Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Jedi
Kort karma: 28
Likede indlæg: 921

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 13:58

Filipai skrev:
Jedi skrev:
Bedste forebyggelse mod rynker er spf hele året rundt. Og solbriller ved høj sol for at undgå at knibe øjne og pande sammen (ingen risiko for det i øjeblikket og de næste 4 måneder frem). Der er ikke noget i vejen med spf i diverse produkter, udover at man ikke bruger nok. For at dække et ansigt og hals skal man bruge ca. en teskefuld, og så meget foundation bruger man typisk ikke (meget sidder iøvrigt også tilbage på en pensel/bender).
Spf forebygger iøvrigt også melasma/pigmentpletter samt uens hudfarve efter små ar fra bumser, Hvis du slet ikke kan forenes med solfaktor, ej heller de matte af dem som f.eks. https://www.lookfantastic.com/avene-cle ... lsrc=aw.ds så kan du måske finde en foundation med højere spf eller bruge en mineralpudder ovenpå? Men altså, diverse peelinger uden ordentlig spf bliver til noget bavl, fordi man med peelinger gør huden mere sårbar.

Rødme omkring næse og kinder kan være rosacea. Uanset, så skal man ved rødmen styre sin iver lidt, fordi det er irriteret hud. Hvis man bruger forskellige peelinger, så kan man gøre slemt værre.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at rense med noget madolie (til at fjerne makeup) og derefter med et renseprodukt, som er mildt f.eks. https://www.lookfantastic.dk/avene-anti ... aign=Zanox

Jeg er mest fan af, at man får de produkter, som man allerede har, til at fungere. Det er også derfor, jeg foreslår madolie til at nedbryde makeuppen - det har du, ingen grund til at investere i endnu et produkt, før du har testet om du kan forene dig med ritualet/konsistensen/etc.

Hvis du prøver at tænke "morgen=beskyttelse" og "aften=behandling" så kan du sortere alle dine sager, som du har i forvejen, i to bunker og prøve at sætte det sammen.

Jeg undlader foundation om sommer og bruger i stedet rå mængder faktor 50, fordi jeg er en blegfis der ellers bliver forbrændt, og solbriller er fast inventar fordi jeg har fået lavet øjenbrynsløft og derfor har vænnet mig til at skulle beskytte arene mod sol. Det er ikke rosacea, det er nok nærmest kun mig ligger rigtigt mærke til det, men jeg føler der er enorm farve forskel fra min hud, men det er ikke slemt overhovedet, men nok til at jeg synes det er irriterende. Jeg købte TO azelaic acid hjem, fordi jeg læste godt om det i forhold til udjævne farve, men aner ikke hvor den skal smides ind i min hudpleje.

Azalaic acid kan du bruge om aftenen og alternere den med retinolen hver anden dag. I den den er noget tykkere i konsistensen, skal den bruges efter hyarulonsyre og inden fugtighedscreme.
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 237
Likede indlæg: 3252

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 14:49

Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 137
Likede indlæg: 2125

Indlægaf twinkle » 11. nov 2018, 14:52

Stitch skrev:Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.

A-vitamin og så solcreme hver dag :)
A-vitamin kan være lidt skrap for huden, hvis man ikke er vant til det. Så start med at bruge det en gang ugentligt, og trap langsomt op. Det får dem ikke til at forsvinde, men kan formindske pigmentpletter. A-vitamin er der i fx beaute pacifiques super 3 booster.
1
Jedi

Indlægaf Jedi » 12. nov 2018, 00:19

Stitch skrev:Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.

Det, som Twinkle siger. Derudover kan man få dem zappet med laser for en del penge og smerte, men er nok det værd, hvis det generer dig meget. Dog er det penge ud af vinduet, hvis du ikke bruger solfaktor.
OG hormonprævention og graviditet kan også give pigmentfejl, så det er værd at overveje, om det kan være det. A-vitamin i den rene form må på ingen måde bruges under graviditet.
0
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 06:00

Tak til jer begge :) . Vil prøve A-vitamin. Mit skyldes hård sol i udlandet gennem et par år (boede der), som selv ikke faktor 30 og 50 har kunnet hjælpe på. Jeg bruger dagligt faktor 15 (om vinteren, faktor 30 om sommeren). Men A-vitamin må jeg prøve - det vidste jeg ikke hjalp.

