Din parfume-samling

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Yossarian » 28. dec 2017, 14:53

Har lidt forskelligt, jeg skifter mellem. Det varierer mest efter årstid, så jeg har en tendens til at bruge de lidt tungere af dem i vinterhalvåret.

Creed Green Irish Tweed
Creed Aventus
Loewe Esencia
Cerruti 1881
Tom Ford Grey Vetiver
Guy Laroche Drakkar Noir
Proraso Cypress and Vetiver
Armani Eau Pour Homme
Aramis New West

Samt nogle, jeg blev træt af eller som var fejlkøb, som jeg derfor sjældent bruger.

Terre D'Hermes EdP
Guerlain Vetiver
Paco Rabanne Pour Homme
Ralph Lauren Polo Modern Reserve
Azzaro Pour Homme
Aramis Always
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 502
Likede indlæg: 8258

Indlægaf Lemonella » 28. dec 2017, 18:31

Jeg har kun 2 jeg bruger lige for tiden.

Jean Paul Gaultier Madame.
Billede

Dolce and Gabbana. Light blue.
Billede
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
avdotja
Kort karma: 187
Likede indlæg: 3402

Indlægaf avdotja » 28. dec 2017, 18:49

Har ikke nogen; ikke engang en eller to jeg bare ikke får brugt. Tog parfume på da jeg var yngre, men tror jeg brugte den sidste op for mere end 10 år siden :gruble:

EDIT: Den her tråd overrasker mig faktisk, havde egentlig det indtryk at kun et fåtal af "voksne" (minus gamle damer) brugte parfume i dag, da jeg ikke rigtig støder på det i hverdagen. Men måske er min lugtesans simpelthen så dårlig at jeg kun opdager de tilfælde hvor personen har hældt en halv liter tung blomsterduft udover sig selv :lol:
0
LaMariposa
Kort karma: 208
Likede indlæg: 3776

Indlægaf LaMariposa » 29. dec 2017, 10:43

Har kun en parfume, som jeg bruger regelmæssigt, og det er Ralph fra Ralph Lauren. Har også Change fra Chanel, men bruger den så godt som aldrig.
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 649
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Vira » 29. dec 2017, 12:08

Estee lauder sensuous noir (en af mine yndlings og nu tror jeg den er ved at udgå :mellow: )

Gucci Flora

Gucci Guilty intense

Bodyshop Vanilla

Calvin Klein Truth (har en rest ved ikke om den fåes mere)

Isey Miyake - L'EAU D'ISSEY EDT (den klassiske)

Jessica Simpson Vintage bloom

Og så har jeg en hel række små miniature Gucci min mand har købt til mig da han var ude at rejse (tror ikke de fåes herhjemme)

Pønser på at købe Giorgio Armani Si som forsinket julegave til mig selv, da jeg har en del gavekort og vil gerne have den føjet til samlingen da den er helt fantastisk
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Snekat
Kort karma: 4
Likede indlæg: 127

Indlægaf Snekat » 29. dec 2017, 13:46

Indult Tihota
Bvlgari Omnia Coral
Cacharel Catch me
JPG Fragile
Juliette has a gun Not a perfume

Efter en parfumepause på otte år syntes jeg godt, jeg måtte...
0
This is not even my desk.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 302
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 3717

Indlægaf didas » 29. dec 2017, 14:20

Jeg holder mig til en lille samling, da jeg alligevel altid ender med at bruge de samme hele tiden:

- Dolce & Gabbana, The One
- Burberry, Weekend
- Ariana Grande, Ari
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1329

Indlægaf Chachacha » 29. dec 2017, 14:34

Jeg havde også en lille samling på 3-4 stykker, før jeg fik mit nuværende job :genert: De fleste af mine er gaver fra arbejdet. Min all time "mig" duft er dog Chloé den klassiske.

Er der i øvrigt forskel på, hvad kvinder omkring jer kan lide og hvad mænd kan? Jeg får så godt som altid komplimenter for de mere søde og tunge dufte af mænd og de mere blomstrede af kvinder :gruble:

EDIT: altså ikke at folk kommenterer min parfume på daglig basis :lol: Men når de gør er det ofte sådan fordelt.
Senest rettet af Chachacha 29. dec 2017, 15:12, rettet i alt 2 gange.
0
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 220
Likede indlæg: 2528

Indlægaf girl_beat » 29. dec 2017, 14:41

avdotja skrev:Har ikke nogen; ikke engang en eller to jeg bare ikke får brugt. Tog parfume på da jeg var yngre, men tror jeg brugte den sidste op for mere end 10 år siden :gruble:

