Plaster der ikke falder af

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 18:24

Ja, hvor får man det?? :D

Vabelsæsonen er startet for mig nu, og jeg skal bruge plaster en masse nu! Kan huske det plaster jeg altid brugte som barn klistrede så godt fast til huden, at det nærmest skulle slides af, men aner ikke hvor man får det super-klister plaster :P

Har prøvet lidt forskelligt men er endnu ikke lykkedes med at finde et plaster der ikke falder af efter max 1 time......som regel er det sådan noget fesen klister der er på dem jeg har prøvet.

OBS: Det skal være plaster i metervarer, som man selv kan klippe til.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf kidkomb » 11. jun 2018, 18:37

zembra1986 skrev:Ja, hvor får man det?? :D

Vabelsæsonen er startet for mig nu, og jeg skal bruge plaster en masse nu! Kan huske det plaster jeg altid brugte som barn klistrede så godt fast til huden, at det nærmest skulle slides af, men aner ikke hvor man får det super-klister plaster :P

Har prøvet lidt forskelligt men er endnu ikke lykkedes med at finde et plaster der ikke falder af efter max 1 time......som regel er det sådan noget fesen klister der er på dem jeg har prøvet.

OBS: Det skal være plaster i metervarer, som man selv kan klippe til.

Af ren nysgerrighed: Hvorfor bruger du ikke Compeed?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf kidkomb » 11. jun 2018, 18:39

zembra1986 skrev:Ja, hvor får man det?? :D

Vabelsæsonen er startet for mig nu, og jeg skal bruge plaster en masse nu! Kan huske det plaster jeg altid brugte som barn klistrede så godt fast til huden, at det nærmest skulle slides af, men aner ikke hvor man får det super-klister plaster :P

Har prøvet lidt forskelligt men er endnu ikke lykkedes med at finde et plaster der ikke falder af efter max 1 time......som regel er det sådan noget fesen klister der er på dem jeg har prøvet.

OBS: Det skal være plaster i metervarer, som man selv kan klippe til.

Ps plaster købt på ebay eller Wish er nærmest umuligt at få af igen uden at hive halvdelen af huden med synes jeg. Det er godt nok sportstape jeg køber, men jeg tænker at grunden til at plaster på vores breddegrader falder nemmere af er fordi vi har gjort det mere hudvenligt. Det går de ikke helt lige så højt op i i Asien er min erfaring :D

EDIT: Det jeg har nu er faktisk fra Tiger og klistrer virkelig meget :8:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jun 2018, 18:48

Jeg har erfaring med klister på hud, og plaster også. Ikke fordi jeg vil uddybe men som Lemonella nævner, så har vi forskellig hud, også på fødder, så fordi et virker for mig, så kan det godt falde af på din hud.

Så jeg mener du kan have svært ved at få gode råd til det, da vi har forskellig hud, og det billige som virker i flere dage her, kan så falde af på naboen efter nogle timer ;(

Bedste råd er nok, du må prøve,prøve og så prøve igen, til noget passer på din hud. Det er samme problem for andre på andre områder.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 18:49

kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:Ja, hvor får man det?? :D

Vabelsæsonen er startet for mig nu, og jeg skal bruge plaster en masse nu! Kan huske det plaster jeg altid brugte som barn klistrede så godt fast til huden, at det nærmest skulle slides af, men aner ikke hvor man får det super-klister plaster :P

Har prøvet lidt forskelligt men er endnu ikke lykkedes med at finde et plaster der ikke falder af efter max 1 time......som regel er det sådan noget fesen klister der er på dem jeg har prøvet.

OBS: Det skal være plaster i metervarer, som man selv kan klippe til.

Af ren nysgerrighed: Hvorfor bruger du ikke Compeed?


Prisen. Det er for dyrt.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 18:51

Lemonella skrev:Jeg bruger det vandfaste plaster fra Salvequick. Det sidder i hvert fald fast på min hud og er nærmest ikke til at fjerne igen. Limen skal slides af.
Jeg vil nu også foreslå Compeed, hvis det er til vabler. Eller for at modvirke vabler. Jeg synes det sidder fint fast.


Men fås det i en lang bane hvor man selv kan klippe af?

Compeed er godt, men også dyrt i længden.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf Spjaerten » 11. jun 2018, 18:51

Matas vabel plaster er under 1/2 pris af compeed og kan anbefales.
Normal har også sådan nogle og er det mindre vabler så er de gode nok. De er desværre ilke store nok til en hel hæl.
2
Tryk på * :slem:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 18:53

DenBruneMunk skrev:Jeg har erfaring med klister på hud, og plaster også. Ikke fordi jeg vil uddybe men som Lemonella nævner, så har vi forskellig hud, også på fødder, så fordi et virker for mig, så kan det godt falde af på din hud.

Så jeg mener du kan have svært ved at få gode råd til det, da vi har forskellig hud, og det billige som virker i flere dage her, kan så falde af på naboen efter nogle timer ;(

Bedste råd er nok, du må prøve,prøve og så prøve igen, til noget passer på din hud. Det er samme problem for andre på andre områder.


Kan godt være at du har ret i at jeg bare må prøve mig frem

Men indtil videre vil jeg se nærmere på plaster fra asien, Tiger og Salvequick.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 18:56

Spjaerten skrev:Matas vabel plaster er under 1/2 pris af compeed og kan anbefales.
Normal har også sådan nogle og er det mindre vabler så er de gode nok. De er desværre ilke store nok til en hel hæl.


