Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Akehurst2
Kort karma: 486
Likede indlæg: 9783

Re: Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Indlægaf Akehurst2 » 17. jun 2017, 10:15

Det er godt nok også et indviklet system, der skal sættes i gang på så mange niveauer, at jeg er imponeret over at du holder ved. Det er godt, at folk som dig tager kampen op, for mange kunne nok føle sig så overvældet at de bare koncentrerede dem om selv at komme videre, og jeg kan godt forstå dem. Så et kæmpe skulderklap til dig!

I forhold til den sidste del om ærekrænkelserne, så husk at sådanne er undergivet privat påtale, så du kan ikke melde det til politiet, men skal selv anlægge sag ved domstolene.
1
Brugeravatar
Purple
Kort karma: 45
Likede indlæg: 533

Indlægaf Purple » 17. jun 2017, 10:30

Akehurst2 skrev:Det er godt nok også et indviklet system, der skal sættes i gang på så mange niveauer, at jeg er imponeret over at du holder ved. Det er godt, at folk som dig tager kampen op, for mange kunne nok føle sig så overvældet at de bare koncentrerede dem om selv at komme videre, og jeg kan godt forstå dem. Så et kæmpe skulderklap til dig!

I forhold til den sidste del om ærekrænkelserne, så husk at sådanne er undergivet privat påtale, så du kan ikke melde det til politiet, men skal selv anlægge sag ved domstolene.

Det er et meget indviklet system ja - og mange ting man skal tage højde for. Jeg havde også brug for et pusterum - derfor jeg først indgiver den sidste anmeldelse nu, da jeg syntes det var vigtigt at få gang i specielt erstatningssagen, samt politisagen :)

Jeg forstår også godt dem som bliver overvældede... eller faktisk måske ikke tør... Jeg havde også tanker i starten,- for jeg kan jo virkelig ramme denne læge hårdt med det her, - og jeg havde da mine betænkeligheder ved at gøre dette, - om jeg kunne risikere at sætte mig selv i nogle problemer ved at gøre dette. Det er dog ikke noget jeg har mærket til, udover det jeg har beskrevet her i tråden :gogo:

Vedr. æreskrænkelser - så har jeg som sådan ikke en tanke om, at jeg ønsker at køre sagen ved ved domstolene - min tanke er mere, at det er en god oplysning for politiet, at lægen både har udført journalfusk gentagne gange, samt kommer med usande påstande om mig som patient, for at give patienterstatningen en opfattelse af, at det er mig der ikke taler sandt. Min tanke er dog, at patienterstatningen godt kan se op og ned i det her, både grundet mine beviser, men også i den måde der skrives/modargumenteres på. Lægen modsiger sig selv visse steder, og bruger et skriftsprog som til tider er ganske bombastisk, nok fordi lægen forsøger at få påstandene til at syne korrekte, vigtige og som om denne SLET ikke kan forstå de påstande jeg er kommet med, og som jeg kan bevise - heldigvis! :klap:

En decideret injuriesag, det er ikke noget jeg gider bruge min energi på - men er altså dermed blot info jeg vil videregive til politiet, - også kan de tage en vurdering af dette i forhold til den eksisterende sag, og om det har en sammenhæng dertil for dem :gogo:
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 152
Likede indlæg: 1852

Indlægaf milisa » 17. jun 2017, 23:02

Jøsses. Andet kan jeg simpelthen ikke sige! Godt kæmpet!!!
2
Tally-ho
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 18. jun 2017, 15:50

Jeg vil gerne vise jer en lille video af mine øjne, som de er nu - men jeg aner ikke om det overhovedet er noget jeg kan gøre herinde?
Jeg har forsøgt mig med at lave en GIF - men det kunne jeg ikke få til at virke :fløjt:
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 18. jun 2017, 16:33

I får lige en update her på status af mine øjne etc.

Billederne i ser her, de er taget dags dato, 18 juni 2017.

Som skrevet, så har jeg desværre fortsat mange problemer.

Mine bryn er fortsat skæve - dog kan de sidde lidt mere symmetrisk nogen gange, men ofte ryger det ned og gør mit ansigt meget skævt.
Det er ikke muligt at plukke bryn til et pænere resultat, få tatoveret eller lignende - netop fordi brynet skifter med hvor det sidder, da der trækkes i huden fortsat grundet min lukkedefekt.

