Din yndlings parfume?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Moxy-lady » 27. maj 2016, 20:53

Jeg har.....

38 parfumer.... !

Langt de fleste er købt på DBA og lignende, så jeg giver aldrig fuld pris. For eksempel købte jeg i sidste måned to parfumer fra en der havde købt dem på lagersalg og ikke brugte dem. En næsten helt ny Marc Jacobs Rain 100 ml og Boss femme eau fraiche 50 ml til 150 kr samlet. Ellers har jeg købt J'adore 100 ml (taget måske omrkring 25 ml) til 100 kr. Det er min store passion, og jeg rejser gerne land og rige rundt. Jeg bruger langt de fleste af dem, og har ikke oplevet at de lugter dårligt selvom nogle af dem nok har nogle år på bagen. Min samling begyndte sådan rigtig at tage fat for halvandet år siden, og nogle måneder går jeg ret meget overboard og køber 5 eller mere på en måned. Jeg sælger kontinuerligt ud af dem jeg ikke bruger, eller giver dem væk til venner og familie.

De 38 er kun full size parfumer, med undtagelse af en enkelt Clean der er 15 ml. Har derudover også nogle miniatureparfumer fra DKNY og nogle rollerballs fra Clean.
3
My world 12-10-18 :lun:
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf orchid89 » 28. maj 2016, 13:50

Jeg ejer 22 i øjeblikket. Det seneste år, og især de seneste måneder, er jeg begyndt at interessere mig meget for parfumer. Jeg plejede at have 10, men det tal voksede altså hurtigt, da jeg fik interesseren og begyndt at forstå, hvilke noter jeg kan lide. Dog er det en ret dyr interesse, så nu prøver jeg at lade være med at købe for mange... :genert:

Jeg synes, det er virkelig svært at svare på, hvilken der er min yndlings, men lige pt. ser min top 5 således ud:

The One Dolce&Gabbana
Black Opium Nuit Blanche Yves Saint Laurent
Alien Thierry Mugler
Viva la Juicy Gold Couture Juicy Couture
Fantasy Intimate Edition Britney Spears

Et af mine seneste køb er Pink Sugar Aquolina, som jeg altså bliver mere og mere vild. Den er sgu gourmand for alle pengene! :-D
1
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf orchid89 » 28. maj 2016, 13:53

Rikke skrev:Jeg har alt, alt for mange stående i skabet :genert:
De to favoritter pt er Kenzo Flower og Paco Rabanne Ultraviolet :lun:

Edit: Jeg har lige talt. 17... Plus vel nok 20 af de små testere, man får kastet i nakken i Matas - og 10 miniaturer fra sådan nogle pakker med x antal kendte fra samme navn :genert:


Snyd! Jeg får aldrig kastet nogen testere i nakken i Matas. Det er faktisk aldrig nogensinde sket, at jeg har fået en parfumeprøve der. Hrmf! Og sidst jeg var i Matas stod der en stor skål med testere inde bag kassen, men jeg fik selvfølgelig ikke en.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Moxy-lady » 28. maj 2016, 14:55

Fio skrev:Jeg har 48, men jeg har haft mange flere, har talt ca. 52 flere (af hvad jeg kan huske), mange har jeg foræret væk, men jeg har stadig en lang ønskeliste, der også indeholder parfumer jeg har haft, som jeg gerne vil eje igen af sentimentale årsager. Allesammen har jeg enten købt selv fra ny eller fået i gave. Jeg har altid interesseret mig for parfumer lige siden jeg var barn. Jeg foretrækker primært gourmand dufte med noter af vanille, patchouli og jasmin, samt krydrede dufte. Bliver jeg interesseret i en duft er det næsten 100% sikkert af den indeholder en eller flere af de noter. Jeg bruger alle mine parfumer, og alle har en særlig anvendelse :wacko:.


Endelig en med flere end mig! Er glad for at jeg ikke er den eneste.

