Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 29. jan 2016, 15:39

Fio skrev:
Filipai skrev:
Fio skrev:
Filipai skrev:
Annione skrev:
Filipai skrev:Hvem kan befale en vidunderkur mod utroligt filtret hår. Jeg vasker ikke hår så ofte, og hvis jeg så ikke reder det igennem minimum et par gange om dagen, begynder det at få dreadlocks.


Hvad bruger du nu? Så jeg ikke kommer med tips, du allerede bruger.


Syoss shampoo, som jeg ikke er glad for, men heldigvis snart har brugt op. Og så dove repair conditioner som jeg virkeligt er glad for. Jeg bruger aussie 3 minute miracle til når det dreadsene skal ud.
Jeg har prøvet med oliekurene fra iherb og kokosolie, men synes ikke det har særlig stor effekt.
Jeg har psoriasis som blusser op hvis jeg vasker håret ofte, min redning er ofte kun at smide lidt balsam i længderne og skylle ud.

Gad bare godt have sundt lækkert hår, og det har jeg bare aldrig haft.


Bruger du en dybderensende shampoo indimellem ? Tænker på buildup kan godt få håret til at filtre og blive uimodtageligt for kure og olier etc.

Ellers kan jeg anbefale Phillip Martins eller Shu Uemura, mit hår har helt skiftet karakter efter jeg er gået over til det (Phillip Martins shampoo, balsam og kur, og Shu Uemura styling produkter). Ingen filter trods jeg har meget naturkrøl, meget mere fylde og shine, håret er nemmere at style og det er bare så medgørligt.


Nej, det gør jeg faktisk ikke, men det kan da være jeg skal prøve det. Især nu hvor mit hår bliver vasket så sjældent. Det er liige en smule over mit SU budget med Phillip Martins produkter. Lyder ellers godt, har nemlig også en smule krøller. Håber på at kunne finde et billigere alternativ.

Er lige blevet tilbudt at prøve noget olaplex behandling, så glæder mig til at se om det kunne gøre noget godt.



Ih. Det kan du glæde dig til, det er simpelthen så lækkert Olaplex!

Har du prøvet hjemmebehandlingen også. ? For det overvejer jeg at købe med ?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. jan 2016, 16:18

Fio skrev:Er der nogen der har erfaring med L'oreal steampod 2.0 og som ved hvad forskellen er på den, og så den første udgave ? Jeg overvejer en steampod, men vil egentlig helst have den sorte pga. farven, men hvis 2.0'eren er markant bedre, så kan jeg nok godt leve med, at den er hvid :D .


2.0 er lettere at have med at gøre. Pladerne er mindre, og den vejer mindre. Et af de store kritikpunkter omkring 1'eren var/er, at pladerne er for store til fx at kunne glatte helt fra hår rod/hovedbund til spids :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. jan 2016, 16:24

Liseletpåtå skrev:Var der nogen af jer der var tilmeldt Goodiebox? Er I glade for det? Findes der andre af den type box? :)


Jeg var ikke glad for det, der var alt for mange produkter jeg ikke fik brugt. Jeg har også prøvet den fra lookfantastic og lipmonthly.

Lookfantastic var jeg heller ikke begejstret for. Jeg vasker kun med sulfat - of silikonefri shampoo/balsam, så jeg kunne meget sjældent bruge det shampoo/balsam der var med i boksen. Og så synes jeg der var alt for lidt (og dårlig) make-up.

Lipmonthly er fra USA, men overstiger ikke toldgrænsen. Den er ok hvis man gerne vil have mange budgetting, i stedet for færre ting af bedre kvalitet. Jeg har en ret omfangsrig make-up samling, og har derfor ikke et behov for kvantitet frem for kvalitet. Synes af og til der var en smule kvalitetsprodukter med, men der var ikke tit.

Hvis du gene vil se hvad der er i boksene og har Instagram, kan du søge på fx #goodieboxdk, #lookfantasticbeautybox og #lipmonthly for at se hvad der er i af forskellige produkter.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. jan 2016, 18:21

Liseletpåtå skrev:
twinkle skrev:
Liseletpåtå skrev:Var der nogen af jer der var tilmeldt Goodiebox? Er I glade for det? Findes der andre af den type box? :)


Jeg var ikke glad for det, der var alt for mange produkter jeg ikke fik brugt. Jeg har også prøvet den fra lookfantastic og lipmonthly.

