Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 2. maj 2020, 17:36

DenGrimmeHelling skrev:
Santopia skrev:
DenGrimmeHelling skrev:Er der nogen, der kan anbefale en god, ikke for dyr tørshampoo, som ikke efterlader en gråhvid hinde på håret, og som - måske vigtigst af alt - ikke stinker af parfume? Jeg har simpelthen ikke behov for, at mit hår hørmer af tutti-frutti tyggegummi eller syntetisk rosenduft.


I normal kan man købe tørshampoo fra batiste i forskellige hårfarver. Dem er jeg ret glad for :)


Netop Batiste var faktisk ét af de mærker, jeg havde i tankerne, da jeg skrev indlægget. Jeg synes, Batiste og tørshampooerne fra Colab, som de også fører i Normal, er skrækkeligt parfumeret. Jeg kan simpelthen ikke døje lugten af dem, og de bliver hængende i håret i timevis, så jeg søger en helt uparfumeret tørshampoo - men tak alligevel. :ninja:


Jeg bruger deres originale, og jeg synes kun den dufter "pudret" lige når man kommer den på. Altså ikke noget candy eller lignende.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 2. maj 2020, 18:32

Kaffe skrev:Jeg er det seneste halve år begyndt at sætte mig ind i makeup og hudpleje. Jeg ser f.eks mange guides på Youtube og læser om det, og jeg synes faktisk, det er mega spændende. Jeg har altid brugt makeup, men blot efter egen ide om, hvad der er fint. Nu er der mere system i det, og jeg bruger farver, der matcher hudtone osv.

Jeg er 45, og jeg begynder at se tegn på aldring, og det freaker mig lidt :nerve: Så jeg er f.eks begyndt at bruge anti-age creme beregnet til ansigt, hvor jeg før brugte ingenting eller samme, almindelige creme overalt. Jeg forsøger at gøre noget ekstra. Jeg har sågar prøvet en fugtmaske!

Men der er noget, der undrer mig: Jeg begyndte at bruge primer og foundation. Jeg har sørget for, at det er den rigtige tone og udglattende primer og alt det der, MEN jeg synes, det får mig til at se ældre ud, så nu har jeg opgivet at bruge det. Det er vel meningen, at det skal bedre hudens udseende og ikke forværre :forvirret: Jeg synes, at furer træder mere frem. Min foundation er egentlig god og et godt mærke, så jeg forstår det ikke rigtig.

Hvad er andres erfaring med det? Gør jeg det evt forkert?


Hvordan ser dine tegn på aldring ud? Rynker/linjer, slap hud eller alderspletter?

Helt generelle anbefalinger for at holde huden sund: solfaktor hver dag (forebygger solskader, som udgør ~80% af ældning), ingen rygning (giver mimiske rynker omkring mund og øjne, samt nedsat flow), begrænset alkohol (højt sukkerindhold, som nedbryder kollagen OG udvider små kar i kinderne, som kan give permanent rødme), sund kost, motion og stabil nattesøvn (de tre sidste giver lidt sig selv).

Hvis du er helt ny til hudpleje, så vil jeg foreslå en simpel rutine med rens og fugt om aftenen, og vand og solcreme om morgenen. Der er ikke noget i vejen for at bruge en bodylotion i ansigtet, hvis man får den effekt, man gerne vil have og den ikke irriterer øjnene eller andet. Hvis det allerede er oppe at køre, så kan du sigte mod at korrigere dine tegn på aldring, hvis det er det, du gerne vil.

Ift makeup.........selvom det er et godt mærke, kan det godt være den forkerte foundation til dig, hvis det f.eks. er fuldt dækkende makeup. Personligt går jeg aldrig med foundation i hele ansigtet - jeg bruger det kun på næse, kinder og hage, og det er derfor også et tyndere, mere letdækkende produkter, jeg kigger efter. Pudder bruger jeg iøvrigt også kun samme steder og den er derfor farveløs fremfor pigmenteret.
Makeup fremhæver. Også de mindre flatterende ting. Mascara gør også at rynker nær øjnene bliver mere synlige IMO.

