Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 27. apr 2018, 13:40

Jeg har tidligere set rigtig mange makeupvideoer på Youtube dagligt, og fulgt jeg ved ikke hvor mange forskellige personer, men til sidst hang det mig langt ud af halsen fordi det virkede alt for ens og indavlet. Sjovt nok var de alle sammen sponseret af Morphé eller havde en eller anden kode hvor man kunne spare nogle procenter, og så alle de der samarbejder med diverse firmaer der laver skønhedsprodukter når de var blevet et kendt navn :træt:

Jeg blev så træt af den måde alle konsekvent lagde deres makeup på fordi sådan gør/gjorde man bare uden at stille spørgsmålstegn ved om det var nødvendigt eller klædeligt. Fx da alle skulle lave contour med jeg ved ikke hvor meget af et produkt, uden at tage højde for deres ansigtstræk og ansigtsform. Og så var mange bare for skabede til min smag, især i takt med at de fik flere og flere abonnenter.

Anyway, jeg faldt lige tilfældigvis over at billede af Jaclyn Hill i går. Hold da op, der er da godt nok sket noget med hende siden hun startede med at lave videoer. Også bare indenfor de sidste par år. Hun er jo næsten ikke til at kende :nerve:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 27. apr 2018, 14:04

Vira skrev:
Juki skrev:Jeg har tidligere set rigtig mange makeupvideoer på Youtube dagligt, og fulgt jeg ved ikke hvor mange forskellige personer, men til sidst hang det mig langt ud af halsen fordi det virkede alt for ens og indavlet. Sjovt nok var de alle sammen sponseret af Morphé eller havde en eller anden kode hvor man kunne spare nogle procenter, og så alle de der samarbejder med diverse firmaer der laver skønhedsprodukter når de var blevet et kendt navn :træt:

Jeg blev så træt af den måde alle konsekvent lagde deres makeup på fordi sådan gør/gjorde man bare uden at stille spørgsmålstegn ved om det var nødvendigt eller klædeligt. Fx da alle skulle lave contour med jeg ved ikke hvor meget af et produkt, uden at tage højde for deres ansigtstræk og ansigtsform. Og så var mange bare for skabede til min smag, især i takt med at de fik flere og flere abonnenter.

Anyway, jeg faldt lige tilfældigvis over at billede af Jaclyn Hill i går. Hold da op, der er da godt nok sket noget med hende siden hun startede med at lave videoer. Også bare indenfor de sidste par år. Hun er jo næsten ikke til at kende :nerve:

Jeg ser efterhånden kun videoer af Wayne Goss, jeg magter ikke det andet der :lol:

Jeg er faktisk også rigtig glad for ikke at følge alle de ligegyldige dramaer og intriger længere, som hvem Jeffree Star nu heller ikke er ven med mere, hvem der hader hvem, hvem der er blevet gode venner, hvem der har været på sponsorferie, hvem der har lavet en øjenskyggepalette, hvem der har opfundet et nyt udtryk osv.. :træt:

Der er nogle jeg stadig abonnerer på fordi det stadig kun handler om at lægge en flot og pæn makeup, samtidig med at der gives råd imens som man kan bruge til noget, og ikke alt muligt ligegyldigt der tager 5 minutter at få promoveret.

Wayne Goss er et godt eksempel på en der laver gode, korte og konkrete videoer, og samtidig har noget at have de råd han giver i. Fx at man skal tage udgangspunkt i sin ansigtform, knoglestruktur osv. og hvordan man bedst gør det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 27. apr 2018, 15:20

Vira skrev:
Juki skrev:
Vira skrev:
Juki skrev:Jeg har tidligere set rigtig mange makeupvideoer på Youtube dagligt, og fulgt jeg ved ikke hvor mange forskellige personer, men til sidst hang det mig langt ud af halsen fordi det virkede alt for ens og indavlet. Sjovt nok var de alle sammen sponseret af Morphé eller havde en eller anden kode hvor man kunne spare nogle procenter, og så alle de der samarbejder med diverse firmaer der laver skønhedsprodukter når de var blevet et kendt navn :træt:

Jeg blev så træt af den måde alle konsekvent lagde deres makeup på fordi sådan gør/gjorde man bare uden at stille spørgsmålstegn ved om det var nødvendigt eller klædeligt. Fx da alle skulle lave contour med jeg ved ikke hvor meget af et produkt, uden at tage højde for deres ansigtstræk og ansigtsform. Og så var mange bare for skabede til min smag, især i takt med at de fik flere og flere abonnenter.