Er der andre end mig der har glæde af fragentica.com?
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf 2SHY » 28. maj 2016, 15:09

Min duftsamling er skrumpet noget ind og faktisk har jeg en Green Tea i en eller anden variant der er begyndt at dufte sært på mig, så den kan jeg ikke bruge. Surt for der er nærmest ikke taget af den :(

Så min samling ser pt sådan her ud. Det er i øjeblikket kun Kenzo'en og Ôui jeg bruger for tiden. Da Ôui kom frem igen blev jeg så begejstret at jeg hamstrede så jeg ikke skal være så opsat på at gemme den :blush2:

image.jpeg


Til sammenligning ser min mors samling sådan her ud! :8:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 15:29

Chachacha skrev:Jeg forsøger i øvrigt at rydde ud i samlingen. Lige pt. har jeg 6 parfumer.

Hvor mange har I, og hvad synes I er et passende antal (for jer)?

Jeg har 4 eller 5 pt, og min plan er at bruge dem op, og så finde én dagsparfume og én aftenparfume. De der 4-5 stykker bliver nemt for rodet. Synes jeg - altså for mig.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf LaScrooge » 28. maj 2016, 21:14

Chachacha skrev:Jeg forsøger i øvrigt at rydde ud i samlingen. Lige pt. har jeg 6 parfumer.

Hvor mange har I, og hvad synes I er et passende antal (for jer)?


Jeg har også en masse jeg ikke bruger.

Tom Ford: White Parchouli og Black Orchid, Dior Midnight Poison, En fra Balenciaga, en Versace og en Chloe, roseduften.
Den eneste jeg bruger er Coco Noir. Jeg har overvejet at give de andre væk. I hvert fald dem der ikke er Tom Ford og Diorparfumen, som er ude af produktion.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf billiebean » 28. maj 2016, 21:38

Jeg har fire parfumer:
Gucci Rush 2
Aromatics Élixir fra Clinique
En Chloe rosenduft - husker ikke navnet
En rest J'adore

De to sidste bruger jeg ikke.

Kan godt lide at have en signaturduft og det tror jeg Gucci og Clinique er til hhv. dag og nat.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2016, 06:09

Jeg bruger i øjeblikket mest disse 2 mere lette dufte om dagen:

Billede
Billede

Og hvis jeg skal ud om aftenen, er jeg til de mere tunge dufte... Især Prada Amber skulle minde andre om mig. :)
Billede
Billede
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf HappyHippo » 29. maj 2016, 07:47

Jeg synes ikke parfumer holder særlig længe, så forstår slet ikke I har så mange i brug samtidig.

Jeg har pt Si og Skin i brug.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2016, 18:42

Jeg har fået nogle nye yndlinger på det sidste: Sueded Oud fra Clean Reserve og Romantina fra Juliette has a gun.

Elsker at købe nye parfumer! :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2016, 18:47

Jeg har forresten 6-7 parfumer. Synes ikke, at der er noget rigtigt eller forkert antal.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 19:17

Min yndlings er uden tvivl Paul Smiths Rose :love:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Rapfisk » 29. maj 2016, 20:11

Jeg har tre for tiden. Jeg elsker parfumer og havde tidligere væsentligt flere, men jeg vil hellere have få, men gode, og så nå at bruge dem, mens de stadig dufter som de skal. Nogle er mere holdbare end andre. Min aftenparfume kan holde i mange år, men min dagsparfume holder kun et år eller to, så ændrer den sig.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf LaScrooge » 29. maj 2016, 20:59

Jeg har længe overvejet Prada Amber, fordi jeg er vild med patchouli og den lyder dejlig dyrisk. Er der nogle af jer der kender den og ved om man stadig kan få den i fx Matas, Magasin eller Sephora? Jeg har ikke kunnet finde den i Sephora og Magasin, umiddelbart.

--altså, en fysisk Matas, hvor jeg kan lugte til den. I København.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Skønhed"