Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf KitKat » 8. mar 2018, 07:13

Inspireret af tråden om duftevand til mænd kom jeg til at tænke på, hvor lækkert jeg synes det er at folk omkring mig dufter dejligt :fløjt:
-og næste tanke er så, hvor ærgeligt det er at dufte tilsyneladende ikke hænger fast på mig :gruble:

Jeg har virkelig haft mange dufte. Deodoranter, parfumer, eau de toiletter (?) og what not. Jeg dufter fint når jeg sætter mig i bilen om morgenen, men inden jeg når ind på kontoret er det fordampet og jeg dufter nærmest bare af ingenting :/

Jeg har prøvet et pift på halsen, under ørerne, ved håndledene (uden at tvære) i håret og på mine tørklæder. (ved forskellige lejligheder, altså. Ikke hele dynen på én gang!)
Lige lidt synes jeg det hjælper.

Jeg er med på at duft bare hæfter forskelligt på folk, men der må da være nogle trick jeg ikke kender til?
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf Patience » 8. mar 2018, 07:19

Har du spurgt andre om du dufter?
Jeg kan kun dufte min egen parfume lige når jeg kommer den på - derefter "forsvinder" den ret hurtigt fordi næsen vænner sig til den åbenbart. Lidt som at man som ryger ikke selv kan lugte, at man lugter af røg. Når jeg spørger min kæreste eller mine veninder, så kan de sagtens dufte min parfume selv timer efter, at jeg har kommet den på.
Jeg tænker det er det der sker for de mennesker der stinker af parfume - de synes ikke det kan duftes, så de kommer noget mere på .
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf KitKat » 8. mar 2018, 07:24

Patience skrev:Har du spurgt andre om du dufter?
Jeg kan kun dufte min egen parfume lige når jeg kommer den på - derefter "forsvinder" den ret hurtigt fordi næsen vænner sig til den åbenbart. Lidt som at man som ryger ikke selv kan lugte, at man lugter af røg. Når jeg spørger min kæreste eller mine veninder, så kan de sagtens dufte min parfume selv timer efter, at jeg har kommet den på.
Jeg tænker det er det der sker for de mennesker der stinker af parfume - de synes ikke det kan duftes, så de kommer noget mere på .


Næh, det har jeg faktisk ikke tænkt over :gruble:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf PaleSeptember » 8. mar 2018, 07:45

Patience skrev:Har du spurgt andre om du dufter?
Jeg kan kun dufte min egen parfume lige når jeg kommer den på - derefter "forsvinder" den ret hurtigt fordi næsen vænner sig til den åbenbart. Lidt som at man som ryger ikke selv kan lugte, at man lugter af røg. Når jeg spørger min kæreste eller mine veninder, så kan de sagtens dufte min parfume selv timer efter, at jeg har kommet den på.
Jeg tænker det er det der sker for de mennesker der stinker af parfume - de synes ikke det kan duftes, så de kommer noget mere på .


Det er også mit bud.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf Annione » 8. mar 2018, 07:50

Jeg kan heller ikke dufte min egen duft - men min veninde sagde i går, omkring kl. 16, at jeg duftede fantastisk - da havde jeg taget 2 sprøjt parfume på kl. 07 samme morgen.

Det er meget vigtigt ikke at tage for meget parfume på, bare fordi man ikke selv kan dufte den - man kan sagtens risikere at hørme for hårdt.

En svine-bonde kan jo heller ikke lugte svinestalden, selvom den virkelig lugter krads.
3
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf thomassneum » 8. mar 2018, 07:51

1. Køb en kvalitetsparsfume. De blillige alkoholbaserede fordamper og de kemiske dufte med forsvinder med spriten.
2. Sprøjt parafumen nær yderliggende blodåre. (hals, håndles osv.) varmen fra blodet får duftene til at sprede sig.

Gør du allerede det (og det lyder det til :)) så er det nok et spørgsmål som din egen tilvending. Du vender dig hurtigt til din egen duft, og kroppe slår så signalerne fra - du lægger ikke mærke til din duft, men det vil andre typisk kunne. Så pas på med at overdoserer, det kan blive mere vemmeligt end din alm. duft. :D
Senest rettet af thomassneum 8. mar 2018, 08:14, rettet i alt 1 gang.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf girl_beat » 8. mar 2018, 07:51

Annione skrev:Jeg kan heller ikke dufte min egen duft - men min veninde sagde i går, omkring kl. 16, at jeg duftede fantastisk - da havde jeg taget 2 sprøjt parfume på kl. 07 samme morgen.

Det er meget vigtigt ikke at tage for meget parfume på, bare fordi man ikke selv kan dufte den - man kan sagtens risikere at hørme for hårdt.

En svine-bonde kan jo heller ikke lugte svinestalden, selvom den virkelig lugter krads.

Samme her... Min mand komplimenterer ofte min duft om aftenen, og jeg har højst taget to pift på om morgenen :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf KitKat » 8. mar 2018, 08:03

Annione skrev:Jeg kan heller ikke dufte min egen duft - men min veninde sagde i går, omkring kl. 16, at jeg duftede fantastisk - da havde jeg taget 2 sprøjt parfume på kl. 07 samme morgen.

Det er meget vigtigt ikke at tage for meget parfume på, bare fordi man ikke selv kan dufte den - man kan sagtens risikere at hørme for hårdt.

En svine-bonde kan jo heller ikke lugte svinestalden, selvom den virkelig lugter krads.


:D Det er jeg (heldigvis) opmærksom på, og tager aldrig mere end 1 - 2 pift på. Desuden skifter jeg mellem forskellige dufte fordi jeg netop har hørt at ens egen næse kan blive "imun" overfor duften, men jeg troede faktisk det mest var hvis man brugte den samme duft i lang tid...

Jeg må gå en runde på kontoret i morgen og bede kollegerne dufte til mig. Det vil de nok ikke synes er spor underligt :lol:
4
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvor længe holder parfume på jer, og hvordan?

Indlægaf Grissebassen » 8. mar 2018, 10:28

Ud over at sprøjte den på de varme områder, som du gør, så skulle det hjælpe meget på holdbarheden, hvis huden er fugtet godt inden. Så prøv at smøre et tyndt lag vaseline på det område, du sprøjter først.
Derudover oplever jeg personligt, at der er stor forskel fra parfume til parfume i forhold til holdbarhed. Og der er umiddelbart ingen sammenhæng mellem kvalitet og om det er en, jeg bruger en gang om året eller hver dag.
1

Tilbage til "Skønhed"