Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 13. okt 2019, 13:26

Lykke skrev:
Misantropen skrev:Jeg har brug for hjælp til et ord for en tilstand i huden. Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad det hedder!

Det er når en lille del i/af huden bliver fortykket/forhornet som en knoldet negl. Jeg mener ikke det har noget med en hårsæk, talgkirtel eller cyste at gøre. Det vokser ud og kommer igen som hård hud på en hæl fx, hvis man fjerner det.

Størrelsen bliver ca 5 mm i diameter. Jeg ved ikke hvor tykke/høje fra huden de kan blive, men under 1 cm vil jeg tro. Jeg tror normalvis kun der danner sig en og ikke flere ved samme område som ved keratosis pilaris, men ellers tror jeg det er lidt ala det samme.

Hjælp :genert:


https://netdoktor.dk/tema/hudoghaar/haa ... gtorne.htm

Det er ikke ligtorne, men tak for svar :)

Jeg tror de kan sidde alle andre steder end fodsåler og håndflader. Det kræver ikke en professionel at fjerne dem. Jeg ved ikke om det primært er noget ældre får.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 24. okt 2019, 16:44

Jeg bestilte 15. oktober 2 pakker med kosttilskud hos Iherb. Jeg har fået en kvittering fra PayPal, men jeg har intet hørt fra Iherb. Ingen bekræftelse på mit køb, kvittering eller andet. Heller ikke i min spam mail.

Andre der har oplevet noget lignende? Jeg har ikke en profil hos dem, så jeg er usikker på, hvordan jeg tager kontakt med dokumentation for mit køb.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Pandesteg » 26. okt 2019, 11:06

Jeg vil gerne tage noget tilskud for at styrke mit hår. Er der nogle anbefalinger til hvad? For år tilbage tog jeg bare B-vitaminer fra apoteket men når jeg googler nu, så er der jo tusind muligheder.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 26. okt 2019, 11:11

Pandesteg skrev:Jeg vil gerne tage noget tilskud for at styrke mit hår. Er der nogle anbefalinger til hvad? For år tilbage tog jeg bare B-vitaminer fra apoteket men når jeg googler nu, så er der jo tusind muligheder.

Du skal finde noget med biotin og zink.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 26. okt 2019, 16:52

Knirkemis skrev:Jeg bestilte 15. oktober 2 pakker med kosttilskud hos Iherb. Jeg har fået en kvittering fra PayPal, men jeg har intet hørt fra Iherb. Ingen bekræftelse på mit køb, kvittering eller andet. Heller ikke i min spam mail.

Andre der har oplevet noget lignende? Jeg har ikke en profil hos dem, så jeg er usikker på, hvordan jeg tager kontakt med dokumentation for mit køb.

Min pakke er kommet frem. Til tolden :( Lige pludselig er det blevet dobbelt så dyrt.
Hvad sket der, hvis man afviser pakken, så den returneres? Får man det fulde beløb retur (minus fragt)?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 26. okt 2019, 17:00

Til jer, der gerne vil styrke jeres hår, så vil jeg anbefale Olapex, som er et sådan hårkurs-lignende produkt. Jeg er indenfor de sidste 2 år gået fra helt gennemfarvet mørkt/sort hår til platinblond, og de forskellige frisører, jeg har talt med, sværger til Olaplex. Min egen frisør bruger det både sammenblandet med blegnings"farven" og som pleje til mit hår, og jeg har købt det selv (nr 3 til hjemmebrug).
Mit hår er så blødt og vokser derudaf, selvom det hver 3. måned bliver totalt afbleget. Det er, ifølge mange frisører, et miraklmiddel :)
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 3. nov 2019, 11:53

Bruger I skin essences? Er lige stødt på det i dag. Det er tilsyneladende en tynd væske som bruges efter rens og inden sera, fordi den primer huden til at tage imod de andre produkter.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 3. nov 2019, 12:13

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Bruger I skin essences? Er lige stødt på det i dag. Det er tilsyneladende en tynd væske som bruges efter rens og inden sera, fordi den primer huden til at tage imod de andre produkter.


