Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Purple
Kort karma: 45
Likede indlæg: 533

Re: Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Indlægaf Purple » 2. jul 2017, 14:14

Har lige forleden dag iøvrigt sendt opdateret materiale til patienterstatningen, så de kan se hvad status er lige netop her og nu. Så de kan se, at tiltrods for hudtransplantation - så er det på ingen måde godt igen, langt fra. Forsøger at sørge for, at det materiale de arbejder ud fra, det er så opdateret og oplysende som overhovedet muligt. Det er trods alt læger, som aldrig har set mig, som skal ind og vurdere på denne sag :)
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 4. jul 2017, 15:13

Lille update herfra:

Er lige i dag blevet indkaldt til en undersøgelse hos en Speciallæge, en læge der skal undersøge de gener jeg har etc. Denne undersøgelse vil ske inden for et par ugers tid :)

Det er jeg noget spændt på :blush2:

Tror jeg bliver lidt nervøs, fordi jeg er bange for det negligeres.... hvorfor jeg er bange for det, det har jeg ingen idé om... :gruble:

Har googlet lægen, og umiddelbart ligner det en rar læge - håber der er afsat fin tid, så vi kan få en god snak omkring det hele - samt få foretaget alle relevante undersøgelser :gogo:
5
Akehurst2
Kort karma: 486
Likede indlæg: 9760

Indlægaf Akehurst2 » 4. jul 2017, 15:25

Purple skrev:Lille update herfra:

Er lige i dag blevet indkaldt til en undersøgelse hos en Speciallæge, en læge der skal undersøge de gener jeg har etc. Denne undersøgelse vil ske inden for et par ugers tid :)

Tror jeg bliver lidt nervøs, fordi jeg er bange for det negligeres.... hvorfor jeg er bange for det, det har jeg ingen idé om... :gruble:

Har googlet lægen, og umiddelbart ligner det en rar læge - håber der er afsat fin tid, så vi kan få en god snak omkring det hele - samt få foretaget alle relevante undersøgelser :gogo:

Dejligt, at der fortsat sker noget. Det må være rart at vide, at sagen tages alvorligt og ikke går i stå.

Og selvfølgelig er han flink - hvorfor skulle han være andet? :)
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 4. jul 2017, 15:28

Akehurst2 skrev:
Purple skrev:Lille update herfra:

Dejligt, at der fortsat sker noget. Det må være rart at vide, at sagen tages alvorligt og ikke går i stå.

Og selvfølgelig er han flink - hvorfor skulle han være andet? :)

Det har du ret i :D

Der har desværre bare tidligere været nogle sager hvor læger dækker lidt over hinanden, blandt andet en øjenlågs-sag fra år tilbage - også her i DK, som virkelig også var grotesk.... Der var lægerne ikke samarbejdsvillige, og patienten havde en meget stor kamp.

Jeg har tjekket lægen, og umiddelbart så er denne ikke inhabil :gogo:

(Man bliver en virkelig god detektiv af sådan en sag her, - finder frem til forskellige relationer osv :blush2: )
4
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 11. jul 2017, 13:20

Jeg har valgt at udsætte undersøgelsen, bestilt af patienterstatningen, til i august grundet min ferie, - samt det faktum, at jeg fortsat har effekt af botox i panden, efter at jeg - på Rigshospitalets Kirurgs opfordring - fik botox i hele panden, for at se om den traumerefleks hun mente jeg havde/har, den ville forsvinde. Den botox-påvirkning kan jeg fortsat mærke - min pande er på ingen måde så bevægelig som som den var før botox, og det vil derfor ikke give et reelt billede af mine skader og gener, - og derfor mener jeg, at denne undersøgelse bør vente, til jeg kan mærke min pande igen er fuldt ud aktiv :)

