Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Daphne » 8. maj 2018, 21:02

Mit hår er altså så trist at se på. Det er slidt, skinner ikke ordentligt og er generelt bare et frizzy filtret garn, som ikke kan tåle at blive tynget for meget, da jeg har mistet en del hår de sidste par år, og hvis det bliver tynget, så ser jeg lidt halvskaldet ud, synes jeg.... Så jeg søger shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår, som rent faktisk gør en forskel - altså VIRKELIG en forskel. Jeg har prøvet meget forskelligt uden stort held. Jeg skal have fugt fugt fugt, siger min frisør. Olie tynger for meget. Nogle forslag? :afro:
0
Qde
Indlæg: 76
Tilmeldt: 30. dec 2015, 09:06
Kort karma: 13
Likede indlæg: 117

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Qde » 9. maj 2018, 08:51

Jeg er helt vild glad for Kérastase, jeg vender tilbage til det hver gang jeg har prøvet noget nyt.
Jeg har også tyndt fint hår, som ikke må tyngdes, og bruger den grønne (mit hår er kemisk skadet)
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Tata » 9. maj 2018, 10:06

Purely Professional, det er super lækkert og tynger ikke håret ned. De har små prøvesæt så man kan prøve det af :).
1
Timian :lun:
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf SonataA » 9. maj 2018, 12:10

Ligesom Vira så er Redken min favorit. Især Extreme synes jeg gør noget godt. Dog vil jeg anbefale dig at kigge på nettet. 500ml kan ofte fås til 99-115kr - og sikkert også billigere
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Daphne » 10. maj 2018, 21:40

Redken AllSoft har jeg hørt kan få håret til at klaske? Der er også arganolie i? Har dårlig erfaring med olie i shampoo/balsam. Jeg har ellers været fristet til at prøve den.... Bliver håret blødt af extreme? Jeg synes ofte de genopbyggende produkter gør håret lidt mere....groft?

Kerastase har jeg hørt meget godt om også. Er de til at få i Normal osv. mon?

Purely Professional har jeg aldrig hørt om før....vil jeg tage et kig på også.

Jeg har bare været igennem så mange shampoo'er og balsam'er uden de vildt gode resultater, så frygter lidt at give mange penge og så det heller ikke duer.... Prøve-pakker må være vejen frem...
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. maj 2018, 21:49

Davines Love bruger jeg. Er også glad for deres små hårkure - især Spotlight Circle! Der er til ca. tre gange i en.

Mit hår vil også have meget fugt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Ado » 11. maj 2018, 06:00

Mane ’n Tail
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf girl_beat » 11. maj 2018, 07:59

Daphne skrev:Redken AllSoft har jeg hørt kan få håret til at klaske? Der er også arganolie i? Har dårlig erfaring med olie i shampoo/balsam. Jeg har ellers været fristet til at prøve den.... Bliver håret blødt af extreme? Jeg synes ofte de genopbyggende produkter gør håret lidt mere....groft?

Kerastase har jeg hørt meget godt om også. Er de til at få i Normal osv. mon?

Purely Professional har jeg aldrig hørt om før....vil jeg tage et kig på også.

Jeg har bare været igennem så mange shampoo'er og balsam'er uden de vildt gode resultater, så frygter lidt at give mange penge og så det heller ikke duer.... Prøve-pakker må være vejen frem...

Mit lyder af samme type som dit, og jeg kan ikke bruge Redken pga. indholdet af olie og/eller silikone.

Kerástase sælges primært hos frisører, men tror også du kan finde det hos Nicehair. Det er lidt dyrere end mange andre mærker, men virkelig lækre produkter. Den gule Bain Satin er god til tørt hår. Selv har jeg været glad for Paul Mitchells grønne Moisture-serie.

Til sidst vil jeg bare lige indskyde, at både jeg og min frisør kunne se forbedringer på mit hår, efter jeg i en periode havde taget B-vitamin complex som kosttilskud :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Knirkemis » 11. maj 2018, 08:12

Nu skriver du shampoo+balsam+hårkur. Er det den rækkefølge du bruger det i?
Jeg kunne se og mærke en kæmpe forskel på mit hår, da jeg lavede rækkefølgen om til shampoo+hårkur+balsam. Så måske kan du opnå en effekt der.
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Daphne » 11. maj 2018, 08:58

Knirkemis skrev:Nu skriver du shampoo+balsam+hårkur. Er det den rækkefølge du bruger det i?
Jeg kunne se og mærke en kæmpe forskel på mit hår, da jeg lavede rækkefølgen om til shampoo+hårkur+balsam. Så måske kan du opnå en effekt der.

Nej jeg bruger det godt nok i samme rækkefølge som dig - ellers trænger det ikke ind i hårstråene, hvis de er blevet forseglet med balsam først.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf LaMariposa » 11. maj 2018, 12:32

Jeg er glad for KMS. Det fås hos frisører, men jeg er faktisk ikke helt sikker på, om det fås i Normal. Mit hår bliver også ofte flat, og jeg bruger den, der hedder Moist Repair. Det dufter tilmed dejligt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Knirkemis » 11. maj 2018, 13:02

Nice hair har 40% rabat på flere af de mærker, der er nævnt i tråden, lige nu :)
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Daphne » 12. maj 2018, 15:57

girl_beat skrev:
Daphne skrev:Redken AllSoft har jeg hørt kan få håret til at klaske? Der er også arganolie i? Har dårlig erfaring med olie i shampoo/balsam. Jeg har ellers været fristet til at prøve den.... Bliver håret blødt af extreme? Jeg synes ofte de genopbyggende produkter gør håret lidt mere....groft?

Kerastase har jeg hørt meget godt om også. Er de til at få i Normal osv. mon?

Purely Professional har jeg aldrig hørt om før....vil jeg tage et kig på også.

Jeg har bare været igennem så mange shampoo'er og balsam'er uden de vildt gode resultater, så frygter lidt at give mange penge og så det heller ikke duer.... Prøve-pakker må være vejen frem...

Mit lyder af samme type som dit, og jeg kan ikke bruge Redken pga. indholdet af olie og/eller silikone.

Kerástase sælges primært hos frisører, men tror også du kan finde det hos Nicehair. Det er lidt dyrere end mange andre mærker, men virkelig lækre produkter. Den gule Bain Satin er god til tørt hår. Selv har jeg været glad for Paul Mitchells grønne Moisture-serie.

Til sidst vil jeg bare lige indskyde, at både jeg og min frisør kunne se forbedringer på mit hår, efter jeg i en periode havde taget B-vitamin complex som kosttilskud :)

Uuh det er altid rart med nogen med samme type hår :) Vil lige lure dem - Bain Satin har jeg hørt gode ting om også.
Tog faktisk stærk b-vitamins halløj i vinters men kom helt fra det igen. Det må jeg vist i gang med igen.
1
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Shampoo+balsam(+hårkur evt.) til fint tørt og glansløst hår

Indlægaf Hewlett » 14. maj 2018, 15:39

Mit hår har aldrig haft det bedre, end da jeg brugte Redkens All Soft shampoo og conditioner sammen med Purely Professionals Treatment 1 hårkur.

Jeg har også fint hår der nemt klasker sammen.
1

Tilbage til "Skønhed"