Aret på min underarm er cirka 1,6 cm x 3,2 cm.
Når jeg får det varmt, sveder lidt eller lignende - så bliver huden øm og svier. Arret sidder lige hvor kanten ofte er på sommertoppe, kjoler og lignende - og huden reagerer meget nemt på en stofkant, og bliver sviende om øm.

Øjnene har fortsat lukkedefekt, tiltrods for hudtransplantation. Er informeret om, at hvis vi sætter mere hud på, så risikerer jeg et hængende øjenlåg - enhver ændring, kan føre nye problemer med sig tydeligvis :(

Meget røde øjenlåg, da huden er blevet strukket så meget, at det har givet røde sprængninger - de er altid røde, uden undtagelse. Ønsker jeg "ikke at se syg ud" - så skal jeg bruge makeup, noget jeg faktisk ikke gjorde ret ofte før denne operation, da jeg godt kunne lide at gå uden makeup :gruble:

Tydelig farveforskel i forbindelse med hudtransplantation - noget jeg var informeret om ville ske, men det ændrer ikke på, at det er noget jeg naturligvis er ked af.

Jeg har fortsat linjer henovre bryn og midt i pandens øvre del - pga botox jeg havde mens der blev opereret.

Fortsat dagligt brug af øjendråber etc.

Beklager billederne er ret store :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 272
Likede indlæg: 5763

Indlægaf sigge » 19. jun 2017, 08:59

Åh, det er så synd for dig, at du fortsat skal trækkes med alle de fysiske og kosmetiske (i mangel af bedre ord) gener. Jeg tilslutter mig koret af folk, der er virkelig imponeret over, at du alligevel fortsat har kræfter til at føre den sag mod den oprindelige kirurg til ende. Det er så sejt kæmpet.

Jeg ville ønske, jeg kunne sige noget opmuntrende ifm. farven på den transplanterede hud, men jeg går jo selv rundt med et snart 4 år gammelt hudtransplantat i panden, og det er stadig fuldstændig blegt, og jeg har fået at vide, at det aldrig vil blive som den omgivende hud. Det har du sikkert også fået at vide. Mit er så dækket af pandehår, så det ses ikke til daglig. Men jeg tror ikke en meter på den (rigtigt søde) frisør, der vaskede mit hår og bagefter påstod, at hun da overhovedet ikke havde lagt mærke til det, før jeg selv omtalte det.
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 19. jun 2017, 09:38

sigge skrev:Åh, det er så synd for dig, at du fortsat skal trækkes med alle de fysiske og kosmetiske (i mangel af bedre ord) gener. Jeg tilslutter mig koret af folk, der er virkelig imponeret over, at du alligevel fortsat har kræfter til at føre den sag mod den oprindelige kirurg til ende. Det er så sejt kæmpet.

Jeg ville ønske, jeg kunne sige noget opmuntrende ifm. farven på den transplanterede hud, men jeg går jo selv rundt med et snart 4 år gammelt hudtransplantat i panden, og det er stadig fuldstændig blegt, og jeg har fået at vide, at det aldrig vil blive som den omgivende hud. Det har du sikkert også fået at vide. Mit er så dækket af pandehår, så det ses ikke til daglig. Men jeg tror ikke en meter på den (rigtigt søde) frisør, der vaskede mit hår og bagefter påstod, at hun da overhovedet ikke havde lagt mærke til det, før jeg selv omtalte det.

Tusind tak :kram:

Nogen gange, lige som lige nu, der kan jeg godt mærke at kræfterne er små - men samtidig, så føler jeg bare heller ikke, at jeg har noget valg. Jeg SKAL føre den her sag, for min egen skyld - og for andre patienters skyld. Jeg føler ikke, at det kun er min kamp - det er også en kamp for de mulige kommende patienter, som kan risikere at komme i samme klemme, hvis noget går galt i en operation hos den pågældende læge. Det kan jeg ikke lade ske - jeg bliver i hvert fald nødt til at gøre hvad jeg kan, for at det ikke sker :blush2:

Hudfarven på transplantationen - og det røde på begge mine øjenlåg, det vil aldrig ændre sig. Det har jeg fået at vide - så det er "bare et spørgsmål" om at acceptere, og leve med det. It sucks - men det er sådan realiteterne ligger :/

Lige nu er jeg godt nok drænet... den anmeldelse her er omstændig, netop fordi sagen er så enormt stor... jeg kan ikke lave en kortfattet anmeldelse, der er så meget dokumentation og information der skal med, så det kan være nærmest helt uoverskueligt. Selvom jeg har lavet en del af forarbejdet, så er det "næsten som at starte forfra" - fordi tingene skal laves lidt forskelligt, alt efter hvem man henvender sig til jo, en skrivelse til politiet kan ikke sammenlignes med en skrivelse til styrelsen for patientsikkerhed fx.