Min observation er, at når man er helt ung, kan man klare lidt mere hårde looks f.eks. skarp cateye eyeliner og når man bliver ældre, skal det være blødere f.eks. smokey eye. Til gengæld falmer man lidt med alderen og har brug for mere fylde/dybde i farverne og kan ikke nøjes med "et let strejf af elfenben" eller whatever.
2
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Kaffe » 3. maj 2020, 08:15

Jedi: Jeg synes, det mest er linjer/rynker under øjnene. Ikke rigtig andre steder.

Foundationen er sådan en meget let slags. Men jeg synes, at linjerne under øjnene bliver tydeligere ved brug. Andre steder i ansigtet er den fin nok, bortset fra at min hudtone går til den røde side.

Mht makeup har jeg fundet en masse gode tutorials. Jeg har afprøvet en del og har fundet frem til dem, jeg synes fungerer bedst. Tightlining ved øjenlåget er f.eks godt (ikke på nederste!), og med et lille winged lift.

Undskyld hvis jeg fylder for meget her i tråden. Jeg kan håbe, at andre kan bruge tilsvarende råd. Og ellers kan jeg jo lave en selvstændig tråd.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
avdotja
Indlæg: 4965
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14850

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 3. maj 2020, 09:04

Det skal du da ikke undskylde for Kaffe! Tråden er til at for at blive brugt, så det er da kun dejligt at du gider skrive :D

Jeg ved ikke så meget om makeup, men tænker at der må være mange kvinder der har samme problem, og at der derfor må være nogle tutorials lavet af og målrettet til, kvinder på 40+ på YouTube, som giver råd til hvordan man undgår makeup der klumper sammen i rynker?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4615

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 3. maj 2020, 12:01

Kaffe, hvis du kan mærke at din hud mangler fugt, kan jeg anbefale at give den det indefra samtidig.
Jeg har ca samme alder som dig og udover at drikke en del vand, er det der virker allerbedst på min hud at tage et olieshot om dagen oveni fiskeolie. I løbet af en uges tid gør det ihvertfald forskel på min hud.
1
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Kaffe » 3. maj 2020, 14:41

Et olieshot......er det f.eks en spiseskefuld rapsolie?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Kaffe » 3. maj 2020, 14:49

avdotja skrev:Det skal du da ikke undskylde for Kaffe! Tråden er til at for at blive brugt, så det er da kun dejligt at du gider skrive :D

Jeg ved ikke så meget om makeup, men tænker at der må være mange kvinder der har samme problem, og at der derfor må være nogle tutorials lavet af og målrettet til, kvinder på 40+ på YouTube, som giver råd til hvordan man undgår makeup der klumper sammen i rynker?


Ja, der er mange videoer på Youtube, men jeg har ikke fundet en god løsning til under øjnene endnu. Jeg har ikke afprøvet en masse foundations og concealers af den grund, at det vil løbe sig op i en pris, jeg ikke vil give. Og så står man måske der med 7 flasker, som ikke kan bruges. Kunne være smart hvis man kunne få/købe små prøver :gruble:

Til gengæld har jeg fået mange gode tips og tricks til øjenmakeup og farver. Jeg synes, det er en sjov ‘hobby’ at lære om det og prøve sig frem. Jeg har altid godt kunnet lide makeup. Forskellen til nu er, at jeg pga alder har fået mere behov for at gøre det ‘rigtigt’.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 3. maj 2020, 15:41

Kaffe skrev:Jedi: Jeg synes, det mest er linjer/rynker under øjnene. Ikke rigtig andre steder.

Foundationen er sådan en meget let slags. Men jeg synes, at linjerne under øjnene bliver tydeligere ved brug. Andre steder i ansigtet er den fin nok, bortset fra at min hudtone går til den røde side.

