Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. sep 2018, 13:25

Øv, altså. Jeg har købt en ny concealer fra Max Factor - Radiant Lift, og den er virkelig en katastrofe. Der er synligt glimmer i :shock: :shock:
Jeg swatchede den ellers i butikken og undersøgte den nøje, for i deres nye foundation man man nemlig tydeligt se, at der er glimmer i. Jeg kunne dog ikke umiddelbart se noget. I går efter at have haft den på under øjnene en halv dag kigger jeg mig selv i spejlet og opdager, at jeg glitrer som en diskokugle :nej:
Det eneste sted i mit ansigt jeg vil have synligt glimmer er på mine øjenlåg..
1
Grissebassen
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1431

Indlægaf Grissebassen » 11. sep 2018, 10:48

Er der mon nogen dulle-eksperter herinde, der kan anbefale mig en mineral-blush?
Jeg har forelsket mig i Burts Bee's, men den kan desværre ikke fås i Europa :whine:
Den skal være mat, og jeg kan ikke finde hoved og hale i, hvad man kan få herhjemme.
0
JoyNips
Kort karma: 598
Likede indlæg: 9479

Indlægaf JoyNips » 15. sep 2018, 10:29

Er der nogen, der laver deres egen sugaring og har en foolproof opskrift?
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 24. sep 2018, 16:21

Jeg ved godt produkterne er helt nye, men er der nogen af jer der har prøvet pudderdåsernes nyeste a-vitamincreme/r? Eller det er vist nærmere serums
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 590

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 17:50

Købte Maybelline Super Stay Matte Ink læbestift med en applikator. Jesus på en traktor den er ringe! Jeg havde forestillet mig noget mat velour look, og fik istedet udtørret flodleje. Tilbage til det dyre shit.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1951
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19910

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 15:39

Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 29. sep 2018, 17:20

Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg bruger produkter fra Max Factor, og pt ansigtscremer fra Matas eget mærke. Har dog også være omkring Biotherms cremer uden synligt resultat.

Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 17:35

twinkle skrev:
Daine skrev:Jeg døjer med meget skinnende ansigsthud efter et stykke tid. Specielt når jeg er indendørs. Jeg kan mærke en form for ‘film’ på huden efter et par timer og jeg får en meget blank overflade. Samtidig kan jeg mærke, at huden strammer, specielt henover kinderne og især hvis jeg har flydende foundation på, selvom jeg forsøger at bruge mindst muligt. Det irriterer mig grænseløst - især når jeg kigger på min medkursister der alle har fine matte ansigter. What to do?

Jeg tænker problemet er, at du har dehydreret hud. Så den oveproducerer olie, men føles samtidig tør og stram - kan du nikke genkendende til det?

Dét kan jeg! Det var faktisk en meget præcis beskrivelse :) Men hvad faen gør jeg ved det, ved du det?
0
Trappestige
Kort karma: 29
Likede indlæg: 550

Indlægaf Trappestige » 29. sep 2018, 18:01

Daine skrev:
twinkle skrev:

Dét kan jeg! Det var faktisk en meget præcis beskrivelse :) Men hvad faen gør jeg ved det, ved du det?

Én anbefalede mig for noget tid siden Origins’ Drink up mask (natcreme). Ikke ret meget andet har været effektivt nok til mig, men dén gør altså underværker efter noget tid. Er helt afhængig af den nu. Og de dage jeg går hjemme, bruger jeg ikke makeup men går og smører mig ind 2-3 gange om dagen (Bruger Beaute Pacifique cremer og serum) og/eller bruger intense fugtmasker.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 29. sep 2018, 19:28

Daine skrev:
twinkle skrev:

Som rens ville jeg vælge en cream cleanser, dvs. en der ikke skummer op. En rens der skummer kan ofte være for hård ved dehydrerer hud, og få den til at overproducere endnu mindre olie.

Så ville jeg bruge en kemisk eksfoliering med enten aha, glykolsyre eller mælkesyre. Jeg vil helt vælge fysiske scrubs fra, da de (også) kan forårsage ekstra overproduktion af olie. Hvis du føler at du har brug for at få din hud “skrubbet” lidt, så brug en fugtig vaskeklud til af eksfoliere din hud blidt fx når du vasker din rens af.