Nej, men jeg kender det godt, og har overvejet det, men droppede det. Mine overvejelser er, at min rens bliver skyllet min af og som regel bruger jeg kun lidt miccellar water som alligevel er plejende. Jeg tænker, at det gør samme job. Desuden bruger jeg en del hyaluronsyre, som jeg tænker gør det samme bare mere effektivt. Jeg så det derfor som overflødigt i min rutine, og kom frem til at jeg kunne bruge mine penge på noget bedre. Men jeg ved jo reelt ikke, om det kunne gøre en kæmpe forskel for mig.


Jeg tjekkede nogle af de fugtgivende essenser og de indeholdt blandt andet hyaluronsyre, så jeg synes egentlig også det lyder fjollet at føje det til, bare i en tyndere opløsning. Squalane nævnes også.

Jeg renser med en micellar fra Matas, men skyller den af efter, blandt andet fordi jeg læste engang, at micellar kan blokere for optagelsen af andre ting, som kommer på senere? Noget med størrelsen på molekylerne. Men du lader din blive på (der er et forvirrende ord i sætningen, så jeg ved ikke hvordan det skal forstås)? Har generelt lidt svært ved at finde renseprodukter, som ikke får min hud til at stramme; den pink fra Matas er én af de mildeste jeg har prøvet, men jeg er konsekvent on the look. Hvilken bruger du, som er plejende?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 3. nov 2019, 12:50

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Bruger I skin essences? Er lige stødt på det i dag. Det er tilsyneladende en tynd væske som bruges efter rens og inden sera, fordi den primer huden til at tage imod de andre produkter.


Nej, men jeg kender det godt, og har overvejet det, men droppede det. Mine overvejelser er, at min rens bliver skyllet min af og som regel bruger jeg kun lidt miccellar water som alligevel er plejende. Jeg tænker, at det gør samme job. Desuden bruger jeg en del hyaluronsyre, som jeg tænker gør det samme bare mere effektivt. Jeg så det derfor som overflødigt i min rutine, og kom frem til at jeg kunne bruge mine penge på noget bedre. Men jeg ved jo reelt ikke, om det kunne gøre en kæmpe forskel for mig.


Jeg tjekkede nogle af de fugtgivende essenser og de indeholdt blandt andet hyaluronsyre, så jeg synes egentlig også det lyder fjollet at føje det til, bare i en tyndere opløsning. Squalane nævnes også.

Jeg renser med en micellar fra Matas, men skyller den af efter, blandt andet fordi jeg læste engang, at micellar kan blokere for optagelsen af andre ting, som kommer på senere? Noget med størrelsen på molekylerne. Men du lader din blive på (der er et forvirrende ord i sætningen, så jeg ved ikke hvordan det skal forstås)? Har generelt lidt svært ved at finde renseprodukter, som ikke får min hud til at stramme; den pink fra Matas er én af de mildeste jeg har prøvet, men jeg er konsekvent on the look. Hvilken bruger du, som er plejende?


Det er lidt forskelligt hvad jeg gør. Nogle gange skyller jeg den af, andre gange ikke. Jeg bruger den samme som dig :) jeg tænker ikke så meget over rens, så jeg har ikke kigget efter noget bedre. Det med molekylestørrelsen giver dog mening. Så måske jeg skulle begynde at skylle den af konsekvent. Omvendt er der mega meget kalk i mit vand. Tonere har dog en tendens til at irritere min hud, så det er ikke et oplagt valg for mig. Åh what to do...
Hvis jeg virkelig skal have et fugtboost starter jeg med the ordinary marine hyaluronics som er helt tyndtflydende, derefter den gængse hyaluronic acid og derefter squalane. Min logik er at molekylestørrelsen ved denne rutine går fra lille til større, men det er bare min intuition. Den der marine hyaluronic kunne måske netop høre det essense water gør bare mere effektivt :gruble:


Du kan vaske efter med demineraliseret vand, man kan få en 5 litersdunk i Matas til 40 kr :slem: En sexet tilføjelse til ethvert badeværelse :lol:

Tak for tips ifht fugt :gogo:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 3. nov 2019, 13:52

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Bruger I skin essences? Er lige stødt på det i dag. Det er tilsyneladende en tynd væske som bruges efter rens og inden sera, fordi den primer huden til at tage imod de andre produkter.