Tak!
0
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 07:03

Har hermed bestilt Beaute Pacifique Tyrostase
creme til pigmentforandringer

Håber den er god! Tak for gode råd :)

Screen Shot 2018-11-12 at 08.00.54.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Trillian
Kort karma: 6
Likede indlæg: 126

Indlægaf Trillian » 13. nov 2018, 08:56

Jeg har næsten opbrugt min Hourglass dim light og der er 20% hos Sephora frem til den 16. med koden loyalty20 - men tænker der kommer et bedre tilbud til black friday - hvad tror I? :gruble:
0
Jedi

Indlægaf Jedi » 13. nov 2018, 17:24

Trillian skrev:Jeg har næsten opbrugt min Hourglass dim light og der er 20% hos Sephora frem til den 16. med koden loyalty20 - men tænker der kommer et bedre tilbud til black friday - hvad tror I? :gruble:

Kan ikke rigtigt gennemskue, om diverse steder sætter noget ordenligt til salg den dag. Eller om det bare er gamle øjenskygger, der drysser :D
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 186
Likede indlæg: 3579

Indlægaf PaleSeptember » 15. nov 2018, 15:19

Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2402

Indlægaf Knirkemis » 15. nov 2018, 19:10

PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.
Nu bruger jeg denne, og det ser rigtig fint ud :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Trappestige
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1122

Indlægaf Trappestige » 15. nov 2018, 19:37

Min datter ønsker sig noget der dækker rødme efter bumser. Hun får ikke lov til at fuldspartle sig med foundation og pudder endnu. Men hvad skal jeg så se efter? Min erfaring med de der spot sticks fra min egen ungdom er at de sætter sig som en tør brun kage på bumsen og det gør jo ligesom ikke sagen bedre. Men der må være kommet noget bedre siden da. ;) Hun har enormt tør- og sart hud. Helst ikke noget med griseri i. Altså paraben- og parfumefrit. Og ikke udtørrende!
Hvad skal jeg gå efter?
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 16. nov 2018, 06:57

Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.

Jeg glemte at skrive, at det skal være pudderform. Jeg har sådan en highlighterstick fra Clinique, og den tværer min foundation rundt, når jeg bruger den.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2402

Indlægaf Knirkemis » 16. nov 2018, 07:28

PaleSeptember skrev:
Knirkemis skrev:

Jeg glemte at skrive, at det skal være pudderform. Jeg har sådan en highlighterstick fra Clinique, og den tværer min foundation rundt, når jeg bruger den.

Ok. Har du prøvet at duppe det på med fingrene? Eller skal det bare helst være med en børste? Jeg synes Nyx og the body shop har nogle fine nogle i pudderform.
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 16. nov 2018, 07:39

Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:
Knirkemis skrev:

Ok. Har du prøvet at duppe det på med fingrene? Eller skal det bare helst være med en børste? Jeg synes Nyx og the body shop har nogle fine nogle i pudderform.

Jeg har prøvet på flere måder. Jeg ved ikke, hvordan det er meningen, at den skal bruges. Jeg prøver at kigge på NYX og Body shop :)
1
Jedi

Indlægaf Jedi » 16. nov 2018, 10:45

Trappestige skrev:Min datter ønsker sig noget der dækker rødme efter bumser. Hun får ikke lov til at fuldspartle sig med foundation og pudder endnu. Men hvad skal jeg så se efter? Min erfaring med de der spot sticks fra min egen ungdom er at de sætter sig som en tør brun kage på bumsen og det gør jo ligesom ikke sagen bedre. Men der må være kommet noget bedre siden da. ;) Hun har enormt tør- og sart hud. Helst ikke noget med griseri i. Altså paraben- og parfumefrit. Og ikke udtørrende!
Hvad skal jeg gå efter?

En concealer i creme-konsistens. De fleste mærker har dem. Det vigtigste er at finde den rette farve (kan være godt med noget grønligt, når det er rødme hun vil dække) og sørge for god hygiejne (lidt på en vatpind og så fordele fra vatpinden med fingeren).
Kunne være sådan noget her https://www.lookfantastic.dk/nyx-profes ... 30148.html
1

Tilbage til "Skønhed"