Ole Henriksen-produkter

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Ole Henriksen-produkter

Indlægaf Daphne » 26. maj 2019, 11:26

Jeg har hørt flere gange nu, at produkter fra Ole Henriksen skulle have en god effekt og bestemt være prisen værd. Netop prisen har tidligere afhold mig fra at prøve, men nu begynder jeg alligevel at overveje det. Nogle herinde, der bruger produkterne? Hvilke bruger i og til/mod hvad, og ikke mindst - virker de? :)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ole Henriksen-produkter

Indlægaf Jedi » 26. maj 2019, 14:12

Min erfaring har været, at kropsprodukterne er rigtigt gode og dem til ansigtet er alt for harske til min hud. Desværre.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Ole Henriksen-produkter

Indlægaf twinkle » 26. maj 2019, 18:58

Mange af hans produkter sælges i rejsestørrelse, så de er værd at kigge på når fx Matas, magasin kører med -20% (og omkring juletid).

De produkter jeg har været mindst begejstret for, er:
- Sheer transformation perfecting moiturizer. Den gør ikke rigtig noget for mig, og jeg synes den indeholder for meget silikone og for få af de aktive og gode ingredienser.
- Find your balance oil control cleanser. Jeg synes den er for skrap og udtørrene.
- sauna scrub. Nu er jeg mere til kemisk eksfoliering, og jeg tænker at den varmende effekt produktet har, nok kan irritere huden hos mange.

Produkter der er ok, men som jeg ikke køber igen:
- banana bright eye cream. Den er sådan set fint nærende, men jeg synes ikke den gør det store.
- truth brightening gel cream. Giver en diskret glow, men ingen synes jeg der er for meget silikone i.
- wonderfeel Double cleanser. Indeholde så. Meget. Parfume. Det er mig en gåde, at Ole H ikke for længe siden har sløjfet parfume i sine produkter, for mange af dem er ret kraftigt parfumerede. Renser ellers min hud fint, og er god til at fjerne make-up.

Det eneste produkt jeg kunne finde på at købe igen (men kun på tilbud!) er hans vitamin c serum. Den giver en god glow, og har helt klart en lysnende effekt. Men igen generer parfumen mig ret meget.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Ole Henriksen-produkter

Indlægaf Kilix » 26. maj 2019, 21:19

Jeg har rimelig OK, men meget hormonella olieret hud, der skinner efter et par timer. Der er da et par nederen bumser en gang i mellem, men ikke noget jeg vil sige at jeg doejer med. Jeg holdte f.eks op med at gaa med pudder/foundation fordi jeg egentligt syntes at min hud er fin for min alder.

Jeg startede ud med den groenne "Balance it all" serie for olieret hud fordi den burde kunne holde det i skak.
Jeg var ret glad for foam cleanseren - den var okay god (jeg gnider alle cleansers ind i oejnene, saa de skal gerne vaere top milde). Tonic/toneren er ogsaa god, og mild, selv om den er en 'anti oil' toner. Counter Balance oil control hydrator var ogsaa fin og gjorde min hud glad, men den skinnede stadig, og det er det der skinneri jeg gerne vil vaere foruden.

Saa var jeg i Danmark og fik koebt den lyseroede intro serie "Nurture" paa tilbud til 144,-. Med 'Hygge HydraClay' masken, Wonderfeel double cleanser, og Nurture Me fugtcreme.
HydraClay masken er ALT for aggressiv for min hud til at blive brugt mere end en gang i mellem. Jeg er ikke helt sikker paa hvordan de kan kalde den 'mild'. Min hud bliver meget roed og foeles varm og solskoldet, indtil naeste dag. Jeg bruger den nok en gang om maaneden da den, trods alt, foeles meget dybde rensende og ikke goer decideret skade.

Wonderfeel double cleanseren er jeg enormt glad for! Den goer min hud suuupper bloed og laekker. Den skummer ikke, tager ALT makeup og er virkelig meget blid, og saa efterlader den ikke min hud udtoerret og traels. Jeg fornemmer ikke at den er meget parfumeret, men det gaar jeg heller ikke super meget op i, saa laenge den renser i bund og ikke udtoerrer. :D

Og nu kommer vi saa til stjernen i showet: Nurture Me moisturizer. Jeg startede med at bruge den lige foer vinteren satte ind sidste aar, og den er helt sikkert min nye 'holy grail'! Min hud ELSKER den! Den foeles 'fed' uden at vaere det, og den efterlader ikke den der traelse film af 'fugt'. Den er lidt tung i det, men min hud foeles laekker bloed. Nu har jeg vaeret igennem 2 krukker af den og jeg tror faktisk at roedmen paa mine kinder er reduceret. Min hud skinner stadig, men det tager noget laengere end saedvanligt. Alt i alt er min hud bare gladere efter jeg er begyndt paa Nurture Me serien. Den har helt sikkert vaeret grunden til at min hud er kommet helskindet gennem vinteren.

Nu hvor sommeren er lige rundt om hjoernet, og jeg er rendt toer for Nurture Me, er jeg begyndt paa: Counter Balance Mattifying Moisture Creme. Den er helt okay. Den matterer lidt og ligger fint og let paa min hud, men jeg foretraekker stadig Nurture Me.

Andre produkter jeg har proevet:
Truth Serum: Meh... Den er vel fin nok, men laegger en traels film paa min hud.
Invigorating Night Transformation Gel: Ogsaa fin, men igen et lille lag film paa min hud.
Balance Me Sauna Scrub: Jeg er ikke sikker paa at jeg forstaar ideen bag ved den varmende effekt. Den er forholdsvis 'grov' men kradser ikke mere end mange andre scrubs.
0

Tilbage til "Skønhed"