Anyway, jeg faldt lige tilfældigvis over at billede af Jaclyn Hill i går. Hold da op, der er da godt nok sket noget med hende siden hun startede med at lave videoer. Også bare indenfor de sidste par år. Hun er jo næsten ikke til at kende :nerve:

Jeg ser efterhånden kun videoer af Wayne Goss, jeg magter ikke det andet der :lol:

Jeg er faktisk også rigtig glad for ikke at følge alle de ligegyldige dramaer og intriger længere, som hvem Jeffree Star nu heller ikke er ven med mere, hvem der hader hvem, hvem der er blevet gode venner, hvem der har været på sponsorferie, hvem der har lavet en øjenskyggepalette, hvem der har opfundet et nyt udtryk osv.. :træt:

Der er nogle jeg stadig abonnerer på fordi det stadig kun handler om at lægge en flot og pæn makeup, samtidig med at der gives råd imens som man kan bruge til noget, og ikke alt muligt ligegyldigt der tager 5 minutter at få promoveret.

Wayne Goss er et godt eksempel på en der laver gode, korte og konkrete videoer, og samtidig har noget at have de råd han giver i. Fx at man skal tage udgangspunkt i sin ansigtform, knoglestruktur osv. og hvordan man bedst gør det.

Jeg er generelt vild med hans videoer fordi det altså er virkelig gode tips han kommer med, derudover elsker jeg hans ærlighed, og ikke mindst hans menneskesyn. Jeg gad faktisk godt finde flere af "den slags" at følge, hvis du har tips til nogen må du gerne skrive det :D

Jeg har ryddet godt ud i hvem jeg abonnerer på og derudover er det vist over et halvt år siden jeg har fulgt med, så jeg er garanteret håbløst bagud på hvem der stadig ikke har storhedsvanvid :D

Men Pixiwoo synes jeg var gode engang i hvert fald. Lisa Eldridge har også lavet nogle gode videoer, men der er noget ved hende jeg ikke bryder mig om.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 27. apr 2018, 20:07

Jeg elsker Angie fra Hot & flashy
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 27. apr 2018, 20:36

Min datter har arp og jeg har lånt noget af en, som har brugt det på hendes søn og det fjernede hans arp. Men jeg er lidt i tvivl om det er noget skrapt stads og om jeg tør bruge det på min datter på 5 måneder. Er der nogen der kan hjælpe med at tyde indholdet? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal Google for at blive klogere, men der står acid et sted og det lyder voldsomt. :gruble:

Det hedder SaSha og er salicylshampoo. Indhold: sulfated glyceryl oleate, hydrogenated palm glycerinen, peg 4, lauryl Esther sulfate, salicylic acid, peg 40, propylene glycol.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2018, 20:41

Salisylsyre bruges ofte i acne produkter fordi det peeler og dybderenser huden. Hvorfor det nok virker på arp.

Asetylsalicylsyre findes i f.eks. Iprener og kodimagnyl og man omdanner det til salicylsyre. Hvis jeg husker helt korrekt.

Kan huske en craze der engang var hvor nogle på min kostskole knuste iprener og blandede i lidt vand og duppede på bumser :stoned:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 27. apr 2018, 20:57

FormerlyKnownAs skrev:Salisylsyre bruges ofte i acne produkter fordi det peeler og dybderenser huden. Hvorfor det nok virker på arp.

Asetylsalicylsyre findes i f.eks. Iprener og kodimagnyl og man omdanner det til salicylsyre. Hvis jeg husker helt korrekt.

Kan huske en craze der engang var hvor nogle på min kostskole knuste iprener og blandede i lidt vand og duppede på bumser :stoned:


Kan godt huske Ipren-masken. :D

Synes det lyder lidt skrapt at putte i hovedbunden på baby. :gruble: Må overveje det lidt.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 27. apr 2018, 21:47

ina skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Salisylsyre bruges ofte i acne produkter fordi det peeler og dybderenser huden. Hvorfor det nok virker på arp.

Asetylsalicylsyre findes i f.eks. Iprener og kodimagnyl og man omdanner det til salicylsyre. Hvis jeg husker helt korrekt.

Kan huske en craze der engang var hvor nogle på min kostskole knuste iprener og blandede i lidt vand og duppede på bumser :stoned:


Kan godt huske Ipren-masken. :D

Synes det lyder lidt skrapt at putte i hovedbunden på baby. :gruble: Må overveje det lidt.

Kan man ikke putte noget babyolie i badevandet og så give barnet en fugtet vaskeklud ovenpå hovedet med samme vand, for at løsne og bløde det lidt op?

Hvis det er meget slemt kan man måske putte babyolie direkte i hovedbunden, for at løsne, noget tid før det evt. alligevel skal i bad :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. apr 2018, 04:35

ina skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Salisylsyre bruges ofte i acne produkter fordi det peeler og dybderenser huden. Hvorfor det nok virker på arp.

Asetylsalicylsyre findes i f.eks. Iprener og kodimagnyl og man omdanner det til salicylsyre. Hvis jeg husker helt korrekt.

