Microblading - erfaringer, gode råd osv.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Microblading - erfaringer, gode råd osv.

Indlægaf Sophies-mor » 19. sep 2018, 12:59

Hjælp...
Er blevet foreslået microblading og har naturligvis googlet osv.
Men er der nogle, der har gode såvel som dårlige erfaringer med det?
Hvad skal man være obs på?
Hvor længe holder farven? Altid? Vil nødig ende som gråhåret 80-årig med kulsorte skovsnegle a la Brooke Shields-stilen...
Og alt muligt andet, jeg måske ikke lige tænker på.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Microblading - erfaringer, gode råd osv.

Indlægaf HappyPaww » 19. sep 2018, 13:06

Der er et par gode indlæg (bl.a. Fra englishchannel) her:
viewtopic.php?p=744485#p744485
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Microblading - erfaringer, gode råd osv.

Indlægaf OberstNasig » 25. sep 2018, 17:57

Jeg har fået det, man kalder for hybridbryn, dvs. skygge samt strøg, der ligner bryn.
Det vigtigste er efter min mening at finde den rigtige behandler. Og det er mest af alt et spørgsmål om at sætte sig godt ind i, om det er en behandler med et godt ry, tjekke deres billeder ud og undersøge, hvilke kurser, diplomer m.v, de har. Der er ikke så megen regulering på området, så man kan risikere at få sine bryn lavet et sted, hvor de ikke har forstand nok på det. Een af de ting, de skal kunne vejlede om er blandt andet om din hud egner sig til microblading og i så fald hvilken farve, du skal have, da det ikke er helt ligegyldigt, hvilken undertone din hud har. Alt efter hudtone kan de forkerte farver trække lilla eller rødt op med tiden.
Det er ikke permanent og derfor skal man være indstillet på at få det genopfrisket cirka en gang om året, hvis det skal blive ved med at se pænt ud. Hvis man har fedtet hud som jeg, falmer de hurtigere, desværre.
Så skal man også være opmærksom på at de i starten er meget definerede og mørke, men en stor del af farven forsvinder med sikkerhed som ugerne går- derfor skal man også sikre sig at man får bestilt 1 eller 2 re-touch i ugerne efter den første.
0

Tilbage til "Skønhed"