Jeg knokler lige nu - og den her anmeldelse, den er færdig inden dagen er omme! :rock:
4
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 19. jun 2017, 11:43

Så fik jeg sendt den anmeldelse afsted til styrelsen for patientsikkerhed! :klap:

Sidste store anmeldelse, som jeg skal sammenfatte.. det er altså et VOLDSOMT stort arbejde, fordi sagen er blevet så uendeligt stor og kringlet efterhånden! :gisp:

Jeg har dags dato netop indsendt en anmeldelse, som er på 42 sider - også er der bilag, som er 288 siders ekstra læsning oveni :panik:
+ 2 videosekvenser af mine øjne.

Jeg er træt i hovedet nu.... :blush2:
13
Chichu
Kort karma: 14
Likede indlæg: 495

Indlægaf Chichu » 19. jun 2017, 14:47

Purple skrev:Så fik jeg sendt den anmeldelse afsted til styrelsen for patientsikkerhed! :klap:

Sidste store anmeldelse, som jeg skal sammenfatte.. det er altså et VOLDSOMT stort arbejde, fordi sagen er blevet så uendeligt stor og kringlet efterhånden! :gisp:

Jeg har dags dato netop indsendt en anmeldelse, som er på 42 sider - også er der bilag, som er 288 siders ekstra læsning oveni :panik:

Som en der sandsynligvis skal have fikset mine øjenlåg en dag (min mor blev nødt til at få hendes ordnet fordi de hang og mine bevæger sig i samme retning...), så er jeg så taknemlig over folk som dig, der råber vagt i gevær over for fejlbehandlinger. Tak! Og held og lykke med det, sikke dog en omstændig omgang.
2
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 19. jun 2017, 16:25

Chichu skrev:
Purple skrev:Så fik jeg sendt den anmeldelse afsted til styrelsen for patientsikkerhed! :klap:

Som en der sandsynligvis skal have fikset mine øjenlåg en dag (min mor blev nødt til at få hendes ordnet fordi de hang og mine bevæger sig i samme retning...), så er jeg så taknemlig over folk som dig, der råber vagt i gevær over for fejlbehandlinger. Tak! Og held og lykke med det, sikke dog en omstændig omgang.

Åh, tak for din besked :blomst:

Seriøst... lige nu, hvor jeg igen føler mig enormt drænet af det her, efter en større anmeldelse igen... så betyder sådanne beskeder mere end jeg næsten kan sætte ord på! Både din - og alle de andre søde beskeder jeg har fået både her i tråden, og på grønne kort. Det betyder SÅ meget! :lun:

Hvis bare jeg kan hindre, at én kommer til at stå i samme situation som mig - så er det hele mit arbejde værd i den her sag! :banan:
2
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 20. jun 2017, 06:46

Jeg føler mig helt drænet lige nu - samtidig med, at jeg føler jeg har en del adrenalin i kroppen de dage her... Min hjerne kører omkring denne sag konstant, har svært ved at sove, fordi jeg ligger og tænker etc.

Den sag her, den betyder meget for mig - antallet af timer og den energi jeg ligger i det, det siger vist også meget... men jeg kan mærke, at det er vigtigt for mig, at de instanser der kan bremse de forkerte handlinger, dem håber jeg på får taget aktion på de fronter hvor det er muligt...

Det her handler ikke om, at der er sket menneskelige fejl - for... det kan vi altså alle komme til, vi er jo kun mennesker.... men vi bliver altså nødt til at stå til ansvar for det, når det sker...

