Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 21. okt 2018, 17:50

Undtagelsen skrev:Jeg fik et råd herinde om at bruge Maria Nila Heat shampoo, da jeg fældede helt vildt og det har gjort en forskel.
Og generelt fungerer mit hår dårligt med neutral, sanex, urtekram ol. Det bliver totalt høstak.

TS. De fåes ikke i prøvestørrelser?


Jo det gør de... men skal man ikke bruge en ny shampoo noget tid, for at vurdere om den virker? Ellers var det jo en perfekt løsning. :gogo: Jeg må lige undersøge den der Maria-shampoo - jeg fælder også en del, synes jeg! :shock:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 21. okt 2018, 17:51

twinkle skrev:Jeg ville personligt ikke købe en dyr shampoo med sulfat i, da jeg synes ingredienslisten ligner en standard shampoo proppet med sulfat og parfume, som jeg kan få i netto til en 10’er.


Mener du ingredienser i de 2 produkter, jeg har linket til? Og kan du så anbefale noget bestemt? :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 21. okt 2018, 18:40

achillaxedprune skrev:
twinkle skrev:Jeg ville personligt ikke købe en dyr shampoo med sulfat i, da jeg synes ingredienslisten ligner en standard shampoo proppet med sulfat og parfume, som jeg kan få i netto til en 10’er.


Mener du ingredienser i de 2 produkter, jeg har linket til? Og kan du så anbefale noget bestemt? :)


Ja, kiggede godt nok kun på shampooen.. men de første ingredienser er vand, sulfat, sulfat, skumdannende middel, parfume, skumdannende middel. Og når de ingredienser der er mest af står først, er der ikke en særlig stor del af de “virksomme” ingredienser som fx lavendel og tea tree oil.

Kigger du specifikt på de to produkter fordi du bøvler med hovedbunden, eller er det ingredienserne der tiltaler dig?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 21. okt 2018, 18:49

twinkle skrev:
achillaxedprune skrev:
twinkle skrev:Jeg ville personligt ikke købe en dyr shampoo med sulfat i, da jeg synes ingredienslisten ligner en standard shampoo proppet med sulfat og parfume, som jeg kan få i netto til en 10’er.


Mener du ingredienser i de 2 produkter, jeg har linket til? Og kan du så anbefale noget bestemt? :)


Ja, kiggede godt nok kun på shampooen.. men de første ingredienser er vand, sulfat, sulfat, skumdannende middel, parfume, skumdannende middel. Og når de ingredienser der er mest af står først, er der ikke en særlig stor del af de “virksomme” ingredienser som fx lavendel og tea tree oil.

Kigger du specifikt på de to produkter fordi du bøvler med hovedbunden, eller er det ingredienserne der tiltaler dig?


Begge dele - jeg har en tendens til skæl, og så synes jeg at pebermynthe, teatree og lavendel lød til at være en fantastisk sammenblanding. Ved ikke hvorfor, det tiltaler mig bare. Men jeg har ikke rigtigt noget belæg for det, for jeg er meget lidt kyndig ud i hårpleje. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tata » 23. okt 2018, 15:52

Hvor er det bedste og billigste sted at købe Dermalogica ? Har fundet en dagcreme, der bare er genial til min hud der fra :)
0
Timian :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13926

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 1. nov 2018, 17:47

Jeg har lige et spørgsmål til serum. Jeg er jo blevet nysgerrig, nu hvor mange på debatten er helt vilde efter det. Hvor meget bruger man af det sådan dagligt? Jeg synes, det er dyrt at skulle give 100+ kroner for en lille bitte beholder, så hvor længe varer sådan én? :gruble:

Jeg tager også gerne imod råd til en god én. Jeg har meget tør og sart ansigtshud om vinteren.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 1. nov 2018, 19:05

RavenClaw skrev:Jeg har lige et spørgsmål til serum. Jeg er jo blevet nysgerrig, nu hvor mange på debatten er helt vilde efter det. Hvor meget bruger man af det sådan dagligt? Jeg synes, det er dyrt at skulle give 100+ kroner for en lille bitte beholder, så hvor længe varer sådan én? :gruble:

Jeg tager også gerne imod råd til en god én. Jeg har meget tør og sart ansigtshud om vinteren.


