Hvor tit vasker I hår?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 501
Likede indlæg: 8284

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Rosa Espinosa » 6. mar 2018, 20:58

Hver 2-3 dag. Mit hår bliver hurtigt fedtet, så kan ikke strække den mere end det.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 370

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2018, 00:07

Rosa Espinosa skrev:Hver 2-3 dag. Mit hår bliver hurtigt fedtet, så kan ikke strække den mere end det.

Håret bliver faktisk mere fedtet af at blive vasket for tit, end næsten slet ikke at blive vasket. Kræver bare tilvænningstid på nogle uge :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 370

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2018, 00:09

1-2 gange om ugen. Prøver virkelig ikke at vaske det for meget, for hvis jeg kommer ind i en periode med meget hårvask, bliver det meget hurtigt fedtet igen, så helst 1 gang om ugen :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 210
Likede indlæg: 3812

Indlægaf Confucius » 17. maj 2018, 00:59

Hver 2.-3. dag... Og tilfældigvis altid på datoer, hvor folk spørger om jeg har tid til at hjælpe med at flytte.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
IrmaPigen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4389

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2018, 05:30

2-3 om ugen. Og så skyller jeg det igennem med vand næsten alle de dage, jeg ikke vasker det.
0
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1225

Indlægaf Freya » 17. maj 2018, 07:04

Hver dag. Mit hår er meget fint, så det fedter ret hurtigt. Og jeg kan ikke tåle tørshampoo, diverse mærker er prøvet, men det irriterer min hovedbund noget så forfærdeligt.
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1571

Indlægaf Maoam » 17. maj 2018, 08:43

1-3 gange om ugen.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 585
Likede indlæg: 7277

Indlægaf Dmitra » 17. maj 2018, 09:26

Hver dag. Hvis ikke ligner det noget der er løgn. Det er også nødvendigt, specielt om sommeren fordi jeg sveder i hovedbunden pga tørklædet, samtidig tror jeg dog, tørklædet er med til at holde det sundt, selv med daglig hårvask, fordi det ikke bliver udsat for en masse :gruble:.

Mit hår er i øvrigt ret find, går til cirka halvt ned på ryggen og er sundt på trods af daglig hårvask og en del hårfarvninger. En veninde der tit har farvet mit hår kommenterer altid når vi farver at det er utroligt det bliver ved med at virke så sundt og se så sundt ud.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1306

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2018, 18:00

Dmitra skrev:Hver dag. Hvis ikke ligner det noget der er løgn. Det er også nødvendigt, specielt om sommeren fordi jeg sveder i hovedbunden pga tørklædet, samtidig tror jeg dog, tørklædet er med til at holde det sundt, selv med daglig hårvask, fordi det ikke bliver udsat for en masse :gruble:.

Mit hår er i øvrigt ret find, går til cirka halvt ned på ryggen og er sundt på trods af daglig hårvask og en del hårfarvninger. En veninde der tit har farvet mit hår kommenterer altid når vi farver at det er utroligt det bliver ved med at virke så sundt og se så sundt ud.

Åh, jeg bliver så misundelig, når jeg ser et tørklæde blive taget af. Jeg begriber ikke, hvordan alle kan have så flot og skinnende hår indenunder! Ikke en eneste gang har jeg set en kvinde, der bærer tørklæde, med kedeligt skandinavisk hår :lun:
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 536
Likede indlæg: 8974

Indlægaf Lemonella » 17. maj 2018, 18:22

RavenClaw skrev:
Dmitra skrev:Hver dag. Hvis ikke ligner det noget der er løgn. Det er også nødvendigt, specielt om sommeren fordi jeg sveder i hovedbunden pga tørklædet, samtidig tror jeg dog, tørklædet er med til at holde det sundt, selv med daglig hårvask, fordi det ikke bliver udsat for en masse :gruble:.