Her er der sket nogle grumme fejl i forbindelse med operationen - også fejl, som lægen bestemt ikke burde have fået lavet.... men det værste er nærmest tiden efter den første operation.... journalfusket, løgnene, manglende lyst til at håndtere det på bedste vis, så jeg kan komme godt videre her i livet... Det er så kritisabelt, og det er om noget som sparker til mit retfærdighedsgen, både i forhold til mig selv - men også kommende mulige patienter...

Jeg burde måske slet ikke bruge så meget energi på sagen - de fleste laver en kortere anmeldelse, og lader "resten glide" - men... det kan jeg bare ikke... fordi jeg syntes, at hele det forløb her, det har været - og er stadig - enormt grotesk, uansvarlig, uetisk - og på visse punkter også ulovligt. Jeg kan ikke bare stå model til det - det vil jeg ikke - og jeg kan heller ikke bare lade sådan en læge slippe fra det, uden at jeg har gjort noget for at stoppe andre for at opleve det samme som jeg...

Lige nu er jeg glad for, at den sidste store anmeldelse er sendt afsted - det betyder ikke, at mit arbejde her i sagen er slut, langt langt fra - men de helt store arbejdsgange, de er vist taget nu... og det priser jeg mig lykkelig for...

Lige nu flyder hele stuebordet med mapper, som indeholder dokumenter til hele sagen... noter... harddiske etc.
Det bliver dejligt at pakke det væk i dag, og igen for en kort tid lige kunne "lægge sagen fra mig" - for i realiteten, så er det helt umuligt at glemme det helt, for jeg bliver mindet om det hver eneste dag i kraft af de skader jeg er blevet pådraget..

Jeg håber retfærdighed sker fyldest - og jeg håber, at mit arbejde her i sagen kan gøre en forskel for både mig selv, og for andre i sidste ende. Jeg har snakket med en anden læge, som fortalte mig, at han syntes jeg skulle anmelde - og huske at komme videre... ofte "skete der ingenting" (jeg tror dog ikke, at alvoren er noget han er helt vidende om i denne sag) - og samtidig med at jeg godt kunne følge han i hans tanker omkring det, så er det bare ikke noget jeg er i stand til.... primært fordi jeg stejler helt og aldeles over at lægen ikke ønsker at stå ved, at denne har lavet fejl - men i stedet gør alle mulige krumspring for at undgå at stå til ansvar, blandt andet journalfusk, løgne ved henvisninger, løgne til patienterstatningen etc. Ret nu ryggen, og gå ind i det her som en læge med samvittighed! Det havde fandme været langt pænere! Phew... skulle lige have luft! :blush2:
5
Chichu
Kort karma: 14
Likede indlæg: 495

Indlægaf Chichu » 20. jun 2017, 12:42

Purple skrev:
Chichu skrev:

Seriøst... lige nu, hvor jeg igen føler mig enormt drænet af det her, efter en større anmeldelse igen... så betyder sådanne beskeder mere end jeg næsten kan sætte ord på! Både din - og alle de andre søde beskeder jeg har fået både her i tråden, og på grønne kort. Det betyder SÅ meget! :lun:

Hvis bare jeg kan hindre, at én kommer til at stå i samme situation som mig - så er det hele mit arbejde værd i den her sag! :banan:

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er ved at være drænet for energi. Jeg bliver faktisk lidt forarget over, at det skal kræve så mange ressourcer at blive fejlbehandlet :sur: Hvor er det godt, at du snart kan se enden på det :ae:
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 20. jun 2017, 13:15

Chichu skrev:
Purple skrev:
Chichu skrev:

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er ved at være drænet for energi. Jeg bliver faktisk lidt forarget over, at det skal kræve så mange ressourcer at blive fejlbehandlet :sur: Hvor er det godt, at du snart kan se enden på det :ae:

Årsagen til at det kræver så meget, det er fordi jeg har valgt at melde det til samtlige instanser - også fordi der er flere ting at anmelde, og ikke "bare" fejloperationen. Så.. det er reelt 4 steder, at jeg har en sag kørende på nuværende tidspunkt. Havde det "bare" været en sag om at få erstatning,- så havde det kun været et sted jeg skulle have afklaret forløbet med. Men sagen er kroget efterhånden - og mange ting er kommet til sagen løbende, - så det der burde have været noget mere til at gribe an, det er blevet noget mere krævende.