Lookfantastic var jeg heller ikke begejstret for. Jeg vasker kun med sulfat - of silikonefri shampoo/balsam, så jeg kunne meget sjældent bruge det shampoo/balsam der var med i boksen. Og så synes jeg der var alt for lidt (og dårlig) make-up.

Lipmonthly er fra USA, men overstiger ikke toldgrænsen. Den er ok hvis man gerne vil have mange budgetting, i stedet for færre ting af bedre kvalitet. Jeg har en ret omfangsrig make-up samling, og har derfor ikke et behov for kvantitet frem for kvalitet. Synes af og til der var en smule kvalitetsprodukter med, men der var ikke tit.

Hvis du gene vil se hvad der er i boksene og har Instagram, kan du søge på fx #goodieboxdk, #lookfantasticbeautybox og #lipmonthly for at se hvad der er i af forskellige produkter.


Syntes heller ikke lige nogen af dem tiltaler mig. Heller ikke Birchbox.
Det kunne ellers være hyggeligt med sådan en Box en gang imellem.


Ville ønske at boxycharm og ipsy var til at få i Danmark.. Morphe (make-up pensler/børster) har også lanceret en månedlig boks, men det er jo så udelukkende pensler/børster der er i.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Whoosh » 1. feb 2016, 15:09

Frkvira skrev:Gel sandwich fra Normal, er der nogen af jer der har prøvet den?

Jeg er ret glad for det.
Det er lidt flere erfaringer her: viewtopic.php?f=9&t=504&p=25710&hilit=Jelly#p25710
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Panton » 3. feb 2016, 15:00

Frkvira skrev:Gel sandwich fra Normal, er der nogen af jer der har prøvet den?



jep, den er god synes jeg :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Panton » 3. feb 2016, 15:06

Hvad er egentligt fidusen ved en fibermascara? Jeg har aldrig prøvet een og har ofte tænkt på forskellen . Jeg bruger en alm ikke vandfast mascara, alt efter hvad der lige er på tilbud i matas :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 6. feb 2016, 15:55

Hvordan er det nu når man vil slå nogle ingredienser op, findes der ikke en eller flere sider med oversigter over om det er godt eller skidt? :genert: Ved ikke lige hvad jeg skal søge efter.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 7. feb 2016, 16:56

Kan man købe noget til at krølle sine vipper permanent ved hjemmebehandling? Jeg har to-tre vipper i hver yderkrog af øjet, der ikke gider forblive bukket, det er så irriterende!
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 7. feb 2016, 17:45

Forkert tråd :blush:
Senest rettet af Juki 7. feb 2016, 19:33, rettet i alt 1 gang.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 8. feb 2016, 17:23

Jer der har købt glattejern fra sider som fx lookfantastic, bruger en en adapter ift. stikket, eller skifter i stikket helt?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 9. feb 2016, 10:01

twinkle skrev:Jer der har købt glattejern fra sider som fx lookfantastic, bruger en en adapter ift. stikket, eller skifter i stikket helt?


Jeg bruger en adapter. Spændingen er ikke ens i England og her, så tør ikke andet. Men ved der er mange der bare piller stikket fra hinanden, der er vidst et dansk stik indeni. Men så har man jo stadig samme spænding..
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. feb 2016, 12:16

Fio skrev:
twinkle skrev:Jer der har købt glattejern fra sider som fx lookfantastic, bruger en en adapter ift. stikket, eller skifter i stikket helt?

Jeg bruger adapter i garanti perioden og skifter stikket så snart garantien er udløbet, da man desværre mister garantien, hvis man skifter stikket. Vil gerne have mulighed for at sende det ind, hvis der nu sker noget med det i garantiperioden, har jeg aldrig prøvet, men better safe...


Ja, det har du ret i.. Tak for svar :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. feb 2016, 12:17

Junika skrev:
twinkle skrev:Jer der har købt glattejern fra sider som fx lookfantastic, bruger en en adapter ift. stikket, eller skifter i stikket helt?


Jeg bruger en adapter. Spændingen er ikke ens i England og her, så tør ikke andet. Men ved der er mange der bare piller stikket fra hinanden, der er vidst et dansk stik indeni. Men så har man jo stadig samme spænding..


Ja, spændingen skal man jo også tage højde for!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 14:00

twinkle skrev:Jer der har købt glattejern fra sider som fx lookfantastic, bruger en en adapter ift. stikket, eller skifter i stikket helt?


Jeg fik skiftet stikket helt. Jeg havde en stikdåse i overskud, så det var nemt lige at klippe stikket af den og flytte det over :)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Skønhed"