Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Knirkemis » 2. sep 2021, 06:51

Jeg har fået botox i bekymringsrynke i et par år nu, og er ret godt tilfreds med resultatet. Jeg er meget følsom over for botox, så det lammer faktisk det meste af min pande. Der er dog ved at komme nogle rynker ude i den ene side, over venstre øjenbryn, og jeg overvejer om jeg næste gang, skal få botoxbehandlet panden, i stedet for bekymringsrynken.

Jeg fik dog at vide på et tidspunkt, at nogen oplever at få tungere bryn af at få botox i panden. Er det noget I kan genkende? For det er en bivirkning, jeg ikke er specielt interesseret i :lol:
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 7. sep 2021, 17:50

Aima skrev:
Fræksak skrev:Nå, nyt spørgsmål fra en rookie, der bl.a. har fået lavet øjenbrynsløft m. botox. Jeg er på 5. dagen og har siden i forgårs (altså 3.dagen) haft et ekstremt løft i det yderste af brynene. Tænk Jack Nicholson eller Chucky, så forstår I bedre, hvad jeg mener. Lige så snart jeg løfter brynene en anelse (og det gør man jo ofte som en del af en helt almindelig ansigtsmimik), løfter det yderste af brynene sig ekstremt. Det ser SÅ dumt ud, og samtidig bliver jeg sådan lidt bister at se på. Jeg tror muligvis det er en kombination af, at det inderste af brynen (mod næsen) er sænket en lille anelse samtidig med at det yderste flyver ekstremt op. Sådan cirka det modsatte af det ønskede resultat, hvor jeg netop gerne skulle blive "lettere" i ansigtet i stedet for at se bekymret ud, som jeg har tendens til at mig selv, fordi jeg rynker brynene. Nu ligner jeg bare en sur klovn.

Jeg var hos N'Age i går og nævnte problemet (inden det blev så slemt som det er nu) men hun syntes, at det så så fint og normalt ud. Jeg kom primært for at tale om filleren (og manglen på effekt af denne) og nævnte kun det med brynet i en sidebemærkning. I går og forgårs var det kun det ene (det jeg af mig selv løfter oftest) der var problemet, men nu er det altså begge. Jeg kan forstå, at de først vil rette noget efter 14 dage, men jeg orker sgu dårligt at gå rundt og se sådan her ud.

Jeg kan ikke rigtig finde noget om problemet, når jeg googler, men en veninde har sagt, at hendes ene bryn gjorde det samme første gang hun blev behandlet, og at det kunne rette det efter 14 dage. Dét er jo beroligende, men jeg gider egentlig ikke se så dum ud i næsten 10 dage endnu! Jeg havde egentlig håbet, at jeg netop ikke kunne gå og løfte brynene hele tiden (det var én af pointerne med at få det lavet), men det kan jeg sagtens nu, og så ligner jeg virkelig en komplet idiot.

Edit: hov, til spørgsmålet! Nogen der har prøvet det, og gik det væk? Hvorfor sker det - er behandleren dårlig, eller hvad?


Hm, jeg ved faktisk ikke, om mine bryn opfører sig sært umiddelbart efter, men jeg er generelt sindssygt glad for botox-brynløft, jeg synes simpelthen det er så positivt effektivt, så noget sker der jo i hvert fald. Jeg tror dog, du kan have ret i din teori om, at det markante udtryk også skyldes forskellen på botoxens effekt på inderste og yderste del af brynet.

Jeg synes det kan svinge, hvornår effekten hos mig kicker. I starten gik der længere tid, måske et par uger, men her otte år og 15-20 behandlinger senere, synes jeg nærmest kun det er et spørgsmål om et par dage, før øverste halvdel af mit ansigt er totalt aflivet (as it should :D )

Så, well, det kan du jo bruge til ingenting, når det generer dig nu. Jeg er ret sikker på det nok skal “rette sig til” i takt med at effekten gradvist sker, men jeg tænker der kan gå alt mellem én enkelt dag og tre uger.

Hvad sagde hun i øvrigt om den usynlige filler?


Hov sorry, jeg fik aldrig svaret på denne!

Mine bryn er stadig skøre - "lammede" ind mod næsen men løftede ude i spidsen og stadig meget livlige i den yderste del, så jeg ligner én der er ude på noget ...

