at han skal have det som han har. Han er konstant træt og energiniveauet er halvdelen af hvad det skal være. Han sover dårligt, spiser dårligt og har rander under øjnene. Så nu håber vi .

Jeg krydser fingre for jer! :kys:

Inspireret af din tråd, nævnte jeg min støvallergi for min mor den anden dag, fordi jeg ville spørge til det der apparat jeg havde stående på værelset (som var en luftrenser). Hun blev nærmest helt træt af de flashbacks hun fik, bare ved at snakke om det, også selvom det ligger 25 år tilbage i tiden. Det er virkelig ikke for børn :mellow:

Tak. Ja det forstår jeg godt. Det lyder jo også som om at du var hårdt ramt. Er du helt fri for det nu?
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 178
Likede indlæg: 1856

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2017, 07:37

Hvis han ikke bliver bedre, så ville jeg overveje at starte vaccine op. Det er så synd, når de er så dårlige :ae:
1
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 10. dec 2017, 19:20

Han har kun haft et par hosteomgange i dag, men ikke så vi har tænkt At han skulle have spray. Nu er han kommet i seng, har ligget der en time. Han hoster hvert 5 min. Det er da så træls som det kan blive.
0

Tilbage til "Helbred"