Meget tørre hænder og creme udsolgt

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
peculiar_countess
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. maj 2016, 15:28
Kort karma: 3
Likede indlæg: 22

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf peculiar_countess » 29. apr 2020, 19:54

Weleda Skin food og Helo Extreme 100% fra Faaborg Pharma
0
"you have no power over me"
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Mangoness » 29. apr 2020, 20:38

For mig virker det bedst med fedtcreme. Jeg bruger Matas Medicare fedtcreme 70 %.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Bøtte » 29. apr 2020, 21:12

Seladon skrev:LaRoche Posay Lipikar balm
Decubal repair
Panthenol balm med Provitamin B5 - Dermacare Änglamark

Glycerin sæbe kan også anbefales.



Den fra Änglamark, bruger jeg også. Det har virkelig reddet mine og min ældste datters hænder. Den virker desværre ikke så godt på min yngste datter.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Freya » 1. maj 2020, 20:55

Ikke præcis det du spørger om, men køb håndsæbe uden sodium laryl/laureth sulfat, da det udtørrer huden.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Kruspersille » 2. maj 2020, 06:39

Den eneste creme, der hjælper på mine ekstremt tørre hænder er camferine fra COOP. Jeg har brugt den siden jeg var barn, og min største frygt er, at de skal holde op med at producere den. Koster vist 15 kr. tuben, så hvis den ikke virker, er det ikke det største fejlkøb (men det gør den!). Hvis hænderne er meget tørre, smører jeg et tykt lag på inden jeg skal sove, og tager bomuldshandsker på. Næste morgen er hænderne helt bløde igen. Den hjælper også på neglerødder, synes jeg.
0
Oak123
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Oak123 » 3. maj 2020, 20:47

Jeg kan virkelig godt forstå, at jeg har svært ved at finde rundt i junglen med håndcremer, der er godt nok mange at vælge imellem, bare i forhold til alle dem I anbefaler.
Men jeg er meget glad for alle jeres ideer.

Jer der anbefaler fedtcremer, tørrer det hurtigt ind i hænderne eller kan det godt være og føles fedtet i længere tid?

Den håndsæbe jeg har skiftet til er en uden sls, og jeg tror helt sikkert også den har gjort en forskel allerede.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Fru Sunshine » 4. maj 2020, 08:52

Oak123 skrev:Mange mange tak for alle jeres anbefalinger, af de cremer der er de bedste for jer. Jeg må læse om dem I har foreslået også ellers få prøvet dem. Den eneste af de forslåede cremer jeg har prøvet, er Elisabeth Ardens 8 Hour håndcreme og den synes jeg ikke gør noget for mine hænder.

Den gør heller ingenting for mine smadrede hænder.

Locobase Repair kan bruges, hvis jeg ikke lige har min White Wonder med mig (men WW er en salve bestående af vaseline, bivoks og paraffin, så den kan godt fedte en del.), og den trænger ret hurtigt ind hos mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Tiger » 23. maj 2020, 09:19

Oak123 skrev:Hej med jer

Jeg har problemer med meget tørre hænder, og har haft det længe. De føles sådan helt ru når man røre ved dem, og jeg har så endelig fundet en creme der hjælper: La Roche-Posay Cicaplast.

Men på grund af Corona (og øget håndvask)- vil jeg tro, er den udsolgt nærmest over alt, fysisk og online. Mine hænder var ved, at være tæt på sig selv igen, men det går hurtigt den anden vej nu jeg er løbet tør for den creme.

Er der nogen af jer herinde, der har et godt råd til en anden creme, der kan måle sig med den?
Jeg har ingen anelse om, hvad denne indeholder der gør den bedre end andre cremer jeg har prøvet :genert:


Den er kommet hjem her, hvis du stadig mangler :) https://www.med24.dk/personlig-pleje/hu ... ream-50-ml
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Oak123
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Oak123 » 25. maj 2020, 12:35

Fru Sunshine skrev:
Oak123 skrev:Mange mange tak for alle jeres anbefalinger, af de cremer der er de bedste for jer. Jeg må læse om dem I har foreslået også ellers få prøvet dem. Den eneste af de forslåede cremer jeg har prøvet, er Elisabeth Ardens 8 Hour håndcreme og den synes jeg ikke gør noget for mine hænder.

