Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf lillebjoern » 28. jan 2019, 13:17

Jedi skrev:
lillebjoern skrev:Nå, men jeg tror jeg er færdig med salicylsyre. Jeg bruger det, som der står på pakken, men nu har jeg fået et stort rødt område, hvor det vitterligt føles som om min hud er ætset af :( Det svier, og føles bare virkelig underligt. Så nu er jeg helt stoppet med salicylsyren og plejer det med eight hour creme flere gange dagligt. Hvordan bruger I salicylsyren?


Øv!

Jeg bruger forskellige slags syre typisk til natten, enten som en ansigtsmaske (lidt krads, kort tid, max 2 gange ugenligt) eller som creme (mildere, toppet med fugtighedscreme og olie).

Er det den rødbedefarvede fra Ordinary, du har brugt? Hvordan har din fremgangsmåde været?


Hov, har først fået set dit svar nu - har været på ferie. Det er ikke den rødbedefarvede, men deres salicylsyre 2% (mener jeg). Den er hvid, og væsken er gennemsigtig. Der står på flakonen, at man skal bruge en lille "drop" både AM og PM. Jeg tager pipetten op og bruger én "dråbe" derfra til hele ansigtet. I perioden inden ovenstående skete, brugte jeg den morgen og aften, men nu har jeg ikke brugt den siden. Jeg overvejer, om jeg skal reducere anvendelsen til et par gange om ugen om aftenen i stedet, for jeg var egentlig glad for resultatet inden jeg fik udslæt... :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 28. jan 2019, 17:45

lillebjoern skrev:
Jedi skrev:
lillebjoern skrev:Nå, men jeg tror jeg er færdig med salicylsyre. Jeg bruger det, som der står på pakken, men nu har jeg fået et stort rødt område, hvor det vitterligt føles som om min hud er ætset af :( Det svier, og føles bare virkelig underligt. Så nu er jeg helt stoppet med salicylsyren og plejer det med eight hour creme flere gange dagligt. Hvordan bruger I salicylsyren?


Øv!

Jeg bruger forskellige slags syre typisk til natten, enten som en ansigtsmaske (lidt krads, kort tid, max 2 gange ugenligt) eller som creme (mildere, toppet med fugtighedscreme og olie).

Er det den rødbedefarvede fra Ordinary, du har brugt? Hvordan har din fremgangsmåde været?


Hov, har først fået set dit svar nu - har været på ferie. Det er ikke den rødbedefarvede, men deres salicylsyre 2% (mener jeg). Den er hvid, og væsken er gennemsigtig. Der står på flakonen, at man skal bruge en lille "drop" både AM og PM. Jeg tager pipetten op og bruger én "dråbe" derfra til hele ansigtet. I perioden inden ovenstående skete, brugte jeg den morgen og aften, men nu har jeg ikke brugt den siden. Jeg overvejer, om jeg skal reducere anvendelsen til et par gange om ugen om aftenen i stedet, for jeg var egentlig glad for resultatet inden jeg fik udslæt... :(


Det er et forsøg værd. F.eks. bare at bruge det om aftenen. Husk:ikke i nærheden af dine irriterede områder OG at bruge solfaktor (trods årstiden).

Generelt er jeg fan af at behandle om aftenen og beskytte om dagen. Det var et eller andet en af de kloge på youtube sagde på et tidspunkt, og det giver meget god mening.
Min hud gakker selv ud her i øjeblikket pga vejret med små overfladiske bumser på en ellers ret normal til tør hud. What to do? Hvis man behandler for hårdt på dem, så bliver min "rigtige" hud helt ødelagt, og samtidig ser det bare ikke så charmerende ud. Så jeg bruger en mild eksfolierende toner (Glycolic acid fra Ordinary men det kunne også være Pixis Glow Tonic), og håber på at det tager det. Og vejret arter sig.
Faktisk ville den lille rødbedefarvede nok være ret god til en maske et par gange om ugen (hvis du har en Magasin i nærheden).
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf lillebjoern » 28. jan 2019, 21:44

Jedi skrev:
lillebjoern skrev:
Jedi skrev:
lillebjoern skrev:Nå, men jeg tror jeg er færdig med salicylsyre. Jeg bruger det, som der står på pakken, men nu har jeg fået et stort rødt område, hvor det vitterligt føles som om min hud er ætset af :( Det svier, og føles bare virkelig underligt. Så nu er jeg helt stoppet med salicylsyren og plejer det med eight hour creme flere gange dagligt. Hvordan bruger I salicylsyren?


Øv!

Jeg bruger forskellige slags syre typisk til natten, enten som en ansigtsmaske (lidt krads, kort tid, max 2 gange ugenligt) eller som creme (mildere, toppet med fugtighedscreme og olie).

Er det den rødbedefarvede fra Ordinary, du har brugt? Hvordan har din fremgangsmåde været?


