At få pæne negle

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

At få pæne negle

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2019, 12:45

Jeg vil prøve for 7000. gang at stoppe med at bide negle. Det er grimt og ulækkert og virkelig kikset.

Jeg har købt forskellig negleolie og pen og hejs. Hvis jeg har neglelak på, så bider jeg ikke negle. Men så kan alverdens olier vel ikke gøre en forskel når der er lak på?


Meget er afprøvet igennem årene men, tips, tricks og al verdens gode råd er velkomne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At få pæne negle

Indlægaf kidkomb » 7. nov 2019, 13:01

FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil prøve for 7000. gang at stoppe med at bide negle. Det er grimt og ulækkert og virkelig kikset.

Jeg har købt forskellig negleolie og pen og hejs. Hvis jeg har neglelak på, så bider jeg ikke negle. Men så kan alverdens olier vel ikke gøre en forskel når der er lak på?


Meget er afprøvet igennem årene men, tips, tricks og al verdens gode råd er velkomne.

Når jeg har neglelak på, så bider jeg heller ikke.
Løsning: Gellack (jeg har hjemmesættet, ja det udskældte der blev pillet af hylderne i DK, fra Depend). Jeg har ikke bidt negle siden.
Og jeg bed ellers negle fra jeg var barn og on/off op til.
Til gengæld bider jeg stadig i huden omkring neglene når jeg er nervøs eller har en dårlig dag. Det er virkelig, virkelig svært at lade være.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: At få pæne negle

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2019, 13:08

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil prøve for 7000. gang at stoppe med at bide negle. Det er grimt og ulækkert og virkelig kikset.

Jeg har købt forskellig negleolie og pen og hejs. Hvis jeg har neglelak på, så bider jeg ikke negle. Men så kan alverdens olier vel ikke gøre en forskel når der er lak på?


Meget er afprøvet igennem årene men, tips, tricks og al verdens gode råd er velkomne.

Når jeg har neglelak på, så bider jeg heller ikke.
Løsning: Gellack (jeg har hjemmesættet, ja det udskældte der blev pillet af hylderne i DK, fra Depend). Jeg har ikke bidt negle siden.
Og jeg bed ellers negle fra jeg var barn og on/off op til.
Til gengæld bider jeg stadig i huden omkring neglene når jeg er nervøs eller har en dårlig dag. Det er virkelig, virkelig svært at lade være.


Jeg har også gellack sæt, altså det ligger i sommerhuset, men jeg har det. Jeg ved at de laver det på vores klinik tæt på her, måske jeg skulle tage over og prøve det. Jeg droppede da jeg var gravid, gad vide hvordan det er med amning mon.

Men altså mine negle er absurd korte og tynde og trænger til at få en masse godt. Jeg har ingen ide om hvorvidt olie osv er bare for at være fancy eller om det gør en forskel :gruble:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: At få pæne negle

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2019, 13:15

Nå, det er bedst at lade være. Det kunne jeg egentlig have sagt mig selv. Det er noget krads stads når det skal af jo.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At få pæne negle

Indlægaf kidkomb » 7. nov 2019, 13:26

FormerlyKnownAs skrev:Nå, det er bedst at lade være. Det kunne jeg egentlig have sagt mig selv. Det er noget krads stads når det skal af jo.

Det tror jeg at du har ret i. For de fleste mennesker.
Ikke for mig. Jeg kradser det af når det slipper for meget i kanterne (ca 10-14 dage) og tager resten med ren acetone på vat i sølvpapirstut på finger i 9 min. Så kradser jeg resten af og gnider hænderne i olivenolie.
Mine negle har aldrig nogensinde været stærkere. Selv uden lak er de meget stærkere end før i tiden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: At få pæne negle

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. nov 2019, 13:28

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nå, det er bedst at lade være. Det kunne jeg egentlig have sagt mig selv. Det er noget krads stads når det skal af jo.

Det tror jeg at du har ret i. For de fleste mennesker.
Ikke for mig. Jeg kradser det af når det slipper for meget i kanterne (ca 10-14 dage) og tager resten med ren acetone på vat i sølvpapirstut på finger i 9 min. Så kradser jeg resten af og gnider hænderne i olivenolie.
Mine negle har aldrig nogensinde været stærkere. Selv uden lak er de meget stærkere end før i tiden.


Jeg gør det samme...kradser det af :fløjt: Men det skulle jo tage et lag med hver gang. Et tyndt lag negl og mine er så tynde i forvejen.

Synes du at de der tutter fungerer? Jeg synes at de er mega træls at bøvle med.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At få pæne negle

Indlægaf kidkomb » 7. nov 2019, 14:09

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nå, det er bedst at lade være. Det kunne jeg egentlig have sagt mig selv. Det er noget krads stads når det skal af jo.

Det tror jeg at du har ret i. For de fleste mennesker.
Ikke for mig. Jeg kradser det af når det slipper for meget i kanterne (ca 10-14 dage) og tager resten med ren acetone på vat i sølvpapirstut på finger i 9 min. Så kradser jeg resten af og gnider hænderne i olivenolie.
Mine negle har aldrig nogensinde været stærkere. Selv uden lak er de meget stærkere end før i tiden.


Jeg gør det samme...kradser det af :fløjt: Men det skulle jo tage et lag med hver gang. Et tyndt lag negl og mine er så tynde i forvejen.

Synes du at de der tutter fungerer? Jeg synes at de er mega træls at bøvle med.

Nej, ikke dem man køber. Jeg folder dem selv af sølvpapir med en kvart vatrondel i hver. Jeg synes der er forskel på om mine negle virker ærgerlige og som om der er taget et lag med. Oftest kan jeg kradse det hele af (næsten) uden acetone og den negl der kommer frem er altså helt fin.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
ajnaM
Indlæg: 9942
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27099

Re: At få pæne negle

Indlægaf ajnaM » 7. nov 2019, 16:07

FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil prøve for 7000. gang at stoppe med at bide negle. Det er grimt og ulækkert og virkelig kikset.

Jeg har købt forskellig negleolie og pen og hejs. Hvis jeg har neglelak på, så bider jeg ikke negle. Men så kan alverdens olier vel ikke gøre en forskel når der er lak på?


Meget er afprøvet igennem årene men, tips, tricks og al verdens gode råd er velkomne.



Kunne det ikke give mening at få fast manicure? Med shellak er det mit indtryk, at det er ok nemt at holde - mine veninder gør det i stor stil, og har typisk aftale i en salon hver 14. dag. Lidt dyr løsning, men måske kan det give mening i en periode? Når du har vænnet dig af med neglebidningen kan du måske fokusere mere på at pleje neglene...
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: At få pæne negle

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. nov 2019, 00:10

ajnaM skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil prøve for 7000. gang at stoppe med at bide negle. Det er grimt og ulækkert og virkelig kikset.

Jeg har købt forskellig negleolie og pen og hejs. Hvis jeg har neglelak på, så bider jeg ikke negle. Men så kan alverdens olier vel ikke gøre en forskel når der er lak på?


Meget er afprøvet igennem årene men, tips, tricks og al verdens gode råd er velkomne.



Kunne det ikke give mening at få fast manicure? Med shellak er det mit indtryk, at det er ok nemt at holde - mine veninder gør det i stor stil, og har typisk aftale i en salon hver 14. dag. Lidt dyr løsning, men måske kan det give mening i en periode? Når du har vænnet dig af med neglebidningen kan du måske fokusere mere på at pleje neglene...


Jo det kunne være at det er det der skal til. Herude er det jo heller ikke dyrt overhovedet.
0

Tilbage til "Skønhed"