Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 15:39

Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 29. sep 2018, 17:20

Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.


Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 17:35

twinkle skrev:
Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.


Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?

Dét kan jeg! Det var faktisk en meget præcis beskrivelse :) Men hvad faen gør jeg ved det, ved du det?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 29. sep 2018, 19:28

Daine skrev:
twinkle skrev:
Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.


Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?

Dét kan jeg! Det var faktisk en meget præcis beskrivelse :) Men hvad faen gør jeg ved det, ved du det?


Som rens ville jeg vælge en cream cleanser, dvs. en der ikke skummer op. En rens der skummer kan ofte være for hård ved dehydrerer hud, og få den til at overproducere endnu mindre olie.

Så ville jeg bruge en kemisk eksfoliering med enten aha, glykolsyre eller mælkesyre. Jeg vil helt vælge fysiske scrubs fra, da de (også) kan forårsage ekstra overproduktion af olie. Hvis du føler at du har brug for at få din hud “skrubbet” lidt, så brug en fugtig vaskeklud til af eksfoliere din hud blidt fx når du vasker din rens af.

Inden fugtighedscreme ville jeg vælge en serum med masser af hyaluronsyre og antioxidanter - i stedet for serum kan det også være fx en mist (gå så også efter en med fugtbindende glycerin)

Af fugtighedscreme vil jeg gå uden om alt med silikoner, alkohol og stærk parfume.

Så egentlig handler hudeplejen om tynde lag af produkter med maksimal fugtbindende ingredienser.

Hvilke produkter bruger du nu?
Det kan også være en ide at skifte primer og foundation ud med noget der er vandbaseret frem for silikonebaseret. Det kan være sådan noget som Face & Body fra mac
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 19:48

twinkle skrev:
Daine skrev:
twinkle skrev:
Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.


Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?

Dét kan jeg! Det var faktisk en meget præcis beskrivelse :) Men hvad faen gør jeg ved det, ved du det?


Som rens ville jeg vælge en cream cleanser, dvs. en der ikke skummer op. En rens der skummer kan ofte være for hård ved dehydrerer hud, og få den til at overproducere endnu mindre olie.

Så ville jeg bruge en kemisk eksfoliering med enten aha, glykolsyre eller mælkesyre. Jeg vil helt vælge fysiske scrubs fra, da de (også) kan forårsage ekstra overproduktion af olie. Hvis du føler at du har brug for at få din hud “skrubbet” lidt, så brug en fugtig vaskeklud til af eksfoliere din hud blidt fx når du vasker din rens af.

Inden fugtighedscreme ville jeg vælge en serum med masser af hyaluronsyre og antioxidanter - i stedet for serum kan det også være fx en mist (gå så også efter en med fugtbindende glycerin)

Af fugtighedscreme vil jeg gå uden om alt med silikoner, alkohol og stærk parfume.

Hvilke produkter bruger du nu?
Det kan også være en ide at skifte primer og foundation ud med noget der er vandbaseret frem for silikonebaseret. Det kan være sådan noget som Face & Body fra mac


Jeg bruger Matas striber for det meste, dag- og natcreme samt Michellar Water og Rensemælk til sensitiv hud (og alt er uden parfume) + Biotherm Aquasource Deep Serum. Og så bruger jeg primært MF Facefinity Compact 3D, som er en fast foundation og pudder i et.
Men det kunne være, jeg skulle prøve med en mattende dagcreme, jeg googlede lidt og kan se at apotekets mærker Avene, Bioderma og LRP har nogle der skulle være gode - og ikke voldsomt dyre.

