Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 05:48

Det er den her jeg bruger. Jeg startede med saltshampoo efter jeg var på Island og købte en shampoo fra den blå lagune. Den var fantastisk, men dyr, da den koster omkring 30 euro plus 9 euro i fragt så det synes jeg er for dyrt. Læsø shampoen er en fin erstatning.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 5. jun 2016, 15:08

Hvordan er det nu med de der Gillette Venus barberblade, findes der ikke et billigere alternativ eller en kopi? Og/eller var det en "sliber" der var populær på et tidspunkt? Hvad hedder den "sliber" i så fald og hvor fås den?

Det skal ikke være engangsskrabere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 5. jun 2016, 15:59

Juki skrev:Hvordan er det nu med de der Gillette Venus barberblade, findes der ikke et billigere alternativ eller en kopi? Og/eller var det en "sliber" der var populær på et tidspunkt? Hvad hedder den "sliber" i så fald og hvor fås den?
Det skal ikke være engangsskrabere.


Jeg har den der sliber, men synes ikke den fungerer.. jeg har købt en stak barberblade på ebay der kan sættes på venus skrabere. Men har endnu ikke fået dem afprøvet.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 5. jun 2016, 16:04

Junika skrev:
Juki skrev:Hvordan er det nu med de der Gillette Venus barberblade, findes der ikke et billigere alternativ eller en kopi? Og/eller var det en "sliber" der var populær på et tidspunkt? Hvad hedder den "sliber" i så fald og hvor fås den?
Det skal ikke være engangsskrabere.


Jeg har den der sliber, men synes ikke den fungerer.. jeg har købt en stak barberblade på ebay der kan sættes på venus skrabere. Men har endnu ikke fået dem afprøvet.

Ok. Hvor ligger de prismæssigt? Og har du evt. et link?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 5. jun 2016, 16:08

Lismaens skrev:Jeg er heller ikke imponeret over sliberen. Vil man have en billig skraber er Aldis langt bedre end Gilette synes jeg. Dem har jeg brugt i et par år. Hedder Man.

Har du evt. et billede af den?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 5. jun 2016, 16:19

Tak for jeres hurtige svar :kys:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 7. jun 2016, 16:48

Frkvira skrev:Er der nogen af jer der bruger en foundationbørste ? Jeg har lige købt min første i dag, og jeg synes godt nok den er genial :gogo:


Jeg har både brugt Real Techniques Buffing brush, Expert Face brush og Sephoras Pro Airbrush 55 - den sidste er helt klart min favorit :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 7. jun 2016, 19:19

Frkvira skrev:^kan i huske hvad de koster?

Og tak for tips :gogo:


Sephoras er I den dyre ende - måske 200 kr.? Real Techniques er ikke så dyre :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 7. jun 2016, 20:22

Hvor vil I anbefale at gå hen og få kompetent hjælp til at købe en foundation? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 7. jun 2016, 20:36

girl_beat skrev:Hvor vil I anbefale at gå hen og få kompetent hjælp til at købe en foundation? :)


Er det ift. farvevalg? For at være ærlig, så ville jeg være betænkelig omkring de fleste butikker. Man får hurtigt den forkerte farve med hjem, enten fordi salgsassistenterne ikke aner noget om det, eller fordi man bliver farvematchet under skarpt lys (som der jo er i butikker). Den mest sikre metode er nok at gå ind, blive matchet og så få en prøve med hjem så man selv kan prøve før man køber. Eller som det mindste gå ud af butikken og se på farvematchet i dagslys, så man ikke får sig en slem overraskelse.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf orchid89 » 11. jun 2016, 15:16

Er der nogen af jer, der har prøvet en hårmaske med gelatine? :)

Jeg har selv prøvet at eksperimentere lidt med det, og det er som regel ikke gået godt, fordi jeg har haft svært ved at få gelatinen helt opløst. Sidste uge prøvede jeg igen, hvor jeg benyttede en lidt anden metode, og det virkede. Mit hår føles mere og mere lækkert. Jeg har væsentligt mindre frizziness, og når jeg styler det med krølle- eller glatjern holder det i en evighed.
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oxan » 11. jun 2016, 18:19

Jailbird skrev:Er de her noget værd eller er det bare et nyt påfund i stedet for at bruge en vaskeklud? Jeg forstår det ikke. http://eu.feelunique.com/p/The-Konjac-S ... o-Charcoal


Jeg har brugt konjac i en del år, meget blidere mod ansigtet end en vaskeklud men stadig effektiv med rens på, og min hud føles mere jævn når jeg har brugt den.. Jeg synes dog ikke der er synderlig forskel på de dyre og billige, de kan bla købes billigere i normal (andet mærke)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 11. jun 2016, 20:26

girl_beat skrev:Hvor vil I anbefale at gå hen og få kompetent hjælp til at købe en foundation? :)

Jeg gik i Magasin og har fået prøver fra både Clarins og Estee Lauder - pigen fra Clarins ramte bare spot on med mine farver og stil. Jeg blev helt ærgerlig over at det ikke er hende, der skal lave min brudemake-up på dagen :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oxan » 12. jun 2016, 10:22

Jailbird skrev:
Oxan skrev:
Jailbird skrev:Er de her noget værd eller er det bare et nyt påfund i stedet for at bruge en vaskeklud? Jeg forstår det ikke. http://eu.feelunique.com/p/The-Konjac-S ... o-Charcoal


Jeg har brugt konjac i en del år, meget blidere mod ansigtet end en vaskeklud men stadig effektiv med rens på, og min hud føles mere jævn når jeg har brugt den.. Jeg synes dog ikke der er synderlig forskel på de dyre og billige, de kan bla købes billigere i normal (andet mærke)

Sjovt, jeg ville tro det var omvendt hvis svampen "sliber" huden for at gøre huden blødere? Jeg tror ikke jeg har en Normal i nærheden, har i hvert fald aldrig set en :D Tror jeg venter lidt.

Edit: Jeg vil gerne tilføje et stort tak til dem der har anbefalet Super Booster 3, aldrig har min hud været så blød og aldrig har den været så "ufedtet". Helt klart alle pengene værd, eneste minus er parfumen.
Ja, jeg ville lige tilføje det, fordi min hud aldrig har været pænnere og det egentlig er fjollet at jeg overvejer en konjac svamp nu. Men mere vil have mere åbenbart, jeg fjerner den fra kurven igen :)


Den sliber ikke huden, men den renser i dybden med rens på :-) konjac anbefales blandt andet til eksem-hud hvor man så bare bruger den med vand :-)
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf OberstNasig » 12. jun 2016, 19:44

Jeg har købt en mascara til næsten 400 kroner! Ja, du læste rigtigt :nerve:
Den hedder noget med Magnetic Lashes og består af en almindelig mascara og sorte fibre, men børster på, så vipperne bliver lange og fyldige.
Jeg har prøvet det af en enkelt gang og gentog proceduren med mascara og fibre over 3 gange. Det gav et flot resultat, men jeg er ikke sikker på, at jeg ikke kan opnå det samme med en rigtig god mascara, fx Diorshow. Men jeg tror, at jeg vil prøve den af med en anden mascara, da den medfølgende mascara giver et meget naturligt og i mine øjne for naturligt et resultat.
0

Tilbage til "Skønhed"