Nej, men jeg kender det godt, og har overvejet det, men droppede det. Mine overvejelser er, at min rens bliver skyllet min af og som regel bruger jeg kun lidt miccellar water som alligevel er plejende. Jeg tænker, at det gør samme job. Desuden bruger jeg en del hyaluronsyre, som jeg tænker gør det samme bare mere effektivt. Jeg så det derfor som overflødigt i min rutine, og kom frem til at jeg kunne bruge mine penge på noget bedre. Men jeg ved jo reelt ikke, om det kunne gøre en kæmpe forskel for mig.


Jeg tjekkede nogle af de fugtgivende essenser og de indeholdt blandt andet hyaluronsyre, så jeg synes egentlig også det lyder fjollet at føje det til, bare i en tyndere opløsning. Squalane nævnes også.

Jeg renser med en micellar fra Matas, men skyller den af efter, blandt andet fordi jeg læste engang, at micellar kan blokere for optagelsen af andre ting, som kommer på senere? Noget med størrelsen på molekylerne. Men du lader din blive på (der er et forvirrende ord i sætningen, så jeg ved ikke hvordan det skal forstås)? Har generelt lidt svært ved at finde renseprodukter, som ikke får min hud til at stramme; den pink fra Matas er én af de mildeste jeg har prøvet, men jeg er konsekvent on the look. Hvilken bruger du, som er plejende?


Det er lidt forskelligt hvad jeg gør. Nogle gange skyller jeg den af, andre gange ikke. Jeg bruger den samme som dig :) jeg tænker ikke så meget over rens, så jeg har ikke kigget efter noget bedre. Det med molekylestørrelsen giver dog mening. Så måske jeg skulle begynde at skylle den af konsekvent. Omvendt er der mega meget kalk i mit vand. Tonere har dog en tendens til at irritere min hud, så det er ikke et oplagt valg for mig. Åh what to do...
Hvis jeg virkelig skal have et fugtboost starter jeg med the ordinary marine hyaluronics som er helt tyndtflydende, derefter den gængse hyaluronic acid og derefter squalane. Min logik er at molekylestørrelsen ved denne rutine går fra lille til større, men det er bare min intuition. Den der marine hyaluronic kunne måske netop høre det essense water gør bare mere effektivt :gruble:


Du kan vaske efter med demineraliseret vand, man kan få en 5 litersdunk i Matas til 40 kr :slem: En sexet tilføjelse til ethvert badeværelse :lol:

Tak for tips ifht fugt :gogo:


https://www.youtube.com/watch?v=JO_GbsMrDN0&t=213s

okay det er så noget helt andet som gør ca det samme. Så har jeg faktisk ingen ide om molekylestørrelse.. men det virker fint her :)


Jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra de mange forskellige måder YouTubes oversættelsesrobot hører hendes udtale af hyaluronic acid. Min favorit er 'marine horror ionex'. :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 5. nov 2019, 16:37

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:[

Jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra de mange forskellige måder YouTubes oversættelsesrobot hører hendes udtale af hyaluronic acid. Min favorit er 'marine horror ionex'. :-D



AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :lol: Fuck det er baldret! Jeg anede slet ikke at youtube havde sådan en funktion.. men den skal jeg da til at bruge!


Jeg er i tvivl, om det er en halskæde eller en surface piercing hun har på halsen :genert:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 7. nov 2019, 11:17

Okay, jeg har som sagt fået lidt problemer med tilstoppede og forstørrede porer i panden og på huden ved siden af næsen og under øjnene og ved siden af munden. Hvordan angriber jeg dét bedst? Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort, ud over at bruge hth-cremen i ansigtet, så det er jeg holdt op med, men nu tænker jeg, at huden skal have en oprensningskur.

Hvad kan I anbefale? Gerne konkrete produkter eller produkttyper.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 8. nov 2019, 08:17

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Okay, jeg har som sagt fået lidt problemer med tilstoppede og forstørrede porer i panden og på huden ved siden af næsen og under øjnene og ved siden af munden. Hvordan angriber jeg dét bedst? Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort, ud over at bruge hth-cremen i ansigtet, så det er jeg holdt op med, men nu tænker jeg, at huden skal have en oprensningskur.

Hvad kan I anbefale? Gerne konkrete produkter eller produkttyper.