Kan godt være jeg skal se nærmere på det :) købte dog noget billigere vabelplaster engang og har haft det til at ligge længe og forleden fandt jeg et frem og prøvede det men det faldt af efter et par timer, så jeg må indrømme at jeg ikke har meget tiltro til Compeed "knock-off's" :genert:
0
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf hyben » 11. jun 2018, 18:59

Da jeg gik Caminoen for 7 år siden fik jeg brug for plastre, der blev siddende under en hel dags vandring. Min løsning blev - efter at konsulteret et spansk apotek - et almindeligt plaster over vabel og dække med et stykke omnifix. Omnifix er meget tyndt og kan komme til at sidde fast allevegne. Jeg fik vabler på ydersiden af hælen og det var umuligt at få et almindeligt plaster til at holde.
Compeed brugte jeg aldrig, da det ætser min hud på en mærkelig måde.
Omnifix tape fra Hartmann kan formentlig købes på apoteker og i hvert fald på nettet. Det kommer i en lang rulle.
Jeg har noget tilbage fra en rulle fra Spanien fra 2011 og det fungerer stadig upåklageligt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf kidkomb » 11. jun 2018, 18:59

zembra1986 skrev:
Spjaerten skrev:Matas vabel plaster er under 1/2 pris af compeed og kan anbefales.
Normal har også sådan nogle og er det mindre vabler så er de gode nok. De er desværre ilke store nok til en hel hæl.


Kan godt være jeg skal se nærmere på det :) købte dog noget billigere vabelplaster engang og har haft det til at ligge længe og forleden fandt jeg et frem og prøvede det men det faldt af efter et par timer, så jeg må indrømme at jeg ikke har meget tiltro til Compeed "knock-off's" :genert:

Jeg har også kun dårlige erfaringer med knock-offs, men er blevet anbefalet Føtex' billige af en med samme problem.
Du kan fugte en vatrondel med noget sprit, gerne denaureret sprit, det er ikke så hårdt for huden og gnide lidt der hvor compeed skal sidde. Lad tørre i min 30 sekunder, tag plaster på og husk at varme plasteret, efter du har sat det på, med en varm hånd i min 30 sekunder også.
Når jeg gør det så sidder compeed næsten 14 dage på mig. Med bad hver dag.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 19:20

kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:
Spjaerten skrev:Matas vabel plaster er under 1/2 pris af compeed og kan anbefales.
Normal har også sådan nogle og er det mindre vabler så er de gode nok. De er desværre ilke store nok til en hel hæl.


Kan godt være jeg skal se nærmere på det :) købte dog noget billigere vabelplaster engang og har haft det til at ligge længe og forleden fandt jeg et frem og prøvede det men det faldt af efter et par timer, så jeg må indrømme at jeg ikke har meget tiltro til Compeed "knock-off's" :genert:

Jeg har også kun dårlige erfaringer med knock-offs, men er blevet anbefalet Føtex' billige af en med samme problem.
Du kan fugte en vatrondel med noget sprit, gerne denaureret sprit, det er ikke så hårdt for huden og gnide lidt der hvor compeed skal sidde. Lad tørre i min 30 sekunder, tag plaster på og husk at varme plasteret, efter du har sat det på, med en varm hånd i min 30 sekunder også.
Når jeg gør det så sidder compeed næsten 14 dage på mig. Med bad hver dag.


Tror ikke jeg kan få et Compeed plaster til at sidde 14 dage, som regel sidder det 5, MAX 6 dage på mig når jeg har tørret huden godt af, varmet plastret op og trykket det ind på huden i 30 sek eller mere (som jeg altid gør)

Har Føtex deres eget vabelplaster? Det vidste jeg ikke.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 19:21

Lemonella skrev:
zembra1986 skrev:
Lemonella skrev:Jeg bruger det vandfaste plaster fra Salvequick. Det sidder i hvert fald fast på min hud og er nærmest ikke til at fjerne igen. Limen skal slides af.
Jeg vil nu også foreslå Compeed, hvis det er til vabler. Eller for at modvirke vabler. Jeg synes det sidder fint fast.


Men fås det i en lang bane hvor man selv kan klippe af?

Compeed er godt, men også dyrt i længden.


Det Salvequick jeg har liggende i medicinskabet, er på 75 cm og skal klippes af i den størrelse man skal bruge. :)


Super, vil kigge efter det :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 19:23

hyben skrev:Da jeg gik Caminoen for 7 år siden fik jeg brug for plastre, der blev siddende under en hel dags vandring. Min løsning blev - efter at konsulteret et spansk apotek - et almindeligt plaster over vabel og dække med et stykke omnifix. Omnifix er meget tyndt og kan komme til at sidde fast allevegne. Jeg fik vabler på ydersiden af hælen og det var umuligt at få et almindeligt plaster til at holde.
Compeed brugte jeg aldrig, da det ætser min hud på en mærkelig måde.
Omnifix tape fra Hartmann kan formentlig købes på apoteker og i hvert fald på nettet. Det kommer i en lang rulle.
Jeg har noget tilbage fra en rulle fra Spanien fra 2011 og det fungerer stadig upåklageligt.



Det lyder dælme smart! Må da lige se efter det Omnifix der :gogo:

EDIT: Har lige googlet det og det lader til at det kun kan bestilles fra USA og det dur ikke med told og sådan.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Plaster der ikke falder af

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jun 2018, 19:32

Lemonella skrev:Det Salvequick jeg har liggende i medicinskabet, er på 75 cm og skal klippes af i den størrelse man skal bruge. :)

Da jeg fik sår under foden på grund af min plast kontorstol-underlag, ramte huden, og skabte hul, så brugte jeg salvequick vandtæt, det holdte godt for mig i nogle dage, så den type kan jeg personligt også stå inde for her. og det er i endeløse baner format :)
1

Tilbage til "Skønhed"