Hvor tit vasker I hår?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
OberstNasig
Kort karma: 70
Likede indlæg: 778

Re: Hvor tit vasker I hår?

Indlægaf OberstNasig » 9. feb 2018, 10:16

Desværre kan jeg kun holde det til hveranden dag, fordi jeg har så fedtet hud og hår, så mit hår bliver allerede efter 24 timer fedtet, hvor jeg så bruger tørshampoo.
Jeg ville gerne vaske 1-2 gange om ugen og prøvede også en længere periode uden for at tilvænne det. Det mener nogen jo, kan hjælpe, men det virkede godt nok overhovedet ikke.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1173

Indlægaf RavenClaw » 9. feb 2018, 10:22

Minionine skrev:1 - maks 2 - gange om ugen. Jeg har altid haft meget langt hår, og det er noget af en bedrift at skulle vaske det. Og så er det helt umuligt at arbejde med når det er nyvasket. Jeg vasker derfor heller aldrig hår samme dag som jeg skal i byen f.eks :D

Samme her.

Så bruger jeg tørshampoo ind imellem vaskene, hvis det trænger til det, mest hvis jeg har været ude i regnvejr eller lignende. Normalt har jeg sat mit hår op, så man lægger ikke mærke til det, hvis det er ved at være vasketid :)

Udover mit hår bliver mere umuligt og tørt, når det bliver vasket oftere, så tager det virkelig også bare en krig at tørre igen! :mellow:
0
Grissebassen
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2018, 10:40

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:
Grissebassen skrev:Det er vist rigtigt nok :) Jeg er ikke ekspert, men ville lige høre lidt mere om, hvad det er for en, da jeg godt kunne bruge en ny sulfatfri shampoo :)

Hvilken shampoo bruger du nu?

Jeg bruger rainforrest fra The Body Shop. Der står på flasken, at den er sulfatfri. Men jeg synes den skummer en smule, hvilket den vel ikke burde, hvis den var helt sulfatfri. Og jeg kan ikke finde en ingrediensliste. Jeg er også fint tilfreds med den. Men jeg holder stadig udgik efter en billgere sulfatfri shampoo, som jeg kan være helt sikker på ikke indholder noget skidt.

Jeg har hørt godt om purely professionals produkter. Og så tror jeg også L'oreal har en serie der er sulfatfri. Den er nok billigere, men om den så er fyldt med andet skidt ved jeg ikke.
Det er lidt en jungle! Og de øko-shampooer jeg ellers har prøvet fra helsekost, har ofte gjort mit hår helt stift og elektrisk.

Både den fra l'oreal og purely professional indholder vist de milde sulfater. Og jeg vil egentlig helst være helt fri for dem. Min hår er tørt i sådan en grad, at jeg skal gennemvædde det i olie og skylde det ud med vand uden shampoo, før det ikke ligner hø.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1877

Indlægaf billiebean » 9. feb 2018, 10:48

Grissebassen skrev:Både den fra l'oreal og purely professional indholder vist de milde sulfater. Og jeg vil egentlig helst være helt fri for dem. Min hår er tørt i sådan en grad, at jeg skal gennemvædde det i olie og skylde det ud med vand uden shampoo, før det ikke ligner hø.

Men findes der shampooer uden vaskeaktivt stof i form af sulfater? Jeg brugte en overgang sådan noget vaske-ler. Rassoul, hvidt ler osv. Men det fungerede slet ikke til mit hår. Det er til gengæld fantastisk som ansigtsmaske.

Mit hår kan godt tage de milde sulfater, når jeg også bruger en god hårkur.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2018, 10:51

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:Både den fra l'oreal og purely professional indholder vist de milde sulfater. Og jeg vil egentlig helst være helt fri for dem. Min hår er tørt i sådan en grad, at jeg skal gennemvædde det i olie og skylde det ud med vand uden shampoo, før det ikke ligner hø.

Men findes der shampooer uden vaskeaktivt stof i form af sulfater? Jeg brugte en overgang sådan noget vaske-ler. Rassoul, hvidt ler osv. Men det fungerede slet ikke til mit hår. Det er til gengæld fantastisk som ansigtsmaske.

Jeg ved det ærligt ikke. Jeg er glad for den fra body shop, men hvis der findes noget mildere på markedet, så vil jeg hellere bruge det :)
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1877

Indlægaf billiebean » 9. feb 2018, 11:02

Grissebassen skrev:
billiebean skrev:

Jeg ved det ærligt ikke. Jeg er glad for den fra body shop, men hvis der findes noget mildere på markedet, så vil jeg hellere bruge det :)

Jeg brugte denne i en periode og har stadig flasken. Der er der vist ikke sulfater i?
https://www.logona.de/en/product/daily- ... ampoo.html
Den var ok.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2018, 14:28

billiebean skrev:
Grissebassen skrev:
billiebean skrev:

Jeg brugte denne i en periode og har stadig flasken. Der er der vist ikke sulfater i?
https://www.logona.de/en/product/daily- ... ampoo.html
Den var ok.

Tak for anbefalingen :)
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1401

Indlægaf Chachacha » 11. feb 2018, 17:45

Jeg er lige begyndt at bruge Beology (den blå til fint hår) som er sulfatfri. Kan lige melde tilbage om effekten om et par uger :)

Synes også Purely prof. er gode, der er meget milde sulfater i.
0
Namaste, bitches :kaffe:
Ignitet
Kort karma: 0

Indlægaf Ignitet » 11. feb 2018, 17:55

Dagligt.
0
Aquadorable
Kort karma: 128
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1410

Indlægaf Aquadorable » 11. feb 2018, 17:57

Vasker det hver 2. dag. Kan desværre ikke strække den længere, selv om jeg gerne ville.
0
:love:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2018, 18:22

Efter behov. Jeg har et tykt, stridt hår og masser af det. Det er kort, men fedter ikke ret meget. Så brusebadet foregår tit med en fin mormor badehætte på. Vasker jeg håret for tit, skal det da nok fedte. Min hovedbund kan slet ikke lide sæbe.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Sorenspige
Kort karma: 348
Likede indlæg: 1908

Indlægaf Sorenspige » 11. feb 2018, 18:46

Omkring 2 gange om ugen. Da jeg var på barsel, kunne der godt gå en uge i mellem.

Mit hår fedter heldigvis ikke ret nemt - til gengæld ser det altid tørt og kedeligt ud.
0
HappyHippo
Kort karma: 70
Likede indlæg: 1063

Indlægaf HappyHippo » 11. feb 2018, 22:22

Hver 7. - 12. Dag.

Jeg hader nyvasket hår, der er umuligt at sætte.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 373
Likede indlæg: 4033

Indlægaf lillebjoern » 12. feb 2018, 07:24

Jeg vasker hår hver anden dag. Det bliver så fedtet, hvis jeg ikke vasker det, og jeg har pandehår (der pt. er alt for langt), og det bliver virkelig fedtet og ulækkert, hvis jeg ikke får det vasket. Samtidig bliver mit hår - i vintermånederne i hvert fald - alt for filtret, hvis jeg ikke vasker det, fordi jeg går med halstørklæde, hue, m.m.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2008

Indlægaf Fuck.exe » 12. feb 2018, 07:58

2-3 gange om ugen. Nogle gange mindre pga. dovenskab, andre gange oftere pga fedtet og klamt hår.
Vasker i neutral shampoo og bruger hårolie efter hver vask. Meget simpelt og kedeligt :)
0
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Skønhed"