Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf missme » 1. nov 2018, 22:07

Jeg er virkelig ringe til det, men har masser af gode intentioner og cremer købt i et overmodigt øjeblik. Dog er jeg blevet ret glad for at bruge sådan en serum med syre i. Mine porrer (som er alt for store) stopper ikke til og synes mindre nu.
Men altså helt ærligt, ofte går jeg i seng med mascara på, fordi jeg er så træt, at jeg ikke orker at tage den af ;)
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Purple » 2. nov 2018, 07:08

Jedi skrev:
Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:


Håret bliver 95 % af tiden kun vasket med balsam (Curly girl metoden) - aldrig glattet, kun føn ved meget lav varme. Mit hår er SÅ lækkert efter jeg droppede det meste af shampooen, slet slet ikke tørt mere! :banan:

:-D


Hvilken balsam vasker du hår i? :)


Jeg vasker i Neutrals Balsam :klap: Vasker altid af 2 gange - bruger længere tid end ved shampoo, men "mere forsigtigt" - og bruger rigeligt, så "håret glider rundt" - så det ikke slides unødigt :)
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Jedi » 2. nov 2018, 08:04

Purple skrev:
Jedi skrev:
Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:


Håret bliver 95 % af tiden kun vasket med balsam (Curly girl metoden) - aldrig glattet, kun føn ved meget lav varme. Mit hår er SÅ lækkert efter jeg droppede det meste af shampooen, slet slet ikke tørt mere! :banan:

:-D


Hvilken balsam vasker du hår i? :)


Jeg vasker i Neutrals Balsam :klap: Vasker altid af 2 gange - bruger længere tid end ved shampoo, men "mere forsigtigt" - og bruger rigeligt, så "håret glider rundt" - så det ikke slides unødigt :)


Tak for svar. Jeg var slet ikke klar over, den balsam er silikonefri -jeg har det nok med at holde mig til de samme produkter - så den vil jeg kigge på.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Stitch » 2. nov 2018, 09:57

Jeg er elendig til rutinerne. Starter nogle gange noget op. Det holder et par dage og that's it.

Pt. får jeg dog brugt ansigtscreme næsten hver dag og putter hårkur i håret 1 gang hver 6uge ca.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf missme » 2. nov 2018, 22:04

Lemonella skrev:
missme skrev:Jeg er virkelig ringe til det, men har masser af gode intentioner og cremer købt i et overmodigt øjeblik. Dog er jeg blevet ret glad for at bruge sådan en serum med syre i. Mine porrer (som er alt for store) stopper ikke til og synes mindre nu.
Men altså helt ærligt, ofte går jeg i seng med mascara på, fordi jeg er så træt, at jeg ikke orker at tage den af ;)


Hvis du har porrer i ansigtet, burde du måske få en gartner til at kigge på det. (((Pstt, det hedder porer))).

Sorry, den lå lige til højrebenet. :-D


hæhæ, har godt nok ikke prøvet en gartner, men det vil jeg da huske på ;)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13310

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Rapfisk » 4. nov 2018, 11:29

Jeg ville virkelig gerne være bedre til det, men det bliver ikke til så meget. Det eneste, jeg gør meget fast, er hårvask og barbering (det sidste gerne mens shampooen virker).

Derudover ved jeg ikke, hvor meget af det, der virker. Jeg har sart hud og har nogle gange oplevet, at det i bedste fald har været ligegyldigt. Heldigvis har jeg indtil videre også gode gener. Kvinderne i min familie har generelt set unge ud frem til overgangsalderen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Oddinary » 6. nov 2018, 16:53

Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:

[...]

OG.. så sover jeg ALTID med silkepudebetræk... Det var en kæmpe forandring for mig! Både min hud og mit hår er noget HELT andet! Bomuldsbetræk er bare øv i forhold til! Suger al fugt ud af både hår og hud! :boo:

[...]


Hvor har du købt pudebetrækket? :)
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Purple » 6. nov 2018, 17:34

Oddinary skrev:
Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:

[...]

OG.. så sover jeg ALTID med silkepudebetræk... Det var en kæmpe forandring for mig! Både min hud og mit hår er noget HELT andet! Bomuldsbetræk er bare øv i forhold til! Suger al fugt ud af både hår og hud! :boo:

[...]


Hvor har du købt pudebetrækket? :)



Det har jeg her :D De har dem ikke altid, så tag evt lige kontakt til dem, for at sikre dig, at de har dem :banan:

https://www.sejsdyner.dk/pudebetraek-si ... nholt.html

Billedet snyder iøvrigt, de er helt sorte - ikke grå :) (som der også står på beskrivelse)
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Ally » 7. nov 2018, 11:03

Jeg er ikke altid lige god til det, men barbering af ben og armhuler, hårvask og face scrub hører til faste rutiner.