Åh, jeg bliver så misundelig, når jeg ser et tørklæde blive taget af. Jeg begriber ikke, hvordan alle kan have så flot og skinnende hår indenunder! Ikke en eneste gang har jeg set en kvinde, der bærer tørklæde, med kedeligt skandinavisk hår :lun:

Det har jeg og det undrede mig ret meget at et par af de kvinder jeg så, havde kort hjemmepermanentet og hjemmefarvet rødt hår. Det var slet ikke det jeg havde forventet.
Okay, jeg har så også set flere med ekstremt smukt, langt og meget velplejet hår. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 585
Likede indlæg: 7277

Indlægaf Dmitra » 17. maj 2018, 20:00

RavenClaw skrev:

Jeg er jo skandinavisk men jeg bilder mig lidt ind jeg har fået et sundere hår efter jeg tog tørklædet på, måske indbildning.
Jeg kunne godt godt ønske mig tykkere hår, men det er jo det sædvanlige, man vil ofte gerne have det man ikke har, så jeg har også stirret med et "lucky you"-blik på andre hijaabis (tørklædebærende) når de tog tørklædet af.

Lemonella skrev:Det har jeg og det undrede mig ret meget at et par af de kvinder jeg så, havde kort hjemmepermanentet og hjemmefarvet rødt hår. Det var slet ikke det jeg havde forventet.
Okay, jeg har så også set flere med ekstremt smukt, langt og meget velplejet hår. :)

Jeg personligr har vist aldrig mødt en hijaabi med kort hår under tørklædet, men har mødt dem med usundt og kedeligt hår. I virkeligheden handler det nok om hårets sammensætning hvordan det arter sig helbredsmæssigt (for håret) nok nærmere genetisk i forhold til hvordan man behandler det osv. Med alle de gange jeg har farvet hår burde jeg være nærmest skallet.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Honningprut
Kort karma: 57
Geografisk sted: Indre Udkantsdanmark
Likede indlæg: 608

Indlægaf Honningprut » 17. maj 2018, 20:33

Jeg vasker hår hverdag. Mit hår er voldsomt og uregerligt, hvis ikke det bliver vasket og får balsam hverdag.
0
I'm little My, and i bite because I like it :blomst: :lun:
Henning Lescher
Kort karma: 0
Geografisk sted: København Ø
Likede indlæg: 2
Kontakt:

Indlægaf Henning Lescher » 17. maj 2018, 23:05

Hver anden dag....
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 417
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6351

Indlægaf Mi55y » 18. maj 2018, 06:11

Oftest kun 1 gang om uge, medmindre jeg har svedt meget f.eks. til sport. Mit hår bliver ikke så nemt fedtet, er meget nemt at holde, og jeg reder det f.eks. sjældent.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Fræksak
Kort karma: 139
Likede indlæg: 1214

Indlægaf Fræksak » 19. maj 2018, 12:05

Hurrze skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hver 2-3 dag. Mit hår bliver hurtigt fedtet, så kan ikke strække den mere end det.

Håret bliver faktisk mere fedtet af at blive vasket for tit, end næsten slet ikke at blive vasket. Kræver bare tilvænningstid på nogle uge :)

Det passer simpelthen ikke. Ikke for alle, i hvert fald. Jeg har flere gange brugt næsten et halvt år på at vænne mit hår til at blive vasket sjældent, men selv om jeg holdt ud i månedsvis, ændrede det ikke en tøddel. Det fedtede stadig efter 2-3 dage max.

Jeg tror, at det har noget med hormoner at gøre, i hvert fald hos mig. Jeg har perioder, hvor mit hår fedter hurtigt, nærmest fra morgen til aften, og så har jeg (sjældnere) perioder, hvor jeg kun behøver vaske det hver 4.-5. dag. Gad godt det var sådan altid, men for det meste skal det vaskes hveranden dag for ikke at blive ulækkert.
2

Tilbage til "Skønhed"