Hvad har du sidst købt?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 449
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 3049

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf FrøkenM » 13. dec 2017, 20:45

Kom til at købe en Marc Jacobs Daisy Parfume (100 ml inklusive body lotion) til 590 i lufthavnen den anden dag. Jeg burde ikke men damn jeg er glad for den :love2:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2319

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2017, 17:57

2 MAC øjenskygger i farverne Swish og Satin taupe og en pro palette til dem

Billede

Billede
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2319

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2017, 17:59

Holy moly nogle store billeder :nerve:
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 150

Indlægaf Rullegardinia » 16. dec 2017, 16:47

En omgang klipning og farvning hos frisøren. Det pyntede gevaldigt.
0
Never let the hand you hold hold you down
avdotja
Kort karma: 198
Likede indlæg: 3656

Indlægaf avdotja » 16. dec 2017, 22:30

Katten skrev:Ansigtspleje fra Purely Professional med fugtmaske, serum, dag- og natcreme. Super produkter til min sensitive, fugthungrende hud.

Og advanced Night repair til nat-serum. Selvom jeg snart har prøvet hundredevis, ER det bare den serum, der giver mig den pæneste hud at vågne op til.

Hvis du har mod på endnu et forsøg, så er jeg selv rigtig glad for den her fra Missha, som ofte sammenlignes med Estee serummet Missha: Time revolution night repair.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 809
Likede indlæg: 7435

Indlægaf Aima » 17. dec 2017, 03:10

Aima skrev:Det er godt nok ikke en rigtigt skønhedskøb, men altså jeg har den der øjensygdom, og ind i mellem døjer jeg med ret voldsomme smerter i øjnene. Jeg (og mine læger), kan ikke helt regne ud, hvad smerterne skyldes, fordi anatomien i øjet er så komplekst, og der ikke rigtigt er noget mønster. Pt. er vi ved at afklare, om smerterne kan skyldes periodisk forhøjet tryk i øjnene, det kan måles med et instrument, men fordi det ikke er konsekvent, er det nemmere at forsøge at behandle mig med dråber for forhøjet tryk, de er relativt harmløse, og se om dét har effekt på smerterne. Har de ikke, kan forhøjet tryk som årsag udelukkes. Har de, ja, så er det jo nok der hunden ligger begravet.

Da jeg snakkede med lægen (i telefonen) om dråberne, kom jeg pludselig i tanke om, at jeg da engang læste et sted, at vippeserum for fyldigere øjenvipper oprindeligt blev en ting, fordi man opdagede at folk med grøn stær fik længere, mørkere og fyldigere vipper som bivirkning af deres behandling. Grøn stær = forhøjet tryk (men ikke omvendt, man kan godt have forhøjet tryk uden at have grøn stær), så jeg blev sådan helt “øh, hey, hvilket præparat får jeg? Det er bare fordi, øhm, det er vist noget med der findes et middel mod behandling af forhøjet tryk, der giver længere vipper. Ja, altså, hvis ikke det er dét jeg skal have, så er det jo sådan dét er, men altså, jeg ved ikke, hvis nu...” og lægen var bare sådan “øjeblik, jeg tjekker lige... bumbum...” jeg blev sådan lidt små-flov, men alligevel ikke nok til ikke lige at foreslå ham at google ‘vippeserum og grøn stær’ hvorefter han fandt noget “ja! Jo, dét er prostaglandin der har den bivirkning, dét er der ikke i det præparat jeg udskriver til dig.

“Nå... nej... nå okay...”

“Men vent lige, jeg kan se der findes et andet her med, som gør det samme. Nå, jamen det koster faktisk også kun det halve. Ved du hvad, den snupper vi!”

Og nu har jeg lige googlet lidt rundt, og det ser ud som om mit præparat er riiiimeligt kick-ass. 44 kr. gav jeg, det er noget billigere end min røvdyre serum, og så for en produkt der virker 10 gange bedre. Det er jo ikke fordi, jeg ligefrem føler mig heldig, men når det nu skal være, altså :D

De sidste par dage har min veninde og en kollega uafhængigt af hinanden spurgt, om jeg var begyndt at bruge falske øjenvipper!

Jeg kan også godt selv se der er sket noget, for jeg bruger kun lige et par strøg med Lancomes Définicils-mascara, mod før hvor jeg både brugte dén og en for volumen og lagde betydeligt flere lag på. Når jeg skulle rense ansigt, har jeg også et par aftener fjernet øjenmake-up flere gange, fordi jeg syntes det så ud som om, jeg ikke havde fået det hele med. Det er så bare fordi mine vipper udover mere længde og fylde, også er blevet mørke.