Jeg har valgt forholdsvis billige serums. Den ene kommer med en pipette, hvor jeg tager 4-5 dr pr gang, og den anden er med en pumpefuktion, hvor jeg bruger to pumps af gangen. De holder et godt stykke tid, hvilket du selvfølgelig ikke kan bruge til noget, når det ikke er mere præcist. Jeg vil sige 3-4 måneder, men det er et skud.

En hyaluron syre fra Hada Labo (kan ikke huske hvor jeg købte den) til at give fugt.
Garden of Wisdom Vit C serum https://www.victoriahealth.com/product/ ... isdom/1110 til at udjævne hudfarven og beskytte mod "elementerne" hæ hæ.
Serum duppes på nyvasket hud og lukkes inde med fugtighedscreme og evt. olie - hvis du putter hyaluronsyre på i tørt vejr og ikke gør dette, vil det angiveligt trække fugt ud af huden.

Hvis det specifikt er fugt, du går efter, så skulle denne være god og til ok pris - jeg har endnu ikke prøvet den https://apopro.dk/vichy-mineral-89-boos ... gLO9vD_BwE
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 3. nov 2018, 18:42

achillaxedprune skrev:Er dyre hårplejeprodukter pengene værd? Jeg bruger pt. Matas de stribede (luksusudgaven uden parfume), men overvejer at prøve Paul Michell. Det er bare 6 gange så dyrt eller sådan noget, og ved ikke om det er pengene værd? :gruble:
Beskrivelsen lyder dog virkelig god, og jeg kan umiddelbart virkelig godt lide ingredienserne - TeaTree, lavendel og pebermynthe. Jeg ville dog umiddelbart vælge 2 forskellige (og dog så ens) shampoo og balsam. :gruble:

Billede
https://www.beautycos.dk/paul-mitchell- ... 14018.html
DETALJER

Denne shampoo fra Paul Mitchell’s Tea Tree serie er specielt god til dig med tør og irriteret hovedbund, som har brug for pleje og fugt.

Produktet indeholder pebermynte som er med til at stimulere hovedhunden og fremme hårvæksten, derudover indeholder produktet også tea tree oile som renser håret effektivt uden at udtørre hovedbunden.

Sidst men ikke mindst indeholder shampooen også lavendel som er med til at afstresse hovedbunden og bringe den i balance.

Tea Tree Special Shampoo er en mild og god shampoo til hverdagsbrug.

Desuden er shampooen også med til at efterlade håret glansfuldt og blødt.

Kan anvendes af alle hårtyper.

Anvendelse:

Påfør en passende mængde shampoo i det våde hår, massér det godt og grundigt ned i hovedbunden og undgå at bruge neglene, lad shampooen virke i nogle minutter før det skylles ud. Afslut med en conditioner.

OBS: Der anbefaledes at bruge Paul Mitchell Tea Tree Special Conditioner sammen med Paul Mitchell Tea Tree Special Shampoo, for at lindre den irriterede og tørre hovedbund, samt afstresse hovedbundsproblemer såsom skæl og psoriasis.

Billede
https://www.beautycos.dk/paul-mitchell- ... 000ml.html

DETALJER

Til det tørre og kedelige hår kan denne conditioner vække liv og skabe en unik blødhed.

Produktet indeholder lavendel som afstresser ens hovedbund, mint og tea tree som virker opfriskende. På grund af disse ingredienser som Paul Mitchell har tilføjet, virker balsammen beroligende samt udglattende på hårstrået.

Dehydreret hår kan derfor genfinde fugten igen ved brug af denne conditioner.

Udover de plejende egenskaber balsammen tilfører håret, virker den også afstressende og balancerende på hovedbunden. Bekæmper svampe og bakterieflora og efterlader din hovedbund sund og i balance. Er helt ideel til dig med tør og irriteret hovedbund.

Samler dine spidser og sørger for at de får et sundt og velplejet udseende.

Anvendelse:

Påfør en passende mængde i det rene nyvaskede hår, spidserne er fokuspunktet derefter længderne, lad produktet sidde i 1-3 minutter, skyl derefter produktet ud. Skyl evt. håret i kold vand efter balsam.

OBS: Det anbefales at bruge Paul Mitchell Lavender Mint Moist. Shampoo, for at opnå det bedste resultat til det tørre hår.