Inden fugtighedscreme ville jeg vælge en serum med masser af hyaluronsyre og antioxidanter - i stedet for serum kan det også være fx en mist (gå så også efter en med fugtbindende glycerin)

Af fugtighedscreme vil jeg gå uden om alt med silikoner, alkohol og stærk parfume.

Så egentlig handler hudeplejen om tynde lag af produkter med maksimal fugtbindende ingredienser.

Hvilke produkter bruger du nu?
Det kan også være en ide at skifte primer og foundation ud med noget der er vandbaseret frem for silikonebaseret. Det kan være sådan noget som Face & Body fra mac
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 19:48

twinkle skrev:
Daine skrev:
twinkle skrev:

Som rens ville jeg vælge en cream cleanser, dvs. en der ikke skummer op. En rens der skummer kan ofte være for hård ved dehydrerer hud, og få den til at overproducere endnu mindre olie.

Så ville jeg bruge en kemisk eksfoliering med enten aha, glykolsyre eller mælkesyre. Jeg vil helt vælge fysiske scrubs fra, da de (også) kan forårsage ekstra overproduktion af olie. Hvis du føler at du har brug for at få din hud “skrubbet” lidt, så brug en fugtig vaskeklud til af eksfoliere din hud blidt fx når du vasker din rens af.

Inden fugtighedscreme ville jeg vælge en serum med masser af hyaluronsyre og antioxidanter - i stedet for serum kan det også være fx en mist (gå så også efter en med fugtbindende glycerin)

Af fugtighedscreme vil jeg gå uden om alt med silikoner, alkohol og stærk parfume.

Hvilke produkter bruger du nu?
Det kan også være en ide at skifte primer og foundation ud med noget der er vandbaseret frem for silikonebaseret. Det kan være sådan noget som Face & Body fra mac

Jeg bruger Matas striber for det meste, dag- og natcreme samt Michellar Water og Rensemælk til sensitiv hud (og alt er uden parfume) + Biotherm Aquasource Deep Serum. Og så bruger jeg primært MF Facefinity Compact 3D, som er en fast foundation og pudder i et.
Men det kunne være, jeg skulle prøve med en mattende dagcreme, jeg googlede lidt og kan se at apotekets mærker Avene, Bioderma og LRP har nogle der skulle være gode - og ikke voldsomt dyre.

Jeg bruger en fysisk scrub, for ellers synes jeg at min hud bliver så ujævn. Jeg har lidt problemer med “nopret” hud i panden og ned mod ørerne. Men jeg kunne jo undgå kinderne :gruble: Jeg kan ikke rigtig se, om min serum har masser af det du nævner, men den er virkelig god at bruge og hjælper på min hud, så jeg håber den er ok :)

Og så ved jeg ikke helt, hvor jeg skal se om den MF Compact jeg bruger er vandbaseret. Det må jeg vist google lidt :)
Edit: Der står den er olie og parfumefri på Magasins hjemmeside.
0
Mynxiie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Indlægaf Mynxiie » 1. okt 2018, 12:35

Er der nogen der kan anbefale en klinik til at få vokset bryn?
I Odense og omegn :)
0
Xnaiv
Kort karma: 21
Likede indlæg: 242

Indlægaf Xnaiv » 1. okt 2018, 18:43

JoyNips skrev:
Xnaiv skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.

Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?

hvis det er super 3 boosteren så skal man lige være obs på A-vitamin. I hvert fald hvis man ønsker at amme. A-vitamin er fedtopløseligt og udskilles i modermælken.

Der er vidst en notifikation der er gået tabt for mig, men det vidste jeg på ingen måde.
Jeg bruger faktisk a-vitamin nu og havde ikke tænkt det kunne "påvirke" andet end huden. Ved du hvordan det er med graviditet? For der må man jo heller ikke få for meget a-vitamin?
0
OberstNasig
Kort karma: 71
Likede indlæg: 803

Indlægaf OberstNasig » 12. okt 2018, 12:48

Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.
0
Undtagelsen
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1026

Indlægaf Undtagelsen » 12. okt 2018, 13:03

OberstNasig skrev:Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.

Jeg tager altid creme på inden, så huden er mættet. Det synes jeg giver det pæneste resultat.

Edit: jeg bruger kun i ansigt og på hals. Måske det er anderledes.
0

Tilbage til "Skønhed"