Jeg overvejer, om jeg bør rykke den helt hen i september, - da jeg alligevel først skal ind på Rigshospitalet til opfølgning slut august, - og patienterstatningen kan alligevel ikke komme videre med sagen, før det er sket heller. Jeg har en tvivl om, om den botox er helt væk start august, med tanke på at jeg kan mærke den relativt meget fortsat. De sammentræknings-linjer jeg har midt i min pande, samt over begge bryn grundet sammentrækninger - de er ikke lige så markante, som de er når jeg er uden botox. Og det er jo, trods alt, "uden botox" - som er det vi skal vurdere ud fra, for det er det eneste reelle billede. En anden ting er, at jeg kan mærke, at jeg igen mere og mere får følelsen af "ikke at kan slappe af i min pande" igen, efter at botox er ved at glide ud igen - en følelse jeg også havde før sidste omgang botox efter kirurgens ønske - altså... at hvis jeg løfter i panden mimisk, så har musklerne svært ved at "falde ned" og slappe af igen... nok fordi jeg netop blev opereret med botox i, og det nu giver en konstant trækning af min hud, fordi det er blevet syet fast efter "mit botox-ansigt" og ikke mit ansigt uden botox. Kan nok bedst sammenlignes med, at man laver en knibeøvelse, og har svært ved at slappe af i underlivet igen... "at det hænger" og skaber noget spænding, hvilket blandet andet fører til spændingshovedpiner centreret til netop midten af panden :)
0
Healthyhappymilla
Kort karma: 6
Likede indlæg: 43

Indlægaf Healthyhappymilla » 17. aug 2017, 11:19

Pyha det er godt nok noget af en omgang du har været / er i gennem! Jeg synes virkelig det er sejt at du tager kampen op! Jeg skal muligvis selv engang have løftet øjenlåg da både min mormor og min mor har været det igennem.
Ham lægen du har haft burde slet ikke få lov til at arbejde mere!! Jeg håber du får medhold i sagen!
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 25. aug 2017, 20:12

Nåå, så er det vist tid til en opdatering igen :gogo:

Sagen er fortsat ikke kommet videre hvad angår journalfusk, da det stadig hænger i bremsen vedr. at bedømme sagen hos regionen, og politiet kan ikke gå videre med sagen omkring journalfusk, før de kan føre en samlet sag. Det forventes vist, at det senest har en afgørelse i regionen i oktober - og den person der er tovholder, afventer jeg stadig vender retur vedr. min mulighed for at anke, hvis sagen falder til lægens fordel. Tovholder har dog haft ferie, - men forventer et svar retur på det inden for de kommende par uger.

Jeg har forleden dag været til undersøgelse hos den kirurg der lavede hudtransplantationen på mig. Svaret er, at der ikke er mere at gøre.
Jeg skal fortsat bruge øjendråber dagligt, samt gel i øjnene når jeg skal sove.

Hun konstaterede overfor mig, at mit syn bliver sløret fordi mine øjne blive tørre,- samt at jeg fortsat har problemer med at lukke korrekt, - men at jeg vil få flere problemer, hvis vi opererer yderligere. En del af af problemet med at lukke øjnene korrekt - udover øjenlågenes skader/lukkedefekt, det er traumereflekser/muskelspasme,- som er opstået efter fejloperationen. Disse reflekser er blandt andet med til at gøre, at jeg ikke kan lukke øjnene korrekt,- og forsøger med botox har ikke ændret det faktum. Specielt mit højre øje har jeg store problemer med, men venstre er ikke gået fri heller.

Her i start september skal jeg ind til en vurdering hos en øjenlæge på et andet hospital, en vurdering der er bestilt af patienterstatningen.
Jeg er klar over, at jeg skal være godt forberedt, - og sørge for at få alle punkter med i forhold til de skader jeg har pådraget mig, både fysiske og psykiske.

Jeg har yderligere i dag taget kontakt til en specifik advokat, som har speciale og mange års erfaring i netop patientskade, da jeg overvejer meget at tage en advokat med ind over her på de sidste etaper erstatningsmæssigt. Jeg ved en advokat har nogle kompetencer og en viden, som jeg som privatperson på ingen måde kan være i besiddelse af. Det er vigtigt for mig, at der gøres alt for at jeg kan imødese den erstatning jeg har krav på - og for at det kan ske, så tror jeg det er givet godt ud, hvis jeg får en ekspert med ind over inden den endelige vurdering foreligger hos patienterstatningen. Jeg forventer yderligere dialog med advokat den kommende uge, og håber på et godt samarbejds-match :gogo: En ande ting jeg overvejer er, om jeg eventuelt har en injuriesag, i kraft af de usande påstande der er fremført af fejloperations-lægen overfor blandt andet patienterstatningen. Lægen har givet usande oplysninger, som udelukkende har til hensigt at sætte mig i et dårligt lys, som skulle gøre at deres vurdering ville falde til hans side. Men jeg er i tvivl om, om det kan kaldes "injurier" - eller om det "bare er falske påstande" - hvis der er nogen herinde der har viden om dette, så kom gerne med jeres tanker om dette :gogo: :blomst:

Jeg har i dag også rykket styrelsen for patientsikkerhed. Jeg anmeldte denne sag til dem midt juni - og fik kvittering herfor. I kvitteringen stod der, at der kunne gå op til en måned før jeg hørte retur. Jeg har dags dato fortsat ikke hørt noget fra dem, så nu har jeg rykket dem for en melding om hvad status er i sagen. Mangler fortsat et sagsnr. blandt andet.

