Hvor tit vasker I hår?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf kidkomb » 8. feb 2018, 19:05

Hver anden dag. Hvis jeg har fri/ferie/er syg eller lignende så hver 3.
Jeg får kløe i baghovedet, hvis der går mere end 4 dage.
Jeg gør ikke håret vådt de dage jeg ikke vasker det.
Så det bliver også kun vådt hver anden dag.
Jeg har forsøgt ingen shampoo og balsamvask, men jeg får den onde kløe.
Jeg døjer i forvejen med eksem og kløe.
Senest rettet af kidkomb 8. feb 2018, 22:36, rettet i alt 1 gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf billiebean » 8. feb 2018, 19:29

Grissebassen skrev:
billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:Hver anden dag. Men bruger sådan en skånsom, sulfatfri øko shampoo som ikke udtørrer hovedbunden og dermed sætter gang i fedtproduktionen. Så døjer ikke rigtig med fedtet hår. Det er mere følelsen af at have uvasket hår, jeg ikke kan lide

Hvad er det for en shampoo? :)


Det er den her fra Lavera: https://www.netgreen.dk/shop/shampoo-re ... LvpfD_BwEå

Køber den når jeg kommer forbi Flensborg.

Tak! :gogo: Men er den sulfatfri? Jeg synes, jeg kan spotte sulfater på ingredienslisten :gruble:


Det er rigtigt. Forkert at sige sulfatfri. Men det er så vidt jeg har studeret mig frem til en langt mindre skadelig type sulfat end SLS.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Grissebassen » 8. feb 2018, 19:34

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:Hver anden dag. Men bruger sådan en skånsom, sulfatfri øko shampoo som ikke udtørrer hovedbunden og dermed sætter gang i fedtproduktionen. Så døjer ikke rigtig med fedtet hår. Det er mere følelsen af at have uvasket hår, jeg ikke kan lide

Hvad er det for en shampoo? :)


Det er den her fra Lavera: https://www.netgreen.dk/shop/shampoo-re ... LvpfD_BwEå

Køber den når jeg kommer forbi Flensborg.

Tak! :gogo: Men er den sulfatfri? Jeg synes, jeg kan spotte sulfater på ingredienslisten :gruble:


Det er rigtigt. Forkert at sige sulfatfri. Men det er så vidt jeg har studeret mig frem til en langt mindre skadelig type sulfat end SLS.

Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf billiebean » 8. feb 2018, 20:25

Grissebassen skrev:Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)


Hvilken shampoo bruger du nu?
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Miss_no_More » 8. feb 2018, 21:14

Har langt hår og det er oftest i hestehale af praktiske årsager. Det bliver vasket 1-2 gange om ugen. Jeg er virkelig doven med hårvask. Ofte kommer der tørshampoo i i flere dage, før jeg endelig tager mig sammen :genert:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf milisa » 8. feb 2018, 21:25

Stitch skrev:Jer der vasker det mest sjældent: Hvad gør I efter sport? Når hår og hovedbund er helt svedigt?


Skyller det med en god gang hovedbundsmassage efterfulgt af balsam i længderne. Det er rigeligt fint - sved er jo ikke fedtet.

Vasker 2 gange om ugen, men forsøger med at nedtrappe til 1 gang. Overvejer dog, om jeg skal skifte til sulfatfri shampoo før det lykkes?

Er langhåret og elsker ellers nyvasket hår. Min hovedbund kan bare ikke tåle vask særlig ofte og mit hår er bestemt også blevet pænere af at gå fra 4 gange ugentligt til 2.
0
Tally-ho
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf flicka » 8. feb 2018, 21:33

2-3 gange om ugen.

Da jeg var korthåret var det med shampoo hver anden dag, men jeg gjorde håret vådt hver dag for at kunne sætte det ordentligt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Newsugar » 8. feb 2018, 21:33

Ca. 3 gange om ugen, synes det falder sammen og ser fedtet ud ellers. Men er ikke glad for at føntørre for ofte, det er bare nødvendigt for at det ser ordentligt ud.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Grissebassen » 8. feb 2018, 22:27

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)


Hvilken shampoo bruger du nu?