Hov, har først fået set dit svar nu - har været på ferie. Det er ikke den rødbedefarvede, men deres salicylsyre 2% (mener jeg). Den er hvid, og væsken er gennemsigtig. Der står på flakonen, at man skal bruge en lille "drop" både AM og PM. Jeg tager pipetten op og bruger én "dråbe" derfra til hele ansigtet. I perioden inden ovenstående skete, brugte jeg den morgen og aften, men nu har jeg ikke brugt den siden. Jeg overvejer, om jeg skal reducere anvendelsen til et par gange om ugen om aftenen i stedet, for jeg var egentlig glad for resultatet inden jeg fik udslæt... :(


Det er et forsøg værd. F.eks. bare at bruge det om aftenen. Husk:ikke i nærheden af dine irriterede områder OG at bruge solfaktor (trods årstiden).

Generelt er jeg fan af at behandle om aftenen og beskytte om dagen. Det var et eller andet en af de kloge på youtube sagde på et tidspunkt, og det giver meget god mening.
Min hud gakker selv ud her i øjeblikket pga vejret med små overfladiske bumser på en ellers ret normal til tør hud. What to do? Hvis man behandler for hårdt på dem, så bliver min "rigtige" hud helt ødelagt, og samtidig ser det bare ikke så charmerende ud. Så jeg bruger en mild eksfolierende toner (Glycolic acid fra Ordinary men det kunne også være Pixis Glow Tonic), og håber på at det tager det. Og vejret arter sig.
Faktisk ville den lille rødbedefarvede nok være ret god til en maske et par gange om ugen (hvis du har en Magasin i nærheden).


Tusinde tak for de gode råd :kys: Jeg prøver med en lille smule i aften, og ser, hvad der sker. Det andet er heldigvis helet ret pænt, takket være en god omgang 8 hour creme :D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 31. jan 2019, 16:13

Jeg overvejer en MAC læbestift, men kan ikke beslutte mig for hvilken. Der er så mange fine, og den skal jo også passe til mig, så jeg får den brugt.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 31. jan 2019, 16:40

PaleSeptember skrev:Jeg overvejer en MAC læbestift, men kan ikke beslutte mig for hvilken. Der er så mange fine, og den skal jo også passe til mig, så jeg får den brugt.


Jeg ville starte med at kigge på deres forskellige finishes, og så finde den du synes er mest komfortabel. Jeg er mest glad for deres creamsheen og lustre finish.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 31. jan 2019, 16:56

twinkle skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg overvejer en MAC læbestift, men kan ikke beslutte mig for hvilken. Der er så mange fine, og den skal jo også passe til mig, så jeg får den brugt.


Jeg ville starte med at kigge på deres forskellige finishes, og så finde den du synes er mest komfortabel. Jeg er mest glad for deres creamsheen og lustre finish.


Jeg er ret overbevist om, at det skal være enten amplified, matte eller satin.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Mette » 31. jan 2019, 20:08

TakeAChanceOnMe skrev:Er der nogen der kan anbefale en scrub til ansigtet?
Jeg har virkelig god erfaring med Sensitive serien fra Garnier, men de har ikke en scrub og føler lige jeg mangler dét ekstra.

Nilens jord laver en rigtig god skrub. Uden parfume, parabener osv.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 4. feb 2019, 11:40

Jeg kan se og mærke, at mit hår stort set ikke er vokset det sidste år. Jeg har tidligere haft meget langt hår, og det har også altid vokset forholdsvis hurtigt, og det tog også en spurt det første halve år efter min graviditet for 2,5 år siden.
Jeg gik fra mørk til blond og tilbage igen på et år. Det er derfor selvfølgelig blevet mishandlet voldsomt, men det var overraskende sundt, forholdene taget i betragtning. Spidserne knækkede dog efterfølgende, hvorfor jeg klippede et pænt stykke af. Der er ikke knækkede spidser, når jeg reder det nu, og jeg har ingen spaltede spidser. Men det bliver bare heller ikke rigtig længere :( Og jeg vil gerne have mit lange hår igen, i stedet for til undersiden af skulderbladene, som det har været længe nu.

Jeg har taget multivitaminer og silica tilskud i snart 1 år. Men jeg synes ikke, det gør nogen forskel. Jeg har prøvet forskellige typer silica, og blandt andet nogle, som blev anbefalet herinde. Tror det var noget med biotin. Lige nu er det Matas egne. Jeg køber lidt efter, hvad der er på tilbud. Jeg er også begyndt med ekstra B-vitamin for nylig.

er der andre, som har oplevet det efter en graviditet? Og må jeg høre, hvad der er jeres go-to tilskud? Jeg har overvejet at prøve nogle af de lidt dyrere, som Hairvolume, men er i tvivl om ikke det bare er nogenlunde det samme, som almindelige silicatabletter?