Den gør heller ingenting for mine smadrede hænder.

Locobase Repair kan bruges, hvis jeg ikke lige har min White Wonder med mig (men WW er en salve bestående af vaseline, bivoks og paraffin, så den kan godt fedte en del.), og den trænger ret hurtigt ind hos mig.


Nu har jeg prøvet nogle flere cremer..
Og jeg vil også sige, at Locobase er sådan i mellemkategorien for mig, iforhold til hvor god den er til mine meget tørre hænder (der nu er blevet væsentlig bedre). Men helt god er den ikke.
0
Oak123
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Oak123 » 25. maj 2020, 12:36

Tiger skrev:
Oak123 skrev:Hej med jer

Jeg har problemer med meget tørre hænder, og har haft det længe. De føles sådan helt ru når man røre ved dem, og jeg har så endelig fundet en creme der hjælper: La Roche-Posay Cicaplast.

Men på grund af Corona (og øget håndvask)- vil jeg tro, er den udsolgt nærmest over alt, fysisk og online. Mine hænder var ved, at være tæt på sig selv igen, men det går hurtigt den anden vej nu jeg er løbet tør for den creme.

Er der nogen af jer herinde, der har et godt råd til en anden creme, der kan måle sig med den?
Jeg har ingen anelse om, hvad denne indeholder der gør den bedre end andre cremer jeg har prøvet :genert:


Den er kommet hjem her, hvis du stadig mangler :) https://www.med24.dk/personlig-pleje/hu ... ream-50-ml


Tusind tak for heads up, det var godt husket :banan: :gogo:
0
Oak123
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Oak123 » 25. maj 2020, 12:43

Udover Locobase repair har jeg også forsøgt mig med Raunsborg. Og den synes jeg heller ikke kan noget særligt, synes den virker ret meget som andre alm. håndcremer jeg har prøvet.

Og i sidste uge købte jeg også en fra Apoteket, som ekspedienten anbefalede næst efter den der var udsolgt fra La Roche-Posay. Den er fra Avene og hedder Cicalfate og den har også en barriere, der holder er par håndvaske. Dog ikke helt så mange som den fra La Roche-Posay.
Jeg har kun brugt den få gange, så jeg ved endnu ikke hvor effektiv den er. Men den er lidt fed i det og derfor virker den umiddelbart lovende :)

Haha jeg virker efterhånden som en cremoman, men hvad gør man ikke i jagten på den perfekte creme.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf ajnaM » 25. maj 2020, 13:21

Alt med Panthenol, egentlig. Apoteket har som regel flere udgaver i billig version, og der er lidt forskel på cremer og salver, men som udgangspunkt er det samme virksomme stof.

Jeg opdagede det, da jeg blev mor første gang og fik voldsomt tørre hænder af hele tiden at skifte ble og vaske hænder. Intet virkede, før jeg i desperation prøvede at smøre hænderne i sønnens numse-creme - og det var genialt! :D Siden har vi brugt det hjemme til alt fra solskoldninger til smårifter og tør hud eller sprukne læber. Det er genialt til det hele.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Meget tørre hænder og creme udsolgt

Indlægaf Mangoness » 25. maj 2020, 15:48

Oak123 skrev:[...]

Jer der anbefaler fedtcremer, tørrer det hurtigt ind i hænderne eller kan det godt være og føles fedtet i længere tid?

[...]


Jeg vil sige, at det føles fedtet i længere tid (det trænger ikke hurtigt ind), så jeg bruger den kun, når jeg er hjemme eller før sengetid. :)

Jeg har de sidste par måneder haft tørre områder på armene, og fugtighedscreme hjalp ikke, selvom jeg smurte mig ind flere gange om dagen. Det forsvandt først, da jeg begyndte at bruge fedtcreme i stedet.

Det kommer lidt an på mærket, hvor længe det føles fedtet. F.eks. trænger Matas Medicare Fedtcreme 70 % hurtigere ind i min hud end Locobase repair og Locobase fedtcreme.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Skønhed"