Kan huske en craze der engang var hvor nogle på min kostskole knuste iprener og blandede i lidt vand og duppede på bumser :stoned:


Kan godt huske Ipren-masken. :D

Synes det lyder lidt skrapt at putte i hovedbunden på baby. :gruble: Må overveje det lidt.



Enig, jeg ville ikke gøre det. Jeg ville bruge lidt olie og duppe på og nulre det.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 28. apr 2018, 06:10

ina skrev:Min datter har arp og jeg har lånt noget af en, som har brugt det på hendes søn og det fjernede hans arp. Men jeg er lidt i tvivl om det er noget skrapt stads og om jeg tør bruge det på min datter på 5 måneder. Er der nogen der kan hjælpe med at tyde indholdet? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal Google for at blive klogere, men der står acid et sted og det lyder voldsomt. :gruble:

Det hedder SaSha og er salicylshampoo. Indhold: sulfated glyceryl oleate, hydrogenated palm glycerinen, peg 4, lauryl Esther sulfate, salicylic acid, peg 40, propylene glycol.


Masser en god omgang mandelolie ind i hovedbunden, lad det sidde en time og børst hår/hovedbund igennem med en blød babytandbørste. Gentag hver/hver anden dag, afhængig af mængden af arp.

Vask hår/hovedbund med en mild babyshampoo en gang i ugen, og børst hovedbunden igennem med babytandbørsten hver dag.

Ovenstående holder Benjamins arp nede, uden skrappe midler :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 28. apr 2018, 06:21

twinkle skrev:
ina skrev:Min datter har arp og jeg har lånt noget af en, som har brugt det på hendes søn og det fjernede hans arp. Men jeg er lidt i tvivl om det er noget skrapt stads og om jeg tør bruge det på min datter på 5 måneder. Er der nogen der kan hjælpe med at tyde indholdet? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal Google for at blive klogere, men der står acid et sted og det lyder voldsomt. :gruble:

Det hedder SaSha og er salicylshampoo. Indhold: sulfated glyceryl oleate, hydrogenated palm glycerinen, peg 4, lauryl Esther sulfate, salicylic acid, peg 40, propylene glycol.


Masser en god omgang mandelolie ind i hovedbunden, lad det sidde en time og børst hår/hovedbund igennem med en blød babytandbørste. Gentag hver/hver anden dag, afhængig af mængden af arp.

Vask hår/hovedbund med en mild babyshampoo en gang i ugen, og børst hovedbunden igennem med babytandbørsten hver dag.

Ovenstående holder Benjamins arp nede, uden skrappe midler :)


Det er det vi gør nu, synes bare lidt det er en ulige kamp. Men det er nok eneste løsning. Tak alligevel. Og så til Juki :gogo:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 28. apr 2018, 06:22

FormerlyKnownAs skrev:
ina skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Salisylsyre bruges ofte i acne produkter fordi det peeler og dybderenser huden. Hvorfor det nok virker på arp.

Asetylsalicylsyre findes i f.eks. Iprener og kodimagnyl og man omdanner det til salicylsyre. Hvis jeg husker helt korrekt.

Kan huske en craze der engang var hvor nogle på min kostskole knuste iprener og blandede i lidt vand og duppede på bumser :stoned:


Kan godt huske Ipren-masken. :D

Synes det lyder lidt skrapt at putte i hovedbunden på baby. :gruble: Må overveje det lidt.



Enig, jeg ville ikke gøre det. Jeg ville bruge lidt olie og duppe på og nulre det.


Vi fortsætter kampen med olie. Tak :kys:
1
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LidtLakrids » 29. apr 2018, 08:57

ina skrev:Min datter har arp og jeg har lånt noget af en, som har brugt det på hendes søn og det fjernede hans arp. Men jeg er lidt i tvivl om det er noget skrapt stads og om jeg tør bruge det på min datter på 5 måneder. Er der nogen der kan hjælpe med at tyde indholdet? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal Google for at blive klogere, men der står acid et sted og det lyder voldsomt. :gruble:

Det hedder SaSha og er salicylshampoo. Indhold: sulfated glyceryl oleate, hydrogenated palm glycerinen, peg 4, lauryl Esther sulfate, salicylic acid, peg 40, propylene glycol.

Jeg prøvede også den shampoo til min datter fordi hun havde så meget hår at det var et stort arbejde med olie.. Men jeg var ikke imponeret over effekten, så jeg måtte alligevel igang med olien :sarkasme:
Jeg syntes at masser af olie og en tandbørste til at gnubbe var vejen frem :)
1
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 1. maj 2018, 19:34

En god let ansigtscreme uden parfume og med solfaktor, er det til at finde?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 2. maj 2018, 10:16

Lykke skrev:En god let ansigtscreme uden parfume og med solfaktor, er det til at finde?


Min erfaring er nej, desværre. Jeg har i hvert fald ikke fundet det endnu. Enten er 50% af produktet silikone, eller også er der parfume i. Jeg leder stadig.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"