Mht makeup har jeg fundet en masse gode tutorials. Jeg har afprøvet en del og har fundet frem til dem, jeg synes fungerer bedst. Tightlining ved øjenlåget er f.eks godt (ikke på nederste!), og med et lille winged lift.

Undskyld hvis jeg fylder for meget her i tråden. Jeg kan håbe, at andre kan bruge tilsvarende råd. Og ellers kan jeg jo lave en selvstændig tråd.


Kan du undlade at trække foundation op til øjnene? Alternativ blande den med lidt fugtighedscreme, så området ikke bliver så tørt?
2
Undtagelsen
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4615

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 3. maj 2020, 17:51

Kaffe skrev:Et olieshot......er det f.eks en spiseskefuld rapsolie?


Jeg tager en olie fra Udo’s Choice, men jeg ved at Urtekram har en kæmpenatlys/hørfrøolie, som også skulle være god.
En espressokop med æblejuice og 1-1,5 spsk olie og så ned med det.
I perioder laver jeg smoothies om morgenen. Så ryger olien bare deri.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9872
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Spjaerten » 9. maj 2020, 17:49

Sikkert det årlige tilbagevendende spørgsmål. Hvilken gradvise farvende selvbruner er bedst?

Har altid sværget til Dove men den lugter. Sidste år havde jeg Matas’ fordi jeg overtog fra en gravid veninde. Den lugter også.

Så nogen gode råd?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 9. maj 2020, 19:48

Spjaerten skrev:Sikkert det årlige tilbagevendende spørgsmål. Hvilken gradvise farvende selvbruner er bedst?

Har altid sværget til Dove men den lugter. Sidste år havde jeg Matas’ fordi jeg overtog fra en gravid veninde. Den lugter også.

Så nogen gode råd?


Clarins. Den hvor man drypper nogle dråber i valgfri creme.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf natsvaermer » 8. jun 2020, 11:52

PaleSeptember skrev:Jeg er ret imponeret. Jeg købte en hjemme IPL i fredags, som jeg brugte første gang i lørdags, og jeg kan allerede se glatte områder på mine skinneben, hvor hårene er forsvundet, og hårsækkene heller ikke kan ses. Præcis det jeg håbede på.

Er du stadig glad for den?

Jeg overvejer nemlig også at købe en IPL, men har været meget i tvivl om effekten :)

Gør det i øvrigt ondt at bruge den?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 8. jun 2020, 12:04

natsvaermer skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er ret imponeret. Jeg købte en hjemme IPL i fredags, som jeg brugte første gang i lørdags, og jeg kan allerede se glatte områder på mine skinneben, hvor hårene er forsvundet, og hårsækkene heller ikke kan ses. Præcis det jeg håbede på.

Er du stadig glad for den?

Jeg overvejer nemlig også at købe en IPL, men har været meget i tvivl om effekten :)

Gør det i øvrigt ondt at bruge den?


Ja, den har virkelig gjort en forskel - især på mine underben, hvor jeg var plaget af kraftige mørke hår (bare så pænt på lys hud :rulle: ). Jeg brugte den for 4. gang i lørdags, og hårvæksten på mine ben er kraftigt minimeret. Før skulle jeg nærmest barbere ben dagligt, fordi jeg havde stubbe allerede dagen efter, men sidst gik der en uge, og det var egentlig kun fordi, man skal barbere, inden man bruger apparatet. Jeg er lidt spændt på, hvor længe jeg kan lade det gå uden at barbere nu.

Jeg tror også, den har hjulpet under armene, men i intimområdet synes jeg ikke, den har været så effektiv desværre. Jeg fortsætter med at bruge den og håber, at det virker der også på et tidspunkt. Mit største problemområde var underbenene.

