Shellac falder af - skal jeg klage?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Humlebien » 18. feb 2019, 19:26

Hej! Jeg har i dag betalt 355 kr. for at en shellac manicure. Efter jeg var i bad kom der en flig i lakken på to af neglene. Jeg har her efter badet været i stand til at "pille" lakken af i en flag på alle neglene. Jeg ved ikke, om jeg har gjort noget forkert, men jeg har lyst til at skrive det til salonen for jeg vil ærligt gerne have pengene tilbage, hvis det ikke er min fejl.

På den anden side var det bare den sødeste ansatte, som var så hyggelig at snakke med, som lavede neglene, og jeg har bare slet ikke lyst til at give hende problemer eller noget.

Hvad havde I gjort?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf HappyPaww » 18. feb 2019, 19:32

Det er ikke bleveto ordentligt “forseglet” i spidserne - så du skal få dem til at lave det om.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Sophies-mor » 18. feb 2019, 19:34

Lyder som om forarbejdet ikke har været godt nok. Det bør de lave om.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf SonataA » 18. feb 2019, 19:40

Selvfølgelig skal du kontakte teknikeren.
Noget tyder på, at neglen ikke er preppet godt nok.
0
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Humlebien » 18. feb 2019, 19:40

Puh, jeg debatterer nok mest med mig selv, om jeg bare skal lade det gå, fordi jeg ikke har lyst til at skabe problemer for hende, der lavede dem.. Kunne bare så godt lide hende. (Ja, jeg er meget konfliktsky)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Studsgaard » 18. feb 2019, 19:41

De skal ikke gå så let af. Enten er bonderen (bindemidlet til neglen) ikke godt nok, ellers har de lavet "åbne" spidser
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf HappyPaww » 18. feb 2019, 19:46

Humlebien skrev:Puh, jeg debatterer nok mest med mig selv, om jeg bare skal lade det gå, fordi jeg ikke har lyst til at skabe problemer for hende, der lavede dem.. Kunne bare så godt lide hende. (Ja, jeg er meget konfliktsky)

Ej da - hun skal da også lære at gøre det ordentligt, og det gør hun ikke, hvis kunderne ikke påpeger fejl. Og hun kan jo bare lave det om (tror ikke du kan få pengene tilbage).

Du kan evt ringe til forretningen og bede om at tale med hende direkte (så du ikke “outer” hende for hendes chef eller en kollega). Men laves skal det da :)
5
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf JoyNips » 18. feb 2019, 20:07

Hvis du ikke havde pillet lakken af i flager på alle neglene, så havde jeg syntes at du skulle gå tilbage og få det lavet om på de to negle. Men når du render og piller i det og piller det af neglene, så synes jeg ikke du kan tillade dig at kræve det lavet om. Du bidrager jo selv til at det ryger af, både af den negl du piller på og den du piller med.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Humlebien » 18. feb 2019, 21:28

JoyNips skrev:Hvis du ikke havde pillet lakken af i flager på alle neglene, så havde jeg syntes at du skulle gå tilbage og få det lavet om på de to negle. Men når du render og piller i det og piller det af neglene, så synes jeg ikke du kan tillade dig at kræve det lavet om. Du bidrager jo selv til at det ryger af, både af den negl du piller på og den du piller med.


Jeg pillede det af resten af neglene fordi jeg ikke gider at rende rundt med to negle, der flager, og så lak på resten af neglene. Det var først EFTER at det allerede var flaget af to af neglen, at jeg tog resten af - og ja, derfor bidrog jeg selv til det - men det var jo også intentionen at få det af der, så jeg ikke skal rende runde med grimme negle.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2019, 05:35

Humlebien skrev:
JoyNips skrev:Hvis du ikke havde pillet lakken af i flager på alle neglene, så havde jeg syntes at du skulle gå tilbage og få det lavet om på de to negle. Men når du render og piller i det og piller det af neglene, så synes jeg ikke du kan tillade dig at kræve det lavet om. Du bidrager jo selv til at det ryger af, både af den negl du piller på og den du piller med.


Jeg pillede det af resten af neglene fordi jeg ikke gider at rende rundt med to negle, der flager, og så lak på resten af neglene. Det var først EFTER at det allerede var flaget af to af neglen, at jeg tog resten af - og ja, derfor bidrog jeg selv til det - men det var jo også intentionen at få det af der, så jeg ikke skal rende runde med grimme negle.


Men det gør det jo så bare svært for klinikken at rette op på arbejdet. Og jeg synes faktisk også det gør det svært for dem at give dig pengene tilbage.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Purple » 19. feb 2019, 17:00

Jeg vil mene, at der er et dilemma her - normalt ville jeg sige, at du selvfølgelig bare skulle kontakte hende, og fortælle det som det er. Men.. du har selv pillet i det, og det gør det lidt svært for hende at vurdere det jo :)

Har du fjernet lakken på alle negle, eller?
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Shellac falder af - skal jeg klage?

Indlægaf Purple » 19. feb 2019, 17:02

Læste lige, at det var taget af alle negle - så vil jeg ikke mene, at du kan forvente at de laver det om på dig, eller giver dig penge retur. Du har taget det af, og de kan ikke længere se hvad der egentlig er sket :)

Hvis du bare havde kontaktet salonen med det samme, så havde de jo kunnet lave de 2 negle - eller set, at der var behov for ny lakering :)
4

Tilbage til "Skønhed"