Jeg synes, det er hit or miss ift. dyr hårpleje. Noget af det er rigtig godt, men noget af det er også noget værre skrammel. Synes ikke, man kan regne med at pris og kvalitet hænger sammen. Men når det så er sagt, så køber jeg stadig dyrere hårpleje (nok 50/50). Men jeg ville bare sige, at jeg synes Lavender Mint serien er dårlig :D Min hovedbund blev rigtig klam af shampooen, og balsammen var bare okay.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Stitch » 5. nov 2018, 08:42

Jeg er blevet helt vild med Aussie. Mit hår har virkelig godt af det :love: . Det får de varmeste anbefalinger herfra.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 9. nov 2018, 15:00

Er der nogen af jer, der bruger Pudderdåsernes Niacinamid 10%, som kan fortælle, om den har en effekt?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 9. nov 2018, 17:00

Hjælp til fedtet t-zone. Jeg fedter simpelthen så meget til hvis jeg ikke har et lag setting powder oven på min hud. What to do? Jeg har nærmest alle produkter fra the ordinary, men føler måske jeg mangler et skridt før og efter. Renser min hud i micellar water morgen og aften .
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 9. nov 2018, 17:38

Filipai skrev:Hjælp til fedtet t-zone. Jeg fedter simpelthen så meget til hvis jeg ikke har et lag setting powder oven på min hud. What to do? Jeg har nærmest alle produkter fra the ordinary, men føler måske jeg mangler et skridt før og efter. Renser min hud i micellar water morgen og aften .

Jeg har gode erfaringer med Eucerin rensegelé til kombineret hud (fra apoteket) og Rimmels Stay Matte pudder :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 9. nov 2018, 18:13

girl_beat skrev:
Filipai skrev:Hjælp til fedtet t-zone. Jeg fedter simpelthen så meget til hvis jeg ikke har et lag setting powder oven på min hud. What to do? Jeg har nærmest alle produkter fra the ordinary, men føler måske jeg mangler et skridt før og efter. Renser min hud i micellar water morgen og aften .

Jeg har gode erfaringer med Eucerin rensegelé til kombineret hud (fra apoteket) og Rimmels Stay Matte pudder :)


Må lige lure eucerin . Pudderen har jeg i forvejen, men vil gerne trappe ned på makeup så hudplejen må være vejen frem.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 9. nov 2018, 19:31

Vira skrev:
Filipai skrev:
girl_beat skrev:
Filipai skrev:Hjælp til fedtet t-zone. Jeg fedter simpelthen så meget til hvis jeg ikke har et lag setting powder oven på min hud. What to do? Jeg har nærmest alle produkter fra the ordinary, men føler måske jeg mangler et skridt før og efter. Renser min hud i micellar water morgen og aften .

Jeg har gode erfaringer med Eucerin rensegelé til kombineret hud (fra apoteket) og Rimmels Stay Matte pudder :)


Må lige lure eucerin . Pudderen har jeg i forvejen, men vil gerne trappe ned på makeup så hudplejen må være vejen frem.

Har du prøvet blotting paper?

Det er godt nok en artikel med år på bagen men den er stadig meget relevant, især i forhold til hudpleje. Pudderdåserne har skrevet om det her, det kan måske give en fornemmelse af hvad der kan være galt :) Jeg synes stadig det er noget af det bedste der er skrevet om emnet, især hvis man også læser kommentarene

http://pudderdaaserne.dk/2012/11/09/gui ... de-t-zone/


Ja, og det fungerer også nogenlunde, men vil gerne løse problemet så jeg ikke skal gå og tænke på det i løbet af dagen :D Tak for link. Det vil jeg straks læse.

Edit: Okay, ikke de helt vildt tips, men måske alligevel noget der kan give en afklaring på hvorfor jeg synes det er blevet så meget værre her den sidste måneds tid. Før har det kun være min næse... Jeg er stoppet med hormonprævention, kan da være det er noget med det.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Mani » 9. nov 2018, 19:56

Jeg har altid været elendig til det med læbestift, men kunne godt tænke mig at prøve igen. Jeg vil gerne have en virkelig holdbar - hvilke mærker skal jeg gå efter?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Skønhed"