I går var jeg hos frisøren og fik bl.a. en Olaplex-behandling. Frisøren gav mig et silkepudebetræk med og det glæder jeg mig til at prøve. Det skal dog vaskes først inden brug.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Vixen » 7. nov 2018, 19:12

Jeg har haft tendens til uren hud ca. altid og jeg har simpelthen brugt så mange forskellige produkter i mine unge dage; nogle skrappe og nogle milde - og der var aldrig noget af det, som rent faktisk hjalp. Så nu gider jeg ikke bruge ret meget. Jeg tror simpelthen ikke på effekten. Jeg har makeup på dagligt og renser det som regel af om aftenen med en renseserviet. Ind i mellem kører jeg en mild peeling (T-zone peeling fra Pudderdaaserne) og deres Niacinamid, som efterhånden har erstattet min ansigtscreme. Jeg bilder mig ind, at de to produkter har gjort en synlig forskel på min hud.

Derudover bruger jeg balsam i håret efter vask og shaver mig ved næsten hvert bad. Jeg har aldrig brugt bodylotion eller anden creme på krop, hænder eller fødder, for jeg kan ikke holde fornemmelsen af creme ud, hverken på hænder, i håndfladerne eller på kroppen. Jeg kan lige svinge mig op til solcreme (det bliver jeg lissom nødt til) og når mine hænder sprækker om vinteren, får jeg nok proppet lidt creme på et par gange, men det er også dét.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Vixen » 7. nov 2018, 19:13

Jeg bruger heller ikke nogen former for bodyscrub. Jeg bruger vaskeklude til den slags "eksfoliering", også i ansigtet.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Purple » 8. nov 2018, 17:39

Vira skrev:
Purple skrev:
Oddinary skrev:
Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:

[...]

OG.. så sover jeg ALTID med silkepudebetræk... Det var en kæmpe forandring for mig! Både min hud og mit hår er noget HELT andet! Bomuldsbetræk er bare øv i forhold til! Suger al fugt ud af både hår og hud! :boo:

[...]


Hvor har du købt pudebetrækket? :)



Det har jeg her :D De har dem ikke altid, så tag evt lige kontakt til dem, for at sikre dig, at de har dem :banan:

https://www.sejsdyner.dk/pudebetraek-si ... nholt.html

Billedet snyder iøvrigt, de er helt sorte - ikke grå :) (som der også står på beskrivelse)

Har du prøvet andre? Tænker på om der er forskel på silkebetræk? og hvordan vasker du dem, skal de håndvaskes, det er jo noget relativt sart stof :)


Jeg har kun brugt dem her - og satin, og silke er klart min favorit :blush2:

Der er vist noget silke der ikke er så glat og fint - men det skal være den helt glatte type silke :)

Jeg vasker dem i maskinen på uldprogram 30 grader - intet problem - de 2 af betrækkene har vi haft 1 år, og jeg vasker dem aldrig i hånden.. det kan ikke ses på dem :gogo:
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Purple » 8. nov 2018, 18:40

Vira skrev:
Purple skrev:
Vira skrev:
Purple skrev:
Oddinary skrev:
Purple skrev:Jeg er faktisk ret god til det :engel:

[...]

OG.. så sover jeg ALTID med silkepudebetræk... Det var en kæmpe forandring for mig! Både min hud og mit hår er noget HELT andet! Bomuldsbetræk er bare øv i forhold til! Suger al fugt ud af både hår og hud! :boo:

[...]


Hvor har du købt pudebetrækket? :)



Det har jeg her :D De har dem ikke altid, så tag evt lige kontakt til dem, for at sikre dig, at de har dem :banan:

https://www.sejsdyner.dk/pudebetraek-si ... nholt.html

Billedet snyder iøvrigt, de er helt sorte - ikke grå :) (som der også står på beskrivelse)

Har du prøvet andre? Tænker på om der er forskel på silkebetræk? og hvordan vasker du dem, skal de håndvaskes, det er jo noget relativt sart stof :)


Jeg har kun brugt dem her - og satin, og silke er klart min favorit :blush2:

Der er vist noget silke der ikke er så glat og fint - men det skal være den helt glatte type silke :)

Jeg vasker dem i maskinen på uldprogram 30 grader - intet problem - de 2 af betrækkene har vi haft 1 år, og jeg vasker dem aldrig i hånden.. det kan ikke ses på dem :gogo:

Har googlet lidt og kan se at der findes silkebetræk mange steder, hvordan ved man om det er den glatte type? Jeg er fuldstændig på bar bund når det kommer til silke :D


No idea :lol: Dem jeg har linket til, det er den glatte type i hvert fald :-D
0

Tilbage til "Skønhed"