Blodprop i benet, hvordan føles det?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 82
Likede indlæg: 821

Blodprop i benet, hvordan føles det?

Indlægaf Denlilleglademy » 17. dec 2017, 05:58

Jeg har siden onsdag tror jeg, haft smerter i underben der stak op til knæhase og nu er det hele knæet som gør ondt, plus underben og knæhase. Så det tager altså til. Kan se der er vand i benet og det føles stramt og ømt bukke/stræk. Fredag var jeg på hug og da jeg rejste mig var det ligesom det gav er smæld i knæhasen og smerten forsvandt. Tænkte det var en sene så der var noget med. Men kort efter kommer tiden og havde bredt sig op til knæet. Der er ingen misfarvning på benet.

Jeg ved ikke hvorfor min første tanke fra jeg fik smerterne, var blodprop.

Jeg føler mig tit lidt pylret når der er noget og det gør at jeg sjældent går til læge.

Har nogle herinde prøvet få en blodprop i benet?
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 773
Likede indlæg: 7066

Re: Blodprop op i benet, hvordan føles det?

Indlægaf Aima » 17. dec 2017, 06:05

Jeg ved ikke noget om følelsen, men jeg har en nær ven der blev ramt af to blodpropper i benet i august, og han beskrev det også som sådan en pludselig smerte der opstod i underbenet og op til knæet. Han var på Smukfest og humpede rundt i nogle dage, da han kom hjem blev smerten mindre, men en uges tid efter vendte den så voldsomt tilbage og han blev indlagt og udredt.

Det kan jo sikkert være 100 forskellige ting, men hvis ikke du har nogen som helst idé om hvad det kan skyldes, synes jeg du skal kontakte vagtlægen for en sikkerheds skyld.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 618
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 7022

Re: Blodprop i benet, hvordan føles det?

Indlægaf Rikke » 17. dec 2017, 06:07

Blodpropper i benene løsriver sig ind i mellem og vandrer til lungerne. Jeg tænker det er bedst lige at ringe 1813 og høre dem ad :)
1
:whip:
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 17. dec 2017, 08:57

Lægen mente st det var en fibersprængning. Når jeg læser på symptomer er det overhovedet ikke dem jeg har. Så det er nok bare som det er og går vel over
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 212
Likede indlæg: 1230

Indlægaf Panton » 17. dec 2017, 11:06

Da jeg sidste sommer fik en fibersprængning i læggen, faldt jeg sammen og kunne overhovedet ikke støtte på det, som i slet ikke. Det var den vildeste smerte ever!!

Hvis du mistænker en blodprop i benet, så kontakt 1813, det lyder ikke som fibersprængning!
0
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Denlilleglademy

Re: Blodprop i benet, hvordan føles det?r mi

Indlægaf Denlilleglademy » 17. dec 2017, 11:22

Panton skrev:Da jeg sidste sommer fik en fibersprængning i læggen, faldt jeg sammen og kunne overhovedet ikke støtte på det, som i slet ikke. Det var den vildeste smerte ever!!

Hvis du mistænker en blodprop i benet, så kontakt 1813, det lyder ikke som fibersprængning!

Jeg har været ved lægevagy. Hun mente fibersprængning. Jeg har mindst ondt/besvær når jeg er i bevægelse. Sidde og ligge gør det værre. Hele underben og knæ spænder totalt .
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 17. dec 2017, 12:18

Jeg sidder meget stille for tiden fordi jwg abejder på et stort projekt, så jeg har temmelig meget kontortid. Vi har desuden tendens til det i familien. Ja og har jeg været pumpet med alskens hormoner i 1,5 år snart pga fert behandling. Alt sammen noget der kan give anledning til det. Men hvis lægen ikke mener st det er det, så er det det nok ikke. Kan ikke forklare hvorfor det var lige den tanke jeg fik da jeg begyndte st have ondtz
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 110
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 3117

Indlægaf Miss_no_More » 17. dec 2017, 12:44

Hvis benet hæver yderligere eller vedbliver at være hævet, synes jeg, du skal kontakte din egen læge i morgen. Jeg har aldrig haft en fibersprængning, så ved ikke hvordan det føles, men da jeg havde en blodprop i benet, hævede det helt vildt.

Better safe than sorry.
0
2018 here I come! :banan:
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 29
Likede indlæg: 754

Indlægaf sansera » 17. dec 2017, 14:54

Jeg har haft en blodprop i benet.
Gør det ondt når du går?
Er benet hævet - også hvis du hviler det?
Er din ene fod kold / koldere end den anden?
Hvis du kan nikke til de 3 tænker jeg blodprop.
Og hvis du er i tvivl så få det tjekket. Det kan klares med en blodprøve.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 18. dec 2017, 06:16

Det gør egentligt lidt ondt hele tiden. Knæet er hævet og strammer en del til. Endnu mere når jeg har siddet og ligget. Føles som at have et for stramt knæbind på hele tiden.

Om noget er koldere eller varmere end andet ved jeg ikke. Dels er eg kuldskær, dels har jeg uggs på hele tiden til st holde fødderne varme :lol: men det er godt nok irriterende.

Der er en sygemelding i forretningen så jeg er nødt til at stå der onsdag 9-17
0
IrmaPigen
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2983

Indlægaf IrmaPigen » 18. dec 2017, 10:12

Denlilleglademy skrev:Det gør egentligt lidt ondt hele tiden. Knæet er hævet og strammer en del til. Endnu mere når jeg har siddet og ligget. Føles som at have et for stramt knæbind på hele tiden.

Om noget er koldere eller varmere end andet ved jeg ikke. Dels er eg kuldskær, dels har jeg uggs på hele tiden til st holde fødderne varme :lol: men det er godt nok irriterende.

Øh, hvad med at smutte til lægen og bliv tjekket asap, inden du tager stilling til om du skal arbejde onsdag.
5
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 18. dec 2017, 10:25

IrmaPigen skrev:
Denlilleglademy skrev:Det gør egentligt lidt ondt hele tiden. Knæet er hævet og strammer en del til. Endnu mere når jeg har siddet og ligget. Føles som at have et for stramt knæbind på hele tiden.

Øh, hvad med at smutte til lægen og bliv tjekket asap, inden du tager stilling til om du skal arbejde onsdag.

Jeg har været ved lægen som sagde fibersprængning. Giver det lige i dag og i morgen med
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1810
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 17044

Indlægaf kidkomb » 18. dec 2017, 10:51

Jeg har lidt ondt i maven over dit ben, My.
Du har en familie med tendens til blodpropper, ikke?
Ved din læge godt det?
3
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1978

Indlægaf Charly » 18. dec 2017, 10:56

Denlilleglademy skrev:
IrmaPigen skrev:

Jeg har været ved lægen som sagde fibersprængning. Giver det lige i dag og i morgen med

Jeg synes altså du skal ringe igen, hvis der er tendens til blodpropper i din familie.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 479
Likede indlæg: 8867

Indlægaf Juki » 18. dec 2017, 16:27

Hvordan går det i dag?
0
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182

Tilbage til "Helbred"