OG! Derudover lader det til, jeg omsider er smertefri. Jeg tør ikke rigtigt håbe på noget endnu, for det har taget næsten et år at udrede, men mine øjengener og lyssensitivitet er forsvundet, og særligt den sidste uge har jeg faktisk bare haft fuldstændigt almindelige øjne, helt lissom før jeg blev syg. Jeg er så meget ‘Yay!’ over det!

Jeg har lige fået fornyet min recept og skal bruge dråberne dagligt de næste par måneder. Derefter burde det kun være nødvendigt et par gange om ugen, for at holde trykket nede. Uanset er det mit bedste ‘skønheds’køb til dato :D
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Katten
Kort karma: 9
Likede indlæg: 232

Indlægaf Katten » 17. dec 2017, 21:05

avdotja skrev:
Katten skrev:Ansigtspleje fra Purely Professional med fugtmaske, serum, dag- og natcreme. Super produkter til min sensitive, fugthungrende hud.

Og advanced Night repair til nat-serum. Selvom jeg snart har prøvet hundredevis, ER det bare den serum, der giver mig den pæneste hud at vågne op til.

Hvis du har mod på endnu et forsøg, så er jeg selv rigtig glad for den her fra Missha, som ofte sammenlignes med Estee serummet Missha: Time revolution night repair.

Orv, tusind tak for tippet! Det vil jeg helt klart prøve næste gang!! :kys:
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 61
Likede indlæg: 847

Indlægaf Prosperity74 » 18. dec 2017, 22:31

Venus222 skrev:Jeg har lige bestilt 2 paletter fra viseart og en blushpalette fra Juvias place. Jeg glæder mig som et lille barn til det kommer.

Har du et link til den fine blush palette :) ?
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 61
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 828

Indlægaf Venus222 » 19. dec 2017, 11:51

Prosperity74 skrev:
Venus222 skrev:Jeg har lige bestilt 2 paletter fra viseart og en blushpalette fra Juvias place. Jeg glæder mig som et lille barn til det kommer.

Har du et link til den fine blush palette :) ?

Naturligvis :
https://www.beautybay.com/makeup/juvias ... evolumeii/

Den er vældig pigmenteret, så man skal være varsom ellers kommer man nemt til at ligne en klovn. Men den er nemt at blende. :)
1
Brugeravatar
Elefanne
Kort karma: 13
Likede indlæg: 184

Indlægaf Elefanne » 24. dec 2017, 09:11

Hurra for Skincitys julekalender :dance: :jule:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Trillian
Kort karma: 5
Likede indlæg: 117

Indlægaf Trillian » 25. dec 2017, 18:24

Har desperat forsøgt at udvide min makeupgeek samling, men kan ikke købe det via iPad. Nægter simpelthen at tænde min pc fordi de ikke kan finde ud af det, så må bare lade være.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1540

Indlægaf twinkle » 27. dec 2017, 10:12

Har gjort et mega godt udsalgskup hos sephora :klap:

Marc Jacobs The Starlet palette nedsat fra 470 kr. til 141 kr. :banan: :banan:

19C92903-DCF4-4E23-81C5-6B0A1F5B5AA9.jpeg

BA06F0A0-1A80-400E-833E-6B2C5A61B4D2.jpeg
6
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1540

Indlægaf twinkle » 27. dec 2017, 12:24

Lisma skrev:
twinkle skrev:Har gjort et mega godt udsalgskup hos sephora :klap:

Marc Jacobs The Starlet palette nedsat fra 470 kr. til 141 kr. :banan: :banan:

19C92903-DCF4-4E23-81C5-6B0A1F5B5AA9.jpeg

BA06F0A0-1A80-400E-833E-6B2C5A61B4D2.jpeg

Online eller i fysisk butik?

Online, de har tre forskellige versioner sat ned :)
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 597
Likede indlæg: 9305

Indlægaf POCKETKITTEN » 27. dec 2017, 16:48

Mac "Extra Sweet", "Bare hug", "Cheerful" og "Lovingly yours" med 30 pct. i Magasin
3
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1852

Indlægaf flicka » 27. dec 2017, 18:55

Benefit Roller Lash mascara.

Så må vi se om der er noget om hypen.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Skønhed"