Edit: Kan se at Hairvolume mest er mod hårtab. Men hvad kan man så prøve i stedet?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Persnikedy » 7. feb 2019, 18:21

Er jeg den eneste hvor hanskerne til ting aldrig passer?

Her en håndmaske fra Sephora hvor min alt for korte tommel som altid er irriterende, men selvom jeg spurgte i butikken og damen bag disken fortalte at hendes mand brugte dem og han havde kæmpe hænder så sker det alligevel igen og igen at hansker går i stykker.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 7. feb 2019, 18:50

En full coverage concealer der IKKE er mat, og som ikke fremhæver de fine linjerunder øjenene? Jeg er så træt af at høre på, at jeg da “godt nok ser træt ud...”, og jeg kan se at mine mørke render bliver værre.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 7. feb 2019, 22:41

Jeg er glad for Bobbi Browns creme concealer, den der lille to-pottede tingest. Jeg bruger den dog primært ved indersiden af øjnene/op ad næsen (fremfor under øjnene). Ellers Touche Eclat (sp?) fra YSL, som er mere lysreflekterende end dækkende.

Angiveligt er røde farver gode til at camouflere mørke rander, så måske du istedet for en concealer kan bruge en øjenskygge/læbestift/rouge?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 8. feb 2019, 19:11

Jeg har Touche Eclat, og den dækker absolut intet (det er vel også mere en highlighter end en concealer)..
Jeg har forsøgt mig med corrector, men jeg synes bare ikke jeg har tid til at stå og fedte rundt med først corrector og så concealer.
Jeg bruger også kun concealer på det inderste af øjet, ind mod næsen. At påføre det under hele øjet ser frygteligt ud på mig, mine fine linjer bliver alt for tydelige og det ser alt for “tungt” ud..

Jeg vil bare gerne have en concealer jeg hurtigt kan duppe på, blende og som tager det værste. Har en 1-årig jeg også skal have gjort klar til dagpleje, så tiden om morgenen er tit knap.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2019, 14:33

twinkle skrev:Jeg har Touche Eclat, og den dækker absolut intet (det er vel også mere en highlighter end en concealer)..
Jeg har forsøgt mig med corrector, men jeg synes bare ikke jeg har tid til at stå og fedte rundt med først corrector og så concealer.
Jeg bruger også kun concealer på det inderste af øjet, ind mod næsen. At påføre det under hele øjet ser frygteligt ud på mig, mine fine linjer bliver alt for tydelige og det ser alt for “tungt” ud..

Jeg vil bare gerne have en concealer jeg hurtigt kan duppe på, blende og som tager det værste. Har en 1-årig jeg også skal have gjort klar til dagpleje, så tiden om morgenen er tit knap.

Denne brightener concealer fra maybelline gør det ret godt, synes jeg.
https://www.cocopanda.dk/product/311708 ... ign=kelkoo
Den sætter sig ikke i linjerne og gør en synlig forskel for mørke render. Jeg har tidligere set makeup artister anbefale den til moden hud, netop fordi den ikke sætter sig i linjerne.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. feb 2019, 14:38

Grissebassen skrev:
twinkle skrev:Jeg har Touche Eclat, og den dækker absolut intet (det er vel også mere en highlighter end en concealer)..
Jeg har forsøgt mig med corrector, men jeg synes bare ikke jeg har tid til at stå og fedte rundt med først corrector og så concealer.
Jeg bruger også kun concealer på det inderste af øjet, ind mod næsen. At påføre det under hele øjet ser frygteligt ud på mig, mine fine linjer bliver alt for tydelige og det ser alt for “tungt” ud..

Jeg vil bare gerne have en concealer jeg hurtigt kan duppe på, blende og som tager det værste. Har en 1-årig jeg også skal have gjort klar til dagpleje, så tiden om morgenen er tit knap.

Denne brightener concealer fra maybelline gør det ret godt, synes jeg.
https://www.cocopanda.dk/product/311708 ... ign=kelkoo
Den sætter sig ikke i linjerne og gør en synlig forskel for mørke render. Jeg har tidligere set makeup artister anbefale den til moden hud, netop fordi den ikke sætter sig i linjerne.


Den har jeg desværre været igennem. Jeg synes ikke den dækker særlig fantastisk, og på mig ser den ekstremt “tør” ud, så den fremhæver mine fine linjer :(

Estee Lauder skulle komme ud med en ny concealer her i februar, Double Wear Instant Fix Concealer & Hydra Prep, med concealer i den ene ende og serum i den anden ende. Den tror jeg, at jeg bliver nødt til at prøve..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 9. feb 2019, 14:56

Er der nogen, der kender en håndsæbe i en PÆN indpakning, men som også er uden parfume? Desværre synes jeg alle de fine flydende håndsæber er fyldt med parfume og æteriske olier. Og jeg gider heller ikke en kedelig neutral-sæbe, nu vi lige har fået lavet nyt badeværelse...
0

Tilbage til "Skønhed"