Hvis der udelukkende var sket en menneskelig fejl, og lægen både havde stået ved det, ikke havde foretaget journalfusk og lignende, ikke begået fejl, som ikke ville være foregået ved anden specialist etc. - jamen, så havde det slet ikke taget så stort et omfang, som det så gør nu :)

Det er rart, at det er sendt afsted nu - jeg kan mærke, at jeg lige skal bruge nogle dage på at få det ud af kroppen igen - det er konstant i mine tanker lige nu, netop fordi jeg "lige har kørt hele sagen igennem igen" for at anmelde til styrelsen for patientsikkerhed. Fra nu af, der skulle det arbejde jeg har foran mig gerne være i lidt mindre doser - om end jeg på ingen måde ved hvad der sker herfra, det må tiden vise - også må jeg tage det som det kommer :blush2:

Denne læge har, efter hvad jeg ved, lavet ret mange fine operationer - men jeg var bare en af dem, hvor der blev lavet nogle meget grumme fejl. Ikke bare menneskelige fejl, men fejl som burde have været undgået, og som ikke er "normale komplikationer", som kan ske fra tid til anden. Der hvor det så går helt galt, og som er årsagen til dette lange forløb, - det er jo så, at der ændres i min journal blandt andet, - og det er næsten det værste, som denne læge har foretaget sig i hele denne sag. Den tillid som er påkrævet at vi har til læger, den kræver at visse retningslinier overholdes 100 % - og det gjorde denne læge ikke, langt fra. Det er grundstenen, at der ikke rettes i journaler - at historien ikke forsøges ændret pga. fejl der laves. Grundstenen - den skal der værnes om, - det er det vigtigste inden for denne verden, altså tilliden :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 49
Likede indlæg: 940

Indlægaf Ladysparrow » 1. jul 2017, 17:26

Puha, hvor lyder det opslidende - sikke en kamp du er igang med. Der er godt nok ikke noget at sige til at du er drænet. Tanker til dig.
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 2. jul 2017, 14:04

Ladysparrow skrev:Puha, hvor lyder det opslidende - sikke en kamp du er igang med. Der er godt nok ikke noget at sige til at du er drænet. Tanker til dig.

Det har også været en del op af bakke, indrømmet :blush2:

Men.. nu har jeg anmeldt alle steder jeg kan, - og givet alt det materiale videre, som jeg er i besiddelse af... så nu skal jeg "bare" fortsat agere lidt tovholder, - og sørge for at tingene glider fremad,- rette når der sker fejl etc.

Det er skønt at det store arbejde nu, håber jeg, er slut - og at jeg udelukkende skal holde øje, rette til og rykke i nogle tråde når det er påkrævet osv. Det er rart mentalt lige at kunne slappe lidt af igen :blush2:

Jeg skal i august til kontrol på Øjenklinikken igen, - så må vi se om der skal yderligere operative indgreb til, - eller om det vil forværre, eller risiko være for stor osv.. Hvis det vurderes, så må skadernes omfang gøres op, - min mén-grad osv, - også må jeg tage den derfra.

Jeg er glad for, at jeg selv har ført sagen så slavisk, for får jeg brug for en advokat i den her sag i forbindelse med erstatning, så er sagen meget overskuelig at gå til, fordi jeg har sat alt kronologisk op osv.

Jeg ved endnu ikke om det er Region Hovedstaden der kommer til at stå for erstatning, eller om det er forsikringsselskabet. Det kommer vist an på hvad udfaldet bliver omkring det faktum, at lægen har fået penge fra det offentlige, tiltrods for at jeg har betalt for operationen selv. Det har jeg forhåbentligt svar på i august/september :)

Da jeg er part i den sag også, i og med at jeg har betalt selv, - så er der muligvis juridisk belæg for at jeg kan anke sagen, hvis de vurderer, at han ikke har handlet i strid med reglerne i forhold til at få betaling fra det offentlige. Jeg har en snert af tvivl om, om informationerne kommer 100 % korrekt og kniv-skarpt frem fordi de "går igennem flere instanser" - og derfor forhørte jeg mig om muligheden for at anke, hvis ikke jeg var enig i afgørelse. Det ville sagsbehandleren undersøge de juridiske muligheder for, men mente ikke, at det var utænkeligt, at jeg vil kunne få denne mulighed :gogo:
0

Tilbage til "Skønhed"