Tørshampoo uden parfume?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 700
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3239

Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Dansemesteren » 21. nov 2023, 07:10

Ja, findes det? Jeg har efterhånden prøvet en del tørshampooer, men af en eller anden grund insisterer producenterne på at give dem alle sammen altoverdøvende duft af blomster, tyggegummi, syntetisk vanilje eller noget andet skrækkeligt. Jeg kan slet ikke have kraftige dufte om hovedet og så tæt på min næse.

Fedt ville det også være, hvis den samtidig ikke gjorde håret alt for hvidt. Den skal dog helst heller ikke have farve i, da de dèr brunette tørshampooer heller ikke rigtigt er sagen, synes jeg. De giver mit hår en underlig nuance.

Eksisterer den, eller stiller jeg for høje krav? Ville elske at kunne skyde hårvask en dag eller to mere end jeg gør pt. :D
0
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Lykke
Indlæg: 6946
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Lykke » 21. nov 2023, 08:23

https://www.matas.dk/matas-striber-dry- ... ent-200-ml

Har selv lige bestilt denne fordi jeg har læst meget godt ol den.
1
Lykke
Indlæg: 6946
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Lykke » 21. nov 2023, 08:24

Pudderdåserne plejer også at være godt.

https://www.matas.dk/pudderdaasernedk-t ... poo-250-ml

Denne har jeg dog heller ikke selv prøvet
0
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf LidtLakrids » 21. nov 2023, 08:53

0
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Mette » 21. nov 2023, 09:47

Jeg siger også Elou :)
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 633
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1256

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf LittleLemon » 21. nov 2023, 12:28

Jeg har en stribet fra Matas uden parfume. Den er udemærket og gør ikke håret helt hvidt…og så er den absolut budgetvenlig.
0
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Kanga » 21. nov 2023, 12:38

Den fra Matas virker perfekt.
0
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 700
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3239

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Dansemesteren » 21. nov 2023, 21:01

Jeg starter med den fra Matas og ser om den kan noget, den er jo dejligt billig. Tak!
1
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Fræksak
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4256

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Fræksak » 22. nov 2023, 19:47

Efter inspiration har jeg nu bestilt et sæt med tørshampoo + børste fra Elou til mine tøser (og lidt til mig selv) i adventsgave. Er spændt på at prøve det! :)
0
Cosi
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2256

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Cosi » 14. feb 2024, 14:50

Fræksak skrev:Efter inspiration har jeg nu bestilt et sæt med tørshampoo + børste fra Elou til mine tøser (og lidt til mig selv) i adventsgave. Er spændt på at prøve det! :)


Hvad blev din erfaring?

Står lidt i samme dilemma.
0
Fræksak
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4256

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Fræksak » 14. feb 2024, 19:45

Cosi skrev:
Fræksak skrev:Efter inspiration har jeg nu bestilt et sæt med tørshampoo + børste fra Elou til mine tøser (og lidt til mig selv) i adventsgave. Er spændt på at prøve det! :)


Hvad blev din erfaring?

Står lidt i samme dilemma.



Både jeg selv og mine teenagepiger var glade for det! Det bliver mindre "pudret" at se på og føles også mindre tørt/stift end med spray-tørshampoo. Og så er det skønt, at man slipper for lugten, synes jeg.

Vi køber det helt klart igen - for mig er eneste minus, at det ikke er helt så drøjt i brug, som jeg troede, men vi var også tre, der brugte af den, kan man sige. Selve teknikken med at "buffe" pulveret ind med børsten fangede man hurtigt.

Vi vil gerne anbefale det :gogo:
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4011
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5259

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf girl_beat » 14. feb 2024, 20:49

Fræksak skrev:
Cosi skrev:
Fræksak skrev:Efter inspiration har jeg nu bestilt et sæt med tørshampoo + børste fra Elou til mine tøser (og lidt til mig selv) i adventsgave. Er spændt på at prøve det! :)


Hvad blev din erfaring?

Står lidt i samme dilemma.



Både jeg selv og mine teenagepiger var glade for det! Det bliver mindre "pudret" at se på og føles også mindre tørt/stift end med spray-tørshampoo. Og så er det skønt, at man slipper for lugten, synes jeg.

Vi køber det helt klart igen - for mig er eneste minus, at det ikke er helt så drøjt i brug, som jeg troede, men vi var også tre, der brugte af den, kan man sige. Selve teknikken med at "buffe" pulveret ind med børsten fangede man hurtigt.

Vi vil gerne anbefale det :gogo:

Vil du skære lidt mere ud i pap, hvordan produktet virker, og hvor man køber det? Jeg er blevet nysgerrig :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 566
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1349

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf MissDitte » 15. feb 2024, 07:15

Jeg har simpelthen købt en pose med pilerodspulver, som jeg børster i mit hår. Det er mega billigt, og fungerer perfekt. Det giver dog lidt hvidt hår, men jeg "tørrer" det med et håndklæde, og så er det ok.
Jeg har set nogle foreslå at putte kakaopulver i for at det bliver mørkt. Det har jeg ikke prøvet.
1
Fræksak
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4256

Re: Tørshampoo uden parfume?

Indlægaf Fræksak » 15. feb 2024, 12:54

girl_beat skrev:
Fræksak skrev:
Cosi skrev:
Fræksak skrev:Efter inspiration har jeg nu bestilt et sæt med tørshampoo + børste fra Elou til mine tøser (og lidt til mig selv) i adventsgave. Er spændt på at prøve det! :)


Hvad blev din erfaring?

Står lidt i samme dilemma.



Både jeg selv og mine teenagepiger var glade for det! Det bliver mindre "pudret" at se på og føles også mindre tørt/stift end med spray-tørshampoo. Og så er det skønt, at man slipper for lugten, synes jeg.

Vi køber det helt klart igen - for mig er eneste minus, at det ikke er helt så drøjt i brug, som jeg troede, men vi var også tre, der brugte af den, kan man sige. Selve teknikken med at "buffe" pulveret ind med børsten fangede man hurtigt.

Vi vil gerne anbefale det :gogo:

Vil du skære lidt mere ud i pap, hvordan produktet virker, og hvor man køber det? Jeg er blevet nysgerrig :-D


Gerne. Der er ikke så meget at forklare, men du kan købe det her: https://elou.dk/vare/toershampoo-saet/? ... gJMO_D_BwE

Det findes i lys, mørk og til rødhårede. Vi er sådan mørkblonde herhjemme og har taget den lyse. Man får en lille glaskrukke med produktet og en børste, der ligner en kort, fast make-up-børste, til at buffe det ind i håret.
Vi har bare dyppet børsten i glaskrukken, duppet det overskydende pulver af, og putte produktet op i skilningen/hvor man har haft behov. Så har vi efterfølgende lige "tværet" produktet godt ind i håret med børsten.
1

Tilbage til "Skønhed"