Hjælp, jeg skal klippes om to timer!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 286
Likede indlæg: 5845

Hjælp, jeg skal klippes om to timer!

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. sep 2018, 13:12

Jeg har spontant bestilt tid ved en dygtig frisør om to timer, men jeg er totalt på bar bund i forhold til, hvad der skal ske, da det er vel halvandet års tid siden, jeg sidst blev klippet. Egentlig vil jeg bare gerne stå skarpere, når jeg har håret løst, da jeg på nuværende tidspunkt altid har det sat op, fordi jeg synes, det ser sjusket ud ellers.

Det skal være low maintenance, da jeg hverken har tid eller lyst til at stå med glattejern hver dag. Jeg har fint hår med naturligt fald - det eneste jeg ved, er, at der IKKE skal etager i mit hår, og det skal heller ikke være “pjusket.” En frisør fik mig overtalt til “lidt etager for at give fylde og friskhed” for et par år siden, og det endte med, at jeg selv måtte gå hjem og klippe det kort til kæben, fordi det blev så rædderligt. Mit hår er ikke specielt fyldigt i forvejen, masser af etager og pjuskede frisurer gør kun ondt værre. Jeg vil også gerne beholde noget længde, da jeg på sigt gerne vil gro mit hår langt.

Nå, men forslag modtages i hvert fald med kyshånd! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 201
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3123

Re: Hjælp, jeg skal klippes om to timer!

Indlægaf Kattefjæs » 28. sep 2018, 13:40

Page?
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 264
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4742

Indlægaf Mistermor » 28. sep 2018, 13:40

Hvis det virkelig er en dygtig frisør, kan vedkommende nok også komme med forslag.
Jeg synes, din frisure klæder dig virkelig godt (og at du har nogle utrolig flotte træk).
3
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. sep 2018, 13:43

Mistermor skrev:Hvis det virkelig er en dygtig frisør, kan vedkommende nok også komme med forslag.
Jeg synes, din frisure klæder dig virkelig godt (og at du har nogle utrolig flotte træk).

Altså, jeg har læst og hørt meget godt om dem, så jeg TROR da, de er dygtige - men du har nok ret. Jeg har bare lidt svært ved at have tillid til frisører efter etage-fadæsen sidst. :D

Og tak!
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 28. sep 2018, 13:43

Jeg tænker også at frisøren nok skal kunne komme med forslag.

Jeg nævnte page fordi det i hvert fald ikke involverer etager/pjusk, og samtidig tror jeg at en lidt skarpere klipning vil være en killer med dine træk. Altså hals og kæbe.
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. sep 2018, 13:48

Kattefjæs skrev:Jeg tænker også at frisøren nok skal kunne komme med forslag.

Jeg nævnte page fordi det i hvert fald ikke involverer etager/pjusk, og samtidig tror jeg at en lidt skarpere klipning vil være en killer med dine træk. Altså hals og kæbe.

Jeg er også selv tilbøjelig til en pagelængde, men jeg er ikke helt skarp på udtrykkene - for mig er en page nemlig sådan noget Prins Valiant hår. Hvad kalder man for eksempel nedenstående frisure? Er det også en page?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. sep 2018, 13:56

Jeg kan i det hele taget vældig godt lide den her længde (i hvert fald på Jennifer Lawrence), men jeg er i tvivl om, om mit hår er for fint til det.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8195

Indlægaf HappyPaww » 28. sep 2018, 15:13

Det er nok en mellemting mellem en Bob og en Lob (long Bob = lang page) - og ja, ovenstående er også pager, bare stylet mere tilfældigt og bølget. Hvis det blev glattet ville det være en mere Valiant-agtig frisure - dog kan spidserne/lokkerne fremhæves ved ikke at klippe knivskarpt :)
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8195

Indlægaf HappyPaww » 28. sep 2018, 15:14

OG den længde er netop ret god til fint hår, da det så får lidt mere fylde. Er håret for kraftigt og fyldigt i sig selv ender man tit med sådan en trekant-frisure :D
3
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 28. sep 2018, 16:06

HappyPaww skrev:OG den længde er netop ret god til fint hår, da det så får lidt mere fylde. Er håret for kraftigt og fyldigt i sig selv ender man tit med sådan en trekant-frisure :D

Det var netop det jeg mente.

Jeg har det samme hår som Lussing, og jeg var meget bange for page. Lige indtil frisøren overtalte mig! Så fandt jeg ud af at det var dét jeg altid skulle have haft. :D
2
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 377
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Marioneta » 28. sep 2018, 16:28

Hvad endte det med?

Jeg har selv fint og tyndt hår og har efterhånden også mistet en masse hår. Min hestehale er efterhånden ret sølle, så måske jeg også skulle blive klippet til skulderne.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. sep 2018, 17:25

Det endte netop med en page - og det er blevet så fint! Hvis man bor i Aarhus, kan jeg anbefale Line hos Headoffice i Jægergårdsgade, hun er virkelig sød og dygtig.

Jeg skal nok prøve at poste et billede, hvis jeg kan finde nogenlunde lys til det, ellers bliver det først i morgen. :)
7
Fræksak
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1219

Indlægaf Fræksak » 1. okt 2018, 19:27

DenSyngendeLussing skrev:Det endte netop med en page - og det er blevet så fint! Hvis man bor i Aarhus, kan jeg anbefale Line hos Headoffice i Jægergårdsgade, hun er virkelig sød og dygtig.

Jeg skal nok prøve at poste et billede, hvis jeg kan finde nogenlunde lys til det, ellers bliver det først i morgen. :)

Har du fundet godt lys efterhånden? :-D

Jeg er også sikker på, at den page er mega fin til dig! :)
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 1. okt 2018, 20:05

Hehe, ja, lyset fejler ikke noget - jeg har bare haft travlt med arbejde, så jeg har lige præsteret at glemme det lidt. Billedet skal nok komme i løbet af ugen, sværger! :)
2
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 12. okt 2018, 15:07

Kom lige pludselig i tanke om mit løfte, så her er et øjebliksbillede fra Molslinjen. :D
10

Tilbage til "Skønhed"