Virker spf ikke?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Jacobsen81
Kort karma: 23
Likede indlæg: 489

Virker spf ikke?

Indlægaf Jacobsen81 » 23. jun 2018, 12:28

Jeg har lige læst denne artikel
https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/s ... e-solcreme

og kan ikke lige lure om det betyder, at jeg ikke er beskyttet af min dagcreme med spf 20. Skal jeg mon droppe dagcremer med spf, og bruge almindelig solcreme ovenpå for at være sikker?
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Re: Virker spf ikke?

Indlægaf twinkle » 23. jun 2018, 14:48

Jeg har i mange år brugt fugtighedscreme med en regulær solcreme ovenpå.

Jeg vil altid sige, at lidt solbeskyttelse er bedre end intet. Når det så er sagt, skal man jo bruge ret meget produkt for at få den markedsførte dækning, og jeg tænker det er de færreste der bruger så meget (dag)creme med spf.

Ud over det tænker jeg også, at det faktum at mange dagcremer med spf er i krukke gør at solbekyttelsen ikke er stabil, da der udsættes for lys, luft og bakterier hver gang man åbner krukken og tager noget af det. Plus det, at det er svært at se om der er både uva og uvb beskyttelse, som artiklen også nævner.

(Og så er jeg uenig i at man kun skal bruge solcreme fra april til september, men der er en anden diskussion :) )
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4709

Indlægaf Vira » 23. jun 2018, 15:16

Jeg ville bruge en regulær solcreme. Problemet med dagcremer, foundations osv. med spf i, er at man bruger meget meget mindre produkt end der skal til for at få den beskyttelse som produktet lover. Jeg har set en test af det og typisk bruger man mellem 80-90% for lidt produkt når det handler om dagcremer og foundations mv med spf, for overhovedet at opnå den beskyttelse som er nævnt på produktet. Det er næsten umuligt at smøre den mængde foundation, eller dagcreme i ansigtet. Jeg bruger selv en solcreme med høj spf hver dag, ovenpå min dagcreme men før makeup :)
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3335

Indlægaf Mani » 24. jun 2018, 05:45

Jeg bruger solcreme udover de dage jeg reelt er ude i solen længere tid. Min opfattelse er at jeg ikke har behov for det de dage jeg sidder på kontoret hele dagen.
0
'We must bring our own light to the darkness'

Tilbage til "Skønhed"