Efter din anbefaling af niacemide zinc læste jeg videre om det, og det skulle faktisk netop virke modsyore porer. Måske du skal hapse den fra ham? ;)


Jeg har selv nianciamiden, men jeg synes ikke, den virker på det og i tilgift bliver min hud blank af den. Jeg læste om Pudderdåsernes AHA-serum og overvejer den, måske deres T-zone-peeling, men den er måske for voldsom? Jeg har ikke nogen erfaring med deres produkter overhovedet. Men en peel af en eller anden art tænker jeg umiddelbart er vejen frem? Er det ikke det de kan, ud over at fjerne døde hudceller og stimulere collagen etc?

Det er ikke rigtig et problem jeg har haft før, så jeg er lidt på bar bund ifht hvordan man modvirker det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 8. nov 2019, 09:21

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Okay, jeg har som sagt fået lidt problemer med tilstoppede og forstørrede porer i panden og på huden ved siden af næsen og under øjnene og ved siden af munden. Hvordan angriber jeg dét bedst? Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort, ud over at bruge hth-cremen i ansigtet, så det er jeg holdt op med, men nu tænker jeg, at huden skal have en oprensningskur.

Hvad kan I anbefale? Gerne konkrete produkter eller produkttyper.


Efter din anbefaling af niacemide zinc læste jeg videre om det, og det skulle faktisk netop virke modsyore porer. Måske du skal hapse den fra ham? ;)


Jeg har selv nianciamiden, men jeg synes ikke, den virker på det og i tilgift bliver min hud blank af den. Jeg læste om Pudderdåsernes AHA-serum og overvejer den, måske deres T-zone-peeling, men den er måske for voldsom? Jeg har ikke nogen erfaring med deres produkter overhovedet. Men en peel af en eller anden art tænker jeg umiddelbart er vejen frem? Er det ikke det de kan, ud over at fjerne døde hudceller og stimulere collagen etc?

Det er ikke rigtig et problem jeg har haft før, så jeg er lidt på bar bund ifht hvordan man modvirker det.


Det er heller ikke et problem jeg har, så jeg ved ikke, om mine fifs kan hjælpe. Jeg elsker til gengæld syrebehandling. Favoritten er den røde aha bha peel fra the ordinary. Har du den?

Edit: og til dine spørgsmål. Jo det er det :)

Edit: du bruger også allerede retinol ik?


Ja, jeg har den røde vampyrmaske, men jeg bruger den ikke sådan helt regelmæssigt, fordi jeg synes min hud bliver tør af den - eller, det føles som om jeg har fået hård hud på hagen af at bruge den, meget underligt. Jeg tænker, at jeg måske ikke har givet det et godt nok skud at finde ud af hvad jeg bedst bruger den i kombination med.
Jeg har Advanced Retinoid 2%, altså den første version af den og den har jeg nok heller ikke helt fået vænnet min hud til, eller også brugte jeg den lidt for ofte (2 gange om ugen, 3 dages mellemrum) da jeg begyndte at indkøre den (havde den i længere tid inden jeg rigtig begyndte at bruge den, derfor det er den oprindelige version), for jeg fik også tør-agtig hud af den. Jeg kombinerede den med Buffet og det gjorde det lidt rarere, men så læste jeg, at de to ting sammen ophævede hinandens effekt og så holdt jeg op med dét.

Jeg tror sgu jeg køber den der AHA-serum og ser om den ikke virker på det.

... oooog, åbenbart er tilbuddet om de 40% for medlemmer på webapoteket ophørt MENS jeg havde tingene i kurven, for prisen sted fra 112 til 164 da jeg gik til kassen? :gruble:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 9. nov 2019, 06:25

Hvad gør man ved virkelig grimme fødder? Jeg har virkelig meget hård hud på storetåen og mine hæle sprækker og er ikke til at holde bløde uanset. Det er lige meget, hvor meget, jeg filer og smører creme på, så bliver både tå og hæle ved med at være grimme.

Har kigget på Scholl creme til sprukne hæle og den til hård hud, men er der nogen, der ved, om det virker?
Hård hud: https://www.med24.dk/personlig-pleje/hu ... 1kQAvD_BwE
Sprukne hæle: https://www.med24.dk/personlig-pleje/hu ... plus-60-ml
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Skønhed"