EDIT: Den her tråd overrasker mig faktisk, havde egentlig det indtryk at kun et fåtal af "voksne" (minus gamle damer) brugte parfume i dag, da jeg ikke rigtig støder på det i hverdagen. Men måske er min lugtesans simpelthen så dårlig at jeg kun opdager de tilfælde hvor personen har hældt en halv liter tung blomsterduft udover sig selv :lol:

Jeg troede modsat, at parfume var en del af de faste 'personlig pleje'-rutiner hos de fleste. Hvis ikke til hverdag, så i hvert fald når man skal til fest/i byen :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Hewlett
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1194

Indlægaf Hewlett » 29. dec 2017, 15:12

Jeg er en hoarder, når det kommer til parfumer. Jeg ELSKER parfume! Og jeg elsker at kunne dufte forskelligt fra den ene dag til den anden.

Jeg tror jeg har i omegnen af 70 parfumer :fløjt:

Jeg har endnu til gode at opleve at en parfume er blevet for gammel, men jeg har dem så også liggende i en stor metalkasse, så de er rimeligt skærmet fra sol og varme.

Jeg elsker at afprøve nye dufte, men de parfumer jeg ALTID har i min samling er:

- Chloe, Chloe
- Clean, warm cotton
- D&G, rose the one
- Paco Rabanne, ultraviolet
- Gucci, flora
- Paul Smith, rose

Jeg har dog her på det sidste begrænset mig på den måde, at jeg skal have brugt en flaske op, før jeg må købe en ny.
0
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2125

Indlægaf Vixen » 29. dec 2017, 17:12

Zarkoperfume - Oud'Ish
Zarkoperfume - Pink Molecule
Escentric Molecules - Molecule 01
Giorgio Armani - Sí
Dior Escale Aux Marquises

Oud'Ish er klart min favorit, og jeg går stort set altid med den. De to næste på listen varierer jeg lidt imellem. De to sidste på listen går jeg ikke med mere, men de pynter flot på hylden ;)

Jeg havde engang YSL Cinéma i en sommerudgave, som var helt vidunderlig. Desværre er sommerudgaven udgået, og den almindelige Cinéma er for tung, synes jeg.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 592

Indlægaf Zoxa » 29. dec 2017, 17:22

Jeg har meget få og jeg mangler min hverdags duft - Femme fra Rochas. Jeg kunne tage bad i den.

Hvis man ikke kender den duft... er man gået glip af noget ;-D Den ultimative diskretion af en duft som har en association af varmt, nå ja, næsten, nyvasket sengetøj ;-D Sex på flaske

Men ellers er jeg glad for Diorsissimo (som en undtagelse i blomster genren) og Gucchi "den sorte". Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men skarp med en bund af sandel træ og læder.

Jeg har ingen Coco Chanel - den grå, men ellers er jeg også glad for den.

Jeg fik "green Tea - summer" fra EA fra min mor i julegave i år. Den er også ok - lala-agtig. Når den først er dampet af kan man godt holde den ud.

Mine parfumer skal helst være diskrete og med dybe noter af træ, læder, chokolade og rå tobak, moskus uden alt for megen blomster/sukker pjat. Og for guds skyld ikke noget som Kemiske Ali kunne bruge til at bedøve folk med.

Helst skal man først bemærke den hvis man får lov til at komme tæt nok på til at få et knus....
1
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 592

Indlægaf Zoxa » 29. dec 2017, 17:45

avdotja skrev:Har ikke nogen; ikke engang en eller to jeg bare ikke får brugt. Tog parfume på da jeg var yngre, men tror jeg brugte den sidste op for mere end 10 år siden :gruble:

Er du vimmer - jeg vil heller gå ud af døren med uredt garn i pyjamas, end uden parfume.

Blæse være med hår, make up etc. Men deo, tandbørste og duft skal der til.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1329

Indlægaf Chachacha » 29. dec 2017, 17:59

Jeg bruger også parfume hver dag, men i hverdagene oftest kun i håret og lidt på tøjet, fordi jeg er bange for at udvikle allergi på et senere tidspunkt. Til særlige lejligheder bruger jeg det dog "ordentligt" på huden, så duften kan komme til sin ret.
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 502
Likede indlæg: 8258

Indlægaf Lemonella » 29. dec 2017, 18:11

Jeg bruger også duft hver dag, men som Chachacha, kun lige et lille strejf i hverdagen og så et lidt større pust til fest.
Jeg er ikke god til de tunge dufte, så jeg synes ikke jeg stinker af parfume/cologne. Bare en mild blomsterduft med en let note af citrus, så er jeg godt klædt på. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Skønhed"