Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 19:48

Lismaens skrev:
twinkle skrev:
Lismaens skrev:
Filipai skrev:
girl_beat skrev:Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)



Lismaens skrev:
Jeg brugte en god fugtmaske aftenen inden, sov med en god creme, under makeuppen brugte jeg Askepot ampuller, så Estée Lauders Double Wear der blev arbejdet godt ind i huden, lidt rispudder over og så alm. matterende pudder til sidst. Det holdte så godt som hele dagen, på trods af 40 graders varme. Øjenområdet blev selvfølgelig lige rettet til i løbet af dagen da mascaraen begyndte at løbe, men ellers var det så fint. Jeg brugte UD's primer til øjenområdet så øjenskygge og eyeliner sad der hele dagen.

Edit: Jeg mener faktisk at jeg brugte rispudderen under foundation, kun i t-zonen.


Lyder som at jeg må på et par udflugter i magasin, kan være jeg kan få nogle prøver med hjem også.


De har 20% på alt i beautyafdelingen på tirsdag. :D


Ved du, om de også har det online?


Det har de. :gogo:

Tilbuddet gælder kun tirsdag den 22. september, men hele dagen i alle vores forretninger og på Magasin.dk. Husk at medbringe dit Goodie Card.


Aaaaah, FEEEDT :pompom:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 25. sep 2016, 22:41

Hvordan finder man ud af om en sæbe er ikke-udtørrende, før man køber den? :genert:

Er der nogle bestemte ingredienser man kan kigge efter eller undgå? Det er lige meget om det er et stykke eller flydende, det skal bare helst være uden skrammel.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 26. sep 2016, 06:31

Juki skrev:Hvordan finder man ud af om en sæbe er ikke-udtørrende, før man køber den? :genert:

Er der nogle bestemte ingredienser man kan kigge efter eller undgå? Det er lige meget om det er et stykke eller flydende, det skal bare helst være uden skrammel.


Det er lidt svært. :) Hvis der står pH på, så er det en god idé at undgå noget, der er mere basisk (7+) - en pH på omkring de 5 er mere hudvenlig. Du kan også kigge på sulfater/renseagenterne. Der findes skrappere og mildere slags, men en sæbe er ikke nødvendigvis udtørrende, selvom den indeholder en af de mere effektive af slagsen. Men hvis sulfaterne ikke er ingrediens nummer to - og dermed i lidt lavere koncentration, er det en god indikator. Det har også betydning hvor mange plejende ingredienser, den indeholder. Hvis den fx indeholder mange "fatty alcohols", olier osv., er der mindre risiko for, den tørrer huden ud.
Men der er desværre stadig en del trial and error i det alligevel.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 26. sep 2016, 06:42

Der er 20% på alt beauty i Magasin i morgen. Mener der blev spurgt til det for lidt tid siden.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 26. sep 2016, 13:20

Bedste øjenmake-up fjerner uden parfume? :) Jeg troede lige, at min favorit fra Simple kunne strækkes til næste London-tur, men den masede jeg de sidste dråber ud af i går...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 26. sep 2016, 14:38

Kan I anbefale nogle tynde, magnetiske ark som man selv klipper til?

Det skal ikke være magnetisk tape, men der må gerne være klister på den ene side. Til at "depotte" (hvad det nu hedder på dansk :D)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 17:29

Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 2. okt 2016, 18:44

MissBailey skrev:Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?


Er utroligt tilfreds med disse to fra Rimmel

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... -100-ivory

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... dation-303
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 18:58

Filipai skrev:
MissBailey skrev:Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?


Er utroligt tilfreds med disse to fra Rimmel

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... -100-ivory

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... dation-303


Tak :gogo: dem må jeg i matas og teste! Prisen er i hvert fald god!
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 21:10

^og nu fik jeg købt den nederste :gogo: havde et par andre ting jeg skulle have fra Asos - hvor den kun kostede 68kr (yay for det lave pund!). Har en del Rimmel makeup i forvejen så satsede på at skulle bruge samme tone..

Snuppede en corrector fra Stila og en finishing pudder fra Nyx med i samme omgang.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 3. okt 2016, 11:13

No1 skrev:Kan I godt bestille make-up fra asos? Jeg opgav, da de blev ved med at fjerne det fra bestillingerne.


Jeg tror, der er nogen af mærkerne, som de ikke sender til DK. Fx NARS. Men jeg har lige købt en foundation mixer fra NYX på Asos, og der var ikke nogen problemer.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Vixen » 3. okt 2016, 11:28

Suk.... Har nogle af jer erfaringer med øjenbryns-serum eller lignende som får plukkede brynhår til at vende tilbage? Jeg har hørt om det, men altid tænkt, at det selvfølgelig ikke virker.

Jeg har lige stået og betragtet mine manglende bryn i spejlet. Gud, hvor var den brynmode fra 00'erne dog rædsom, og hvor kan jeg næsten ikke tilgive min veninde for at have overbevist mig om, at mine bryn ikke måtte blive "buskede", hvorefter jeg plukkede dem helt i smadder... :whine: Selvom det er mange år siden nu.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2016, 11:45

KinderBueno skrev:Suk.... Har nogle af jer erfaringer med øjenbryns-serum eller lignende som får plukkede brynhår til at vende tilbage? Jeg har hørt om det, men altid tænkt, at det selvfølgelig ikke virker.

Jeg har lige stået og betragtet mine manglende bryn i spejlet. Gud, hvor var den brynmode fra 00'erne dog rædsom, og hvor kan jeg næsten ikke tilgive min veninde for at have overbevist mig om, at mine bryn ikke måtte blive "buskede", hvorefter jeg plukkede dem helt i smadder... :whine: Selvom det er mange år siden nu.


Jeg bruger lige nu M2 eyelash serum til både vipper og bryn. Tidligere har jeg brugt Talika.

Begge dele har været positive bekendtskaber. Bevares, de får jo ikke hår til at springe frem hvor ingen hårsække findes, men jeg synes at de har givet øget vækst og fylde og at de har fyldt skaldede huller i brynene op.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf DollsLiveForever » 3. okt 2016, 13:54

Er der nogen af jer der har prøvet liquid gold fra alpha h? Og hvad synes I så om det ?
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Vixen » 3. okt 2016, 23:23

JoyNips skrev:
KinderBueno skrev:Suk.... Har nogle af jer erfaringer med øjenbryns-serum eller lignende som får plukkede brynhår til at vende tilbage? Jeg har hørt om det, men altid tænkt, at det selvfølgelig ikke virker.

Jeg har lige stået og betragtet mine manglende bryn i spejlet. Gud, hvor var den brynmode fra 00'erne dog rædsom, og hvor kan jeg næsten ikke tilgive min veninde for at have overbevist mig om, at mine bryn ikke måtte blive "buskede", hvorefter jeg plukkede dem helt i smadder... :whine: Selvom det er mange år siden nu.


Jeg bruger lige nu M2 eyelash serum til både vipper og bryn. Tidligere har jeg brugt Talika.

Begge dele har været positive bekendtskaber. Bevares, de får jo ikke hår til at springe frem hvor ingen hårsække findes, men jeg synes at de har givet øget vækst og fylde og at de har fyldt skaldede huller i brynene op.


Spændende, det tror jeg, jeg vil prøve.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Skønhed"