Det gør overhovedet ikke ondt at bruge den. Min har 5 niveauer, og jeg lader den altid stå på højeste niveau, som er det kraftigste - MEDMINDRE jeg gør det hen over min lille tatovering på anklen, så bruger jeg laveste niveau, for ellers gør det nuller naller, men det er også det eneste sted.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf natsvaermer » 8. jun 2020, 13:46

PaleSeptember skrev:
natsvaermer skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er ret imponeret. Jeg købte en hjemme IPL i fredags, som jeg brugte første gang i lørdags, og jeg kan allerede se glatte områder på mine skinneben, hvor hårene er forsvundet, og hårsækkene heller ikke kan ses. Præcis det jeg håbede på.

Er du stadig glad for den?

Jeg overvejer nemlig også at købe en IPL, men har været meget i tvivl om effekten :)

Gør det i øvrigt ondt at bruge den?


Ja, den har virkelig gjort en forskel - især på mine underben, hvor jeg var plaget af kraftige mørke hår (bare så pænt på lys hud :rulle: ). Jeg brugte den for 4. gang i lørdags, og hårvæksten på mine ben er kraftigt minimeret. Før skulle jeg nærmest barbere ben dagligt, fordi jeg havde stubbe allerede dagen efter, men sidst gik der en uge, og det var egentlig kun fordi, man skal barbere, inden man bruger apparatet. Jeg er lidt spændt på, hvor længe jeg kan lade det gå uden at barbere nu.

Jeg tror også, den har hjulpet under armene, men i intimområdet synes jeg ikke, den har været så effektiv desværre. Jeg fortsætter med at bruge den og håber, at det virker der også på et tidspunkt. Mit største problemområde var underbenene.

Det gør overhovedet ikke ondt at bruge den. Min har 5 niveauer, og jeg lader den altid stå på højeste niveau, som er det kraftigste - MEDMINDRE jeg gør det hen over min lille tatovering på anklen, så bruger jeg laveste niveau, for ellers gør det nuller naller, men det er også det eneste sted.

Hvor fedt, at den har virket så godt! Jeg ved aldrig helt om jeg kan stole på de anmeldelser jeg finder sammen med produkterne :lol2:

Hvor mange behandlinger er der i sådan en? Vi er nemlig tre herhjemme, der godt kunne bruge sådan en til forskellige formål.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 8. jun 2020, 13:57

natsvaermer skrev:
PaleSeptember skrev:Ja, den har virkelig gjort en forskel - især på mine underben, hvor jeg var plaget af kraftige mørke hår (bare så pænt på lys hud :rulle: ). Jeg brugte den for 4. gang i lørdags, og hårvæksten på mine ben er kraftigt minimeret. Før skulle jeg nærmest barbere ben dagligt, fordi jeg havde stubbe allerede dagen efter, men sidst gik der en uge, og det var egentlig kun fordi, man skal barbere, inden man bruger apparatet. Jeg er lidt spændt på, hvor længe jeg kan lade det gå uden at barbere nu.

Jeg tror også, den har hjulpet under armene, men i intimområdet synes jeg ikke, den har været så effektiv desværre. Jeg fortsætter med at bruge den og håber, at det virker der også på et tidspunkt. Mit største problemområde var underbenene.

Det gør overhovedet ikke ondt at bruge den. Min har 5 niveauer, og jeg lader den altid stå på højeste niveau, som er det kraftigste - MEDMINDRE jeg gør det hen over min lille tatovering på anklen, så bruger jeg laveste niveau, for ellers gør det nuller naller, men det er også det eneste sted.

Hvor fedt, at den har virket så godt! Jeg ved aldrig helt om jeg kan stole på de anmeldelser jeg finder sammen med produkterne :lol2:

Hvor mange behandlinger er der i sådan en? Vi er nemlig tre herhjemme, der godt kunne bruge sådan en til forskellige formål.


Jeg aner ikke, hvor mange behandlinger, der er til i den. Der må du nok læse på producenternes hjemmesider. Det er kun mig, der bruger den herhjemme.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Skønhed"