Jeg bruger rainforrest fra The Body Shop. Der står på flasken, at den er sulfatfri. Men jeg synes den skummer en smule, hvilket den vel ikke burde, hvis den var helt sulfatfri. Og jeg kan ikke finde en ingrediensliste. Jeg er også fint tilfreds med den. Men jeg holder stadig udgik efter en billgere sulfatfri shampoo, som jeg kan være helt sikker på ikke indholder noget skidt.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf superboa » 8. feb 2018, 22:57

Hver dag - jeg har et arbejde hvor jeg nemt bliver snavset og fridagene står ofte på træning.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf billiebean » 9. feb 2018, 08:13

Grissebassen skrev:
billiebean skrev:
Grissebassen skrev:Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)


Hvilken shampoo bruger du nu?

Jeg bruger rainforrest fra The Body Shop. Der står på flasken, at den er sulfatfri. Men jeg synes den skummer en smule, hvilket den vel ikke burde, hvis den var helt sulfatfri. Og jeg kan ikke finde en ingrediensliste. Jeg er også fint tilfreds med den. Men jeg holder stadig udgik efter en billgere sulfatfri shampoo, som jeg kan være helt sikker på ikke indholder noget skidt.


Jeg har hørt godt om purely professionals produkter. Og så tror jeg også L'oreal har en serie der er sulfatfri. Den er nok billigere, men om den så er fyldt med andet skidt ved jeg ikke.
Det er lidt en jungle! Og de øko-shampooer jeg ellers har prøvet fra helsekost, har ofte gjort mit hår helt stift og elektrisk.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Akehurst2 » 9. feb 2018, 09:43

Hver eneste gang, jeg er i bad, så en del dag to gange om dagen.

Jeg har pagehår, der sættes med voks og lak, så det skal vaskes hver dag for at kunne sidde pænt, og vasker det også efter træning efter træning. Har jeg trænet og derfor vakekt det om aftenen uden at sætte det n¢jes jeg med at g¢re det vådt om morgenen.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf OberstNasig » 9. feb 2018, 10:16

Desværre kan jeg kun holde det til hveranden dag, fordi jeg har så fedtet hud og hår, så mit hår bliver allerede efter 24 timer fedtet, hvor jeg så bruger tørshampoo.
Jeg ville gerne vaske 1-2 gange om ugen og prøvede også en længere periode uden for at tilvænne det. Det mener nogen jo, kan hjælpe, men det virkede godt nok overhovedet ikke.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf RavenClaw » 9. feb 2018, 10:22

Minionine skrev:1 - maks 2 - gange om ugen. Jeg har altid haft meget langt hår, og det er noget af en bedrift at skulle vaske det. Og så er det helt umuligt at arbejde med når det er nyvasket. Jeg vasker derfor heller aldrig hår samme dag som jeg skal i byen f.eks :D


Samme her.

Så bruger jeg tørshampoo ind imellem vaskene, hvis det trænger til det, mest hvis jeg har været ude i regnvejr eller lignende. Normalt har jeg sat mit hår op, så man lægger ikke mærke til det, hvis det er ved at være vasketid :)

Udover mit hår bliver mere umuligt og tørt, når det bliver vasket oftere, så tager det virkelig også bare en krig at tørre igen! :mellow:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2018, 10:40

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:
Grissebassen skrev:Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)


Hvilken shampoo bruger du nu?

Jeg bruger rainforrest fra The Body Shop. Der står på flasken, at den er sulfatfri. Men jeg synes den skummer en smule, hvilket den vel ikke burde, hvis den var helt sulfatfri. Og jeg kan ikke finde en ingrediensliste. Jeg er også fint tilfreds med den. Men jeg holder stadig udgik efter en billgere sulfatfri shampoo, som jeg kan være helt sikker på ikke indholder noget skidt.


Jeg har hørt godt om purely professionals produkter. Og så tror jeg også L'oreal har en serie der er sulfatfri. Den er nok billigere, men om den så er fyldt med andet skidt ved jeg ikke.
Det er lidt en jungle! Og de øko-shampooer jeg ellers har prøvet fra helsekost, har ofte gjort mit hår helt stift og elektrisk.

Både den fra l'oreal og purely professional indholder vist de milde sulfater. Og jeg vil egentlig helst være helt fri for dem. Min hår er tørt i sådan en grad, at jeg skal gennemvædde det i olie og skylde det ud med vand uden shampoo, før det ikke ligner hø.
0

Tilbage til "Skønhed"