Til konsultationen i sidste uge var behandleren sådan meget "næh, det ser da SÅ fint ud", og mht filleren sagde hun, at det jo tog tid før man kunne se effekten, fordi vævet først skal suge væske og sådan noget. Jeg havde netop forstået det sådan, at filleren kunne ses med det samme, men altså hendes forklaring gav nogenlunde mening, så jeg blev beroliget. Jeg kan - nu knap 14 dage efter jeg blev behandlet - stadig på ingen måde se, at der er for 5.500 kr. filler i mit ansigt. Så alt i alt synes jeg, at jeg har brugt knap 10.000 på at den ene del ikke kan ses og den anden del har gjort mig dummere at se på end før :deer: :deer:

Jeg skal ind til den "rigtige" opfølgning i morgen og er spændt på, hvad hun siger. Jeg aner dårligt, hvad jeg skal bede om - mere botox, mere filler, opløsning af filleren, penge retur? Don't know!!
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 7. sep 2021, 17:53

Knirkemis skrev:Jeg har fået botox i bekymringsrynke i et par år nu, og er ret godt tilfreds med resultatet. Jeg er meget følsom over for botox, så det lammer faktisk det meste af min pande. Der er dog ved at komme nogle rynker ude i den ene side, over venstre øjenbryn, og jeg overvejer om jeg næste gang, skal få botoxbehandlet panden, i stedet for bekymringsrynken.

Jeg fik dog at vide på et tidspunkt, at nogen oplever at få tungere bryn af at få botox i panden. Er det noget I kan genkende? For det er en bivirkning, jeg ikke er specielt interesseret i :lol:



Jeg vil ikke sige, at jeg har fået tungere bryn, men jeg har fået ondt i hovedet og bag øjnene. Ikke voldsomt, men nok til, at det er irriterende. Jeg tror, det er fordi jeg stadig går og "løfter" brynene som pre-botox, men nu skal jeg bruge mange kræfter på det, og det udtrætter musklerne.

Så for mig føles det som om det hele er blevet tungere - stik imod hvad jeg var blevet lovet (en "lettere" følelse i panden). Tror dog ikke, at det ser tungere ud, men jeg aner det faktisk ikke.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Knirkemis » 8. sep 2021, 12:43

Fræksak skrev:
Knirkemis skrev:Jeg har fået botox i bekymringsrynke i et par år nu, og er ret godt tilfreds med resultatet. Jeg er meget følsom over for botox, så det lammer faktisk det meste af min pande. Der er dog ved at komme nogle rynker ude i den ene side, over venstre øjenbryn, og jeg overvejer om jeg næste gang, skal få botoxbehandlet panden, i stedet for bekymringsrynken.

Jeg fik dog at vide på et tidspunkt, at nogen oplever at få tungere bryn af at få botox i panden. Er det noget I kan genkende? For det er en bivirkning, jeg ikke er specielt interesseret i :lol:



Jeg vil ikke sige, at jeg har fået tungere bryn, men jeg har fået ondt i hovedet og bag øjnene. Ikke voldsomt, men nok til, at det er irriterende. Jeg tror, det er fordi jeg stadig går og "løfter" brynene som pre-botox, men nu skal jeg bruge mange kræfter på det, og det udtrætter musklerne.

Så for mig føles det som om det hele er blevet tungere - stik imod hvad jeg var blevet lovet (en "lettere" følelse i panden). Tror dog ikke, at det ser tungere ud, men jeg aner det faktisk ikke.

Øv, det lyder ikke særligt godt. Jeg døjer i forvejen meget med hovedpine.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 8. sep 2021, 15:00

Knirkemis skrev:
Fræksak skrev:
Knirkemis skrev:Jeg har fået botox i bekymringsrynke i et par år nu, og er ret godt tilfreds med resultatet. Jeg er meget følsom over for botox, så det lammer faktisk det meste af min pande. Der er dog ved at komme nogle rynker ude i den ene side, over venstre øjenbryn, og jeg overvejer om jeg næste gang, skal få botoxbehandlet panden, i stedet for bekymringsrynken.

Jeg fik dog at vide på et tidspunkt, at nogen oplever at få tungere bryn af at få botox i panden. Er det noget I kan genkende? For det er en bivirkning, jeg ikke er specielt interesseret i :lol:



Jeg vil ikke sige, at jeg har fået tungere bryn, men jeg har fået ondt i hovedet og bag øjnene. Ikke voldsomt, men nok til, at det er irriterende. Jeg tror, det er fordi jeg stadig går og "løfter" brynene som pre-botox, men nu skal jeg bruge mange kræfter på det, og det udtrætter musklerne.

