Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Undtagelsen
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1218

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 4. jan 2019, 11:54

bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg er også rigtig glad for den var RC, men har tidligere haft en fra Karmameju, som også var vældig lækker på huden.
Til gengæld duftede den virkelig meget, hvorfor jeg droppede den, men hvis det ikke generer dig, kunne det være en mulighed.
Jeg kan dog ikke huske hvilken en jeg havde.
1
bette
Kort karma: 8
Likede indlæg: 125

Indlægaf bette » 4. jan 2019, 12:17

Undtagelsen skrev:
bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg er også rigtig glad for den var RC, men har tidligere haft en fra Karmameju, som også var vældig lækker på huden.
Til gengæld duftede den virkelig meget, hvorfor jeg droppede den, men hvis det ikke generer dig, kunne det være en mulighed.
Jeg kan dog ikke huske hvilken en jeg havde.

Tak for svar :) Jeg er dog heller ikke til meget duftende sager så jeg tror jeg holder mig væk fra den.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1470

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 16:18

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.
1
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Chachacha

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 16:21

Beauté Pacifique Serum Paradoxe er faktisk også mere en ansigtsolie end en serum. Den er virkelig populær og SÅ rar på huden. Jeg bruger den selv hver morgen og så Pai olien om aftenen.
1
bette
Kort karma: 8
Likede indlæg: 125

Indlægaf bette » 4. jan 2019, 17:19

Chachacha skrev:

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.

Se, det var en lidt anden prisklasse! Tusind tak, jeg skal helt klart tjekke det lidt mere ud. Hvordan synes du duften er på den fra Pai?
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 137
Likede indlæg: 2125

Indlægaf twinkle » 4. jan 2019, 18:38

bette skrev:
Chachacha skrev:

Se, det var en lidt anden prisklasse! Tusind tak, jeg skal helt klart tjekke det lidt mere ud. Hvordan synes du duften er på den fra Pai?

Ellers kan du overveje en olie som fx hybenkerneolie, den fås billigt i mange helsekostforretninger. Hvis du er mest til et “blandingsprodukt” kan du evt. kigge på the Ordinary - fx https://theordinary.com/product/rdn-b-oil-30ml?redir=1
2
Trappestige
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Trappestige » 4. jan 2019, 18:53

Chachacha skrev:Beauté Pacifique Serum Paradoxe er faktisk også mere en ansigtsolie end en serum. Den er virkelig populær og SÅ rar på huden. Jeg bruger den selv hver morgen og så Pai olien om aftenen.

Den har jeg brugt i nogle år nu. Den er fantastisk!
2
Brugeravatar
Chachacha

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 19:54

bette skrev:
Chachacha skrev:

Meget neutral og “oliet”. Det er en ret fed olie ligesom Rudolphs hvor fx Beauté Pacifique er en smule lettere, dog stadig meget nærende. Men bedre egnet under makeup, derfor er det også min morgen-olie/serum her om vinteren :)
1
Brugeravatar
Chachacha

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 19:58

twinkle skrev:Ellers kan du overveje en olie som fx hybenkerneolie, den fås billigt i mange helsekostforretninger. Hvis du er mest til et “blandingsprodukt” kan du evt. kigge på the Ordinary - fx https://theordinary.com/product/rdn-b-oil-30ml?redir=1

Den B oil ser spændende ud. Er det en du har prøvet? Jeg har faktisk den rene marula olie derfra, der også er god :gogo:
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 335
Likede indlæg: 6980

Indlægaf DenSyngendeLussing » 5. jan 2019, 15:27

Hermed et lille tip til andre makeupglade, der er lige så klodsede som mig: Jeg har fundet ud af, at man kan reparere ødelagte skygger, blushes og andet presset pulvermakeup, hvis man er kommet til at smide det på gulvet. Man skal bare hakke de knuste dele helt i stykker med en tandstikker, blande lidt alkohol i (jeg brugte en smule ethanol) og så blidt presse den våde pulverblanding på plads igen med en plastikdækket rund flade (jeg brugte en flad tyver).

