LaMariposa skrev:Og tak så langt
Her kommer lidt billeder. Det var faktisk ikke let let at finde nogle - er åbenbart lidt bridezilla lige på den her
Synes hende den mest mørkhårede er det bedste eksempel.
Ud fra billederne ser det jo ikke ud til, at du har brug for alverden, bare en flot hud. Når du nu ikke kan lide foundation, så tror jeg enten en god BB eller CC cream er det bedste bud. Ligesom PaleSeptember vil jeg foreslå, at du går i Magasin eller lignende og får dem til at hjælpe dig med at finde det rigtige mærke og den rigtige nuance til din hud. Har du evt. lidt mørke rander under øjnene, pigmentpletter eller lignende, vil en concealer også kunne hjælpe.

Mascara er lidt vanskeligt at hjælpe med, fordi der er SÅ mange forskellige meninger om, hvilke der er gode og hvilke der er dårlige, om man foretrækker en gummibørste, børste med hår, om man kan lide false lash effekt eller et mere naturligt look. Jeg tænker, du er efter det sidste. Måske en lash tint kunne være en idé? Little Black Primer fra Estée Lauder har jeg selv været glad for på dage, hvor mine vipper gerne må være lidt mere markerede, men hvor jeg ikke er i humør til mascara.
Hvis du gerne vil have et lidt friskt look, så køb en blush og brug den (sparsomt) på selve kindæblet. Her er der også mange nuancer at vælge imellem, men på billederne ser det ud til, at vi er ude i nogle lyserøde farver.
En lipstain i en let nuance kunne være en idé til dine læber, hvis du ikke er så vild med læbestift. Men ellers er jeg personligt ret glad for Lipfinity læbestifterne fra Max Factor. De er meget holdbare, tørrer ikke læberne ud og fås i mange farver.
Jeg synes ikke det ser ud til, at der er brugt ret meget øjenskygge på nogle af billederne. Jeg tænker, du skal have fat i nogle meget lette og neutrale nuancer, f.eks. lys brun, gylden eller pudderfarver. Øjenskyggemærker er jeg dog ikke så stærk i, så jeg har ikke rigtigt nogle bud på bestemte produkter. Tænker dog ikke, det kan betale sig for dig at investere i en hel palette, hvis du ikke bruger øjenskygge så ofte, så måske bare et par enkeltfarver?
Hvordan med dine bryn? Har du lyse eller mørke bryn? De fleste bryn har godt af at blive defineret eller fyldt lidt ud, det indrammer ansigtet. Men form og farve betyder meget i forhold til hvilket slags brynprodukt, du er bedst tjent med.