Så for mig føles det som om det hele er blevet tungere - stik imod hvad jeg var blevet lovet (en "lettere" følelse i panden). Tror dog ikke, at det ser tungere ud, men jeg aner det faktisk ikke.

Øv, det lyder ikke særligt godt. Jeg døjer i forvejen meget med hovedpine.


Altså det er ikke sådan slemt, og jeg tror måske bare jeg har været uheldig? Jeg synes ikke det lyder som om andre døjer med hovedpine (andet end det første døgns tid).

Jeg har i øvrigt fået et ekstra skud nu over brynene, så de burde blive mindre aktive og ikke være til at hæve på den måde, som jeg går og gør hele tiden. Det burde hjælpe på det (7-9-13 ... min tiltro til hende, jeg havnede hos, ligger ikke på et ret stort sted egentlig).
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Knirkemis » 13. sep 2021, 18:24

Jeg søgte lidt på det i en gruppe på Facebook for den slags, og rigtig mange oplevede at få tunge bryn af botox i panden. Jeg tror, jeg skal spørge min behandler, om de begyndende panderynker kan klares ved brynmusklen, for det er primært dér min mimik udgår fra.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 13. sep 2021, 19:19

Knirkemis skrev:Jeg søgte lidt på det i en gruppe på Facebook for den slags, og rigtig mange oplevede at få tunge bryn af botox i panden. Jeg tror, jeg skal spørge min behandler, om de begyndende panderynker kan klares ved brynmusklen, for det er primært dér min mimik udgår fra.


Nu spørger jeg måske dumt, men kan du så ikke "bare" få lavet et brynløft samtidig?
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 13. sep 2021, 19:20

Hm, og samtidig tænker jeg, at det måske var dér det gik galt for mig? Hvis botox i panden giver tunge bryn og jeg så samtidig fik lavet brynløft, var det måske dét, der gav mig den Chucky-effekt med lave bryn ind mod næsen og meget høje/løftede og livlige bryn ud mod tindingerne? Det var i hvert fald ikke noget hit, skal jeg hilse at sige!
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 13. sep 2021, 19:22

I øvrigt kan jeg lige opdatere med, at jeg nu omsider synes, at mit første forsøg med botox er blevet pænt! Det er som om det hele er faldet lidt på plads nu - panden føles "løftet" og glat, jeg kan ikke rynke brynene mere og ser derfor noget mere åben ud, og mine bryn er løftet 1-2 mm, som jeg ønskede det! Så hvis jeg kan få det resultat fra starten af næste gang, gider jeg godt igen (et andet sted end n'age, som jeg virkelig ikke synes gav valuta for pengene).
Senest rettet af Fræksak 13. sep 2021, 19:38, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Knirkemis » 13. sep 2021, 19:23

Fræksak skrev:Hm, og samtidig tænker jeg, at det måske var dér det gik galt for mig? Hvis botox i panden giver tunge bryn og jeg så samtidig fik lavet brynløft, var det måske dét, der gav mig den Chucky-effekt med lave bryn ind mod næsen og meget høje/løftede og livlige bryn ud mod tindingerne? Det var i hvert fald ikke noget hit, skal jeg hilse at sige!

Jeg er ikke nok inde i det, til helt at kunne svare på dit første indlæg. Jeg har prøvet brynløft en enkelt gang uden effekt. Men jeg vil prøve at spørge.
1
Nipsting
Indlæg: 107
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Nipsting » 18. sep 2021, 17:45

Knirkemis skrev:Jeg har fået botox i bekymringsrynke i et par år nu, og er ret godt tilfreds med resultatet. Jeg er meget følsom over for botox, så det lammer faktisk det meste af min pande. Der er dog ved at komme nogle rynker ude i den ene side, over venstre øjenbryn, og jeg overvejer om jeg næste gang, skal få botoxbehandlet panden, i stedet for bekymringsrynken.