Efter en halv dags tørretid er alkoholen fordampet og min øjenskygge, som jeg tabte i morges er så god som ny. :D
6
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4741

Indlægaf lillebjoern » 7. jan 2019, 08:27

Jeg er begyndt at få meget uren hud på ryggen; det er noget jeg får en gang imellem og som bliver fremprovokeret af noget hormonelt. Sidst fik jeg tetracyklin imod det, men vil helst gerne undgå penicillin. Kender I nogle gode kropssæber/rens/whatever, som man kan bruge i badet? Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis vil forsvinde, fordi det jo netop er hormonelt fremprovokeret, men min læge anbefalede at jeg kunne rense så grundig som muligt for at holde det nede.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Jedi
Kort karma: 28
Likede indlæg: 921

Indlægaf Jedi » 7. jan 2019, 22:29

lillebjoern skrev:Jeg er begyndt at få meget uren hud på ryggen; det er noget jeg får en gang imellem og som bliver fremprovokeret af noget hormonelt. Sidst fik jeg tetracyklin imod det, men vil helst gerne undgå penicillin. Kender I nogle gode kropssæber/rens/whatever, som man kan bruge i badet? Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis vil forsvinde, fordi det jo netop er hormonelt fremprovokeret, men min læge anbefalede at jeg kunne rense så grundig som muligt for at holde det nede.

Nogle bodywash- og lotions har salicylsyre i sig. Jeg kan ikke lige på stående fod huske et mærke, men jeg tror jeg ville vælge sådan noget frem for mekanisk skrub. Og så ville jeg holde området rent og ikke-irriteret af f.eks. tøj, der gnider på området (BHer, syntetiske bluser etc.)
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4741

Indlægaf lillebjoern » 8. jan 2019, 07:48

Jedi skrev:
lillebjoern skrev:Jeg er begyndt at få meget uren hud på ryggen; det er noget jeg får en gang imellem og som bliver fremprovokeret af noget hormonelt. Sidst fik jeg tetracyklin imod det, men vil helst gerne undgå penicillin. Kender I nogle gode kropssæber/rens/whatever, som man kan bruge i badet? Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis vil forsvinde, fordi det jo netop er hormonelt fremprovokeret, men min læge anbefalede at jeg kunne rense så grundig som muligt for at holde det nede.

Nogle bodywash- og lotions har salicylsyre i sig. Jeg kan ikke lige på stående fod huske et mærke, men jeg tror jeg ville vælge sådan noget frem for mekanisk skrub. Og så ville jeg holde området rent og ikke-irriteret af f.eks. tøj, der gnider på området (BHer, syntetiske bluser etc.)

Tak! Det vil jeg kigge efter :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
ajnaM
Kort karma: 331
Likede indlæg: 6918

Indlægaf ajnaM » 8. jan 2019, 13:05

lillebjoern skrev:
Jedi skrev:

Tak! Det vil jeg kigge efter :)

Du kan eventuelt bare købe salicylsyren her:

https://www.magasin.dk/salicylic-acid-2 ... 1_061.html

Mit indtryk er, at mælkesyre har endnu bedre effekt. Jeg bruger en kombi af salicylsyre og mælkesyre på mine arme - det har fået 100% bugt med de knopper (keratosis pilaris), jeg havde. :gogo:
1
Trappestige
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Trappestige » 9. jan 2019, 16:47

Jeg har det sidste år fået 3 små tingenoter på den ene side af ansigtet, ved kind, næse og over øje. Dem vil jeg egentlig rigtig gerne have fjernet, da de ligner små bumser. Er der nogle der har prøvet det? Jeg tvivler på at en hudlæge vil gøre det, da de er så små at det egentlig ikke betyder noget. Men hvem kan så fjerne dem, så man ikke får kæmpe ar efter det? Er der evt. nogen der har oplevet at den slags forsvinder efter kemisk peeling?
0

Tilbage til "Skønhed"