Jeg bruger en fysisk scrub, for ellers synes jeg at min hud bliver så ujævn. Jeg har lidt problemer med “nopret” hud i panden og ned mod ørerne. Men jeg kunne jo undgå kinderne :gruble: Jeg kan ikke rigtig se, om min serum har masser af det du nævner, men den er virkelig god at bruge og hjælper på min hud, så jeg håber den er ok :)

Og så ved jeg ikke helt, hvor jeg skal se om den MF Compact jeg bruger er vandbaseret. Det må jeg vist google lidt :)
Edit: Der står den er olie og parfumefri på Magasins hjemmeside.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Mynxiie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2018, 12:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Mynxiie » 1. okt 2018, 12:35

Er der nogen der kan anbefale en klinik til at få vokset bryn?
I Odense og omegn :)
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Xnaiv » 1. okt 2018, 18:43

JoyNips skrev:
Xnaiv skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.


Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?


hvis det er super 3 boosteren så skal man lige være obs på A-vitamin. I hvert fald hvis man ønsker at amme. A-vitamin er fedtopløseligt og udskilles i modermælken.


Der er vidst en notifikation der er gået tabt for mig, men det vidste jeg på ingen måde.
Jeg bruger faktisk a-vitamin nu og havde ikke tænkt det kunne "påvirke" andet end huden. Ved du hvordan det er med graviditet? For der må man jo heller ikke få for meget a-vitamin?
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf OberstNasig » 12. okt 2018, 12:48

Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 12. okt 2018, 13:03

OberstNasig skrev:Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.


Jeg tager altid creme på inden, så huden er mættet. Det synes jeg giver det pæneste resultat.

Edit: jeg bruger kun i ansigt og på hals. Måske det er anderledes.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf OberstNasig » 12. okt 2018, 18:20

Undtagelsen skrev:
OberstNasig skrev:Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.


Jeg tager altid creme på inden, så huden er mættet. Det synes jeg giver det pæneste resultat.

Edit: jeg bruger kun i ansigt og på hals. Måske det er anderledes.


Jeg løber risikoen :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lulu » 13. okt 2018, 07:10

Mynxiie skrev:Er der nogen der kan anbefale en klinik til at få vokset bryn?
I Odense og omegn :)


Jeg har ikke selv prøvet endnu, men har kun læst godtom Odense Velværeklinik i Skt. Klemens, og jeg ønsker mig også gavekort hertil i fødselsdagsgave. Hvis du kan vente en måneds tid med anmeldelse, vil jeg gerne give en der.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 15. okt 2018, 04:26

Nogen der kan anbefale mig en god, svanemærket roll-on deo? Den skal helst bare dufte "rent" og ikke af blomster eller frugt. Men kan næsten heller ikke have, når en deo slet ikke dufter af noget (som f.eks. Neutral).
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Annione » 15. okt 2018, 06:25

OberstNasig skrev:
Undtagelsen skrev:
OberstNasig skrev:Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.


Jeg tager altid creme på inden, så huden er mættet. Det synes jeg giver det pæneste resultat.

Edit: jeg bruger kun i ansigt og på hals. Måske det er anderledes.


Jeg løber risikoen :)


Jeg blander creme og selvbruner i hånden. Nogle gange en gradvis selvbruner med et ekstra sjat selvbruner.
Det giver et ret pænt resultat, og ingen kløe pga tør hud.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 15. okt 2018, 08:26

LaMariposa skrev:Nogen der kan anbefale mig en god, svanemærket roll-on deo? Den skal helst bare dufte "rent" og ikke af blomster eller frugt. Men kan næsten heller ikke have, når en deo slet ikke dufter af noget (som f.eks. Neutral).


Rudolph Cares deo. Den har en helt svag uparfumeret duft og så er den god.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 15. okt 2018, 11:25

Undtagelsen skrev:
LaMariposa skrev:Nogen der kan anbefale mig en god, svanemærket roll-on deo? Den skal helst bare dufte "rent" og ikke af blomster eller frugt. Men kan næsten heller ikke have, når en deo slet ikke dufter af noget (som f.eks. Neutral).


Rudolph Cares deo. Den har en helt svag uparfumeret duft og så er den god.


Den med acai? :)
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Skønhed"