Jeg fik dog at vide på et tidspunkt, at nogen oplever at få tungere bryn af at få botox i panden. Er det noget I kan genkende? For det er en bivirkning, jeg ikke er specielt interesseret i :lol:


Det gør jeg,
jeg har en opfølgning 14 dage efter hvor han retter det.
1
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Puf » 23. sep 2021, 14:58

Jeg ved ikke, om dette er rette tråd at spørge i, men er der nogen, der har erfaring med brynløft på måder, som ikke involverer botox?

Jeg er lam i den ene side af panden med dertil hængende øjenbryn og for at skabe symmetri får jeg botox i den anden side, så det “gode” øjenbryn ikke stikker helt af.

At mimikken er lidt halvdød at se på, kan jeg godt leve med (det er jeg i hvert fald nødt til :D ), men jeg er ked af, at mine bryn bliver så tunge. Men hvilke muligheder er der mon, (hvis nogen) og hvor skal jeg starte med at henvende mig? En plastikkirurg?
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Mila_H » 26. sep 2021, 18:21

Jeg skal have botox for første gang inden så længe.. I mit tilfælde er det dog ikke for at mindske rynker, men mere medicinsk. Der er nok bare mere erfaring i jeres gruppe :-)

For mere end to år siden fik jeg desværre en ansigtslammelse. Jeg vågnede op og var fuldstændig lam i hele den ene side af ansigter. Uden varsel, uden forklaring fra lægerne og uden mulighed for behandling. Virkelig ikke sjovt.
Det er åbenbart en skade på den store ansigtsfarve der forgrener sig fra lige ved øret og til hele ansigtet.

Heldigvis er det blevet bedre, og nerven er nogle steder vokset ud igen. Jeg endog desværre en af de få, der stadig har en del restlammelse.
Samtidig er noget af nerven vokset forkert, så når jeg smiler, tygger kraftigt, taler højt osv, lukker øjet sig. Og forsøger jeg at løfte øjenbrynene, sker der intet i venstre side af panden, men mundvigen går op, og øjet går i.
Det er træls, og det er den del, de kan afhjælpe med botox.

Jeg håber, det hjælper. Måske kunne jeg med tiden se, om jeg i det private kan bruge botox i højre side for at skabe lidt mere symmetri.. altså måske mindske smilet i højre side for eksempel.

Mit botox er medicinsk, så jeg skal have det på sygehuset. Jeg vil spørge, om de har kendskab til steder, der kan hjælpe med at skabe mere symmetri.. jeg tænker, det er lidt noget andet end at mindske de små mimiske rynker.. og måske er det slet ikke muligt. Til en start håber jeg på at kunne få styr på den dårlige side af ansigtet først.
0
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Puf » 26. sep 2021, 20:13

Mila_H skrev:Jeg skal have botox for første gang inden så længe.. I mit tilfælde er det dog ikke for at mindske rynker, men mere medicinsk. Der er nok bare mere erfaring i jeres gruppe :-)

For mere end to år siden fik jeg desværre en ansigtslammelse. Jeg vågnede op og var fuldstændig lam i hele den ene side af ansigter. Uden varsel, uden forklaring fra lægerne og uden mulighed for behandling. Virkelig ikke sjovt.
Det er åbenbart en skade på den store ansigtsfarve der forgrener sig fra lige ved øret og til hele ansigtet.

Heldigvis er det blevet bedre, og nerven er nogle steder vokset ud igen. Jeg endog desværre en af de få, der stadig har en del restlammelse.
Samtidig er noget af nerven vokset forkert, så når jeg smiler, tygger kraftigt, taler højt osv, lukker øjet sig. Og forsøger jeg at løfte øjenbrynene, sker der intet i venstre side af panden, men mundvigen går op, og øjet går i.
Det er træls, og det er den del, de kan afhjælpe med botox.

Jeg håber, det hjælper. Måske kunne jeg med tiden se, om jeg i det private kan bruge botox i højre side for at skabe lidt mere symmetri.. altså måske mindske smilet i højre side for eksempel.

Mit botox er medicinsk, så jeg skal have det på sygehuset. Jeg vil spørge, om de har kendskab til steder, der kan hjælpe med at skabe mere symmetri.. jeg tænker, det er lidt noget andet end at mindske de små mimiske rynker.. og måske er det slet ikke muligt. Til en start håber jeg på at kunne få styr på den dårlige side af ansigtet først.