Så... lidt sker der,- og endnu mere vil nok ske den næste månedstid :afro:
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 10:43

Well.. har nu snakket med et par advokater... og begge de de to som tager fast honorar, de anbefaler mig faktisk at afvente en afgørelse, netop fordi sagen er så langt fremme, at speciellægeerklæring etc. snart foreligger. Så vil en eventuel sag være mere "til at gå til" - og mindre omkostningstung, og der er 3 måneder til at anke i efterfølgende, såfremt erstatningen ikke er tilsvarende de skader, svie og smerte etc jeg har måtte håndtere.

Min tanke er, at det er lidt "farligt" med "ingen erstatningen - ingen regning" - mange af dem er lidt "blah blah" med deres info om, hvad det er de reelt skal have for det... at "det kommer meget an på vor arbejdstung opgaven er osv,- og....det tænker jeg nemt kan ende ud i noget rodet noget, hvor man måske ikke er helt enig i det salær der kræves... Er der nogen herinde der har prøvet sådan en advokat før, hvor man kun betaler, hvis man får erstatning?

Specielt en advokat har jeg kig på - og det er timehonorar.. der er en anden debattør herinde som har anbefalet mig ham,- og ham har jeg kontaktet, og han vendte tilbage med et meget konkret og fornuftigt svar. Han er ikke fan af "ingen erstatning - ingen regning" - men.. der er sikkert meget delte meninger om det.

Min tanke er dog, at jeg selv har kørt sagen helt til nu... og tænker at det hurtigt kan blive dyrt for mig, hvis jeg vælger løsningen med "ingen erstatning - ingen regning" - netop fordi jeg faktisk selv har lavet alt indtil nu, og deres priser er ikke særlig gennemskuelige.... Så... min tanke lige nu, det er simpelthen at forberede mig MAX til den samtale jeg snart har med speciallægetid - bestilt af patienterstatningen - også tage den derfra.. først tage en advokat indover når afgørelse er afgivet, og få en vurdering af, om det er en rimelig erstatning jeg er blevet sat til, eller om jeg bør anke den :)
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 28. aug 2017, 11:41

Jeg prøvede at google de advokater, der reklamerer med "ingen erstatning - ingen regning" og jeg synes (som jurist, der i øvrigt har arbejdet på advokatkontor) deres beskriverlser af ydelser, vilkår og pris er utrolig luftige og intetsigende, og jeg ville aldrig bruge en advokat, der havde de betingelser.

Jeg synes det lyder som om, dem du har haft fat i er meget rimelige i deres tilgang i forhold til, at de faktisk anbefaler dig ikke at få hjælp, selvom de kunne lave verdens nemmeste penge ved at kopiere dit grundige forarbejde over på deres brevpapir, så jeg ville følge deres råd og afvente sagens gang.

Nå er foreligger en afgørelse er der også en begrundelse og der er det mere relevant at få nogle juridiske øjne på, der er vant til at bedømme den type tekster.
3
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 12:21

Akehurst2 skrev:Jeg prøvede at google de advokater, der reklamerer med "ingen erstatning - ingen regning" og jeg synes (som jurist, der i øvrigt har arbejdet på advokatkontor) deres beskriverlser af ydelser, vilkår og pris er utrolig luftige og intetsigende, og jeg ville aldrig bruge en advokat, der havde de betingelser.

Jeg synes det lyder som om, dem du har haft fat i er meget rimelige i deres tilgang i forhold til, at de faktisk anbefaler dig ikke at få hjælp, selvom de kunne lave verdens nemmeste penge ved at kopiere dit grundige forarbejde over på deres brevpapir, så jeg ville følge deres råd og afvente sagens gang.

Nå er foreligger en afgørelse er der også en begrundelse og der er det mere relevant at få nogle juridiske øjne på, der er vant til at bedømme den type tekster.

Jeg syntes nemlig også det virker alt for uigennemskueligt... og jeg har trods alt lavet det helt store arbejde selv... så, den anbefalelse med at afvente, den syntes jeg virkelig gav rigtig god mening,- og virkede også meget ærlig :clap:

Det de begge skrev, det var netop, at når afgørelsen foreligger, så er det noget mere lige til lige at tjekke op på den - og finde ud af om den er rimelig, og hvis ikke - i så fald "hvorfor" - også anke den med netop de punkter ekstra på sagen :gogo:

Ved "ingen erstatning - ingen regning" - der aner man faktisk ikke på forhånd hvad de skal have for det,- hverken i kroner og ører,- men ikke engang i procent kan man få klart svar på forhånd... det er jo lidt som et give dem en check, som de selv kan udfylde efter humør :blush:

Nu nævner du, at du netop har nogle kompetencer indenfor områder som disse (advokater) - har du nogen ide om, om jeg bør have en bisidder med i forbindelse med speciallægeerklæring, bestilt af patienterstatningen - eller hvordan bør jeg forholde mig til det?

Min tanke er lidt, at jeg skriver en liste med mén,- de vigtigste øverst, - så jeg får dem sagt, - men udover det sørger for, at han får et papir med de mén jeg mener jeg har pådraget mig, - og nederst skriver, at listen ikke nødvendigvis er fuldstændig (så jeg kan tilføje, hvis jeg finder ud af mere)
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 12:26

Tilføjelse:

Det irriterer mig lidt ved denne sag, at "verdenen er så lille" indenfor øjenlæger - den læge der skal undersøge mig, han kender fx privat den overlæge, som nu har "min fejl-opererende" kirurg ansat i en anden klinik... Hvis den læge der skal skrive min speciallægeerklæring, nu snakker med netop ham omkring denne sag, så er der pludselig en skæv vinkel på, i og med at han har ansat den læge der har fejlopereret mig + den overlæge vist muligvis også har arbejdet sammen med et meget nært familiemedlem i flere år til den kirurg der har fejlopereret mig... Jeg har ingen ide om HVOR godt de kender hinanden - og det er jo "kun" et bindeled til den læge der har opereret mig, men dog et rimelig stort bindeled.... Men er bindeleddet er muligvis et nært et af slagsen..

Så kan det pludselig gå fra at være en habil læge, til at være en inhabil læge der skal lave en speciallægeerklæring på mig jo...

Men... jeg må vente med at tage den... jeg må se hvad jeg mærker når jeg er der, om han er objektiv, - eller om jeg føler han "ikke taler min sag/er imod mig" - også må jeg bare skrue bissen lidt på, og dokumentere som jeg plejer at gøre :afro:
Senest rettet af Purple 28. aug 2017, 12:31, rettet i alt 2 gange.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 28. aug 2017, 12:26

Jeg ved desværre nærmest intet om erstatningsret, så der vil jeg ikke begynde at råde.
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 12:30

Akehurst2 skrev:Jeg ved desværre nærmest intet om erstatningsret, så der vil jeg ikke begynde at råde.

Helt fjong :kram:

Men dine input er altså skønne her i tråden :blush2: :banan:
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 13:05

Puhh, sidder og googler alt det med en speciallægeerklæring, og kan læse om en del dårlige erfaringer, hvor personen der laver den, ikke er objektiv osv... gruer godt nok lidt for den... kan mærke jeg skal "ruste mig op", så jeg er sikker på ikke at "blive trynet"...

Er pisse bange for at komme ind til en der ikke ser på "fakta" - men som har en positiv rolle i forhold til patienterstatningen.. det hører man jo om, fx. i forbindelse med kommuner osv....

Håber mine tanker bliver gjort til skamme!! :blush2:
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 4. sep 2017, 07:29

En lille update igen - både vedr. advokat og speciellægeerklæring:

Jeg har nu af 3 advokater fået at vide, at de vil anbefale mig fortsat at køre sagen selv indtil erstatning er fastlagt i første omgang,- derefter vil de kunne gøre en forskel for erstatningens størrelse eventuelt. De mener jeg har kørt den korrekt indtil videre, og de ikke kan bidrage med noget, før sagen er kommet videre til næste step :)

Vedr. Speciallægen:

Jeg har netop i dag sendt en mail til patienterstatningen, da jeg har opdaget en reel risiko for at denne læge muligvis kan være inhabil. Dette er ikke sikkert, men der er nogle forbindelser, som jeg mener giver grundlag til bekymring. Dette ønsker jeg at oplyse om FØR selve undersøgelsen, så der forhåbentligt ikke kan opstå problemer i forhold til denne viden. Jeg ringer ind til patienterstatningen så snart telefonerne er åbne, men har sendt det skriftligt som sagt :)
5

Tilbage til "Skønhed"