Hej Mila

Det er af præcis samme grund, at jeg får botox. Jeg har desværre også nogle træls eftervirkninger efter en ansigtslammelse, så jeg er afsted på sygehuset hver 3. måned (dog ikke nu pga graviditet).

Jeg er virkelig glad for mine botox behandlinger, specielt nu hvor jeg kan se (og mærke), hvor “slemt” det egentlig er uden.

Jeg fik overtalt min læge til også at give mig botox i den gode side af min pande for at mindske bevægelsen i øjenbrynet. Det er jo i princippet udelukkende kosmetisk, men han er sød at gøre det alligevel - måske fordi det kun er er enkelt område. Jeg har også overvejet at prøve at supplere med det private, men jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal gå hen. Det skal jo være nogen, dee også kan navigere i at nogle af nerverne er døde og andre er for aktive…

Men jeg håber, at du bliver glad for dine botox behandlinger! Husk at det kan tage nogle gange at finde rette dosis/steder, før at det bliver virkelig godt. Så bliv ikke slået ud, hvis du ikke får den effekt, du håber, i første forsøg :)
1
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Mila_H » 27. sep 2021, 17:36

Puf skrev:
Mila_H skrev:Jeg skal have botox for første gang inden så længe.. I mit tilfælde er det dog ikke for at mindske rynker, men mere medicinsk. Der er nok bare mere erfaring i jeres gruppe :-)

For mere end to år siden fik jeg desværre en ansigtslammelse. Jeg vågnede op og var fuldstændig lam i hele den ene side af ansigter. Uden varsel, uden forklaring fra lægerne og uden mulighed for behandling. Virkelig ikke sjovt.
Det er åbenbart en skade på den store ansigtsfarve der forgrener sig fra lige ved øret og til hele ansigtet.

Heldigvis er det blevet bedre, og nerven er nogle steder vokset ud igen. Jeg endog desværre en af de få, der stadig har en del restlammelse.
Samtidig er noget af nerven vokset forkert, så når jeg smiler, tygger kraftigt, taler højt osv, lukker øjet sig. Og forsøger jeg at løfte øjenbrynene, sker der intet i venstre side af panden, men mundvigen går op, og øjet går i.
Det er træls, og det er den del, de kan afhjælpe med botox.

Jeg håber, det hjælper. Måske kunne jeg med tiden se, om jeg i det private kan bruge botox i højre side for at skabe lidt mere symmetri.. altså måske mindske smilet i højre side for eksempel.

Mit botox er medicinsk, så jeg skal have det på sygehuset. Jeg vil spørge, om de har kendskab til steder, der kan hjælpe med at skabe mere symmetri.. jeg tænker, det er lidt noget andet end at mindske de små mimiske rynker.. og måske er det slet ikke muligt. Til en start håber jeg på at kunne få styr på den dårlige side af ansigtet først.


Hej Mila

Det er af præcis samme grund, at jeg får botox. Jeg har desværre også nogle træls eftervirkninger efter en ansigtslammelse, så jeg er afsted på sygehuset hver 3. måned (dog ikke nu pga graviditet).

Jeg er virkelig glad for mine botox behandlinger, specielt nu hvor jeg kan se (og mærke), hvor “slemt” det egentlig er uden.

Jeg fik overtalt min læge til også at give mig botox i den gode side af min pande for at mindske bevægelsen i øjenbrynet. Det er jo i princippet udelukkende kosmetisk, men han er sød at gøre det alligevel - måske fordi det kun er er enkelt område. Jeg har også overvejet at prøve at supplere med det private, men jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal gå hen. Det skal jo være nogen, dee også kan navigere i at nogle af nerverne er døde og andre er for aktive…

Men jeg håber, at du bliver glad for dine botox behandlinger! Husk at det kan tage nogle gange at finde rette dosis/steder, før at det bliver virkelig godt. Så bliv ikke slået ud, hvis du ikke får den effekt, du håber, i første forsøg :)


Tak skal du have. Og ja sikke et tilfælde, at du også er herinde med samme problematik.
Det er jo en ret sjælden sygdom, og endnu mere sjældent, at man er så uheldig, at lammelsen ikke forsvinder.
Min pande er helt ubevægelig i den ene side. Jeg har pandehår, men er det oppe, ser det virkelig skørt ud..

Jeg er også ved at undersøge, om man kan gøre mere for at give symmetri.
0

Tilbage til "Skønhed"